Norsk
Nyeste
Atrás

Retro

Her mimrer vi om gamle klassikere og perler fra spillmediets historie

Retro gaming!


Er du en av de som elsker de gode gamle spillene?
Det er jeg! Synes mye av spillene som kommer for tiden er unødvendige og forstyrrende, rett og slett!

Hvilke bilder dannes i ditt sinn når du tenker på classikerne?
The Power of console gaming reinvented through my eyes!
  • 0
husker veldig godt donald og tazz på sega..Det var utrolig bra spill på den tiden
  • 0
Liker ofte å finne fram gamle spill og mimre litt selv. Kjøper ofte om jeg kommer over diverse samlinger eller gode klassikere på Virtual Console, men forstår ikke hvorfor retro-gamere alltid må snakke nedsettende om dagens spill. Det er da my bra som kommer ut i dag. Forstår ikke helt hva du mener med unødvendig og forstyrrende heller. Var de så mye mer nødvendige før?
Det finnes 10 typer mennesker. De som kan binærkode og de som ikke kan.
  • 0
*slettet*
  • 0
Jeg elsker mye av dagens spill, men føler mye handler om penger og om hvor fort man kan lage et greit spill istedenfor et supert spill..

Gears of war er et unødvendig spill f.eks. unødvendig og forstyrrende fordi det er Latterlig kort og hypingen av det gjør det værre.. hata det spillet etter jeg runda det på insane!!

Uten Zac McKracken, Monkey Island, Larry, Police/King's/Space Quest, Lotus, Syndicate, Moonstone, Nitro, Swiv ville ikke verden vært den samme.. savner tekst kommandoer eller kanskje et voice command spill i bedre utførelse enn Socom, helst i RPG da..
The Power of console gaming reinvented through my eyes!
  • 0
Spilte gjennom castlevania i går, fy så vanskelig, holdt på i 4-5 timer...

altså, det første spillet på NES
jeg skal slutte å game når: en stum mann, sier til en døv mann, at en blind mann, så en mann gå på vannet
  • 0
zipstick Gears of war 2 er noe av det beste spill som finnes!
Og er vel bedre og drepe masse monstre og være i krig mot locust isteden for å spille på ett drit gammalt spill !
skjønner ikke osn folk kan si at ett gammalt monkey island spill kan SAMMENLIGNES med GEARSOFWAR!
jeg og liker retro spill f.eks Chrono trigger
Men synes gears of war er myyyye bedre
så osn kan du si at GoW er ett unødvendig spill ?
vet det er din mening men det er jo en av de beste spillene som er ;)
"A man without a past, fights for a world without a future"
  • 0
33, hvordan kan du si at et gammelt psill er drit? Er faktisk INGEN av dagens spill som er like godt gjennomførte som de gamle. Alt handler om grafikk og penger idag, noe mange faktisk ikke alle skjønner. Ungdommene idag er rett og slett bortskjemte når det gjelder grafikk.

Gameplayet i monkey island er minst 10 ganger bedre enn det i GoW. Historien er 10 ganger bedre enn i GoW. Ser tilogmed på de nyeste eventyr spillene mangler det humor, og det er noe jeg synes er et must i et eventyr spill i Monkey Island type spill.

Før var det underholdning for alle penga, idag er det grafikk og hyping for alle penga!
  • 0
333, tråden her er gammal, så han mener Gears of war 1, og det er gankse kort xD
jeg skal slutte å game når: en stum mann, sier til en døv mann, at en blind mann, så en mann gå på vannet
  • 0
vi spillte det rundt på 3-5 timer, ikke sant? *kokiri*

bloggen min forresten http://www.gamereactor.no/blog/gnomely/13042/

hmm...begynner å komme i retro humør..

tror jeg begynner på en runde med chrono trigger på dsen^^ (eller final fantasy 1 nes )
A scattered dream that's like a far off memory. A far off memory that's like a scattered dream. I wanna line the pieces up. Your's, and mine.
  • 0
Siterer gnomely:
vi spillte det rundt på 3-5 timer, ikke sant? *kokiri*



bloggen min forresten http://www.gamereactor.no/blog/gnomely/13042/



hmm...begynner å komme i retro humør..

