Norsk
Nyeste
Atrás

Retro

Her mimrer vi om gamle klassikere og perler fra spillmediets historie

Gammelt spill i ny drakt


Vi har alle vår gode gamle klassiske spill. Spill som enten alle likte eller bare du likte. Hva skal man så gjøre når et gammelt spill som man elsker. Blir opptatert og lansert på nytt. Veldig ferskt eksempel er Goldeneye til wii. (med daniel craig i hovedrolle SERIØST??)

Jeg skal inrømme at jeg kjøpte final fantasy 4 til ds på grunn av det var oppdatert. Og jeg har veldig løst og kjøpe goldeneye. Men er det bare nok at spillet får en ansiktsløft og thats it. I Final fantasy 4 var det en ekstrem ansiktsløft med 3d modeller og stemme skuespill og gode cg sekvenser.

Helt ærlig så veit jeg ikke. Jeg syns at det er bare å kommentere om dokker syns remakes og liknandes er en god ide, og hvis ja blir spillet bedre en første gang man spillte det.
  • 0
Flyttet til retro-subforumet.

Jeg må si at jeg har store forhåpninger til Shogun 2: Total War. Det er ikke helt å regne for en remake kanskje, men det tar det samme utgangspunktet som Shogun: Total War som kom i 2000. Medieval 2: Total War ble da også en suksess.
Nå har jeg ikke helt grunnlag for å uttale meg, da originalspillene var før jeg oppdaget serien og jeg kun har spilt dem litt, lenge etter at de først kom på markedet. Så er også remakes av strategispill noe helt annet enn andre typer spill.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Syns det retro studios gjorde med Donkey Kong Country funka ganske fint. Eneste er at det visuelle designet på bossene ofte er røv... men er gode (rettere sagt sadistiske) gamle gamaplayet og musikken, bare med noen moderniseringer, som bedre saving (og moderne grafikk). Vekker nostalgi, samtidig som det ikke hærper noen gamle klassikre.
Everywhere, but in the present
  • 0
De klarte å oppdatere Monkey Island 1 og 2 uten at det ødela noe for meg.

Synes ikke det ble bedre, men forhåpentligvis når de forhåpentligvis ut til en ny generasjon.
  • 0
Jeg liker remakes, så lenge de er godt nok gjennomført. Eksempelvis, synes jeg at Ocarina of Time til 3DS, var en fantastisk remake.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Hatet remaken til Turtles In Time som kom ut for noen år siden.
Alt av magien var vekk.. rett og slett alt!
  • 0
Jeg liker remakes som er bra laget, men det skjer dessverre for sjelden. Det er for mange 'nye' spill som får remake, som for eksempel spill til PS1 og PS2. Om de absolutt må lage en remake, skulle jeg ønske de kunne gjøre det grundig og gå langt tilbake i tid. Final Fantasy 4 er nevnt, men ikke glem at vi har en remake av Final Fantasy 3 også. Og da mener jeg den japanske FF3 som kom til NES, ikke den amerikanske (som strengt tatt er FF6.) Men hvorfor ikke gå enda lengre tilbake? Mange av oss har gode minner fra Commodore 64 og/eller Amiga, så kan man remake disse spillene?

For eksempel elsket jeg Bruce Lee-spillet da jeg var barn, så hva om man lagde en remake av det med teknologien vi har i dag? Hele poenget var latterlig enkelt, som det gjerne var på den tiden. Vi lager et lite brett som fyller en eneste skjerm, slenger på noen plattformer og henger opp lamper. Så må Bruce Lee løpe rundt og samle lampene, mens en grønn sumobryter og en sort ninja prøver å stoppe ham. Når Bruce Lee har tatt alle lampene åpnes døren til neste brett, som også gjerne var en eneste skjerm. I dag kan ikke bare grafikken bli mye, mye bedre, men vi kan ha større områder, og ikke minst drop-in/drop-out multiplayer over internet om vi vil. I det originale kunne en annen spille den grønne sumobryteren, og velge selv om han ville hjelpe eller hindre Bruce Lee. Men hva om vi kunne styre alle tre? En ville spilt Bruce Lee og prøve å ta alle lampene, mens de to kan velge selv om de vil hjelpe eller stoppe ham. Det kan i teorien bli ganske kaotisk og morsomt. :p Men for å hindre at begge to hjelper Bruce Lee (hva er morsomt med det?) kan man gi dem en hemmelig oppgave i hvert brett, så de får belønning for å hjelpe eller hindre ham. Kanskje den grønne får i oppgave å stoppe Bruce Lee, mens den sorte får i oppgave å stoppe den grønne? I neste brett kan de stoppe hverandre, og så videre. En sånn remake hadde jeg kjøpt på dagen.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!