Norsk
Nyeste
Atrás

Retro

Her mimrer vi om gamle klassikere og perler fra spillmediets historie

Retro-spillanbefalinger!


Til playstation:
Castlevania Symphony of the Night er utrolige saker. er dette spillet som satte standarden Castlevaniane til DS baserer seg på. om du ikke har PS1/2 eller vil ha arcivements i samma slengen finnes det på XBLA.
Tombi 1 og 2. Har bare spilt 2 selv, men skal spille gjennom 1 en vakker dag. dette er hva jeg vil kalle PS sitt Zelda.

SNES/GBA:
JRPG-fans bør sjekke ut Tales of Phantasia. Det letteste her blir vel å skaffe det til GBA. Er første spillet i talesserien, og Tales of Symphonia er prequelen til TOP, så TOSspillere vil nok finne TOP interesant, og omvendt.
Everywhere, but in the present
  • 0
Til Sega Mega drive:
Ristar
Sonic 3 & Knuckles Tidens klassiker, spelder det fortsatt i dag
Alien Soldier Et døds bra spill hvis du liker fast paced action
The Page Master
Wolverine

Super Nintendo:
Mario RPG and the legend of the Seven Stars ( tilgjengelig på Wii virtual console)
The legend of Zelda: A link to the Past
The legends of Mana ( fås også på wii virtual console)

Nintendo 64
OoT
majora's mask
Paper Mario ( tilgjengelig på Wii Virtual Console) This is a must have for all rpg fans who Love mario!
Shadow Man
You name it, i game it!
  • 0
Mine anbefalinger.

NES: Megaman serien.
Ninja Gaiden 3.
Contra (Probotector)
The Legend of Zelda
Metroid
Ufouria
Castlevania trilogien.
Ducktales.
  • 0
Siterer Mreow:
Ducktales.


Uten tvil! Musikken er fantastisk, følg linken og enjoy.
http://www.youtube.com/watch?v=G_80PQ543rM
Nintendo Network ID: HylianGameboy 3DS Friendcode: 3437 - 3366 - 9899
  • 0
Snes Anbefalninger:

Final Fantasy 6.
Chrono Trigger.
Alladin
The Legend Of Zelda: A Link To The Past
"A man without a past, fights for a world without a future"
  • 0
Circuit Breakers(PS1)! Et av tidenes mest gøyale racingspill, gav meg mye glede i barndommen Minner om Micro Machines (SNES), som forøvrig er et gøyalt spill det også

Pandemonium,(PS1) som tidligere nevnt. Har fremdeles til gode å teste ut Pandemonium 2, som jeg kun har fått tak i via emulator.

Tomb Raider (PS1/PC). Hvem har ikke vært livredd for bjørnen i første level, når de var barn? Er fremdeles skeptisk jeg... Kjøpte meg nettopp hele TR collection på Steam under julesalget. Gleder meg

Super Mario World 2: Yoshi's Island (SNES). Enda et av mine yndlingsspill fra når jeg var unge. Alle vil ri på Yoshi! ;)
Jeg er ikke lat, jeg er en chillpadde
  • 0
Siterer Archana:
Pandemonium,(PS1) som tidligere nevnt. Har fremdeles til gode å teste ut Pandemonium 2, som jeg kun har fått tak i via emulator.


Helt geniale spill. 2ern er også veldig bra, men det når ikke opp til hvor bra 1ern er. Men verdt å spille om du har muligheten.

I dag ble jeg ferdig med Metal Gear Solid (1) til PS1. Det er et helt fantastisk spill. Historien, musikken, karakterene. GENIALT!! Når jeg har det mer morro med et gammelt PS1 spill enn med AC: Revelations, Max Payne 3 og Mass Effect 3 (som jeg spilte i ferien) så sier det noe om hvor bra dette spillet er. Til og med grafikken er flott til å være på PS1.

Dette er et spill alle gamere må spille. Det må være det beste spillet på PS1 med FF7, FF9 og Silent Hill hakk i hel.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Åh grøss, jeg var alltid livredd når kameratene mine skulle spille Silent Hill! DET var tider ;)
Jeg er ikke lat, jeg er en chillpadde
  • 0
Siterer Archana:
Åh grøss, jeg var alltid livredd når kameratene mine skulle spille Silent Hill! DET var tider ;)


Silent Hill er fantastisk, synd at ingen lager sånne spill lenger.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
PS1 Anbefalinger:
-Ape Escape
-Crash Bandicoot 1-3
-Spyro The Dragon 1-3

