Norsk
Nyeste
Atrás

Retro

Her mimrer vi om gamle klassikere og perler fra spillmediets historie

Retro gaming!


Siterer Losten79:
Visste ikke engang om Mega Man 9 i fjor


Det er gode greier. Skikkelig old-school, med utilgivelig vanskelighetsgrad (i forhold til dagens spill), NES-grafikk, og t.o.m slowdowns som de første Mega Man spillene på NES hadde De lagde også superharry box art til spillet, selv om det kun er å finne digitalt. http://bildr.no/view/514358

Håper virkelig på noen flere slike prosjekter framover, der anerkjente utviklere, og ikke bare indie-utviklere tør å satse litt på gameplay framfor grafikk!
A clever idiot is dangerous, even more so than a stupid smart-ass
  • 0
det må da variere fra person til person..tales of phantasia syntes jeg var et råbra rpg...elsket det..menmen vær sin smak.

jeg har final fantasy origins...passer perfekt nå! holdt på å glemme det..skal fyre det opp på ps3'en min^^
A scattered dream that's like a far off memory. A far off memory that's like a scattered dream. I wanna line the pieces up. Your's, and mine.
  • 0
Du spiller på normal da håper jeg. Easy-moden som senere også kom (som eneste valg) på GBA og PSP er jo latterlig lett. Retro skal være litt vanskeligere!

Tales of Phantasia er helt kurant, for all del. Det er bare så utrolig mange bedre RPGer på SNES.
A clever idiot is dangerous, even more so than a stupid smart-ass
  • 0
of course^^ første gangen var easy..andre gangen var normal..

dragonquest spillene...secret of mana..andre som jeg liker veldig godt^^
A scattered dream that's like a far off memory. A far off memory that's like a scattered dream. I wanna line the pieces up. Your's, and mine.
  • 0
Startet og spille Chrono Trigger for første gang idag
Fy fela det er ett bra spill
Har spilt i 3-4 timer nå uten å stoppe
"A man without a past, fights for a world without a future"
  • 0
frister meg å prøve en runde ff1 med 4 white mager
A scattered dream that's like a far off memory. A far off memory that's like a scattered dream. I wanna line the pieces up. Your's, and mine.
  • 0
Siterer gnomely:
frister meg å prøve en runde ff1 med 4 white mager


Huff huff, brutalt! Prøvde en gang jeg også, men måtte gi opp etter første krystall
A clever idiot is dangerous, even more so than a stupid smart-ass
  • 0
kom meg til astos før jeg ga opp

hmm...enda et spill som begynner å bli gammelt nå..som jeg elsker fortsatt..

final fantasy tactics advance på gba....aah...har mange timer med det spillet..
A scattered dream that's like a far off memory. A far off memory that's like a scattered dream. I wanna line the pieces up. Your's, and mine.
  • 0
Kanskje noen kan hjelpe meg her? Leste en artikkel om gamle spill et annet sted og så et spill jeg spillte da jeg var liten som heter Lost Eden. Fikk nesten litt sug i magen når jeg så på bildene, men husker ikke hva spillet handlet om eller hvordan man spillte det. Husker sånn halveis at det var ganke lett og raskt å gjøre ferdig..

Beste Pc spillet jeg husker må være GRANDIA 2 ! For en fantastisk kul historie!
I'm not a chicken, I'm a rooster
  • 0
hjelpe deg med?

eh..*klikker i minneboksen*......var det ikke det spillet med dinosaurene og menneskene?
A scattered dream that's like a far off memory. A far off memory that's like a scattered dream. I wanna line the pieces up. Your's, and mine.
  • 0
tråden er død ? xD
"A man without a past, fights for a world without a future"
  • 0
Siterer 333-half-evil:
tråden er død ? xD

ja bare lag en diskusjon til du

Så blir den sikkert aktiv igjen xD
jeg skal slutte å game når: en stum mann, sier til en døv mann, at en blind mann, så en mann gå på vannet
  • 0
men hvaa?
A scattered dream that's like a far off memory. A far off memory that's like a scattered dream. I wanna line the pieces up. Your's, and mine.
  • 0
Siterer gnomely:
frister meg å prøve en runde ff1 med 4 white mager


Er du gal!? 4 Hvite Mages!? Er det en gang mulig å klare spillet med bare det?
http://markusgamesdesign.weebly.com/
  • 0
noen har greid det med bare EN white mage^^
A scattered dream that's like a far off memory. A far off memory that's like a scattered dream. I wanna line the pieces up. Your's, and mine.
  • 0
Hvordan er det mulig? Må du ikke ha med deg 4 stykker med på eventyret?
http://markusgamesdesign.weebly.com/
  • 0
jo..men da bare dreper du ALLE bortsett fra EN...men tror du får mer exp da..

men allikevel..sykt vanskelig kan jeg tenke meg O_O

*solo black mage er også sykt*
A scattered dream that's like a far off memory. A far off memory that's like a scattered dream. I wanna line the pieces up. Your's, and mine.
  • 0
Men du lvl'er jo 4x ganger kjappere
jeg skal slutte å game når: en stum mann, sier til en døv mann, at en blind mann, så en mann gå på vannet
  • 0
husker jeg så en gammel webside av en som hadde digital dagbok da han spillte gjennom med f.eks 4 white mages.......og EN RED MAGE..
A scattered dream that's like a far off memory. A far off memory that's like a scattered dream. I wanna line the pieces up. Your's, and mine.
  • 0
mange veldig bra gamle spill, nå er du kanskje litt lengre tilbake i tid enn meg tho, tenker på spill som crash bandicoot, crash team, osv... brukte mye tid på crash i barndommen ja
Just because i don`t care, doesn`t mean i don`t understand.
  • 0
ja^^ var 6 år når jeg spillte nesten bare crash aah..minner*..
A scattered dream that's like a far off memory. A far off memory that's like a scattered dream. I wanna line the pieces up. Your's, and mine.
  • 0
hehe var litt treigere enn det eg, begynnte vel i 8-9års alderen hos enn kamerat, Crash 2 var ene og alene grunnen til eg fikk min først spillkonsol, PS1

De første årene med PS1 var det vel også nesten BARE crash spill som ble spillt
Just because i don`t care, doesn`t mean i don`t understand.
  • 0
Siterer Winchester:
hehe var litt treigere enn det eg, begynnte vel i 8-9års alderen hos enn kamerat, Crash 2 var ene og alene grunnen til eg fikk min først spillkonsol, PS1

De første årene med PS1 var det vel også nesten BARE crash spill som ble spillt


Hehe, jeg starta også PS1-samlingen med Crash 2. Og Gran Turismo 2 da... Men det var på ingen måte min første spillkonsoll, ikke en gang den første jeg kjøpte for egne penger!
A clever idiot is dangerous, even more so than a stupid smart-ass
  • 0
Konsollene jeg husker mest fra jeg var mindre er:
N64
Snes
Sega Genesis
Sega master system
Dreamcast
PS1
*minner!*
Spill som jeg har gode minner med er:

Spyro spillene.
Crash Bandicoot spillene
The legend of zelda: Ocarina of Time
Super mario 64
House of the dead
Capcom Vs Marvel 2
Final Fight 2

og manga andre spill
"A man without a past, fights for a world without a future"
  • 0
Jeg og du, fikk jo House of the dead 2 (eller 3 ) likt, på Dreamcast.

Vi fikk også den turbo pistolen xD
jeg skal slutte å game når: en stum mann, sier til en døv mann, at en blind mann, så en mann gå på vannet
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!