Norsk
Nyeste
Atrás

Retro

Her mimrer vi om gamle klassikere og perler fra spillmediets historie

Hvilke spill gir deg gode, gamle minner?


Jeg kjøpte nettopp Doom3 bfg edition , og der følger som kjent doom 1& 2 med på kjøpet..
Jeg spilte de spilla til døde på ps1 i sin tid. Jeg hadde meg en liten økt igår..
Aaaa minnene...
-Kill -Loot -Return.
  • 0
Det er ett spill i mitt liv som har gitt betydning for ordet "nostalgi". Det er et spill som jeg har spilt mye igjen de siste 2 årene, ett spill jeg aldri blir lei. Det finnes ikke mange der ute som har hørt om det, men det er virkelig en uslepen diamant.

Spillet jeg snakker om heter Snowboard Kids, og er tilgjengelig på Nintendo 64. Ved første øyekast vil nok dette spillet høres små-kjipt ut. De fleste vil nok slenge ut fraser som "det er jo bare en Mario Kart klone med snowboard i stedet for go-carts", men det kunne ikke vært lenger i fra sannheten.

Det er definitivt et av mine absolutt favoritt spill. Det har en utrolig sjarm. Musikken er fantastisk, ville nok tørre å påstå at det har tidenes mest undervurderte soundtrack. Snowboard Kids har kanskje ikke så mye å tilby innholdsmessig, men det er for min del veldig gjennspillbart(vet ikke om det er et ord en gang).

Hvis du liker arkade racing spill ala Mario Kart, vil jeg anbefale Snowboard Kids på det sterkeste. Definisjonen på nostalgi.

http://www.youtube.com/watch?v=UZYNW_AuLjM
"Don't cross the crooked step"
  • 0
Jeg har gode minner fra å se fetteren min spille Age of Empires - tror jeg. Jeg er ikke helt sikker på at det var det spillet, men det ligner. Jeg har lenge lett etter en anledning til å kjøpe de tre singleplayer-spillene i serien uten at det skal koste like mye som et fullpriset nytt spill. Skulle gjerne sett at de fikk dem på GOG.com.

Det var Rome: Total War som introduserte meg for PC-spilling da jeg så det hos en klassekamerat. Og samtidig ble jeg introdusert for Gamereactor. Jeg ser veldig frem til Creative Assembly commer med Rome II.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
-Pokemon Red/Blue.
Spilte de oss en venninne når jeg var på besøk der og lånte GBCen hennes,hadde ikke hørt noe særlig om Pokemon før men etter det besøket så sparte jeg opp penger til og kjøpe min egen GBC og Pokemon Red.Broren min kjøpte seg også GBC og han kjøpte Pokemon Blue + Link kabel og søstera mi lånte Yellow av en venn.

-Chrash Bandicoot og Spyro The Dragon.
Mine 2 mindre søsken fikk en Playstation 1 i Julegave sammen og de endte opp med disse spilla her,spesielt Spyro var min favoritt og jeg endte opp med og kjøpe noen av Spyro spilla selv senere,etter at jeg fikk meg en PS2.

-Ape Escape.
Spillet som fikk meg til og innse at jeg måtte kjøpe meg en PS2 var dette,lillebroren min lånte spillet av en venn og jeg spilte det mer enn de gjorde.Fant spillet for salg i en nettbutikk og kjøpte det før jeg etterpå "lånte" Playstation 1 konsollen fra mine søsken,som på det tidspunktet ikke spilte så mye med den lenger.Da jeg fikk penger til overs ett år kjøpte jeg meg en PS 2 Slim og spillet ble hyppig spilt.