GBC Anbefalinger:
-The Legend of Zelda: Oracle of Seasons and Oracle of Ages
"Living My Life In A Japanese Garden of Dreams"
  • 0
Sist spillet vi koset oss mye med var Final Fantasy III.
Om du har nintendo wii så er det til salgs på marketplacen der
Drit bra story og pent pent
  • 0
Her var det mye spennende å få med seg!
''eh'' - Link
  • 0
Hugo til PS1
Penger er verdiløse inntil du bruker dem.
  • 0
Noen som har sett Chrono Trigger i fysisk butikk?
''eh'' - Link
  • 0
Wing Commander spillene. De er awesome!
  • 0
Hvis du er glad i gamle spill bør du sjekke ut Fable 2 Det er ganske gammelt men veldig morsomt, nesten like bra graffik som crysis
Fem-stjerners medlem
  • 0
Siterer fattigmann:
Hvis du er glad i gamle spill bør du sjekke ut Fable 2 Det er ganske gammelt men veldig morsomt, nesten like bra graffik som crysis


Da fuq? Ville ikke kalt det makkverket et spill en gang. Makan til værre sammenligning skal du lete lenge etter, selv om Crysis serien ikke er et merke og strekke seg etter.
When I die I don't want no part of heaven I would not do heaven's work well I pray the devil comes and takes me To stand in the fiery furnaces of hell
  • 0
Siterer Temujin:
Citerer fattigmann:Hvis du er glad i gamle spill bør du sjekke ut Fable 2 Det er ganske gammelt men veldig morsomt, nesten like bra graffik som crysis

Da fuq? Ville ikke kalt det makkverket et spill en gang. Makan til værre sammenligning skal du lete lenge etter, selv om Crysis serien ikke er et merke og strekke seg etter.


Skal sies at han sammenlikner grafikken, noe mange spill veldig gjerne vil forsøke å strekke seg etter. Sammenlikningen er derimot ikke veldig reéll..
''eh'' - Link
  • 0
Mystical Ninja Starring Goemon

I Japan kjent som ''Ganbare Goemon: Neo Momoyama Bakufu no Odori''

Spillet ble utviklet av Konami sluppet først i Japan i 1997 og året etterpå i USA og Europa.

Til tross for et såpass stort selskap har spillet ikke vært spesielt kjent. Verken i USA eller Europa.

Dette spillet er et action/adventure-spill og et av de spillene jeg personlig rangerer blant de fem beste gjennom tidene med tanke på nostalgien den vekker i meg. I tillegg er det et knakende godt spill.

Kort fortalt følger du Goemon, en ung ninja som skal forhindre at The Peach Mountain Shoguns skal forvandle hele Japan til sin personlige teaterscene.

Humor
Spillet spiller mye på humor, og noen av vitsene er så dårlige at jeg ikke kan gjøre annet enn å le høyt. Her er det mange gode cutscenes som kan minne om et utdrag fra en sitcom med publikum i bakgrunnen og det hele.

Gameplay

Spillet foregår i tredjeperson, og verdenen er veldig stor. I kjent japansk stil kan spillet oppføre seg litt som et rollespill.
Måten det oppfører seg er en blanding av Zelda OoT eller MM og Super Mario 64. Du går fritt rundt i en stor verden, du kan slå, hoppe, bøye deg ned, krype osv. I tillegg har du magiske krefter som brukes opp gradvis etterhvert som du benytter deg av kreftene.
De ulike delene er episke, du vil gjøre alt fra å bestige det sagnomsuste Mt. Fuji til å bekjempe bosser på en dragerygg tusenvis av meter opp i lufta, og besøke landsbyer der du er avhengig av å snakke med innbyggerne for å komme deg videre i spillet.

Underveis vil du bli kjent med flere karakterer som alle har sine særpreg. Goemon kan f. eks kaste mynter, mens Ebisumaru (en rund blå ninja med en hammer) kan rage!

Spillet byr også på dungeons og slott du må komme deg igjennom. Selv om ikke spillet byr på noen veldig vanskelige intellektuelle utfordringer så er kampene utfordrende for de fleste. Du kommer deg ikke igjennom uten å dø flere ganger.

Man kan kjøpe sushi i butikkene. Dette brukes til å fylle på liv når man tar skade i kamper.

Lyd

Dette spillet har helt fantastisk musikk. Må høres. Helt fantastisk. Hør.


Dette er en perle du bare må oppleve. Jeg spiller igjennom det en gang i året og dusjer i nostalgi. Dette er et spill slik det skal lages. Et av de aller beste spillene til Nintendo 64.

Intro: http://www.youtube.com/watch?v=-NQKAsvlKcE

Intro til historien: http://www.youtube.com/watch?v=kRJC4yoeL8g
''eh'' - Link
  • 0
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
River Raid og Solaris til Atari 2600!
  • 0
  • Missing Avatar
  • Lynx
PC:
Warcraft 3 uten tvil! Spiller det fortsatt aktivt, men har en liten pause nå PGA Legacy of the Void!

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!