Norsk
Nyeste
Atrás

Retro

Her mimrer vi om gamle klassikere og perler fra spillmediets historie

Hvilke spill gir deg gode, gamle minner?


Wolfenstein 3D! Mitt aller første møte med spillverden
  • 0
Siterer fantomena:
Ikke akkurat et spill, men startopp lyden til PS2en bringer gode minner.


Dat feeling <3
Det å røyke strå, det er det samme som når 14-åringene drikker seg "drita" på Burn.
  • 0
Lastet ned Wario Land 4 til Gameboy emulator for litt siden, antagelig det første spillet jeg fikk med konsollen for 12-13 år siden. Bringer tilbake gode minner Og jeg kjenner nostalgien når jeg spiller Donkey Kong 64.

Lagt til 2014-02-19 19:41:
Siterer fantomena:
SSX. Spilte 3ern på PS2en i mange deilige timer.


This.
  • 0
Pokemon, SSX og Happyland Adventure!
  • 0
Pokemon GOLD, Crash bandicoot, spyro og halo.
The D' is silent.
  • 0
Alt for mange, men de aller første Pokémon spillene, Dark Cloud, Crash Bandicoot og Metal Gear Solid troner nok øverst.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Helt klart Sly 2: Band of Thieves og Pokemon Ruby!!
If You're Good At Something, Never Do It For Free.
  • 0
The warriors ps2. Spilte 2 player med kamerater mellom mange netter.
Eller vice city og san andreas
Og selfølgelig elder scrolls spillene.
  • 0
Sly og Ratchet and Clank... Gawd ..!!<33
Det å røyke strå, det er det samme som når 14-åringene drikker seg "drita" på Burn.
  • 0
Den lengste reisen og de tre første Monkey Island spillene.
De var blandt mine første spill til pc, og jeg var ganske grønn innenfor point & click sjangeren, for ikke å snakke om at jeg ikke hadde lært den noe ulogiske tenkingen hvertfall Monkey Island har når det gjelder oppgaveløsning.
De bø derfor på plenty med frustrerende timer foran pc skjermen. Hadde ikke internett, og engelsk var ikke min sterke side på det tidspunktet, så det gjaldt å prøve alle kombinasjoner, over alt, til man kom seg et hakk videre.
I Den Lengste Reisen, ble jeg på noen punkter sittende fast så lenge at jeg måtte ringe en guide telefon for å finne ut hva jeg skulle gjøre, og når jeg fikk svaret, ble jeg alltid like flau over å ikke ha funnet det ut selv.

Få ting henger igjen som minnene fra første gjennomgang av eventyrene til April Ryan og Guybrush Threepwood.
  • 0
Tony Hawk: Pro Skater 2 er også et spill jeg spilte mye da jeg var liten. Utrolig bra spill. Savner den tiden så utrolig mye.
If You're Good At Something, Never Do It For Free.
  • 0
Alle Gran Turismo-spillene. Farmin, brormin og meg selv powergamet GT2 i lang, lang tid, og jeg har utrolig mange gode minner fra den tiden. Husker vi hadde en grå RUF CTR2 som var utrolig rå, for ikke glemme den røde Suzukien med gigantisk spoiler.
"I'm gonna go have a smoke right now. You want a smoke? You don't smoke, do ya, right? What are ya, one of those fitness freaks, huh? Go fuck yourself."
  • 0
Jack & Dexter bringer tilbake gode minner, da vi alle i vennegjengen dro til nærmeste venn etter skolen i en god stund, og spilte "gøy-spillet" som vi kalte det.
Det er spesielt en scene jeg husker veldig godt, og det er når man skal forlate den første øya, hvor vi stod i timesvis for å sparke i gang motoren. Bokstaveligtalt, sparke igang motoren, det kom nemlig litt røyk og en u-lyd når vi sparket den. Vi fant jo ut at vi trengte noe fra en fisker for å fikse båten, og vi brukte så sinnsykt lang tid på å klare utfordringen om å fiske nok fisk i løpet av gitt tid. Tror jeg aldri runna det though Men det var en sinnsykt kult spill jeg enda i dag savner
Jesper. -- Mobo: MSI Z97 G5. PCU: Intel i7-4770K. RAM: Corsair 16GB. GPU: Geinward GTX 660Ti 2GB. SSD: Intel 240 GB. HDD: WD 3TB. Tower: CM Storm Scout 2 Advanced. Monitor: BenQ LED RL2455HM (x2). Keyboard and Mice: Steelseries. Headsett: Qpad QH-90.
  • 0
Det må definitivt Last Ninja-serien til Commodore 64. Skal heller ikke glemme Little Big Adventure til Amiga som også ga meg noen gode spillminner. Spill som Dune, Dune 2, Command & Conquer er også spill som har gjort store inntrykk på mitt gamerhjerte.
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
Ace Attorney
  • 0
Pokémon Crystal, Sapphire og Emerald, Warioware, Mario 64 DS og Sonic Advance-spillene er vel noen av mine gamle, gode minner. Spesielt Crystal bringer meg tilbake til barndommen da jeg for første gang fikk et eget spill. Brukte mye tid på det, og vil aldri glemme sommerferien da jeg og ei venninne besøkte hverandre nesten hver dag for å spille Pokémon (jeg hadde Crystal, hun hadde Gold og Silver) og bytte mystery gift. Måtte låne en av hennes GBCer (jeg hadde bare GBA) for å sende Mystery Gift... good times. Husker også å spille i all hemmelighet under dyna etter leggetid, noe som straks ble lettere med DS og opplyst skjerm.
Take off every zig, for great justice
  • 0
Det blir blandt annet Star Wars: Dark Forces, spilte det aldri ferdig men husker jeg spilte det litt da jeg var veldig liten med pappa.

