Norsk
Nyeste
Atrás

Retro

Her mimrer vi om gamle klassikere og perler fra spillmediets historie

Leter etter gamle spill-tråden!


Siterer Tommy Kvaernerud:
Citerer Subject 17:
Var ikke det, men liknet noe. Ser ikke ut som man har den friheten her som i det jeg sikter til. Rampage er også litt mer 'komisk' kind of. Takk for svar


Hm... da tror jeg det er "War of the Monsters" du ser etter.
Der er det hvertfall en svær ape og en elektrisk kar, som du sa.
Stilen er også ørlite grann mer realistisk enn i Rampage.

http://en.wikipedia.org/wiki/War_of_the_Monsters


o.O Det var det! Tusen takk
''eh'' - Link
  • 0
Siterer FIBRIX:
Konsoll: Veit ikke. Meiner å huske at det lå et spill på internminnet på konsollen.

År: Veit ikke når det ble sluppet. spilte det ca. 1993-1996, men kan være mye eldre enn det

Sjanger: fighting

Kamera: 2D. Altså fra siden.

Region: veit ikke

Spillet: Spillet gikk ut på å bekjempe èn og èn av gangen ved hjelp av karate(Alle gikk i hvite karate-drakter). Det ble vanskeligere og vanskeligere for hver mann man bekjempet. Døde man så måtte man starte helt på begynelsen. Husker at helt på starten av brettet så kunne man gå til venstre, så datt man ned en stige og døde.

Klarte aldri å fulføre spillet, så det hadde vært moro å se dette spillet igjen, og hva som skjedde når man kom langt. På den tiden var det ikke bare å søke opp på youtube vett


bump
  • 0
Siterer A to the H:
Konsoll: PS2 eller Gamecube
År: 2005-2006
Sjanger: Sykkel
Kamera: Bakfra
Region: Overalt tror jeg
Spillet: Et voldelig sykkelspill. Regler fantes ikke, og du skulle slå og dytte spillere overende, eller stikke pinner i hjulet..

Jeg elsket det spillet!


Road Rage?
* Har dystlexi * :(Savner noen <'3 ||| Gameractor lever :D Verden har blitt komdoms fetish :shock:
  • 0
Siterer FIBRIX:
Citerer FIBRIX:
Konsoll: Veit ikke. Meiner å huske at det lå et spill på internminnet på konsollen.

År: Veit ikke når det ble sluppet. spilte det ca. 1993-1996, men kan være mye eldre enn det

Sjanger: fighting

Kamera: 2D. Altså fra siden.

Region: veit ikke

Spillet: Spillet gikk ut på å bekjempe èn og èn av gangen ved hjelp av karate(Alle gikk i hvite karate-drakter). Det ble vanskeligere og vanskeligere for hver mann man bekjempet. Døde man så måtte man starte helt på begynelsen. Husker at helt på starten av brettet så kunne man gå til venstre, så datt man ned en stige og døde.

Klarte aldri å fulføre spillet, så det hadde vært moro å se dette spillet igjen, og hva som skjedde når man kom langt. På den tiden var det ikke bare å søke opp på youtube vett


bump


Hmm det med at alle gikk i hvite drakter er det som gjør at jeg ikke tror forslagene mine er riktige, men jeg kan nå nevne

Yie Ar Kung Fu - http://www.youtube.com/watch?v=Y0pLMkAtwpQ
International Karate - http://www.youtube.com/watch?v=6BOXR008V2I
The Dude abides. ||| http://backloggery.com/stevevice
  • 0
Hei, når jeg var liten spilte jeg et spill på pcen! (2000 - 2001?)
Er litt usikker på hva det handler om, eller hva meningen er med spillet, men du var iallefall under vann. Det var flere steder du kunne gå til. Et sted med et piratskip, et annet sted var en dødning-skalle hule, et annet sted var en restaurant. Husker og det var et bosstømmingssted. Tror man leitet etter diverse ting under vann. Veldig dårlig forklaring, siden jeg husker så lite :/ Vet noen hva jeg snakker om?
  • 0
Er ikke et spesielt gammelt spill, men finner ingen nettsider som har det.
Trenger Guitar Hero 3: legends of rock til PS3. Noen som vet om en plass jeg kan skaffe det?
Penger er verdiløse inntil du bruker dem.
  • 0
Hei. Eg spille et kult spill da eg var liten ønsker å finne det igjen. Eg er på jakt etter et gammelt spill som følgte med komputer for alle bladene. Med bladene var det av og til cd-er som var røde og full av spill. Dette spillet er fra 1999 eller 2000 litt usikkert kor tid. Viss noen har slike cd-er hadde eg blitt kjempe glad

Det er et par nummer eg mangler av disse cd-ene selv. Nr.4 og 6 1999 spill k-cd. Nr. 4, 9 og 15 2000 spill k-cd.

