Norsk
Nyeste
Atrás

Gamereactor

Bli kjent med Gamereactor og alle brukerne

Om eierskap til forumtråder [info]


Vi understreker dette gang på gang. Dette forumet trenger flere aktive diskusjonstråder, og at brukerne her er mer ivrige etter å lage dem.

I utgangspunktet burde det være en ting for stolthetsfølelse. Å "eie" en tråd, og se at en tråd man har laget får god respons og blir godt mottatt. Har du laget en tråd som er aktiv hver dag, selv flere år etter at den ble laget, så kommer navnet ditt opp på forumforsiden hver dag. Forfengelig eller ei, slikt blir lagt merke til. Dét er hvordan bli kjent igjen av andre brukere på et forum, over tid mye viktigere enn å figurere høyt på aktivitetslister. Stjerner teller ingenting, forumtråder varer evig.

Men du trenger ikke ha førsteposten i «Nattråden» eller den-ultimate-tråden-om-allting-for-evig-tråden for å oppnå noe av dette. Alle tråder varer, og gode førsteposter legges merke til. Når du kan det å lage en god førstepost så øker du sjansen for at noen vil poste i tråden din. For tråden blir litt «din». Den står ikke listet i krypinnet ditt som blogger, men alle som vil poste i tråden må først se din førstepost, og din post er den aller viktigste i hele tråden. Den eneste som virkelig skiller seg ut fra mengden av andre poster. «OP» er en ærestitulering på andre forum, så skal det også være på Gamereactor.

Hvordan skal du komme opp med gode diskusjonstema?

Du kan spørre deg selv: Hva er det jeg ønsker å diskutere på Gamereactor? Er det noen nyannonserte spill jeg er nysgjerrig på? Har jeg store forventninger til en kommende film? Hvilke TV-serier følger jeg med på? Skjer det noe interessant i (spill)nyhetene nå?

Eller du kan ta en titt på andre forum, og se om det finnes noen diskusjonstitler du finner interessante og tror at andre på Gamereactor kan interessere seg for. Du trenger ikke gå lenger enn til Gamereactor.se/forum eller Gamereactor.dk/forum for å se etter gode idéer.

Du kan godt stjele noen annens idé til topic, sålenge du kommer opp med en original førstepost. Jeg har idémyldret/lett litt selv. Værsågod å forsyne dere. Alle som stjeler en idé fra meg her får en stor gullstjerne i min bok. Jeg er uansett ikke den første i verden til én eneste én av idéene:



* Game of Thrones-tråden

* Doctor Who-tråden

* Man of Steel-tråden / Tråden om Superman-filmene

* Company Of Heroes 2-tråden

* State of Decay -tråden

* FIFA 14-tråden

* Geopolitical Simulator 3-tråden

* Project Eternity-tråden

* Torment: Tides of Numenera-tråden

* Nintendo 3DS-tråden

* Gears of War: Judgement -tråden

* Path of Exile-tråden

* ZombiU-tråden

* Patrician 4-tråden

* The Orange Box-tråden

* Oculus Rift-tråden

* Heroes of Newerth-tråden

* Juksekode-tråden/Cheat codes-tråden

* Fremtiden for juksekoder?

* God of War: Ascension-tråden

* Ouya-tråden

* Destiny-tråden

* Walking Dead-tråden (TV-serien)

* Rihanna

* Spotify-tråden

* I sverige har de en tråd der brukerne diskuterer hvem de tror blir moderator

* Din neste mobiltelefon-tråden / Mobiltelefon-tråden

* Universitet- og Høyskole-tråden

* Android-spill-tråden

* NHL 13-tråden

* Dead Space 3-tråden

* Baldur's Gate-tråden

* Vikings: Battle for Asgard-tråden

* Assassin's Creed IV: Black Flag-tråden

* Wasteland 2-tråden

* EA Origin-tråden

* iOS-spill-tråden

* NBA2k13-tråden

* Mad Men-tråden

* Jobbintervju-tråden

* Feminisme-tråden


Dette er bare et lite utvalg idéer til tråder som kan lages på Gamereactor. Bare plukk en idé du liker, søk etter om det alt finnes en tråd med den tittelen i det relevante subforum (utenom blant blogger ofc), skriv en god førstepost, og post tråden din.

Det er ingen fasit for hvordan førsteposter skal være utformet. Du kan få noen tips ved å lese andre brukeres førsteposter, ved å se i moderasjonens info-tråd om forumtråder, eller ved å se på hvordan de er laget på andre forum. Det viktigste er at essensiell informasjon om trådens tema er med, og at en ramme for diskusjonen settes.

Initiativ til å lage forumtråder er noe av det vi ser på når vi skal velge nye moderatorer. Og btw. det vil komme forumkonkurranser i nær fremtid, der førsteposter vil være et viktig kriterie for å vinne.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Siterer Strategist:
* Android-spill-tråden


Denne finnes allerede en litt mer generell versjon av denne tråden: http://www.gamereactor.no/forum/?forum=10&thread=52291&pag
e=1&last=2013-04-07+22%3A06%3A22


Siterer Strategist:
* Wasteland 2-tråden


Stjeler denne, jeg.
"I used to stop it, but then I took something miserable to the knee." - fantomena til LesMis, Desember 2011
  • 0
Jeg kom faktisk på her om dagen at vi ikke hadde noen 3DS-tråd. Det syntes jeg var uhyre merkelig. Tror jeg skal gjøre noe med det før eller siden.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Siterer RockFuzzEleven:
Denne finnes allerede en litt mer generell versjon av denne tråden: http://www.gamereactor.no/forum/?forum=10&thread=52291&pag
e=1&last=2013-04-07+22%3A06%3A22


Det er bra. Jeg forsøkte å få denne tråden ut før alle har lagt seg, så de idéene jeg kom over var det ikke alltid jeg hadde anledning til å sjekke grundig om alt fantes. Jeg regner med at folk søker i forumet når de har valgt en idé for å se om det allerede finnes en tråd de kan poste i.

