Norsk
Nyeste
Atrás

Gamereactor

Bli kjent med Gamereactor og alle brukerne

Tid for Nisselue-avatarer!


  • LuXe
  • LuXe
Da er det på tide folkens! Det nærmer seg jul, og her på GR kommer julestemningen sigende sakte men sikkert. Vi oppfordrer med denne tråden alle brukere til å lage til en avatar med nisselue, for å få enda bedre julestemning her på GR! Vi i moderasjonen håper at dette nå skal bli en fast tradisjon som brukerene selv har laget til, og det er flott at så mange allerede har tatt initiativ til å lage nisseluer, selv om det av enkelte ses på som for tidlig. (ikke før den første Desember) Nå begynnee det dog å li på kvelden, og vi er knappe timer unna den første Desember, så jeg laster selv nå opp min egen nisselue-avatar slik at den er klar for morgendagens forum-dyst. Jeg anbefaler også alle andre om å gjøre det samme, og det kan gjøres ved noen få enkle skritt.

Hvordan gjøre dette, spør dere? Jo, det er flere enkle måter å lage en avatar med nisselue på. De to som dekkes her er henholdsvis Paint og Photoshop. Den første er den som flest brukere antakeligvis har. Det blir et enkelt verk, men kan og bli mye flottere en ett laget i Photoshop!

- Paint -
Steg 1: Last ned din avatar fra forumet. Dette gjør du ved å gå inn på "mitt krypinn", høyreklikke på din avatar, og trykke "lagre bilde som...".
Steg 2: Åpne opp Paint.
Steg 3: Ta din lagrede avatar, og dra den over i Paint.
Steg 4: Begynn å tegne, og velg tykke pensler med fargene hvit og rød. Prinsippene for å lage nisselue er enkle. Lag bare en hvit kant, og deretter en rød "langlue" med en hvit dusk på slutten. Legger du ekstra mye kjærlighet inn i verket ditt blir det ekstra pent!
Steg 5: Gå inn på fil, og "lagre som". Gi filen et navn.
Steg 6: Last opp din nylagde avatar på GR!

Det neste er Photoshop. Et par mediastudenter her på GR har nok dette avanserte programmet, men mange vet ikke helt hvordan de skal bruke dette kraftredskapet. Her kommer en guide på hvordan.

- Photoshop -
Steg 1: Last ned din avatar fra GR. Gå inn på "mitt krypinn", og høyreklikk på din avatar. Klikk "lagre som".
Steg 2: Åpne Photoshop.
Steg 3: Dra filen med avataren din i over i Photoshop.
Steg 4: Gå på Google og søk etter enten "nisselue" eller "santa hat".
Steg 5: Du vil få mange treff. Velg en hatt som er klart utlinjert med en helt hvit bakgrunn. Eksempelvis denne; Eksempel på nisselue
Steg 6: Lagre nisseluen, og dra den over i Photoshop på den samme filen som avataren din.
Steg 7: Trykk inn Ctrl + T og hold inne shift mens du drar luen ned slik at den passer inn i avatarbildet.
Steg 8: Plasser deretter luen i bildet.
Steg 9: Fra menyen din på venstre side, trykk på "magic wand tool". Den burde være den fjerd-øverste.
Steg 10: I menyen din øverst i Photoshop, sørg for at det er haket av for "contiguous". Ha en Tolerance på ca 50 for dette bildet. Om du bruker andre luer, eksperimenter med andre instillinger.
Steg 11: Trykk på den hvite delen rundt luen. Om bare den ene hvite delen er selectet, hold inne shift og klikk på den andre også.
Steg 12: Klikk på "delete"-knappen. Nå er det hvite borte. Høyreklikk bildet og kill "deselect".
Steg 13: Om det er noen harde, hvite kanter på luen, trykk på "eraser"-tool. Oppe der du ser "brush size" kan du klikke på en pil ned. Her skal du skru "hardness" ned på 0.
Steg 14: Velg en passende brush-size. Fjern deretter det hvite rundt luen.
Steg 15: Trykk nå Ctrl + T.
Steg 16: Tilpass din lue til personen. Vend på den med å dra i hjørnene, og tilpass størrelsen slik at det ser ut som om den sitter på hodet. Klikk enter når du er ferdig!
Steg 17: Klikk på "file" - "Save as". Velg et passende navn, og HUSK å endre filtype til .JPG! Lagre deretter filen.
Steg 18: Last opp din avatar på GR.

Føler du det var komplisert, eller sitter du fast i prosessen? Spør gjerne om råd her i denne tråden!

Håper alle skaffer seg nisselueavatar og ønsker alle en god jul!
  • 0
Meget god guide. Min avatar kommer opp så kjapt jeg kommer meg på skolen i morgen. Gleder meg.
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0
Dette er supert, LuXe. Til og med en guide for ...ahem... dummies.