Konsoll: Pc

År: 1999/2000

Sjanger: Usikker, kanskje barne-spill

Kamera: 2D tror jeg

Region: Veit ikke

Spillet: Ikke mye husker eg men skal prøve. Du var noen rare folk som gikk og plukket opp våpen, mange baner noen med rullende steiner, troll i eske, støping av mur OSV. Noe eg kan si er når kongen til fienden tapte, som var beskyttet av ei mur oppå ei plattform, hoppet han i vannet rundt plattformen. Annet er at når noen døde ble de om til gørr av et eller annet slag og dette gørret kunne du suge opp ved hjelp av sugerør. Eg tror på demoen du måtte være oransje farge. Håper dere kan hjelpe meg tusen takk på forhånd.

  • 0
Konsoll: PS1

Beskrivelse: Husker dette godt. Du styrte gomper. De var grønne, og for å hoppe måtte man prompe. Spesielt, men husker ikke mer.
Å leve er det farligste du gjør ... Ingen har overlevd.
  • 0
Siterer Good_Old_Games:
Annet er at når noen døde ble de om til gørr av et eller annet slag og dette gørret kunne du suge opp ved hjelp av sugerør.


Siterer Sommerstad97:
Du styrte gomper. De var grønne, og for å hoppe måtte man prompe.


What kind of childhood did you have?
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Det stemmer det Grallen. Tusen takk for hjelpa
  • 0
Leter etter et spill til PS2 der man spiller som en slags ridder. Man slåss med sverd mot det jeg mener å huske var skjeletter eller zombier av noe slag. Når man ble slått mistet man et klesplagg. Til tross for dette var det et ikke-erotisk spill. Boxeren hans hadde røde hjerter på seg.

Tror spillet var ganske populært, men lånte det bare av en venn. Jeg googlet ''a game where you end up in your undergarments'', og kom frem til (blant annet) Ghouls N' Ghosts, men dette var åpenbart feil.
''eh'' - Link
  • 0
Siterer Subject 17:
Leter etter et spill til PS2 der man spiller som en slags ridder. Man slåss med sverd mot det jeg mener å huske var skjeletter eller zombier av noe slag. Når man ble slått mistet man et klesplagg. Til tross for dette var det et ikke-erotisk spill. Boxeren hans hadde røde hjerter på seg.


Jeg tipper det er Maximo serien du leter etter.
  • 0
Herlig - det var helt riktig! Takk skal du ha.
''eh'' - Link
  • 0
Ja, tenkte meg at jeg kan prøve å spørre om dette spillet igjen... har lurt på dette i mange, mange år nå. Et spill jeg spilte da jeg var liten, men jeg vet ikke hva det er, husker ikke noe særlig av detaljer, og har spurt flere ganger diverse steder og ikke fått svar. (Er ikke engang sikker på om dette er noe som faktisk har eksistert eller bare noe jeg har drømt, men får prøve likevel)

Konsoll: PC
År: Spilte det helt på begynnelsen av 00-tallet, men tror selve spillet er eldre.
Sjanger: Maze/arcade-ish. (muligens puzzle?)
Kamera: Ovenfra
Region: Vet ikke
Spillet: Grafikken var 8-bit/NES-aktig. Du styrte flere "blobs" med øyne gjennom en labyrint, og skulle komme deg til målet. Kan hende det var fiender i veien, eller ting å samle. TROR (men er usikker) også det var en stor "blob" som var enten en fiende, eller noen du skulle lede dem til. Ellers husker jeg svært lite, og minnene kan være uklare. Jeg vil bare være sikker på at dette er noe som faktisk fantes, og ikke bare noe jeg har funnet på og har husket som et minne av en eller annen grunn.
Take off every zig, for great justice
  • 0
Konsoll: PS2

Kamera: 3. person

Relativt god grafikk. Tror ganske sikkert at jeg spilte en demo av dette, hvis ikke hos noen som hadde spillet.

Spillet har et mørkt preg over seg. Ser for meg at det har en ganske høy aldersgrense. Trodde spillet het Beowulf, men det er jo noe helt annet. Men må jo ha fått idéen av en grunn. Ganske sikker på at hovedpersonen er kvinne. Man slåss mot zombier/skjeletter?

Vanskelig vanskelig

Spillet var nokså lineært. Husker jeg tok meg gjennom en slags gravlund av noe slag. Gjennomgående ganske nifse omgivelser. Mener også å huske at hovedpersonen hadde et ganske overdimensjonert sverd. Real-time combat.
''eh'' - Link
  • 0
Siterer Subject 17:
Konsoll: PS2

Kamera: 3. person

Relativt god grafikk. Tror ganske sikkert at jeg spilte en demo av dette, hvis ikke hos noen som hadde spillet.

