Norsk
Nyeste
Atrás

Off Topic

Her kan alt mellom himmel og jord diskuteres

Chat 4.0


Siterer JoEy_Odd:
En ganske perfekt timing.


Klarte ikke å dy meg når han plutselig dukker opp etter at vi har fylt nesten en side.


Noen av mine favoritter: Beatles av Saabye Christensen, Professor Hieronimus av Amalie Skram, VGS-klassikeren Erasmus Montanus, Animal Farm/1984, The Shining/Misery/The Dark Tower 1 av King, Howl's Moving Castle-serien, Snømannen av Nesbø, Sult/Pan/På gjengrodde stier av Hamsun, No Longer Human av Osamu Dazai.
  • 0
Siterer JoEy_Odd:
Dude, du spilte i det.


Derfor jeg kan det så godt da.
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Siterer LesMiserable:
Noen av mine favoritter:


Par der jeg ikke har lest. Tror ikke jeg har lest én Steven King bok engang. Og du klarer ikke bestemme deg for en favoritt av Hamsun? Sult er min klare favoritt.
Living so the last night feels like a past life
  • 0
Siterer JoEy_Odd:
Par der jeg ikke har lest. Tror ikke jeg har lest én Steven King bok engang. Og du klarer ikke bestemme deg for en favoritt av Hamsun? Sult er min klare favoritt.


Skråstrekene var egentlig der bare for å markere at de var av samme forfatter. Men jeg er usikker på om Sult er favoritten, de andre sitter friskere i minnet, mens Sult stadig glir vekk. Og jeg burde uansett fått lest flere av bøkene hans etter hvert.
  • 0
Siterer LesMiserable:
Og jeg burde uansett fått lest flere av bøkene hans etter hvert.


Hadde aldri lest noe av ham før Pan på videregående. Leser vanligvis ikke så mye på norsk og ble helt sykt overrasket over hvor bra det var. Leste litt mer i ettertid og de romanene holder skyhøyt nivå.

Uansett, hvorfor er dere våkne i natt da?
Living so the last night feels like a past life
  • 0
Siterer JoEy_Odd:
Uansett, hvorfor er dere våkne i natt da?


Ingen spesiell grunn. Burde nok ha lagt meg nå for å være klar for å ta et ordentlig skippertak i morgen med en forskningsoppgave.
  • 0
Siterer LesMiserable:
Ingen spesiell grunn. Burde nok ha lagt meg nå for å være klar for å ta et ordentlig skippertak i morgen med en forskningsoppgave.


Skippertak er måten å leve på ass.
Living so the last night feels like a past life
  • 0
Siterer JoEy_Odd:
Skippertak er måten å leve på ass.


Men det burde det ikke være. Pokker ta Netflix som gir meg den ene serien etter den andre å binge.
  • 0
Siterer LesMiserable:
Men det burde det ikke være. Pokker ta Netflix som gir meg den ene serien etter den andre å binge.


Hva ser du på for tiden da?
Living so the last night feels like a past life
  • 0
Siterer JoEy_Odd:
Hva ser du på for tiden da?


Archer. Den er bare for underholdende. Ser du på noe for tiden?
  • 0
Siterer LesMiserable:
Archer. Den er bare for underholdende. Ser du på noe for tiden?


Heh, ser på Archer video på Youtube akkurat nå. Det er helt fantastisk. Men har sett litt på den nye O.J. Simpson serien. Overraskende bra.
Living so the last night feels like a past life
  • 0
Siterer JoEy_Odd:
Heh, ser på Archer video på Youtube akkurat nå. Det er helt fantastisk. Men har sett litt på den nye O.J. Simpson serien. Overraskende bra.


""Would you say we'd be venturing into a zone of danger?" Det er vanskelig å forestille seg at Lana stemmelegges av en viss Ubisoft-konferansier på E3.

Har vurdert OJ-serien, men har ikke helt giddet å komme i gang med den.

Har du kommet videre i Death Note?
  • 0
Siterer LesMiserable:
""Would you say we'd be venturing into a zone of danger?" Det er vanskelig å forestille seg at Lana stemmelegges av en viss Ubisoft-konferansier på E3.


Aisha Tyler er helt perfekt i den rollen. Og må nesten credde Ubi for å faktisk prøve å få inn folk som prater til E3, noen av nerdene på scenen er så elendig til å prate, men de brenner ihvertfall for prosjektet.