Siterer RockFuzzEleven:
Citerer Strategist:
* Wasteland 2-tråden


Stjeler denne, jeg.


Flott!

Siterer remote:
Jeg kom faktisk på her om dagen at vi ikke hadde noen 3DS-tråd. Det syntes jeg var uhyre merkelig. Tror jeg skal gjøre noe med det før eller siden.


Før, heller enn siden, håper jeg.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Har faktisk lenge tenkt over å lage en Mad Men-tråd. Hold dere oppdatert, motherfuckers.
  • 0
Siterer Nero The Elder:
Har faktisk lenge tenkt over å lage en Mad Men-tråd. Hold dere oppdatert, motherfuckers.


Vi venter spent.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Har laget litt forskjellig av spilltråder, men de døde ganske raskt, til tross for forsøk på gjenoppliving. Skal se om jeg kommer på noe nytt, så lager jeg en tråd om det.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Siterer sonic og link:
Har laget litt forskjellig av spilltråder, men de døde ganske raskt, til tross for forsøk på gjenoppliving. Skal se om jeg kommer på noe nytt, så lager jeg en tråd om det.


Vi trenger også at folk er flinkere til å bruke trådene. Hvis folk bare kommenterer i kommentarfeltet til nyheter, og ikke diskuterer ny informasjon i tråden i forumet i tillegg, så får vi ingen langvarige og spennende diskusjoner her inne.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
#truth at forumet har stor mangel på Rihanna tråder.
Living so the last night feels like a past life
  • 0
Siterer JoEy_Odd:
#truth at forumet har stor mangel på Rihanna tråder.


Hvis du vil diskutere Rihanna så er det bare å opprette en tråd, Joey.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Siterer Strategist:
Vi trenger også at folk er flinkere til å bruke trådene. Hvis folk bare kommenterer i kommentarfeltet til nyheter, og ikke diskuterer ny informasjon i tråden i forumet i tillegg, så får vi ingen langvarige og spennende diskusjoner her inne.


Har prøvd å dra frem litt ulike tråder, men uten tvil noe jeg kan bli bedre på.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Siterer Strategist:
Hvis du vil diskutere Rihanna så er det bare å opprette en tråd, Joey.


valgte hvem tror du blir moderator i første omgang, og er mer sannsynlig at jeg lager en Justin Timberlake tråd istedenfor.
Living so the last night feels like a past life
  • 0
Er ikke bare-bare å få folk gira på nye tråder...
Jeg er ikke lat, jeg er en chillpadde
  • 0
Siterer JoEy_Odd:
og er mer sannsynlig at jeg lager en Justin Timberlake tråd istedenfor.


Det er fint. Gjør det.

Lagt til 2013-04-19 00:57:
Siterer Archana:
Er ikke bare-bare å få folk gira på nye tråder...


Nei. Men det nytter iallefall ikke dersom man ikke prøver.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Jeg slang opp en om Football Manager 2013, som det merkelig nok ikke var noe tråd om fra før. Satser også på at jeg fyr hypet opp litt interesse for Fantasy Premier League før neste sesong, så kanskje jeg nok en gang lager en GR-konkurranse om det.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Siterer The Cookiemonster:
Jeg slang opp en om Football Manager 2013,


Veldig bra.

Fantasy Premier League-tråden din er forøvrig en av de aller mest veldrevne trådene på forumet.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Siterer Strategist:
Citerer The Cookiemonster:Jeg slang opp en om Football Manager 2013,

Veldig bra.

Fantasy Premier League-tråden din er forøvrig en av de aller mest veldrevne trådene på forumet.

Takktakk. Jeg skulle gjerne likt å se litt mer aktivitet der da. Satser på at nytt blod i form av alltid aktive ElGamer kan hjelpe litt.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Jeg har faktisk hatt mange ideer til tråder i det siste. Jeg skal prøve å få opp et par i løpet av uken.
"I used to stop it, but then I took something miserable to the knee." - fantomena til LesMis, Desember 2011
  • 0
Er det virkelig ingen som har tenkt på idéen å lage en Arkham Origins-tråd? http://www.gamereactor.no/spill/27871/Batman%3A+Arkham+Orig
ins/
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Skal prøvd å få opprettet noen tråder i løpet av dagen.
  • 0
feminismetråden?
  • 0
Siterer gilliankrueger:
feminismetråden?


Du må gjerne lage en tråd for å diskutere feminismen om du ønsker. Jeg joiner gjerne en slik diskusjon.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Siterer Strategist:
Oculus Rift-tråden


Tok den for noen dager siden. Slo ikke noe spesielt an da nesten ingen tar turen innom Hardware forumet lengre. Oculus Rift er jo faktisk meget spennende. Kan ikke forstå at jeg er en av de eneste som er interessert.
Do not argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!