Norsk
Nyeste
Atrás

Retro

Her mimrer vi om gamle klassikere og perler fra spillmediets historie

Gamecube-mimring


Inspirert av Ursa Minoras "Xbox-mimring" starter jeg denne tråden.
Her kan vi mimre om våres yndlingsspill fra kuben som kunne prestere en sterk fargepalett. Ikke minst er dette en tråd for å tipse hverandre om hvilke pærler man må få med seg fra Gamecuben.

trass i at gamecuben er en etterkommer av SNES var ikke utvalget av RPG-er like imponerende som hos sony. men en tittel som var GC-eksklusiv her i europa var Tales of Symphonia. Dette spillet hadde jeg mye morro med. Vi snakker actionRPG med elementer fra fightingspill. kampene kan spilles som 4-player coop, noe jeg både før og siden kunn har sett i tales-serien, samt Eternal sonata(3player og turbasert, ikke helt det samme). Da jeg spillte gjennom dette var jeg ganske fersk innenfor RPG-sjangeren, og ble imponert over den spennende historien. En historie som, tales tradisjon tro, fungerer som en algori til virkelige samfuns- og miljøproblemer.
Kampsystemet var ikke bare kult å spille. trass i at det var realtime, var visualiseringene av noen av magiene utrolig stilig. hvem kan vel glemme første gang de så Thunderblade? Har du ikke spilt dette, men liker JRPGer er TOS noe du må prøve.

Resident Evil 4 kom ført ut på GC, og fy søren så intenst det var første gang jeg spilte det. selv om alt skled ut av proposjoner på slutten, var atmosfæren og game over-angsten noe som stadig hang over deg. godt at de i RE til 3DS skal gå tilbake til mer atmosfære, for RE5 var mere safari-gone-wrong enn atmosfære.

Folk kritiserer stadig Sonic i 3d. Men personlig hadde jeg det mye morro med Sonic Adventure 2 Battle. særlig likte jeg klimakset i spillet. dette var mitt første GC spill, og det var første gang jeg virkelig følte at sistebossen i et spill var episk å slåss mot.

Så, GR, hvilke spill synes dere er GCs mest minneverdige?
Everywhere, but in the present
  • 0
Snowboardspillet Dark Summit, egentlig et forferdelig spill når man tenker på det, men det er godbad
Living so the last night feels like a past life
  • 0
Rayman 3, og et eller annet rulleskøytespill.

Og Pokemon Colosseum såklart.

Hadde egentlig ikke så mange spill til den
"I used to stop it, but then I took something miserable to the knee." - fantomena til LesMis, Desember 2011
  • 0
Super Smash Bros Melee, det beste SSB spillet til dags dato (sammenlignet med konkurrentene på den tiden).
  • 0
Siterer RockFuzzEleven:
Rayman 3, og et eller annet rulleskøytespill.

Rulleskøytespill? Mener du Jet Set Radio? for det var til Dreamcast og Xbox.

Siterer Zyrocz:
Super Smash Bros Melee, det beste SSB spillet til dags dato (sammenlignet med konkurrentene på den tiden).


Det du mener er at SSBM er bedre enn SSBB på den måten at det var kulere å spille når det avr nytt, enn SSBB var når det var nytt? for det kan jeg si meg enig i. nå liker jeg best å spill SSBB, man var mye bedre stemning den gangen SSBM var nytt.
Everywhere, but in the present
  • 0
Siterer Gjenferd:
Det du mener er at SSBM er bedre enn SSBB på den måten at det var kulere å spille når det avr nytt, enn SSBB var når det var nytt? for det kan jeg si meg enig i. nå liker jeg best å spill SSBB, man var mye bedre stemning den gangen SSBM var nytt.


Selv synes jeg SSBM var, og er mye gøyere å spille. Mye grunnet det noe raskere gameplayet, og fysikken som sitter nøyaktig slik den skal. I SSBB føles det ut som jeg slåss med papirbiter sammenlignet med SSBM's pappbiter. Alt føles bare så mye mer balansert i SSBM enn det gjør i SSBB.