Vi spilte det rundt på 2 og en halv time xD

tror jeg begynner på en runde med chrono trigger på dsen^^ (eller final fantasy 1 nes )
jeg skal slutte å game når: en stum mann, sier til en døv mann, at en blind mann, så en mann gå på vannet
  • 0
syns at flere snes spill burde komme til ds...secret of mana f.eks..
A scattered dream that's like a far off memory. A far off memory that's like a scattered dream. I wanna line the pieces up. Your's, and mine.
  • 0
Det er ikke uvanlig at jeg setter meg ned med Super Mario 64. Det er en gammel klassiker som nekter å dø for min del.
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0
enig^^ har veldig gode minner med det....det ble spillt mye før...da jeg var liten..
A scattered dream that's like a far off memory. A far off memory that's like a scattered dream. I wanna line the pieces up. Your's, and mine.
  • 0
Losten79
Jeg sa ikke at gamle spill er drit, men at de er " dritt gamle "
og jeg foretrekker gears of war 2 enn super mario64 eller chrono trigger, selv om de 2 spillene er veldig underholdene og bra.
men synes du har jææævlig feil når du sier at alt idag er grafikk og penger !!
Er uncharted 2 bare om grafikk og penger? er Lost odyssey bare om grafikk og penger? er halo 3, fable 2, oblivion, bioshock, assasins creed BARE om GRAFIKK og PENGER? du tar grundig feil med det du skrev ;)
mange spill har bra historie og veldig bra gameplay selv om de har drit bra grafikk
og man får underholdning fortsatt smarten ;) så du mener det er ingen underholdning i Left4Dead liksom ? jaja, spill monkey island og gamle spill i resten av ditt liv du smarten
"A man without a past, fights for a world without a future"
  • 0
mye av d er grafikk og penger....ikke alt

syns fortsatt at de gamle snes spillene slår de fleste moderne spill i dag når d gjelder dybde....gameplay o story
A scattered dream that's like a far off memory. A far off memory that's like a scattered dream. I wanna line the pieces up. Your's, and mine.
  • 0
Har nå Playstation og NES-emu på PSPen min, spiller gamle klassikere.
Heh, også har jeg fortsatt Sega Mega Drive II, med Sonic og co.
Did you know? John Dies at the End.
  • 0
silent hill 1 og ff VII er vel mine ps1 favoritter..


forresten..hvis noen liker rpg'er....og snes...SKAFF DERE TALES OF PHANTASIA...^^ enten ved å kjøpe det på gba...en remake versjon..eller skaff emu...-.-
A scattered dream that's like a far off memory. A far off memory that's like a scattered dream. I wanna line the pieces up. Your's, and mine.
  • 0
Jeg elsker N64, hvis det er gammelt nok
Har mange N64 spill fra Wii shoppen, og har i tilegg Super Mario RPG, det anbefales på det sterkeste, lang holdbarhet, spennende, og ikke minst SVÆRT UTFORDRENDE.
Ikke er det så dyrt heller 900 wii points bare. Og det tar bare rundt 100 blocks lagringsplass
Put money in my hand, and I will do the things you want me to
  • 0
Skulle ønske utviklerne gikk tilbake i tid nå, og lagde spill med Commodore 64 standard grafikk, eller kanskje NES. Og så laget et gameplay uten like av hva vi ser idag. Lurer på hva mange hadde sagt da. Hadde 99% ropt dårlig grafikk, og så dritt i spillene? Eller hadde mange fått opp øynene og sett hva godt gameplay egentlig gjør for et spill?

333, jeg har PS3, og ja jeg mener Uncharted 2 er mye om grafikk og penger. Til dags dato er det kanskje det konsollspillet som ser best ut. Det konsollspillet som er blant topp 3 over solgte spill. Hvorfor tar jeg feil? Jeg sier det jeg mener ser ting ser ut som. Er noen få spill produsenter der ute som vil lage gode spill, og de spillene kommer sjeldne. Det er for mye konkuranse om hvem som lager best grafikk idag, og altfor lite om hvem som lager det beste gameplayet.

