Norsk
Nyeste
Atrás

Gamereactor

Bli kjent med Gamereactor og alle brukerne

Oppslags-tråden [info]


Denne tråden er ment for at moderatorene kan skrive oppslag om hendelser, oppdateringer, forandringer og regelendringer. Her kan dere holde dere oppdatert om hva vi gjør og hvordan vi jobber. Det er også fritt frem å komme med spørsmål om forumets organisering og om planer og tiltak, samt alt som har med Forumets Tilstand-bloggene. Vi setter stor pris på tilbakemelding og innspill fra dere brukerne.

-------------------------------------------

Fordi de kan være av allmenn interesse vil jeg også holde denne tråden oppdatert med mine stort sett ukentlige Forumets Tilstand-blogger. Jeg skriver ned noen stikkord om temaet for hver blogg, slik at man kan gå tilbake og lese om spesielle emner som er blitt adressert.

Her kan dere si hva dere mener om bloggene og om de er verdt å lese, slik at jeg vet at de er verdt å skrive, og dere kan komme med requests til temaer for bloggene. Jeg kommer til å poste i denne tråden hver gang jeg har skrevet en ny Forumets Tilstand-blogg.

Forumets Tilstand:

#29 - Undersøkelser, grupper, Chat 4.0, aktivitet...

#28 - avliving av uskrevne regler, bra blogg-kommentarer, bumping, leketråder, oppslags-tråden...

#27 - målsetninger, samletråder, "offisielle tråder", regelendringer, blogg-/anmeldelses-kommentarer, blogginitiativ, sticky-tråder, åpenhet, forumreform, oppslagstråd, diskusjonstopics, leketråder, førsteposter...

#26 - retro, forumreform, forumkonkurranse, tråder, førsteposter...

#25 - korte blogger...

#24 - trådbannere...

#23 - forumets tilstand, synlighet, spam, spambots, regelendringer, kjøp & salg...

#22 - aprilsnarr...

#21 - ranking, stjernesystemet, sitater, vennefunksjon, innspill...

#20 - "ultimat"-tråder, sitater, chat, diskusjonsblogger...

#19 - titler, søk...

#18 - Gamereactor

#17 - "Aktivitet", IRC, Gamereactor Event™...

#16 - IRC, forumkonkurranse...

#15 - Forumleker, forumkonkurranse, Daniel...

#14 - Ytringsfrihet, ny moderator, forumkonkurranse...

#13 - nye brukere...

#12 - 2011, konkurransevinnere, kåringer 2010 vinnere...

#11 - julekalender, forumkonkurranse, kåringer 2010...

#10 - jul, nisseluer, ekspansjon, Tommy Kvaernerud, Noral...

#9 - Kontrovers, konkurranser, syting, forumkonkurranser, kåringer 2010, julebord...

#8 - Forumendringer, evaluering, nisselueavatarer, julekalender, årets kåringer 2010, forumkonkurranse...

#7 - Korte blogger, unnskyldninger, klaging, brukeranmeldelser...

#6 - Regelendringer, blogger, "ultimat"-tråder, årets kåringer 2010...

#5 - Forumendringer, sitat...

#4 - Trådstarting, chat-tråden...

#3 - Gamereactor Event™, chat-tråden...

#2 - konkurranser, chat-tråden...

#1 - Xenofobi, digitale selvmord, kort blogg-kommentarer...


- - - - - - - - - - - - - - - - - -
Av relevans kan også disse bloggene være:
Om kopierte tekster
Forumreform
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Ny blogg med mange tema er nå oppe.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Spørsmål:
Vil dere at vi skal fortsette regelen med at alle forumleker skal i Off topic-seksjonen, eller vil dere at vi skal tillate dem i hvert enkelt subforum?

Observer forøvrig at vi har endret tittel og hensikt med denne tråden. Vi håper at dere vil benytte dere av den.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Annonsering:

http://www.gamereactor.no/forum/?forum=4&thread=55521

De fleste har nok lagt merke til at det har dukket opp en del brukere - og påfølgende blogger, livefeeds og tråder - som har sine egne Let's Play-kanaler og videoer. Linker til egne og andres videoer kan nå samles i denne tråden.