Ellers står nok Wind Waker som den dessidert største favoritten på GC. Er ivertfall det som har blitt gjennomfør flest ganger, blir rett og slett aldri lei av det.
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
(Trengs sitering når man kun svarer på posten over?)
Husker jeg kjøpte Wind Waker mest pga Master Quest... Ble ganske rasende da jeg skjønte at TV-en min ikke støttet 60hz . flere som gikk på den smellen?
Fikke jo heldigvis ny TV med tiden.
Everywhere, but in the present
  • 0
Ja, Wind Waker var jo helt utrolig! Pokemon Colusseum også. Jeg har jo glemt halvparten av disse spillene! Men jeg tror faktisk at Animal Crossing til GC fortsatt er min favoritt.
Living so the last night feels like a past life
  • 0
Favorit spillet mitt Sonic adventure2 battle er jo til GC, har satt mange timer inn i det. Ellers er det jo mange andre gode spill som Wind waker, SSBM, Lost kingdoms 1 og 2 osv. Gamecuben er den konsollen jeg har mest spill til, og om jeg ikke tar feil skal anntallet ligge på rundt 57.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
  • Play
  • Play
Koste meg mye med SSX Tricky da eg fikk det med GCen til jul

SSBM var spillet eg garantert har brukt mest tid på. Ufattelig hvor mye morro eg og kameraten min hadde med det. De ble mange runder med 99 liv hver, og spilte alltid til det var over xD

Kan heller ikke glemme Wind Waker da!
  • 0
Ahh jeg husker fremdeles at jeg elsket å spille Pokemon Coluseum+ Gales of Darkness XD på GCen (Ja jeg våknet en gang opp kl 5.00 i sommeferien og spillte det) Lille søstra mi våknet opp og sa alle de merkelige lydene var som kom fra stua xD

Det ble også mye spilling av Windwaker oss vennen min. Vi to hadde planer om å runne Windwaker i løpet av sommeferien noe vi klarte så jeg stakk ned til han klokka 8.00 hver dag i sommeferien og gamet det!
  • 0
Siterer Play:
Koste meg mye med SSX Tricky da eg fikk det med GCen til jul


Husker faktisk Tricky også! Et genialt spill! Men hva er det med meg og snowboard spill til Cuben?
Living so the last night feels like a past life
  • 0
Luigis Mansion! Et av de beste spillet etter år 2000 imo.
"Det er lame å sitere seg selv" - littsnill
  • 0
SSX Tricky, 007 Nightfire, SSBM, Mario kart double dash, listen er lang!
Fem-stjerners medlem
  • 0
Hadde aldri en Gamecube, men kan se for med at RE4 er ett av de beste spillene til den konsollen. Wind Waker er også veldig bra.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Paper Mario: The Thousand Year Door. Tidenes beste spill.
[19:38] <Taxta> laserpistol og homofile bjørner som snakker rart
  • 0
Siterer fattigmann:
SSX Tricky, 007 Nightfire, SSBM, Mario kart double dash, listen er lang!


Å Nightfire! Herregud så morsomt det var! 4-player lokal var bare konge på GC!
Living so the last night feels like a past life
  • 0
Siterer blyantkvesser:
Paper Mario: The Thousand Year Door. Tidenes beste spill.


Kanskje ikke tidenes beste, men det var det beste jeg hadde på GC. En typisk Mario historie med veldig mye humor. Lo meg skakk bare jeg snakket med en tilfeldig Goomba på gata.
  • 0
Siterer ollisen:
Kanskje ikke tidenes beste, men det var det beste jeg hadde på GC. En typisk Mario historie med veldig mye humor. Lo meg skakk bare jeg snakket med en tilfeldig Goomba på gata.


