Norsk
Nyeste
Atrás

Retro

Her mimrer vi om gamle klassikere og perler fra spillmediets historie

Amiga 500-Mimring


Noen som har lyst til å dele minner om gode gamle hvite Amiga (500) her?

Når jeg var på den alderen at man måtte ønske seg alt man ville ha, var Amiga det hotteste på markedet. Husker godt jula-89, da å få klørne i en Amiga stod øverst på ønskelista, og skuffelsen var stod da det kun lå en liten pakke igjen under treet. Denne pakken var pakken inn med twist-metoden og veide null og niks. Jaja man får vel sette punktum for gaveåpninga. Husker at det var veldig viktig at jeg og lillebroren min åpnet denne sammen, men tenkte ikke noe utover det. Vi åpnet, og inni "twisten" lå det en tørkerull, og "inni" tørkerullen lå det et ark. Arket viste seg å være et bilde av en Amiga, og da skjønte jeg jo. (tror ikke lillebroren min gjorde det hehe). Stakkars de som hadde kjøpt andre ting til meg...

Mine beste minner:
- Min svarte og blå joystick, som etterhvert begynte å knirke fordi den ble slitt
- Det klikket man hørte etter at man satt inn en diskett
- Kopierings-programmet, hvor man skiftet disketter fram og tilbake og at det ble flere og flere grønne lamper som lyste.
- Two-player spill. Stas å spille spill sammen
- Å spille arkade-spill gratis
- Deluxe Paint. Vi hadde en dust nabo, så vennegjengen satt leeenge å lagde en penis som vi printet ut på farge(!)-printeren min og la i postkassa hans.
-At jeg spinka og sparte til å kjøpe en halv megabyte for å kunne spille ALLE spill. Dette var en kloss på størrelse med en ti-pakning som man puttet under keyboardet. Lykke!
-Alle diskett-boksene mine.
-Turene til onkelen min, som lastet ned spill fra en database. Hadde alltid kjøpt inn en haug av tomme disketter før disse turene.


Spill det ble brukt mye tid på:
-Kick-Off
-Sensible Soccer
-Giana Sisters
-Silkworm (Jeg var bil og brodern helikopteret, sånn var det bare)
-Rodland
-Rainbow Island
-Midnight Ressistance
-Streetfighter (likte Blanka best, særlig det støt-forsvaret)
-Pinball Dreams og Pinball Fantasies
-International Karate + (husker godt hvis man trykket på "T", da man dro av buksene på gutta. Stas når det ikke var du som spilte selv.
-North&South
-Lemmings. Lets Go!
-Golden Axe
-Double Dragon
-Buffalo Bill


Heng dere på dere som er gamle nok!
  • 0
-moonstone
-indiana jones and the fate of atlantis (11 disker...)
-hired guns
-warlords
-simon the saurcerer
-war in middle earth
-cannon fodder

dette er noen av de gode gamle spillene som jeg savner.
skulle aldri solgt amiga 600 min.
  • 0
-Monkey Island
-boulder dash
-robocod
-rainbow island
-speedball
-themepark
-rockstar ate my hamster
-Lotus
-Eye of the beholder (vi tegnet kart på ruteark så man fikk krampe i hånda)
-Beneath a steel sky
-Another world & Flashback(sinnsykt vanskelig når man var 7 år)
-Alien 3
-Shadow of the beast
-cannon fodder (war never been so much fun....)
  • 0
Siterer Biggen81:
-indiana jones and the fate of atlantis (11 disker...)


Sier litt om hvor bra det var da. ;)
Kristian Nymoen - Sjefredaktør
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!