Norsk
Nyeste
Atrás

Off Topic

Her kan alt mellom himmel og jord diskuteres

Hva skal du stemme på under valget 09?


Siterer kenny00:
hvis du tjener 10 mill. i året. slipper du og betale skatt på det.
penger som hadde gått til helse vern eller skole osv.


Det er nok ikke så enkelt som det. Før du tar standpunkt i en diskusjon kan det være lurt å hære på argumenter fra begge parter
Jeg glemmer aldri et ansikt, men i Deres tilfelle er jeg villig til å gjøre et unntak.
  • 0
Siterer kenny00:
det som er noe av det mest skremmende med de blå er :
at de vil fjerne formueskatten, det vil si.
hvis du tjener 10 mill. i året. slipper du og betale skatt på det.
penger som hadde gått til helse vern eller skole osv.


Torleif skal nå forklare kva formue er for deg, ettersom du ikkje heilt har forstått dette. Formue er noko som ein eig. Det som ein tener inn blir kallt lønn .

Siterer kenny00:
så hvorfor stemme blått ( hvis du er rik, så passer jo blått )


For folk flest seier dei blå. Mykje skatt er noko av det som rammar dei med allereie lite lønn hardast. Nettolønna deira blir ofte veldig liten med alt det skatt og avgifter me har.

Siterer kenny00:
nå er det EU spørsmålet som venter, og vi må komme inn i varmen
så fort som mulig.


Det finst andre moglegheitar enn EU. I tillegg kan me nok lett komme inn i EU sjølv utan oljepengane.

Siterer kenny00:
så kommer russerene og tar oss


NATO...

Du må tenkje før du snakkar. Makan til tullball har eg ikkje sett på lenge i dette forumet her...

(Sorry viss eg rakkar for mykje ned på deg, eg veit ikkje om du faktisk er 12 eller om du berre snakkar sånn)
There's a reason it isn't called Grand Theft Public Transport.
  • 0
godt sagt torleif!
Jeg glemmer aldri et ansikt, men i Deres tilfelle er jeg villig til å gjøre et unntak.
  • 0
jeg tenker på meg selv ville jeg si at blått er bedre.

Å slippe å betale skatt og heller betale alt du trenger selv må da være bedre.
hvor ofte er jeg på sykehus??? fire år siden. Da tjener jeg på det. og når jeg er ferdig med skole... hvorfor skal jeg da betale for at andre skal gå på skole? vi lever bare en gang, så hvorfor vaiste det??

(litt ego da men )
  • 0
Hei!

No har då vel ikkje eg stemmerett, då, er nemlig 12 år. Men hadde eg hatt det, har det nok vorte R. AP, SP, V osv. er jo óg brae, men Rødt er best.

FRP er eit dritparti . Dei ynkjar DIKTATUR!

Heller ikkje noko glad i H, men det vert inga revolusjon då. Det vert det derimot med FRP i stolen. Då kjem alle FRP-arane i verda og tilhengarane deira døy!

Ja, då satser me på R i 2017!
  • 0
Siterer knollen i bollen:
jeg tenker på meg selv ville jeg si at blått er bedre.

Å slippe å betale skatt og heller betale alt du trenger selv må da være bedre.
hvor ofte er jeg på sykehus??? fire år siden. Da tjener jeg på det. og når jeg er ferdig med skole... hvorfor skal jeg da betale for at andre skal gå på skole? vi lever bare en gang, så hvorfor vaiste det??

(litt ego da men )


Slik politikk fører på lang sikt til at individene i et samfunn systematisk blir meldt ut av det samfunnet de er en del av. Det vil mest sannsynlig ikke tjene deg å slippe å betale skatt heller. Skatten du betaler går ikke bare til sykehus og skole, men mange andre offentlige institusjoner som gamlehjem, veier, etc. Uten skatter og avgifter til å subsidiere disse institusjonene ville alternativet vært at det private tok over.

Det ironiske med det "blåe samfunnet" da er at de pengene du "sparte" fra skatter og avgifter går til diverse private firmaer som kan ta ekstra betalt fra de varene og tjenestene de tilbyr. Jeg regner med at du nyter godt av de godene det offentlige har å tilby, men at du - som svært mange andre - ikke tenker over at du faktisk benytter deg av dem. Du har ikke noe stort behov for å dra på sykehus? Nei, vel. Hva med offentlig transport - tog, buss? Eller hvis du kjører bil, hva med veiene du kjører på?

Hvis du skal stemme ved valget i 2011 kan det være fornuftig å reflektere over alle tilknytningene du har til samfunnet, for ja, vi lever visst bare en gang
All in all is all we are
  • 0
jeg har ikke stemmerett, det kn være en sjangse for at de prøver ut stemmerett for 16 åringer.


Men jeg ville stemt AP. Høyre (og de blå) er jeg ikke noe interisert i! Egoistiske er de!
Men SV er for sosialistisk. De vil ha vekk alt det private, men jeg vil gjerne ha mest offentlig, men vi trenger fortsatt private. Slik som private skoler, man må få et valg! Og idag, siden staten legger inn så lite penger i skole, eldrehjem osv så trenger man litt privat også.
Rise and Rise Again, Until Lambs Become Lions.
  • 0
AP har gått et altfor maktgjerrig sentralt apparat. Noe som gjør at folk som Martin Kolberg og Dag Terje Andersen blir sittende i systemet.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Nei.. vent litt... jeg sjekket nettopp ut Senterpartiets nettside... Lurer faktisk på om de er litt bedre enn Ap... Jeg liker iallefall sakslisten deres.
Rise and Rise Again, Until Lambs Become Lions.
  • 0
Ville stemt Høyre. Muligens FRP, men det er tvilsomt. AP kan gå og legge seg.
Knurr...
  • 0
Turbo-Kåre: Da ville jeg heller stemt på Høyre, om FrP hadde fått makten, så hadde vi endt opp i borgerkrig...
Rise and Rise Again, Until Lambs Become Lions.
  • 0
Neste valg blir det nok Rødt på meg ja. Den blanke stemmen som teller
Signaturen min var så kul at den ble fjernet av en mod.
  • 0
Jeg stemmer på Tjen Folket, what else lizm?
[19:38] <Taxta> laserpistol og homofile bjørner som snakker rart
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!