-The Legend of Zelda: Oracle of Seasons and Oracle of Ages.
Mitt første møte med The Legend of Zelda spillene,jeg likte covrene så jeg endte opp med og kjøpe begge etter og ha lest om de i Nintendo bladet,etter fikk jeg øynene opp for resten av spilla som kom etterpå men glemmer aldri disse 2 her.
"Living My Life In A Japanese Garden of Dreams"
  • 0
Mitt nummer 1 spill som gir meg minnene av å være barn er Pokemon. Savner de gode gamle stundene som jeg hadde med venner. Følelsen av å ha en pokemon som alle andre hadde lyst på var ubetalelig!
  • 0
Pokemon er definitivt det som i størst grad definerte barndommen min. Og uansett om jeg spiller Black and White 2 eller Ruby og Sapphire er det alltid like nostalgisk. Et annet spill som virkelig er nostalgisk for meg er The Legend of Zelda Wind Waker. Var bare noe magisk over det spillet som fortsatt sitter dypt i meg.
http://markusgamesdesign.weebly.com/
  • 0
The Neverhood!
Jeg og mamma spilte det når jeg var barn, og vi spilte litt igjen for et halvt år siden. Kjempemorsomt (men noe treigt, såklart) spill som fremkaller gode barndomsminner
Jeg er ikke lat, jeg er en chillpadde
  • 0
Ty The Tasmanian Tiger 2: Skogens redning, Crysis og Haf-Life 2. Får alltid en god følelse av dem.
  • 0
Pokémon. Samme hvilket bare det er Pokémon. Helst Pokémon Sapphire om jeg skal være kresen da.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Captain Claw på PC!

Elsket det spillet, men med tanke på alderen min når det kom ut klarte jeg aldri å runde det.
  • 0
Siterer The Cookiemonster:
Pokémon. Samme hvilket bare det er Pokémon. Helst Pokémon Sapphire om jeg skal være kresen da.


For meg er det Emerald fra den serien eller Gold som var mitt første. Emerald spiller jeg noen ganger fremdeles og har aldri startet på nytt. Har altfor mange gode pokemon takker være andre venner. Så når jeg skal føle meg som en liten unge igjen, så går det i Pokemon Emerald eller Gold viss jeg virkelig føler for de gode gamle tidene.
  • 0
Morrowind... gah! Klarte nylig å installere det på macen min, og jeg er allerede forhatt av mine samboere for å bedrive hardkjernet på stua.

Ooog Shogun Total War. Japansk kultur er generelt supergay, men de kriger kult
"Damn, sucker. I just got some. Look at me, Brad, I'm a man now, just like you. Except, I don't look like a faggot and talk all educated."
  • 0
SUNES PARTY!
Jeg er ikke lat, jeg er en chillpadde
  • 0
Gran Turismo 2 ble trolig spilt i hundrevis av timer da jeg var ung. Spilte også mye Crash Bandicoot og Pokemon. Alle disse husker jeg svært godt fra da jeg var en ungfole og travet rundt i skolegården på en barneskole.
"I'm gonna go have a smoke right now. You want a smoke? You don't smoke, do ya, right? What are ya, one of those fitness freaks, huh? Go fuck yourself."
  • 0
Pokémon.
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
  • Los
  • Los
Siterer Predator:
Gran Turismo 2 ble trolig spilt i hundrevis av timer da jeg var ung.


Jeg holdt på å ødelegge min PSone på grunn av GT2. Vi drev på med de sertifiseringene og vi var kommet ganske langt da vi traff veggen. Klarte ikke neste test. Og vi satt i dager! Plutselig klarte jeg det, og ble så glad hatt jeg spratt ut av stolen og hev armene i været....Men før i tiden var det ledning på kontrollene! Jeg dro med meg hele PSone, gjennom ei glass dør, og flyvende ut over gulvet.. Endte med en knekt cd-luke, og en sprekk i konsollen som heldigvis gikk an å dytte sammen igjen

