Norsk
Nyeste
Atrás

Off Topic

Her kan alt mellom himmel og jord diskuteres

Skjegg-tråden


Siterer SirThomas:
Hvordan går Movember da, folkens?


Har bare trimmet det så smått. Føler det er #innafor.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer SirThomas:
Hvordan går Movember da, folkens?


Endte opp med at jeg ikke gadd i år. Ansiksthårveksten er litt all over the place for tiden, så det ender som oftest opp med at jeg ikke ser ut.
Let the voice of love take you higher
  • 0
Siterer SirThomas:
Hvordan går Movember da, folkens?


Startet ikke fra scratch men har ikke latt det gro helt fritt heller. Men bart og skjegg er det!
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Skjegget mitt er nå 15 cm på det lengste. Satser på å gå for det dobbelte før jeg bestemmer meg for hva slags stil jeg skal ha de neste årene. Fremdeles litt å fylle inn i kinnene, men det kommer seg. Et års tid til så er jeg nok i mål.
  • 0
Siterer TK Art:
Skjegget mitt er nå 15 cm på det lengste. Satser på å gå for det dobbelte før jeg bestemmer meg for hva slags stil jeg skal ha de neste årene. Fremdeles litt å fylle inn i kinnene, men det kommer seg. Et års tid til så er jeg nok i mål.


Heftig! Send oss bilder neste år også da.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Siterer TK Art:
Skjegget mitt er nå 15 cm på det lengste. Satser på å gå for det dobbelte før jeg bestemmer meg for hva slags stil jeg skal ha de neste årene. Fremdeles litt å fylle inn i kinnene, men det kommer seg. Et års tid til så er jeg nok i mål.


Har på følelsen at noen må være julenisse i år.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Skulle operere foten tidligere i år, og sa til madammen at hvis jeg klarte å møte fobiene mine og gjennomføre det, så skulle jeg ta skjegget. Det gikk naturlig nok helt fint, så tre dager etterpå, var skjegget borte. Har ikke følt et lignende tap av selvfølelse og personlighet siden skoledagene hahaha.
Nå nesten fire måneder senere, er det heldigvis tilbake igjen, og ser bedre ut enn sist. Ikke mer enn 5-6 centimeter enda, men det kommer seg. Innen nyttår, bør jeg være tilbake der jeg var i vinter. Så er spørsmålet om jeg skal holde det sånn, eller la det vokse et år til.

Gikk aldri for det dobbelte, som nevnt i forrige kommentar, men har fremdeles lyst til å prøve. Og siden det nå er fyldigere, kan det være det ser bedre ut enn det ville gjort for et år eller to siden.
Man bør liksom ha et skikkelig viking-/trollmannskjegg minst en gang, om enn bare for å se hvordan det ser ut.
Haha, artig!

Jeg har foreløpig gitt opp langt skjegg, det blir bare ikke bra. For glissent og for grøllete. Men liker å ha kort skjegg. Rufsete for the win!
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Til uken er det et år siden veddemålet hvor jeg måtte ta skjegget. Nå er det like langt som på profilbildet igjen, og alt er som det skal. Har trimmet det 4 ganger, ellers har det vokst vilt. Vurderer stadig om jeg skal la det gro et år til, eller trimme det ned til halve lengden. Foreløpig har jeg bare latt det være. Regner med at valget blir enkelt om sommeren blir like varm som i fjor, for det var ikke feil med et kortere helskjegg det halvåret. Samtidig har skjegget blitt et kjennetegn for meg.
Føler at vikingskjegg inkludert flettet bart bør prøves hvertfall en gang, men jeg er på det punktet hvor de lengste hårene alltid søker til nærmeste jakkeglidelås og det er nærmest umulig å spise suppe. Så vi får se.
  • 0
Ikke klipp! Flett skjegget så slipper du at det fester seg overalt, eller blir fullt av mat. Begynner det å vandre kan du alltids vippe det innenfor skjorta, eller lage en "søt" liten bun på det.

Selv er fletta mi drøye 2 - 2,5 knyttnever langt, og en viktig del av stilen min.
@chubbyviking
  • 0
Skjeggflette passer nok ikke tryneformen min, men blir nok til at jeg lar skjegget gro ja. Nå er det snart vår, så da er det ingen glidelåser å hekte seg fast i uansett.
Er ikke den samme uten hårpåsan på haka
  • 0
Hæ!?! Det vel er ingen (menn) som ikke kler en skikkelig skjeggflette??? ;)
@chubbyviking
  • 0
Siterer Drakenbourgh:
Hæ!?! Det vel er ingen (menn) som ikke kler en skikkelig skjeggflette??? ;)


Nu vel, har sett tilfeller hvor skjeggfletta antakelig ikke var helt riktig valg for vedkommende
Har testet litt forskjellig på mitt eget skjegg innenfor husets fire vegger opp gjennom, og det er begrenset hva som ser bra ut. Det bør liksom passe til resten av stilen, og min er ganske avslappet og nøytral.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!