Norsk
Nyeste
Atrás

Off Topic

Her kan alt mellom himmel og jord diskuteres

Terrorangrepet i Oslo og Utøya


Skikkelig forferdelig det som har skjedd!
"Sometimes good people make bad choices. It doesn't mean they are bad people. It means they're human."
  • 0
Forståelig, men det strider likevel med ytringsfriheten.
Jeg er også svært interessert i å høre det han har å si...
Girl, I want to treat you like my favorite Pokemon: put you in a confined space until I need you, and send you to the hospital when necessary.
  • 0
Han er så dum! Han sa at det var grusom det han gjorde, men nødvendig...
"Sometimes good people make bad choices. It doesn't mean they are bad people. It means they're human."
  • 0
Det er vanlig at fengslingsmøter foregår bak lukkede dører. Og det har ingenting med ytringsfriheten å gjøre. Rettssalen er ikke et forum for offentlig ytring, men en viktig rettsinstitusjon. Han har rett til å ytre sine meninger, men handlingene hans har diktert at han på et gitt tidspunkt i dag må møte i en rettssal der ytringene hans ikke vil videreformidles.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Siterer nikker123:
Gjerningsmannen havder å være del av organisasjonen PCCTS og skal ha planlagt drap på 4848 nordmenn i tilegg til terror i USA...

kilde: http://www.dagbladet.no/2011/07/24/nyheter/utoya/innenriks/1743
7552/


Så hva tenker dere om hans motivasjon?
Girl, I want to treat you like my favorite Pokemon: put you in a confined space until I need you, and send you to the hospital when necessary.
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
Siterer Ikki-kun:
Citerer nikker123:Gjerningsmannen havder å være del av organisasjonen PCCTS og skal ha planlagt drap på 4848 nordmenn i tilegg til terror i USA...

kilde: http://www.dagbladet.no/2011/07/24/nyheter/utoya/innenriks
/17437552/

Så hva tenker dere om hans motivasjon?


SIden finnes ikke.
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
Fix'd.
Girl, I want to treat you like my favorite Pokemon: put you in a confined space until I need you, and send you to the hospital when necessary.
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
Men som jeg har skrevet her tidligere. Ved å tie ned folk som Brehvik og hans like så vil fortsatt ekstremt hat avles.

Samfunnet må tåle å høre det man ikke vil høre. Og utifra hva Jens sier om den saken så virker det som om det skal bli mer ytringsfrihet.
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
Breivik angrep demokratiet og ytringsfriheten. Det var ikke fordi han ikke ble hørt. Han hadde mange tilhørere på nettsider som dokument.no og nordisk.nu. Han hadde rett og slett den forskrudde oppfatningen at hans verdenssyn var det rette, og han ønsket ikke yttringsfrihet for andre.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Mast firemeldingen min på Utøya. Og en god venn av min bror, må de ville i fred.
Let's put another shrimp on the barbie!
  • 0
Fått vite at en venn av en venn av meg døde på Utøya var også utrolig godt å ha det stille minuttet. Det er så forferdelig trist. Gråter enda litt. Men hvor lang tid kan det ta før Norge er kommet seg ''videre'' fra tragedien?

Har også hørt at en ekspeditør har sagt at Breivik hadde med seg en Norsk mann, like gammel som han da han kjøpte kunstgjødsel. Så da har han kanskje medhjelpere?
  • 0
Fiks smileyen din fantomena..Ser litt.. spesielt ut.
Fem-stjerners medlem
  • 0
Faen! iPaden er elendig på smileys. Skulle ha cry smileyen. Faen ta iPaden!
  • 0
Var nettop i Tromsø sitt fakkeltog, og det var MANGE der, nesten til å fylle opp gågata.......
Når vi kom til kirka ved posten, så ble det taler, musikk og bønner, det var rørende.
  • 0
Israelske medier og kommentatorer viser en betegnende 'skadefryd' over angrepene på Oslo, og gir forøvrig Breivik rett i meningene sine. Det sier noe om 'Den Jødiske Staten'.