Korte blogger eller tråder om en ny video man har lagt ut på kanalen sin vil altså heretter stenges eller slettes. Dere kan fortsatt poste blogger om videoene deres, men det kreves i så fall litt mer av innholdet. Reglene for dobbeltposter er også litt friere i denne tråden enn på forumet ellers.

Har for øvrig satt denne tråden (Oppslags-tråden) som sticky, og akter å bruke den litt flittigere.
                                • Community Manager og hardware-skribent @ Gamereactor.no •
  • 0
Chat 4.0 vil stenges i kveld, og «Nattråden» vil åpnes klokken 23:

http://www.gamereactor.no/forum/?forum=22&thread=56451&pag
e=1
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Vi har gjort en endring i rammen for tråden http://www.gamereactor.no/forum/?forum=22&thread=56831 etter at det har vært for mye tull som har vært postet.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Vi har oppdaget at det er en bug som gjør det umulig å poste i gjestebøkene til noen brukere som har mellomrom i nickene sine. Det jobbes med å fikse det, så det burde ikke vedvare.
                                • Community Manager og hardware-skribent @ Gamereactor.no •
  • 0
Nå skal aktivitetspoengene være fikset og oppe igjen. Årsaken til at de forsvant var for øvrig at programmet som teller dem hver morgen ble så tungt at det tok ned hele siden. Det ble derfor deaktivert frem til problemet ble fikset.
                                • Community Manager og hardware-skribent @ Gamereactor.no •
  • 0
Aktivitetsbloggene #32 (forrige uke) og #33 (denne uka) vil bli slått sammen til én blogg neste mandag.
                                • Community Manager og hardware-skribent @ Gamereactor.no •
  • 0
Nå skal serverklokka være stilt, slik at den ikke lenger henger 3-4 minutter bak korrekt tid.
                                • Community Manager og hardware-skribent @ Gamereactor.no •
  • 0
Nå har vi fått innført et system som automatisk åpner Nattråden 23:00 og lukker den 09:00.
                                • Community Manager og hardware-skribent @ Gamereactor.no •
  • 0
PM-statistikken i krypinnene er også fjernet på grunn av problemer med den.
                                • Community Manager og hardware-skribent @ Gamereactor.no •
  • 0
Siterer Ole-Christian:
Nå har vi fått innført et system som automatisk åpner Nattråden 23:00 og lukker den 09:00.


Flott tiltak, virker til at det ikke var så vanskelig å innføre.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Siterer sonic og link:
Flott tiltak, virker til at det ikke var så vanskelig å innføre.


Jeg måtte ofre mitt høyre ben, be til Ra, Odin og Zevs samtidig, lære meg portugisisk samt ta eksamen i markedsføring for å få det innført.

Nei, det var ikke så vanskelig.
                                • Community Manager og hardware-skribent @ Gamereactor.no •
  • 0
Siterer Ole-Christian:
Nå har vi fått innført et system som automatisk åpner Nattråden 23:00 og lukker den 09:00.


Var det noen fordeler ved å ikke ha dette systemet fra starten av?
Living so the last night feels like a past life
  • 0
Siterer Ole-Christian:
Nå har vi fått innført et system som automatisk åpner Nattråden 23:00 og lukker den 09:00.

Kjempebra tiltak. Jeg er ihvertfall fornøyd med at dere tok denne til dere og gjorde noe med det (rimelig kjapt?!)
Jeg er ikke lat, jeg er en chillpadde
  • 0
Den øvre grensen for hvor mange grupper hver enkelt bruker kan være medlem av samtidig er nå hevet fra 12 til 30.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Nå har ikke de fleste grupper vært særlig aktiv i det siste, men dette settes pris på. Har hatt tilfeller der jeg må slette grupper fordi jeg har nådd grensen.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
På grunn av eksamen utgår dessverre Ukas brukere i dag. Neste blogg vil da inkludere den forrige uken i tillegg til denne.
                                • Community Manager og hardware-skribent @ Gamereactor.no •
  • 0
Spørsmål...

Kan en si noe om den ny forum bakgrunnen/ stilen?
Rainbow Mushroom
  • 0
Det jobbes fremdeles med å fikse bugs og de ansvarlige har ikke egentlig gitt oss noen informasjon utover det vi kan komme frem til selv. Jeg regner med at vi vil forsøke å skrive en oppsummerende informasjon så snart vi har klarhet i litt flere elementer, men det kan være problematisk iom eksamen for flere av oss for tiden.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!