For meg er det ihvertfall tidenes beste! Alle minnene jeg har fra det er uerstattelige.
[19:38] <Taxta> laserpistol og homofile bjørner som snakker rart
  • 0
Star Fox Adventures, TLoZ: Wind Waker, Super Mario Sunshine, Luigi's Mansion, Mario Kart: Double Dash og SSB: Melee er nok mine favoritter til konsollen.
Hei.
  • 0
Mario Kart DD hadde jo multiplayer i det som man kan regne for singelplayerdelen. tror ikke det nye, eller Sega sitt konkurentbidrag har det. var jo det som virkelig gjorde DD så bra.

Noen som spilte Eternal Darkness? er det så bra som kritikrene sier? Har lenge lurt på å gå til anskaffelse av det.
Everywhere, but in the present
  • 0
RE4 var den store høydaren på gamecube for min egen del, men jeg hadde det også gøy med remaken av Resident Evil(som jeg fortsatt synes er et av de beste i serien), og remaken av MGS. Nintendo sin egne spill var overraskende skuffende på gamecube, selv om Wind waker hadde en fin stil.

Siterer Gjenferd:
Noen som spilte Eternal Darkness? er det så bra som kritikrene sier? Har lenge lurt på å gå til anskaffelse av det.


Jeg har nesten rundet det, og ja det er et veldig bra spill. På mange måter et gammeldags gameplay utifra dagens standard, men med en uslåelig stemning og en spennende historie.
This is great banter, it really is.
  • 0
Siterer fanzypanzy:
Nintendo sin egne spill var overraskende skuffende på gamecube, selv om Wind waker hadde en fin stil.

Du har desverre et poeng der. Var vel bare Sunshine, WindWaker, Pikmin, Melee, Animal Crossing(har aldri prøvd det, men hørt godt om det, og virker spennende) og Fire Emblem, Metroide 1-2, StarFox Adventures(Om du teller utviklere underlagt Nintendo) som var skikkelig, skikkelig bra.

Er ikke like mange spill av toppkvalitet på GC, som på PS2, men når det er sagt, var det vel Ps2 som fikk ekstremt mange bra spill. Xboxen har heller ikke det mest grensesprengende antallet godspill. Men mange av de spillene som var bra på GC, var BRA! Viewtiful Joe var foreksempelt et veldig friskt spill, herlig blanding av tradisjonelle sjangere(platform/fighting) og nyskapende powerupbruk, som hadde en viktig rolle i puzzledelene.
Everywhere, but in the present
  • 0
Vet ikke helt hvor passende det er å ta det opp her, men;

Siterer Gjenferd:
Xboxen har heller ikke det mest grensesprengende antallet godspill.


Er noe uenig der. Det er faktisk en god del veldig gode spill til xbox og de som var på både xbox og PS2 var oftest mye bedre på xbox, feks Splinter Cell: Chaos Theory.

Kan jo ramse opp noen; Jet Set Radio Future, Forza, Psychonauts, Morrowind, Riddick: Escape from Butcher Bay, Prince of Persia, Fable, Ninja Gaiden, Jade Empire, KOTOR, Chaos Theory og selvfølgelig Halo 1 og 2.

Ja mange av disse spillene er også på PC, men det igjen er et litt annet marked osv. Sammenlikner man PS2, Gamecube og Xbox, så er man nok litt rask om man mener at Xboxen er svakest av de tre.

Når jeg tenker meg om så er det en god del andre gode spill til den (får beklage lister her, men...) feks; TY 2, Far Cry Instincts, Fahrenheit, Doom 3, Rally Sport Challenge 2, Oddworld spillene, Shenmue 2.

The list goes on and on.

Sier ikke at Xboxen var den beste konsollen den generasjonen, men den var ikke dårligst heller.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
X-box hadde mange bra spill, og mot slutten av generasjonen vil jeg si at den var nokså likestillt med PS2, kanskje sett bortifra party/familie-ish spill. X-box var også den første konsollen som virkelig fikk suksess med typiske PC spill. Doom3, Morrowind, KOTOR for å nevne noen.
This is great banter, it really is.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!