Norsk
Nyeste
Atrás

Off Topic

Her kan alt mellom himmel og jord diskuteres

Skjegg-tråden


Siterer Mexis:
Og hvor gammel er du?


Blir 26 om noen uker.
  • 0
Jeg trodde jeg skulle få skjegg over natta da jeg ble rundt 20, men det stemte ikke. Jeg vet av en som fikk kraftig helskjegg på slutten av ungdomsskolen. Det er juks. Han så ut som om han var ti år eldre enn det han egentlig var.

Lagt til 2014-04-25 08:44:
Siterer Mexis:
Hva tenker dere forresten om skjegg som kompensasjon for lite hår på hodet?


Det er det som er planen min. Når jeg får så lite hår på hodet at det blir dust - og det vet jeg at jeg før eller siden får - skal jeg få helskjegg for å kompensere. Man ser så anonym ut uten hår i toppen et sted.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Siterer Tommy Kvaernerud:
Blir 26 om noen uker.

Må jeg vente så lenge?!

Siterer remote:
Jeg trodde jeg skulle få skjegg over natta da jeg ble rundt 20, men det stemte ikke.

Jeg tror forsatt på dette.
  • 0
Siterer Mexis:
Må jeg vente så lenge?!


Det er jo forskjellig for alle. Selvom det har tatt så lang tid for meg, så betyr det ikke at det gjør det for deg. Men det kan også ta lenger.
Kanskje du aldri får muligheten.

Du kan som regel se det utifra gener, så hvis f.eks. faren din eller bestefedre har skjegg, så er det mer sannsynlig at du også får det på et tidspunkt (du kan jo i såfall spørre når de fikk skjegg).
Jeg har nøyaktig samme type skjeggvekst som min far hadde på min alder, så det burde ikke ta mer enn et par år før jeg kan ha helskjegg.
  • 0
Siterer Mexis:
Jeg tror forsatt på dette.


Jeg må si at barten min har kommet seg det siste året, så til neste år satser jeg på at jeg kan gro et godt helskjegg. Jeg har kraftig skjeggvekst mange steder, men barten har latt seg vente. Det er synd fordi det er jo selve symbolet på manlyness. I et lystig lag nylig trodde folk at jeg hadde hatt bart tidligere. Det tar jeg som et kompliment.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Siterer remote:
Jeg har kraftig skjeggvekst mange steder, men barten har latt seg vente. Det er synd fordi det er jo selve symbolet på manlyness.

Du kunne gått for den varianten vår kjære Børre Knudsen sverget til. Og han var mandig og sterk.
  • 0
Siterer Mexis:
Du kunne gått for den varianten vår kjære Børre Knudsen sverget til. Og han var mandig og sterk.


Jeg vet ikke om jeg har tenkt til å anlegge noe slikt, men vurderer å adoptere meningene hans.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Skjegget mitt begynner å bli godt og langt, og vokser ut igjen raskere når jeg kutter ned lengden. Grunnet et fødselsmerke som skaper en litt pjuskete flekk i skjegget dersom jeg skulle anlegge helskjegg, så nøyer jeg meg med skjegg og bart akkurat rundt munnen. Men jeg kjemper en evig kamp mot neckbeard.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Siterer Strategist:
Skjegget mitt begynner å bli godt og langt, og vokser ut igjen raskere når jeg kutter ned lengden. Grunnet et fødselsmerke som skaper en litt pjuskete flekk i skjegget dersom jeg skulle anlegge helskjegg, så nøyer jeg meg med skjegg og bart akkurat rundt munnen. Men jeg kjemper en evig kamp mot neckbeard.


Læreren min hadde ofte skjegg. Han hadde et stort hull på halsen som jeg ikke vet hva kom av. Uansett så det mandig ut. Forutsetningen er nok at det blir tett nok. Da må man bare ha helskjegg.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Har latt skjegget gro i over et år nå. Trimmet det nå og da, men ikke fjernet det helt.
Vokser betydelig tettere og dekker mer av trynet, mangler bare litt i kinnene så blir det bra. Regner med det det også er fylt inn om et års tid.

Lar det nok bare vokse vilt store deler av året. Det ser mer fyldig ut nå, så da kan jeg fokusere på lengden en stund. Satser nok ikke helt på Gandalf, men muligens Hivju Altså ned til bunnen av halsen. Tipper jeg er der om tre-fire måneder, hvis jeg ikke trimmer det så ofte. Er ikke spesielt opptatt av utseendet, så jeg kan godt kjøre hjemløs-looken en stund.
  • 0
Siterer TK Art:
så jeg kan godt kjøre hjemløs-looken en stund.


Det er det som er in nå for tida. Gleder meg til den dagen jeg kan ha skjegg som en uteligger. De har i alle fall noe.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Har selv bestemt meg for å bare la skjegget gro. Har egentlig hatt skjegg siden førstegangstjenesten siden vi hadde en løytnant som var av oppfatning at alle menn burde ha skjegg; desto lengre, desto bedre. Endte med at alle gutta som kunne anlegge et godkjent skjegg gjorde det.

