Norsk
Nyeste
Atrás

Off Topic

Her kan alt mellom himmel og jord diskuteres

Røyking


Siterer cosmo-kramer94:
Citerer Suppeelsker:Å ikke bruke snus eller røyk er et bedre alternativ.. Skadevirkningene av snus er ennå ikke ordentlig kartlagt, og dessuten lukter det ikke spesielt godt, er grisete, ser ikke veldig kult ut og koster en god del penger.

Å trene hver dag, aldri spise pizza, chips eller godteri, er et enda bedre alternativ, men det handler, som sagt, om å nyte livet.


Er uenig. Jeg spiser pizza en gang i uka, chips og godteri kanskje annenhver uke og trener bare en gang i uka. Det gir meg ingen helseskader i det hele tatt, jeg har ikke hull i tennene, har god kondisjon og en BMI på 21. Ser ikke helt parallellen til å røyke eller snuse daglig.

Siterer sofus_tha_beast:
Uansett. Det er klart at både røyking og snusing er både helseskadelig og en støtte til tobakkindustrien. Røyking er også en plage for alle andre også. Jeg er rimelig beskjeden når det gjelder begge deler. Tar meg en røyk i helgene, og en 4-5 snus i uka + masse i helgene da, uten at jeg er avhengig. Dette er uansett helt irrelevant for alle her. Det jeg vil få fram er at det vet jeg ikke.


Det høres definitivt ut som om du er avhengig av snus, uten at du forstår det selv. Jeg mener jeg kan hevde at jeg ikke er avhengig av røyk, ettersom jeg røyka sist gang for kanskje tre uker siden, og har røyket sikkert 10 sigaretter på 19 år, men fire-fem snus i uka + masse i helgene virker jo litt mer risky

Siterer Ryuzaki:
Ser heller ikke poenget med å begynne med hverken røyking, drikking eller snusing så tror jeg kommer til å holde meg unna det.


Røyking og snusing er jo ikke særlig underholdende, men det er jo utrolig gøy å være på fylla, eller i det minste ta en sixpack på vors sammen med venner. Det er poenget mitt når det kommer til drikking. Vil helst ikke drikke oftere enn annenhver uke da, men den siste tida har det blitt en gang i uka.
Jeg skulle ønske at Jokke var i live, vi hadde passa sammen vi. Vi kunne vandra rundt i Oslos gater, på jakt etter eventyr!
  • 0
Siterer Lord boms:
WTF sammen ligne godteri med snus og røyk? DET ER TO STORE FORSKJELLIGE TING!

Godteri er kanskje ikke bra for deg det kan gi deg noen sjukdommer men du kan da værtfall ikke dø av dem eller skade andre med det!

Røyk er faktisk ikke dødlig for alle men det er ganske skadelig uansett.


Hvis du faktisk tok deg til å lese alle kommentarene og ikke bare de siste så kanskje du hadde skjønt det.
Jævelhøns
  • 0
Siterer cosmo-kramer94:
Å trene hver dag, aldri spise pizza, chips eller godteri, er et enda bedre alternativ, men det handler, som sagt, om å nyte livet.


Noen trener lite andre trener mye, noen spiser mye usunn mat andre gjør ikke. Dette kan ikke sammenlignes med røyking uansett hva du gjør ellers så er det ikke noen vits i å røyke på toppen.
  • 0
Siterer cosmo-kramer94:
Citerer sofus_tha_beast:
Kan du ikke lese?


Du hørtes ironisk ut da du sa at Kongen er kjempeintelligent


Ironisk?? Jeg!?
Det er bedre å tisse på bæsjen enn å bæsje på tissen
  • 0
Siterer sofus_tha_beast:
Citerer cosmo-kramer94:
Citerer sofus_tha_beast:
Kan du ikke lese?


Du hørtes ironisk ut da du sa at Kongen er kjempeintelligent


Ironisk?? Jeg!?


Nei væ!
  • 0
Siterer Suppeelsker:
Jeg er idiot? Jeg ser på meg selv som meget oppegående selv om jeg har røyka i fylla fire-fem ganger i løpet av mitt 19 år lange liv. Hvorfor?

Har du røyka 4-5 ganger i fylla faller du ikke innenfor definisjonen min av 'røyker.'

Du er akseptert. Happy day.
Naturkreftene fikk kreftene av meg
  • 0
Siterer Majesty:
Har du røyka 4-5 ganger i fylla faller du ikke innenfor definisjonen min av 'røyker.'

Du er akseptert. Happy day.