Siterer fantomena:
Faen! iPaden er elendig på smileys. Skulle ha cry smileyen. Faen ta iPaden!
Det var nok heller en ganske vanlig bug med smileyene på Gamereactor heller enn Ipaden din.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Sitter på en sørlandsøy langt hjemmefra og har ikke så mye å gjøre annet enn å lese, så jeg har fulgt saken gjennom norske og utenlandske medier. En svært tragisk hendelse, og jeg har en bror som skulle vært der, som heldigvis dro til USA i stedet. Jeg føler avsky for gjerningsmannen, og syns det var en god avgjørelse å holde fengslingsmøtet bak lukkede dører. Enhver mulighet for Anders å ytre sine ekstreme meninger og forklaringer vil være en seier for hans del, og jeg vil nødig gi ham flere seiere enn han allerede har. Angående hans fortid i FRP (FpU), syns jeg ikke det er så viktig å fremme, men det gjør i alle fall at FRP ikke vil stikke snuten frampå og bruke denne hendelsen i valgkampen.
"I'm gonna go have a smoke right now. You want a smoke? You don't smoke, do ya, right? What are ya, one of those fitness freaks, huh? Go fuck yourself."
  • 0
Siterer coolandcalm:
Var nettop i Tromsø sitt fakkeltog, og det var MANGE der, nesten til å fylle opp gågata.......
Når vi kom til kirka ved posten, så ble det taler, musikk og bønner, det var rørende.


Gikk i tog i trondheim. Tror aldri jeg har sett så mye folk i byen før, fantastisk at så mange deltar selv om været var helt forferdelig.

Siterer Jack the Lack of Crack:
Angående hans fortid i FRP (FpU), syns jeg ikke det er så viktig å fremme, men det gjør i alle fall at FRP ikke vil stikke snuten frampå og bruke denne hendelsen i valgkampen.


Tror ikke dette er tiden for å diskutere politikk, det får vi ta senere. Uansett tror jeg nok denne hendelsen vil prege valgkampen i stor grad.
fargen på denne teksten matcher bildet mitt
  • 0
At hendelsen vil prege valgkampen vil er jeg utvilsomt enig i, men ingen vil prøve å dra fordel av den på noen som helst måte.
"I'm gonna go have a smoke right now. You want a smoke? You don't smoke, do ya, right? What are ya, one of those fitness freaks, huh? Go fuck yourself."
  • 0
Anders var medlem av FpU i sine yngre dager leste jeg
I'll shove that bat up your ass and turn you into a popsicle
  • 0
Det jeg synes er sykt å tenke på er at han er 32 år. Han har planlagt dette i ni år. Det vil si at han var rundt 23 år da han fant ut at han skulle drepe så mange AUFere og APere som overhode mulig. 23 ÅR! Jeg rundet 20 snart. Han var faen ikke stort eldre enn meg, muligens yngre, da han begynte å få slike tanker og ideer.
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
Daaaa, er jo den mest realistiske krigssimulatoren ever da.

Merker at jeg blir farlig irritert av fokuset på videospill.
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
*skikkelig realtisk skyte spill ja* Ser for meg Anders Breivik trente med mapet No more russians sikkert favoritt mapet der han får trent opp sine *realitiske skyte skills* Målet hans var sikkert og få en ny rekord hver gang og gjennomføre det som fort som mulig så og slå sin egen rekord. Jepp cirka 3 år har han sikkert trent med dette mapet.

*Merk deg at COD ikke er realtisk i det heletatt spør du meg. Bare å få en unge som har spillt spillet 2-3år og er 10 Pristige ut i krigen og ser hvor bra han gjør det ettersom at han spilte det beste Krigs simulator spillet evar! - Ifølge Anders Breivik
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
Akkurat. Vil heller se på Battlefield som en mye mer realistisk serie. Noen nevner ArmA. Men det har jeg personlig ikke spilt.
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!