Norsk
Nyeste
Atrás

Retro

Her mimrer vi om gamle klassikere og perler fra spillmediets historie

Retro gaming!


oooh....house of the dead ja...elsket det spillet^^
A scattered dream that's like a far off memory. A far off memory that's like a scattered dream. I wanna line the pieces up. Your's, and mine.
  • 0
Ja husker det *kokiri*
Haha, jeg husker pappa kjøpte Dreamcast.
Med ett bil spill, også kjøpte han med ratt og pedal.
Også kjøpte han House of the dead 2 med pistol, og den satt jeg på sånn " auto " på og da bare skøyt jeg skjermen HELE tiden uten å trenge å reloadet xD
"A man without a past, fights for a world without a future"
  • 0
doom2 og DX-Ball2<3<3<3<33<3<3<3<33<3<3<33<33<3<3<3<33<3
Spotify<3
  • 0
Siterer 333-half-evil:
Ja husker det *kokiri*
Haha, jeg husker pappa kjøpte Dreamcast.
Med ett bil spill, også kjøpte han med ratt og pedal.
Også kjøpte han House of the dead 2 med pistol, og den satt jeg på sånn " auto " på og da bare skøyt jeg skjermen HELE tiden uten å trenge å reloadet xD


ja http://sega.eff-bee-eye.de/wp-content/uploads/2009/02/dreamcast
lightgun.jpg
xD
jeg skal slutte å game når: en stum mann, sier til en døv mann, at en blind mann, så en mann gå på vannet
  • 0
*Minner <3*
Husker også at på Lightgun pistolen og kontrollen.
Var det en liten skjerm på som viste hvilket spill man spilte xD.
På House of The Dead 2 f.eks var det ett zombie ansikt
"A man without a past, fights for a world without a future"
  • 0
secret of mana...<3....må kjøpe det på virtual console i morgen...
A scattered dream that's like a far off memory. A far off memory that's like a scattered dream. I wanna line the pieces up. Your's, and mine.
  • 0
Jeg elsker de gode gamle spillene!
"Doh!"
  • 0
Siterer The Gamer 459:
Jeg elsker de gode gamle spillene!



Takk gud for Virtual Console, på Wii.
jeg skal slutte å game når: en stum mann, sier til en døv mann, at en blind mann, så en mann gå på vannet
  • 0
  • Ine
  • Ine
Sitter her og spiller Zork. Hvor heftig er ikke dette spillet?

"OPEN TROPHY CASE"
Trophy case opened.

"INSERT COINS"
Insert coins in what?

"IN TROPHY CASE"
Insert what in trophy case?

"INSERT COINS IN TROPHY CASE"
Done.
Riddle me this
  • 0
Zork FTW
Per aspera ad astra
  • 0
Originale Hitchhiker's Guide to the Galaxy spillet. Blir ikke bedre enn det.
Evoking fear is, in itself, an art form - and nothing in the entire history of storytelling has explored it better than video games.
  • 0
Space Invaders. <3
  • 0
Siterer heljar:
forstår ikke hvorfor retro-gamere alltid må snakke nedsettende om dagens spill. Det er da my bra som kommer ut i dag. Forstår ikke helt hva du mener med unødvendig og forstyrrende heller. Var de så mye mer nødvendige før?

Stemmer at det fortsatt kommer ut bra spill, og det kom også mye komersielt skit før. Men er ikke rart man mister troa på samtidens spill når foreksempel Final fantasy spiller seg selv, eller resident evil flyttes ut i solskinn og sand. Ikke det at så mange andre har klaget, men jeg synes heller ikke at GTA er GTA uten karikeringen av gangstermiljøene.
Everywhere, but in the present
  • 0
Zork, Space Invaders, Doom, gode gamle Pong og Pac Man. Memories. <3
  • 0
Tror jeg skal prøve å finne tak i Globetrotter igjen. Det var et nice spill det Eller muligens Backpacker. Litt usikker.
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0
Har Globetrotter på iPaden min.
  • 0
skulle ønske jeg kunne spille red alert igjen... =(
"Et kult sitat jeg ikke har funnet på selv" - Et fancy navn
  • 0
Da de virkelig gode gamle spillene var nye, så spilte jeg dessverre ikke enda noe særlig. Jeg kom sent igang. Men jeg har for eksempel gledet meg med noen av PS1-spillene som kom til Sony Ericsson's Xperia Play-telefon. Selvom jeg altså ikke hadde spilt de originale.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Når jeg tenker på retro spill blir jeg veldig sentimental. Tenker på alle de fine stundene jeg hadde når jeg løp opp klokka 6 på morgenen og satt i underbuksa med ei skål cornflakes foran meg og spilte A Link To The Past,Sonic, Mortal Kombat, Michael Jacksons Moonwalker XD og Jungelboken. Vi hadde Sega Mega Drive og Snes i stua. Er morsomt og tenke tilbake når jeg ikke hadde noen bekymringer, kunne bare sitte og spille.

I dag sitter jeg fortsatt på gulvet (med klær på da riktignok) og spiller mens ungene labber rundt meg.
  • 0
Siterer Mreow:
Er morsomt og tenke tilbake når jeg ikke hadde noen bekymringer, kunne bare sitte og spille.
Definitivt det beste med gamle minner er fraværet av bekymringer. Det er vel også mye av grunnen til at vi fremdeles dykker ned i spill.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!