Du skrev at festrøykere er idioter, men han faller utenom ettersom? Eller mener du at han ikke er 'røyker' som i en fast røyker?
Jævelhøns
  • 0
Siterer Suppeelsker:
Er uenig. Jeg spiser pizza en gang i uka, chips og godteri kanskje annenhver uke og trener bare en gang i uka. Det gir meg ingen helseskader i det hele tatt, jeg har ikke hull i tennene, har god kondisjon og en BMI på 21. Ser ikke helt parallellen til å røyke eller snuse daglig.


Det går fint an å være i tip top shape og ta en snus eller røyk en gang iblant. Det er et spørsmål om mengde. Du sa at det beste er å verken røyke eller snuse. Da sa jeg at noe som er enda bedre er å ALDRI spise chips, pizza eller godteri. Hvorfor er det så viktig å være dritsunn?
Jeg glemmer aldri et ansikt, men i Deres tilfelle er jeg villig til å gjøre et unntak.
  • 0
Siterer Baardern:
Du skrev at festrøykere er idioter

Joa... endret mening etterhvert.
Naturkreftene fikk kreftene av meg
  • 0
Siterer cosmo-kramer94:
Det går fint an å være i tip top shape og ta en snus eller røyk en gang iblant. Det er et spørsmål om mengde. Du sa at det beste er å verken røyke eller snuse. Da sa jeg at noe som er enda bedre er å ALDRI spise chips, pizza eller godteri. Hvorfor er det så viktig å være dritsunn?


Jeg tror det er viktigere å aldri snuse og røyke enn å aldri spise potetgull, godteri osv., men det beste er jo selvfølgelig å begrense (eller kutte ut) alt sammen.

Siterer Majesty:
Har du røyka 4-5 ganger i fylla faller du ikke innenfor definisjonen min av 'røyker.'

Du er akseptert. Happy day.


Haha, gøy at du benytter anledningen til å gjøre narr av meg ved å slenge på de siste ordene, når det er din egen definisjon som svikter.
Jeg skulle ønske at Jokke var i live, vi hadde passa sammen vi. Vi kunne vandra rundt i Oslos gater, på jakt etter eventyr!
  • 0
Jeg røykte i 8 år, men nå er det neeesten 2 uker siden siden forrige røyk.
Det føles ikke godt.
Glasgow smile.
  • 0
Siterer Suppeelsker:
gøy at du benytter anledningen til å gjøre narr av meg ved å slenge på de siste ordene

Gjorde ikke narr av deg på noen måte. Det var i alle fall ikke meningen.

(Tror nok heller bare du er litt sinna fordi jeg misliker emoer. Men er det virkelig nødvendig å feiltolke alt til din fordel fordi jeg misliker en samfunnsgruppe?)
Naturkreftene fikk kreftene av meg
  • 0
Kan ikke bare folk gjøre hva de vil så lenge de ikke plager andre?! Er jo helt mongo at man må unnskylde at man er 100% avholds...

Får forresten hull gradevis i leppa mot nesa av å snuse lenge, har sett det selv.

Jeg både røyker og drækker, men sånn er jeg. Men har ikke noe problem med folk som ikke gjør det.

Her er det kardemommeby-loven som gjelder i mine øyne.
I'm not a chicken, I'm a rooster
  • 0
Siterer LarsaDudn:
Men hvis du begynner å bli avhengig og ikke klarer å slutte er det rett og slett et tegn på svakhet.


Den var drøy. Man er ikke svak selv om man ikke klarer å slutte. Snakk med noen du kjenner som røyker, eller har slutta og de kan fortelle deg hvor vanskelig det faktisk er. Spessielt om du har røyka noen år.
Heihei
  • 0
Ville ikke sagt at de som røyker passivt uten å ville det selv (familie eller beskjente som røyker i stua) er idioter, men de som puster inn andres røyk med vilje er ganske patetisk.
Kan det ikke forklares, er det HAX!
  • 0
Aldri hørt sangen "Svake Menneske"? ... Neida, skal ikke være idiot, men er sterkt imot røykere og snusere. Røyk ligger litt i ordet, RØYK, du puster inn røyk ned i lungene og det burde alle skjønne ikke er sunt og de som ikke har starta burde skjønne at det ikke er bra vist de føler en trang til og starte. Snus er ikke ille når folk bruker det under leppa. Det jeg syns er dritt med snusere er at dritten havner over alt. Etter en fest ligger dritten slengt ut i glass, flasker og gulv. Det er ofte folk som drar på seg en uvane som går ut på og små spytte konstant etter at de har tatt ut snusen...

