Norsk
Nyeste
Atrás

Retro

Her mimrer vi om gamle klassikere og perler fra spillmediets historie

Spørsmål: Hva skal være retro?


Dette er en litt annen diskusjon enn den andre tråden jeg akkurat postet her. Mens den andre tråden handler om det subjektive og ikke kan ha noen fast konklusjon er dette ment som en oppfordring til dere om å komme med input om hvordan dette subforumet skal organiseres.

Inntil nå har tråder som har havnet i dette subforumet vært tråder som enten hadde "Retro" eller "gamle" i navnet, eller som folk subjektivt mente var retro. Men hvordan skal vi egentlig avgjøre om andre tråder hører hjemme her eller ikke. Spørsmålet er rett og slett om vi skal sette en dato og si at spill publisert før dét er retro, eller om vi skal ha andre parametre for å avgjøre om et spill virkelig er retro.

Vi vil at dere skal komme med innspill og være med på å avgjøre dette.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Jeg ser på spill som er to konsollgenerasjoner gamle, dvs PS1 og N64 for retro. Men når PS4 kommer, tror jeg at jeg kommer til å ha problemer med å kalle PS2-spill for retro.

Så etter min mening vil det være best å si at spill som er så og så mange år gamle for retro. De som kom ut for 10-15 år siden, kanskje?
Let the voice of love take you higher
  • 0
Jeg heller mot det samme. Å sette en grense rundt 10 år siden utgivelse. Samtidig: Mens det meste jeg kan plukke opp fra GOG.com føles retro, enda spill som ikke nødvendigvis er mer enn 6-7 år, så føles det ikke like retro å plukke opp et spill fra 2001 på Steam, som for eksempel Stronhold Crusader.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Post flyttet til "hva er retro spill" tråden.
This is great banter, it really is.
  • 0
Jeg er enig med deg. Spørsmålet blir et om akkurat hvor vi skal plassere definisjonen for dette subforumet.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Lol, ja leste egentlig ikke førsteposten ser det ut til erm. Tror jeg flytter posten min til den andre tråden.

Uansett, synes jeg vi egentlig skal legge lista ganske lavt. At et spill allerede fra forrige generasjon kan diskuteres her. Skillet vil da være litt diffust når vi går over til en ny generasjon, så vi kan kanskje sette skillet på: minst 5 år gamle spill fra forrige generasjon eller før.

Jeg synes retro seksjonen kan være et sted hvor alle de spillene som er utdaterte, og som det er vanskelig å skape diskusjon rundt på spill-subforumet kan plasseres. Det er mange spill som er under 10år, som vil være vanskelig å skape blest rundt hvis de skal konkurrere mot alle trådene om nye spill og konsoller.

Siden demografien til siden (sikkert) ligger hos brukere mellom 15-25 år, vil det muligens bli lite aktivitet hvis forumet kun skal ta for seg spill som ble gitt ut når brukerne var småunger.

Jeg tror ihvertfall ikke en skal sette lista høyere enn 10 år.
This is great banter, it really is.
  • 0

I‘m looking for some ideas for our retrospective of our fourth sprint. I‘m moderating for the first time and want to make a good example for the next retrospectives.

Have you taken part in a retrospective that was fun and also productive? How was it? What made it a successfull retrospective?

What are good concepts and topics?

  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!