Så er det Suikoden II, et av mine barndomsspill og favorittspill noensinne!
  • 0
Final Fantasy IX står veldig høyt på nostalgioversikten. Samme med Pokemon Red.(Fant igjen gamle GBC maskina mi i jul og der sto Pokemon Red inni. Kos)

Spyro 3. Year of the Dragon. Spill det gikk mye i når jeg var guttunge.
  • 0
Kjøpte alle de tre spyro-spillene til PS1 på PS Store under julesalget. Nostalgi!

Ellers var jeg veldig stor fan av alt som hadde med pokemon å gjøre, så da spilte jeg også Dragon Warrior Monsters (GB/C) og Robopon (GBC og GBA). Demikids til GBA har jeg nylig spilt om igjen og det er like bra som det var den gangen det kom ut.
  • 0
Første spillet som ga meg frysninger var Zelda - A Link to the past.
Er vel litt feil å si at det gir gamle minner, ettersom jeg ikke har rørt spillet siden 2002.
Men var det som først fikk meg interessert i gaming.
Kan jo se for deg hvor mye jeg gledet meg til N64 utgaven som var på vei, mot slutten av 90tallet.. Men må beklage til alle Ocarina patrioter, jeg HATET det spillet ganske intenst.. Taklet ikke 3D overgangen. Samme gjelder Super Mario 64 og Donkey Kong 64.

Men har disse gode gamle konsollene stashet på loftet, vurderer enda å ta et gjensyn med dem.. Har bare ikke funnet riktig anledning enda
Hvis Gud eksisterte ville han ikke skapt meg, dårlig trekk å skape en overmann!
  • 0
Siterer Bob-Ingolf:
Taklet ikke 3D overgangen.


For meg har det alltid vært motsatt. Men jeg startet også med Ocarina of Time og fortsatte videre med Majoras Mask og Wind Waker. Skal dog sies at jeg enda har til gode å spille et Zelda spill jeg ikke har likt, så alle de "håndholdte" spillene regner jeg fremdeles som gode spill. Men jeg synes ikke de når ikke helt opp til 3D-spillene.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
Men jeg synes ikke de når ikke helt opp til 3D-spillene.

I forhold til ren kvalitet er nok 3D spillene mye bedre enn forgjengerene. Men som du vet, nostalgi snakker høyere enn noe annet. Når det gjelder Wind Waker, ga det et forsøk på tross av skuffende tilbakemeldinger grunnet den spesielle grafikken.
Skal ærlig innrømme at jeg ble trollbundet.. Kunne glatt cruise rundt på sjøen i 5-6 timer none-stop for å se etter skatter og skjulte gjenstander.. Ikke minst for å komme meg videre i spillet.
Var ikke mye tilgang til bredbånd på den tiden, så walkthroughs kunne jeg bare glemme
Hvis Gud eksisterte ville han ikke skapt meg, dårlig trekk å skape en overmann!
  • 0
Siterer Bob-Ingolf:
Men som du vet, nostalgi snakker høyere enn noe annet


Jepp. Det vil jeg si jeg kjenner meg temmelig godt igjen i

Siterer Bob-Ingolf:
Når det gjelder Wind Waker, ga det et forsøk på tross av skuffende tilbakemeldinger grunnet den spesielle grafikken.
Skal ærlig innrømme at jeg ble trollbundet.. Kunne glatt cruise rundt på sjøen i 5-6 timer none-stop for å se etter skatter og skjulte gjenstander.. Ikke minst for å komme meg videre i spillet.


Wind Waker er ganske særegent pga. grafikken ja. Det var ganske merkelig å gå fra OoT og MM til Wind Waker, men samtidig passet det spillet utrolig godt. Men jeg må allikevel si jeg foretrekker den litt mer realistiske grafikken du finner i de andre 3D-spillene. Twilight Princess er fremdeles favoritten min i serien.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
Wind Waker er ganske særegent pga. grafikken ja.


Wind Waker var et nydelig spill
The gavel corrupts
  • 0
Siterer Marlboro Red:
Wind Waker var et nydelig spill


Liten tvil om det ja
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!