Norsk
Nyeste
Atrás

Off Topic

Her kan alt mellom himmel og jord diskuteres

Hvem var heltene i 2. verdenskrig?


Siterer F0xHunter:
Jeg var i alle fall serriøs.
Oldefaren min jobbet for Hitler, vak ganske høyt oppe i systemet, så vidt jeg har forstått.

jøss, du var seriøs!
Love is like a flower; even the most beautiful kind dies. - Till Lindermann
  • 0
Jeg synes egentlig at de som prøvde å styrte Hitler og skape fred under prosjektet "Valkyre" var noen som kunne ses på som lit Helter. Å få sluttet krigen før slik at ferre kunne ha overlevd hadde verdt en bra ting.
"We all make choices in life, but in the end our choices make us" -Andrew Ryan
  • 0
F0x er faktisk seriøst.
[19:38] <Taxta> laserpistol og homofile bjørner som snakker rart
  • 0
Glemte å nevne noen helter, og det er kanskje de som var de største heltene. De som satte sitt eget liv i fare for å hjelpe jøder i de nazi okkuperte landene.
  • 0
Heltene finnes på alle frontierene.
Diskutabelt om de tyske heltene var de som opprørte imot nazismen. Sophie Scholl f.eks.
Paint the man, cut the lines. Paint the man, cut the lines.
  • 0
Min olderfar hjalp motstanden i å trykke propaganda aviser og gav dem skjulested der de kunen trykke avisene. Every bit helped!
Dog han kun fikk et lite diplom for hjelpen for å risikere livet
Han satt fem år i fengsel for å nekte tyske soldater i å bo i huset hans. Han satt på arkivet i Kristansand, der gestapistene brukte forferdelige torturmetoder.
  • 0
Er jo ikke mye til helt hvis man bare lider. Da er du jo dødvekt.
Paint the man, cut the lines. Paint the man, cut the lines.
  • 0
Onkelen til min moder satt i Falstad etter han ble arrestert som medlem av Milorg, eller hjemmefronten. Litt usikker på hvilken det var. Han ble i alle fall arrestert, satt fanget og overlevde krigen ut.
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0
Farfaren min var en "Royal Engineer". Faren min er engelsk. Så faren hans var med på å fikse biler og slikt. Han kjørte også frem og tilbake til fronten i Belgia med forsyninger som mat, våpen og amunisjon. Da kjørte han dag og natt.



Jeg vil nok si at alle som var mot Hitler og Nazi-Tyskland var helter.
Rise and Rise Again, Until Lambs Become Lions.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!