Spillet har et mørkt preg over seg. Ser for meg at det har en ganske høy aldersgrense. Trodde spillet het Beowulf, men det er jo noe helt annet. Men må jo ha fått idéen av en grunn. Ganske sikker på at hovedpersonen er kvinne. Man slåss mot zombier/skjeletter?

Vanskelig vanskelig

Spillet var nokså lineært. Husker jeg tok meg gjennom en slags gravlund av noe slag. Gjennomgående ganske nifse omgivelser. Mener også å huske at hovedpersonen hadde et ganske overdimensjonert sverd. Real-time combat.


Bloodraven?
The D' is silent.
  • 0
Siterer Subject 17:
Konsoll: PS2
Spillet har et mørkt preg over seg. Ser for meg at det har en ganske høy aldersgrense. Trodde spillet het Beowulf, men det er jo noe helt annet. Men må jo ha fått idéen av en grunn. Ganske sikker på at hovedpersonen er kvinne. Man slåss mot zombier/skjeletter?


Høres litt ut som BloodRayne. Hun har dog ikke et overdimensjonert sverd.
Prøvde å se etter andre lignende spill, men fant ikke noe som passet med det du skrev.
  • 0
Siterer Finalfantasyfrelst:
Bloodraven?
Siterer Tommy Kvaernerud:
Høres litt ut som BloodRayne.


Tusen takk for svar. Atmosfæren og designet er veldig likt, men det er ikke det jeg var ute etter. Spillet jeg leter etter er en del ''mørkere'', men deler mange trekk med BloodRayne. Tildels likhet grafisk og mye design som likner. Utseendemessig likner det også delvis på Tomb Raider: Angel of Darkness.

Lagt til 2013-12-30 15:06:
Skal prøve å finne en oversikt over alle spillene som var på demodiskene til PS2.
Husker spesielt godt Airblade og Dark Cloud fra en av disse.

Lagt til 2013-12-30 15:41:
Primal var det

Ikke noe sverd i det hele tatt da....

Oversikt over 99 av demodiskene til PS2 finner du her:

http://forum.redump.org/topic/8339/official-playstation-2-magazine
-demo-contents-only-99-finished/
''eh'' - Link
  • 0
Konsoll: pc

År: ?

Kamera: ovenfra

Var ett lite spill. Noe alla age of empires. Bare det kun var vikinger. Måtte samle ressurser osv. Bygge ting og sånn. : )
  • 0
Siterer imerson88:
Konsoll: pc

År: ?

Kamera: ovenfra

Var ett lite spill. Noe alla age of empires. Bare det kun var vikinger. Måtte samle ressurser osv. Bygge ting og sånn. : )


The Settlers?
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Konsoll: PC

År: ca 2000-2005

Sjanger: barnespill, eventyr

Kamera: tror 3 person 2D men kan være 3D også.

Region: sikkert europa, spillet var på norsk

Spillet: Spillet handlet om iallefall en mann og en kvinne, kanskje noen barn som skulle utforske en øy eller et annet område. Målet var å komme seg til andre siden av en jungel ved å løse mange oppgaver for å komme seg til en vulkan som man kunne se helt i bakgrunnen i introen. Man kunne velge mellom to veier når man startet og så husker jeg godt at på siste del skulle man komme seg over et område med mange dype kløfter, og så måtte man bygge en slags puslespill for å komme seg over og da reddet man samtidig en hel gjeng med dyr som stod på hvert av platåene.
Lurer så fryktelig oå hva dette spillet heter.
  • 0
Siterer Tintino97:
Konsoll: PC

År: ca 2000-2005

Sjanger: barnespill, eventyr

Kamera: tror 3 person 2D men kan være 3D også.

Region: sikkert europa, spillet var på norsk

Spillet: Spillet handlet om iallefall en mann og en kvinne, kanskje noen barn som skulle utforske en øy eller et annet område. Målet var å komme seg til andre siden av en jungel ved å løse mange oppgaver for å komme seg til en vulkan som man kunne se helt i bakgrunnen i introen. Man kunne velge mellom to veier når man startet og så husker jeg godt at på siste del skulle man komme seg over et område med mange dype kløfter, og så måtte man bygge en slags puslespill for å komme seg over og da reddet man samtidig en hel gjeng med dyr som stod på hvert av platåene.
Lurer så fryktelig oå hva dette spillet heter.


Ooh, høres ut som "Eventyrerne på oppdrag i jungelen"! Jeg og broren min spilte det selv da vi var små, så husker det godt. Gode minner...
Take off every zig, for great justice
  • 0
Ja det var det tusen takk
  • 0
Ute etter et spill jeg spilte som liten.

Konsoll: PC
Årstall: tidlig 2000

Bedkrivelse: en slange med caps satt forsn deg. Du kunne velge forskjellige oppgaver, som styre været, bygge ulike biler e.l du hadde en blå søppelkasse på gulvet bak slangen. Du kunne også se på videoer. Husker ikke særlig mer enn det. Håper noen kan hjelpe.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!