Jeg ser det slik, som du sier, noen timer til 1. desember. I tillegg skal jeg legge meg snart og så kommer jeg ikke hjem før tidligst klokka fire i morgen. Og da er det jo kjedelig å ikke ha nisselueavatar innen den tid. Laster opp nå!!
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Fin guide, LuXe

Lastet mitt bilde opp idag jeg (som nummer 2!). Er jo advent nå, så første desember kan ta seg en bolle

Men håper at de fleste lager seg nisseluer i år også, er fint med litt julestemning på forumet.
  • 0
  • RDB
  • RDB
Haha
Utrolig at du faktisk skrev en guide for hvordan man lager nisseluer i paint
  • 0
  • Los
  • Los
Min er på. Synd at dusken bare viser i krypinnet mitt da...
Vis vinden løye går e rett på tryne
  • 0
Jeg har et, men det ble litt rart.
I was frozen, today!
  • 0
Veldig fin guide det der
Håper at mange blir med på dette i år også

Jeg gjorde luen mer tilpasset bildet med å gjøre den mørkere og så la jeg til skygge for å få den passet inn mest mulig. Så litt snø effekter for å få bedre stemning
  • 0
Jeg har virkelig gjort det vanskelig for meg selv med den avataren jeg har. Skal nok få det beste ut av det.
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0
Går vel til køys snart, og jeg vil gjerne ha avataren på plass før i morgen. Tenker jeg setter den opp nå jeg

Da er jeg klar for desember
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
Hm, er ikke hundre prosent sikker på hvordan jeg skal gjøre det med min avatar. Folkene er vel for små til å plassere en nisselue på. Jeg har vurdert å bytte ut folkene med kun en nisse, men da er jeg ikke hundre prosent tro mot nisselue-tradisjonen. Er åpen for forslag. Eller så kan jeg jo sippe og grine meg fram til at noen andre kan gjøre det for meg. LuXe?
                                • Community Manager og hardware-skribent @ Gamereactor.no •
  • 0
Lag to små luer da, eller be noen andre gjøre det for deg?
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
Skal da gå fint å plassere to små luer på de der.
Hvordan skal jeg få et eple til å se bra ut med nisselue. Det er et støre spørsmål.
*syns synd på meg selv*
*uten å helt lykkes*
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0
Åh, jeg klarer ikke å lage en "kul" lue i paint
"There Will Be Only Chaos!"
  • 0
Koselig
Oyeahhhh
  • 0
Jeg lagde en ny.
I was frozen, today!
  • 0
Blir nok ikkje lue på meg før te neste helg, nå har eg bare tid te eksamen, og ein liten svipp innom GR. Må komme innom å se av og til hva som skjer
Tror eg bør skaffa meg heilt ny avatar også. Hatt link litt lenge nå synes eg. Noen som kan sei meg kos eg kan få fatt i et anna program en paint? et som er gratis og lovlig?
Hail, Elen sila lumenn' omentielvo!
  • 0
Min lue er best . LoL.
The wisdom of Homer J. "If something's hard to do, then it's not worth doing."
  • 0
Siterer MrPondus:
Min lue er best . LoL.


Hihihi Den var RÅ!
Oyeahhhh
  • 0
  • Zook
  • Zook
Det er litt vanskelig å tegne nisselue på mitt avatar, og dessuten er jeg sannsynligvis den dårligste når det gjelder redigering, Paint eller Photoshop, på hele forumet.

Men frykt ikke! Jeg fikk Tveiten til å hjelpe meg litt, og nå er bildet klart på PC'en nede. Sitter dog med laptop nå, så jeg får nok ikke lastet opp før i morgen tidlig.
You're sleeping over, right?
  • 0
Da er lua på plass

Måtte endre avataren ellers så hadde nisselua blitt så liten at man så vidt kunne se den hvis jeg skulle hatt den på Left 4 Dead bildet mitt!
De sa jeg hadde uvanlig høy IQ. Jeg hadde ingen anelse om hva IQ var, men siden de smilte, smilte jeg tilbake.
  • 0
Min ble noe lik den jeg hadde i fjor. Motörhead "maskotten" men nisselue og et par bjeller. Er den ikke søt?
  • 0
  • KiDD
  • KiDD
Skal se om jeg ikke får laget meg en sånn nisselue til Minato!
If you think that's bad, you should read the rest of my posts.
  • 0
Mitt forsøk med paint, ble litt vanskelig med den avataren jeg har
In a fox news interview with marine sniper Ray Parker, the reporter asked "What do you feel when you shoot someone?" The sniper replied with a grin on his face, "Recoil".
  • 0
Har nå gjort et tafatt forsøk på å plassere en nisselue på hver av figurene i avataren min, men er ikke sikker på hvor bra det ble. Synes at de ble litt små. Lastet forresten opp avataren akkurat kl. 24.00, så jeg overholdt datogrensen.
                                • Community Manager og hardware-skribent @ Gamereactor.no •
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!