Norsk
Nyeste
Atrás

Off Topic

Her kan alt mellom himmel og jord diskuteres

Forsvaret/militæret


Det er nok ganske kult. Hadde jeg fortsatt å spille trompet ville jeg nok gjort det samme. Men alas... Har slutta.
Ammis-en min er nok ganske råtten.
  • 0
<quote author="LuXe">Citerer Der er mange ting jeg misliker, som for eksempel regelen "befalet har alltid rett", men slikt må en bare akseptere.

you know what you do? you kick him in the nuts
they are like humans...individually weak and bred to fast
  • 0
Har lyst på utelandsk tjenseste jeg
"When you fight, it doesn't matter how many enemies you kill. If you fail to protect what you're supposed to protect, you lose."
  • 0
Er inne nå. Luftforsvaret/ Vakt og Sikring (Vent og sitting).
Militæret er greit nok, men veldig annerledes en jeg hadde trodd. Mye mindre "action" og trening. Trening foregår som regel på eget initiativ, så fort du blir ferdig med rekruttskolen. Man må ikke forvente å komme ut igjen som en macho-man uansett hva. Selv trodde jeg at jeg kom til å løpe hinderløype og ta en million push-ups vær dag i et år, men jeg har vel sett for mye på film

Har gjort mye kult da - bl.a kastet granat, skutt med MG3/AG3/MP5/HK416 og en Glock 9 i vær hånd! Så skakke klage Leke krig i skogen er noe jeg har gjort én gang under rekrutten. Snek oss inn i fiendens leir og ventet på at blusset skulle fyres opp av troppsbefalet. Da det endelig skjedde kilte all rødfisen (løsskudd) seg fast i kammeret på AG'en og jeg fikk så vidt fist av en patron. Makkeren min var så trøtt at han hadde puttet patronene loddrett inn i magasinet (helt feil!) og fikk ikke skutt noe som helst. XD Antageligvis det morsomte øyeblikket jeg har hatt sålangt i militæret, var så overtrøtt og rar i huet at jeg ikke visste hvor jeg skulle gjøre av meg. Misslykket angrep, men alt i alt ganske kult Ble angrepet også, og da stelte fienden så på en sånn mafia-linje rett utenfor oss og bare plaffet løs. Fikk skutt opp all rødfisen i random retning og storkoste meg. Feltuke er antageligvis noe alle skal ha på rekrutten, uansett hvor du er.

Det er mye i militæret som er jævlig der og da men ufattelig kult å tenke tilbake på.
  • 0
læren min på skolen gikk i militæret...han er skummel
"He does not just play games. He wins them."
  • 0
Hei folkens.

Er det noen som vet hvordan det fungerer med utsettelse av førstegangstjeneste på grunn av studier? Jeg er lite interessert i å avlegge tjeneste i januar, og vil heller unnagjøre studiene mine (og eventuelt slippe forsvaret fordi jeg er for gammel (tar meg av de problemene siden)) enn å møte opp til innrykk. Problemet er bare at jeg ikke søkte meg inn på noen studier i mars, og sitter nå på restetorget og leter etter noe passende jeg kan gjøre i ett år før jeg starter på ønsket studium neste år.

Hvis jeg kommer inn på et årsstudium nå og får fritak fra forsvaret i ett år, vil jeg da kunne få ny utsettelse når jeg kommer inn på det jeg vil studere neste år, eller kommer de til å være vrange og kreve at jeg skal inn neste år, siden jeg allerede har fått utsettelse én gang? Isåfall, vil det lønne seg å søke meg inn på et bachelorstudium nå, få utsettelse i 3 år, bryte studiet etter ett år og søke meg inn på noe nytt, og når jeg får ny innkallelse om 3 år si; sry guys, jeg er midt i en mastergrad nå, dere må gi meg enda mer utsettelse?

Takk for svar!
"I'm gonna go have a smoke right now. You want a smoke? You don't smoke, do ya, right? What are ya, one of those fitness freaks, huh? Go fuck yourself."
  • 0
Du kan sikkert søke på nytt om utsettelse til neste år - om de i det hele tatt gidder å sende ny innkallelse. Ikke at jeg har noen erfaring med dette, har bare søkt utsettelse én gang for det studiet jeg går nå, men jeg kan ikke tro at de slår seg noe mer vrange til neste år.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Starter på sisteåret på videregående til høsten og har begynt å gjøre meg opp noen tanker om hva jeg skal etterpå. Har egentlig alltid hatt lyst til å ta førstegangstjenesten, og i de siste har jeg egentlig bestemt meg for å komme inn på befalskolen. Har også tittet litt rundt på forskjellige linjer innen befal og tror kanskje befal i militærpolitet ville vært spennende. Har planer om å studere rettsvitenskap etter militæret, og da virker det som militærpoliti er den retningen som er mest relevant opp mot dette. Hvis jeg ender opp med å jobbe som jurist i politiet så er det jo en strålende erfaring. Noen som har vært enten militærpoliti, befal eller begge deler som har noen erfaringer å dele?
  • 0
Skal inn i militæret nå i august, og lurer på å kjøpe med meg en bærbar pc å ha med opp.

Hvor upraktisk er det å ha 15 tommer og oppover med opp? Takler nemlig ikke små skjermer.
"I used to stop it, but then I took something miserable to the knee." - fantomena til LesMis, Desember 2011
  • 0
  • Los
  • Los
Jeg kjøpte en 15" etter rekrutten, hadde den med meg på alle permer og brukte den hver dag. Det var helt greit, ingen problem.
Vis vinden løye går e rett på tryne
  • 0
Okey, takk. Da blir det sikkert en 15 tommer.
"I used to stop it, but then I took something miserable to the knee." - fantomena til LesMis, Desember 2011
  • 0
Var på sesjon del 2 i dag. Gjorde det godt på alle testene (13,5 på tredemølla og toppkarakter på teoretisk test (husker ikke helt hvordan styrketesten gikk)) og fikk førstegangstjeneste i Garden. Som nevt litt over her så kommer jeg til å søke befalsskolen og satser på at jeg klarer det. Men hvis ikke tror jeg Garden er et veldig ålreit sted. Noen som har erfaring med enten befalsskole eller Garden og som har noen tips og triks (raawwr (sær referanse, ti poeng hvis du tar den))?
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!