Det jeg respekterer ved de som røyker og snuser er at vist de har startet er det ikke like lett og slutte, men en ting er sikkert. Jeg tåler ikke folk som pusher andre til og starte med det...
-Jørn Hammerø-
  • 0
Siterer Refsa:
Aldri hørt sangen "Svake Menneske"?


Og hun som laget sangen røyker som en skorstein.
Det finnes 10 typer mennesker. De som kan binærkode og de som ikke kan.
  • 0
Du SPARER egentlig penge rav å røyke, du dør jo tidligere
Les mine andmeldelser om du liker Ds!
  • 0
Siterer dr za2:
Du SPARER egentlig penge rav å røyke, du dør jo tidligere


Ikke viss du hadde tjent mer en du brukte på de årene du kunne levd lenger.
  • 0
Siterer Majesty:
Citerer Suppeelsker:gøy at du benytter anledningen til å gjøre narr av meg ved å slenge på de siste ordene
Gjorde ikke narr av deg på noen måte. Det var i alle fall ikke meningen.

(Tror nok heller bare du er litt sinna fordi jeg misliker emoer. Men er det virkelig nødvendig å feiltolke alt til din fordel fordi jeg misliker en samfunnsgruppe?)


Haha, du overgår deg selv. Nå er det i hvert fall definitivt du som trekker inn emoer i andre debatter. Jeg kjørte deg fast, så da måtte du dra fram en liten bitter en til slutt der
Jeg skulle ønske at Jokke var i live, vi hadde passa sammen vi. Vi kunne vandra rundt i Oslos gater, på jakt etter eventyr!
  • 0
jeg har nesten blitt passiv røyker takket være pappa , han røyker en pakke dagen og vist jeg har regnet rett har han mistet 425 dager av livet.
jeg liker ikke og si det men når det kommer til røyk er han en idiot.
"1f y0u c4n r34d 7h15, y0u r34||y n33d 70 637 |41d."
  • 0
Siterer simpsons fan:
jeg har nesten blitt passiv røyker takket være pappa , han røyker en pakke dagen og vist jeg har regnet rett har han mistet 425 dager av livet.
jeg liker ikke og si det men når det kommer til røyk er han en idiot.


Han kan få lungekreft og dø som 50-åring, eller han kan leve helt fint til han er 90 år. Har aldri forstått vitsen med "hvor mange dager han har igjen". Det stemmer jo overhodet ikke.
Jeg skulle ønske at Jokke var i live, vi hadde passa sammen vi. Vi kunne vandra rundt i Oslos gater, på jakt etter eventyr!
  • 0
Siterer Majesty:
Røyking, alle vet nok om røyking og hva det er, så det gidder jeg ikke gå inn på nå.

Meningen min er at alle røykere er idioter. Absolutt alle, passive røykere, festrøykere og de derre som er avhengige av røyk. Rett og slett fordi:

- Ved å røyke ødelegger du deg selv. Organene dine blir ødelagt.
- Du taper sinnsvakt mye penger.
- Du er med på å støtte tobakkindustrien som hvert år dreper rundt 6 millioner mennesker, og mange av dem barn i fattige deler av verden som blir lurt til å røyke.

Din mening?

Har aldri skjønt poenget med og røyke og snuse,for meg virker det bare som en idiotisk og vanedannende uvane og begynne med.
Før så sammenlignet jeg faktisk det og røyke med og drikke kaffe da alle voksne som jeg kjente som røykte drakk kaffe ved siden av men kaffe drikkes vel mest nesten som en leskedrikk eller for og holde seg våken/få litt energi så den har i det minste en funksjon men det eneste røyking tilfører samfunnet er og samle sammen en gruppe med folk som har den samme uvanen.
Mine foreldre røykte begge da jeg var liten men etter at Pappa for noen år siden fikk beskjed av legen om at han måtte droppe røyken eller risikere og dø innen året var omme så droppet han den på dagen.(Han har andre helseplager og røykingen hjalp ikke akkurat på dette.)
Mamma har prøvd og slutte og røyke flere ganger men det har endt opp med at hun har sluttet og røyke inne og kuttet drastisk ned på forbruket istedet.
Søstera mi derimot...Hun begynte og røyke,så ble hun gravid og byttet ut røyken med snus,for ikke så lenge siden så byttet hun tilbake til røyken og nå tror jeg at det går i litt av begge deler.Men når jeg ser prisene på røyk og snus i butikkene så er jeg bare sjeleglad for at jeg aldri begynte med denne uvanen på ungdomsskolen som så mange andre i klassen min gjorde.
"Living My Life In A Japanese Garden of Dreams"
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!