Derfor mener jeg dagens spill er mest grafikk og hyping for alle penga.
  • 0
Jeg vil også være med i retrodiskusjon! Tror godt over halvparten av spilletiden min går med på retro, svært mye på PC og GameBoy. Er også flittig bruker av Virtual Console, som var hovedgrunnen til at jeg kjøpte Wii

Selv om jeg spiller veldig mye gammelt, betyr ikke det at jeg mener de er best, hvertfall ikke i kraft av å være gamle. Det var stor forskjell på gode og dårlige spill før i tiden også. Se bare på NES - om man tar med Japan, så finnes det mer enn 1000 spill til konsollen, hvorav noen svært få er av akseptabel kvalitet.

Det som irriterer meg mest med dagens spill er at de i stor grad blir utviklet for konsoll, og ting jeg har tatt for gitt for lenge siden på PC blir hauset opp som enorme revolusjoner. HD-oppløsning er vel det aller beste eksempelet her. Jeg leser også til stadighet anmeldelser av spill hvor funksjoner jeg har sett, noen ganger bedre gjennomført, før sender karakteren på et spill på ett og to hakk oppover karakterskalaen.

Siterer gnomely:
silent hill 1 og ff VII er vel mine ps1 favoritter..


forresten..hvis noen liker rpg'er....og snes...SKAFF DERE TALES OF PHANTASIA...^^ enten ved å kjøpe det på gba...en remake versjon..eller skaff emu...-.-


Eller ikke, siden det er kjent som det dårligste i serien... Og utvalget av RPGer på SNES er enormt, så det er ikke vanskelig å finne noe bedre.

Hvor gammelt må et spill være for å være retro? Holder det at det ikke lenger slippes offisielle spill til konsollen?


EDIT:

Siterer Losten79:
Skulle ønske utviklerne gikk tilbake i tid nå, og lagde spill med Commodore 64 standard grafikk, eller kanskje NES. Og så laget et gameplay uten like av hva vi ser idag. Lurer på hva mange hadde sagt da. Hadde 99% ropt dårlig grafikk, og så dritt i spillene? Eller hadde mange fått opp øynene og sett hva godt gameplay egentlig gjør for et spill?


Du leter etter Mega Man 9, utgitt på alle konsollene i fjor(?)
A clever idiot is dangerous, even more so than a stupid smart-ass
  • 0
Dagens spill ahndle altfor mye om penger, grafikk og hypping og selv om jeg liker en del av de nye spillene er retro minst like bra om ikke bedre. Spesielt FPS spill er noe av det jeg liker minst med den moderne spill industrien. Det er altfor mange av de! Hedlighvis setter jeg meg av og til ned med spill som for eksempel Final Fantasy 1 på GBA og koser meg.
http://markusgamesdesign.weebly.com/
  • 0
Du bør prøve deg på Origins-versjonen (PS1) av FF1, det er helt klart den beste (og mest retro du får tak i her til lands).

Nå er jo FPS en meget populær genre som selger godt, så jeg forstår jo at utviklerne lager slike. Blir jo litt som de side-scrollende actionspillene man så i NES-dagene. Eller 3D-plattformspill for 10 år siden. Men det er selvfølgelig kjipt når man selv ikke er blodfan av genren som er mest populær, jeg er også av den oppfatning at FPS ikke er Guds gave til folket, og blir "skuffet" hver gang et nytt presenteres.
A clever idiot is dangerous, even more so than a stupid smart-ass
  • 0
Siterer hansibanzi:
Du leter etter Mega Man 9, utgitt på alle konsollene i fjor(?)


Visste ikke engang om Mega Man 9 i fjor
  • 0
Losten79
Du sa at ALLE spillene var bare om penger og grafikk lengre tilbake ;)
det er derfor jeg ble irritert og derfor jeg kommenterte
For ja, det er noen spill som lages for grafikk og penger.
Men det er mange spill som lages for at folk skal underholdes å ha det morsomt med ett bra spill med story og bra gameplay.
F.eks Infinite Undiscovery.
Spillet har ikke så topp grafikk for å si det sånn, men storyen er veldig god, og gameplayet er på topp
Og Bioshock er ett veldig bra spill med god story ;)
Spill som jeg kan komme på som lages bare for penger er F.eks The Godfather 2, synes nå jeg. det er repiterende og kjedeligt igjennom hele spillet
"A man without a past, fights for a world without a future"
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!