Prøv å gjør det med en Xbox 360 og spille på den etter på!
Vis vinden løye går e rett på tryne
  • 0
Det er få spill som har betydd mer for meg enn Resident Evil 2.
Bare tanken på det gir meg minner om den tiden da dette spillet var nytt. Det må ha vært i 1998 (?)
Uansett... Jeg mener framdeles at det er det beste RE spillet i hele serien.
The gavel corrupts
  • 0
Commandos serien er nok de spillene, sammmens med Icewind Dale 1 og til en hvis grad Heros 3 Shadow Of Death. Utrolig gode spill som selv i dag er noe av det beste jeg har spillt.
When I die I don't want no part of heaven I would not do heaven's work well I pray the devil comes and takes me To stand in the fiery furnaces of hell
  • 0
Super castlevania 4 på snes er utvilsomt et av høydepunktene fra min barndom. Definitivt det beste spillet i serien også.
Som unge på nittitallet var det jo helt umulig å komme unna pokemon red/blue, så de spillene ble også store tidstyver i min barndom. Ingenting er som å finne fram gba'en sin og poppe inn pokemon blue som om man var liten dritunge igjen.
  • 0
Pokemon og Kingdom Hearts. Det sistnevnte pga karakterene i spillet og Pokemon fordi det bare har denne atmosfæren og musikken som minner om barndommen.
"Sometimes good people make bad choices. It doesn't mean they are bad people. It means they're human."
  • 0
Min liste er:

Ratchet and clank Up your Ars-enal. (Beklager kunne ikke dy meg)
Jak and Daxter 2, (husker ikke hva det het)
Sly 2
Pokemon red
The incredible hulk
GTA vice city
Metal arm: Glitch in the system

Det var vell min liste. Gode minner helt klart.
"Combine technology, arts, humanity, simplicity and science is the meaning of my life" - FuzzyFarm
  • 0
Siterer Los:
Jeg holdt på å ødelegge min PSone på grunn av GT2. Vi drev på med de sertifiseringene og vi var kommet ganske langt da vi traff veggen. Klarte ikke neste test. Og vi satt i dager! Plutselig klarte jeg det, og ble så glad hatt jeg spratt ut av stolen og hev armene i været....


Kjenner meg igjen i det, husker det var en av de testene jeg satt fast på jeg òg. Det endte med at pappa måtte ta den for meg. Husker også at jeg kjøpte en grå RUF CTR2 som etter litt oppgradering gikk usannsynlig fort. Og det er vel umulig å glemme den røde Suzuki Escudo som var så OP at det ikke skulle vært lov. Har ufattelig mange gode minner fra GT2.
"I'm gonna go have a smoke right now. You want a smoke? You don't smoke, do ya, right? What are ya, one of those fitness freaks, huh? Go fuck yourself."
  • 0
Red Alert

Satt en liten gutt inne på en mørkt og kalt kontor på en Windows 95 maskin. Han spilte Red Alert 1. Og han elsket det.
Den gutten var meg.
"Et kult sitat jeg ikke har funnet på selv" - Et fancy navn
  • 0
Siterer The Cookiemonster:
Pokémon. Samme hvilket bare det er Pokémon. Helst Pokémon Sapphire om jeg skal være kresen da.


Bytter du ut Sapphire med Ruby så er jeg helt med. Har mange gode minner fra når jeg først fikk spillet og ble helt oppslukt. Når så en del venner skaffet seg Sapphire/emerald osv og vi fikk delt secret bases med hverandre ble det mye morro. Er nok et av Pokemon spillene meg og SoL har mest spilletid på med rundt 300 timer. Nå kommer jo også Pokemon X/Y ut til høsten, så blir mye nostalgi å kose seg med da.


Siterer peterernoob:
Morrowind... gah! Klarte nylig å installere det på macen min, og jeg er allerede forhatt av mine samboere for å bedrive hardkjernet på stua.


Alltid vært mer av en Oblivion fan enn en Morrowind tilhenger, men må inrømme at det er noe nostalgisk over Morrowind. Musikken er jo også til å dø for!
http://markusgamesdesign.weebly.com/
  • 0
Fant nettopp igjen min PSOne og spillet Harry Potter og de Vises Sten. Det bringer tilbake så mange gode minner! Eneste Harry Potter spillet som det var verdt å spille.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!