Kommer nok til å stusse før det begynner å vaie i vinden, det kan jo tross alt bli for mye av det gode
Veni, Vidi, Dormivi
  • 0
Skjeggvekst? Hva er det for noe?
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Siterer The Cookiemonster:
Skjeggvekst? Hva er det for noe?

Bare enda en ting gutter/menn sammenligner for å se hvem som er mest "mandig", dette er jo helt klart bull***. Alle vet jo den eneste måten å måle manndom på er hvor mange fete dance moves han kan
Veni, Vidi, Dormivi
  • 0
Siterer Lt Mactawish:
Bare enda en ting gutter/menn sammenligner for å se hvem som er mest "mandig", dette er jo helt klart bull***. Alle vet jo den eneste måten å måle manndom på er hvor mange fete dance moves han kan


Haha, godt sagt!

I så fall er jeg ikke særlig mandig på moen som helst måte. Jeg kan bare danse ironisk på det beste, men det er ikke alle som skjønner ironien.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Kratos med skjegg. Geralt med skjegg. Tormund med skjegg, og nordmannen som kvinnene hyllet til skjeggkjendis på instagram over natten, og som ble søkkrik for å vise skjegget.

Hva blir det neste, Duke Nukem med skjegg?
  • 0
Har omtrent null skjeggvekst. Kommer vel ikke før jeg er passert 20...
Det å røyke strå, det er det samme som når 14-åringene drikker seg "drita" på Burn.
  • 0
Siterer Taktikkeren:
Har omtrent null skjeggvekst. Kommer vel ikke før jeg er passert 20...


Er det noe du ønsker deg?
  • 0
Siterer SirThomas:
Siterer Taktikkeren:Har omtrent null skjeggvekst. Kommer vel ikke før jeg er passert 20...

Er det noe du ønsker deg?


Både ja og nei. Føler virkelig at det er noe man burde ha, i alle fall i liten grad. Men samtidig slipper jeg barbering annenhver dag!
Det å røyke strå, det er det samme som når 14-åringene drikker seg "drita" på Burn.
  • 0
Det er stress å barbere seg. Jeg gjør det bare når jeg må, så har ofte en-del-dagersskjegg. Har ennå ikke noe bra fullskjegg hvis jeg skal la det vokse ut, men ingen ser det når det er snakk om noen dager. Da ser det ganske greit ut.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Siterer remote:
Det er stress å barbere seg. Jeg gjør det bare når jeg må, så har ofte en-del-dagersskjegg. Har ennå ikke noe bra fullskjegg hvis jeg skal la det vokse ut, men ingen ser det når det er snakk om noen dager. Da ser det ganske greit ut.


Er vel sånn 50 % av gutta i klassa føler det. Ser helt jævlig ut hvis de ikke barberer seg på et par uker. Utenom en som har tett helskjegg etter 4-5 dager. Kæææær.
Det å røyke strå, det er det samme som når 14-åringene drikker seg "drita" på Burn.
  • 0
Jeg glemmer ofte å barbere meg i over en uke, siden det vokser sakte og bare litt her og der. Ikke noe jevnt, så det er ikke noe å spare på. Samtidig er det bortkastet tid å barbere meg hver dag.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Har vært litt overivrig på trimmingen et par ganger, men som spådd i min forrige kommentar, har jeg nå skjegg ned til bunnen av halsen.
Har bestemt meg for å la det vokse resten av året da, bare for å gå all in, og se hvordan det blir.
Har forøvrig blitt helt utenkelig å fjerne alt skjegget igjen. Skjønner absolutt de som blir knyttet til skjegget sitt og er livredd for gjøre en feil når det trimmes, så alt må bort

Fikk et "fjerne håret eller skjegget" dilemma av ei venninne, og det var ingen tvil, jeg hadde tatt håret uten å tenke to ganger. Skjegget derimot, får ingen røre.
Når det er sagt, har jeg også latt håret vokse som aldri før, og det når nå skuldrene. Så jeg har en ganske annen stil enn tidligere år, men jeg liker det. Et helsike når det blåser naturlig nok, men la oss være ærlig her, jeg er ikke ute nok til at det er et problem.

Syns alle som har muligheten, burde la skjegget gro skikkelig ut minst en gang, bare for å se og kjenne hvordan det føles. Og ikke tro at kløen varer evig. Bare de første par-tre ukene ;)
  • 0
Hvordan går Movember da, folkens?
  • 0
Siterer SirThomas:
Hvordan går Movember da, folkens?

Har i grunn bare kjørt normal prosedyre, en av fordelene med å ha ansiktshår fra før av er at man slipper å tenke på Movember.

Ellers har jeg "jobbet" med å få skikkelig godt og fyldig skjegg en stund men klarer ikke å la være å stusse det hele tiden. Så mine drømmer om skjegg som vaier i vinden er fortsatt ikke nådd.
Veni, Vidi, Dormivi
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!