Siterer LesMiserable:
Har vurdert OJ-serien, men har ikke helt giddet å komme i gang med den.


Vel, får en tommel opp fra meg ihvertfall.

Siterer LesMiserable:
Har du kommet videre i Death Note?


Er vel på episode 6 eller 7 nå? Det er faen meg bra. Skjønte aldri helt greien med anime, men den serien har overbevist meg om at det er temmelig kult.
Living so the last night feels like a past life
  • 0
Siterer JoEy_Odd:
Aisha Tyler er helt perfekt i den rollen. Og må nesten credde Ubi for å faktisk prøve å få inn folk som prater til E3, noen av nerdene på scenen er så elendig til å prate, men de brenner ihvertfall for prosjektet.


Alle er så godt som perfekte i rollene og alle spiller godt på hverandre.

Siterer JoEy_Odd:
Er vel på episode 6 eller 7 nå? Det er faen meg bra. Skjønte aldri helt greien med anime, men den serien har overbevist meg om at det er temmelig kult.


Du har ikke sett noe som helst av det anime kan være, men Death Note er en ålreit inngang, selv om den tross alt er rettet mot tenåringer. Bra at du liker den.
  • 0
Siterer LesMiserable:
Alle er så godt som perfekte i rollene og alle spiller godt på hverandre.


Det er det som er litt moro med serien, hvordan det har utviklet seg over tid. Om man hopper på en av de nyeste episodene er jo hele greia in-jokes og referenser, det er helt utrolig.

Siterer LesMiserable:
Du har ikke sett noe som helst av det anime kan være, men Death Note er en ålreit inngang, selv om den tross alt er rettet mot tenåringer. Bra at du liker den.


Tror en inngangsserie er helt ålreit for meg nå ass. Finnes det liksom avansert anime?
Living so the last night feels like a past life
  • 0
Siterer JoEy_Odd:
Det er det som er litt moro med serien, hvordan det har utviklet seg over tid. Om man hopper på en av de nyeste episodene er jo hele greia in-jokes og referenser, det er helt utrolig.


Har ikke kommet til de nyeste episodene ennå, men det blir nok bra.

Siterer JoEy_Odd:
Tror en inngangsserie er helt ålreit for meg nå ass. Finnes det liksom avansert anime?


Nå har du gjort det. Det kommer an på hva du legger i avansert, selvsagt, men hvis du mener voksent eller høyere nivå, så kan det nok stemme. Og så kommer det selvsagt an på hva du selv mener er avansert når det gjelder historie, karakterer og skriving generelt. Men når det gjelder avansert anime, så kommer det an på det subjektive, som med alle medier. Jeg er for trøtt til å gå inn på hva som er mer avansert enn DN eller generelt når det gjelder diverse ting, så jeg gir deg heller bare noen anbefalinger i form av introer, så kan du dømme selv hvor avanserte de er dersom du en gang ser dem:

Monster: https://www.youtube.com/watch?v=msTB5r8nUHU&list=PLQgcTyJ80dseuypxBgRzEQnlWfzqQHdNZ&index=222

Cowboy Bebop: https://www.youtube.com/watch?v=Aw3fN3OPk3A

Ghost in the Shell: Stand Alone Complex: https://www.youtube.com/watch?v=YQIqgxeNtl0

Baccano: https://www.youtube.com/watch?v=OOZ1hsb8smQ

Mushishi: https://www.youtube.com/watch?v=lG0uaNS87Dc

Fullmetal Alchemist: Brotherhood (regnes ofte som tidenes beste serie): https://www.youtube.com/watch?v=2uq34TeWEdQ&index=2&list=PLT1PCulk11DoPw9aWaB6mcP8EMJZigclX

Paranoia Agent: https://www.youtube.com/watch?v=-anabfAg06U

Kino no Tabi: https://www.youtube.com/watch?v=ZVgHN8cfy1I

The Tatami Galaxy (En av de beste imo): https://www.youtube.com/watch?v=xkH8ti1gakE

Steins; Gate: https://www.youtube.com/watch?v=dd7BILZcYAY
  • 0
Siterer LesMiserable:
Har ikke kommet til de nyeste episodene ennå, men det blir nok bra.


De første sesongene er helt klart de beste, sånn helt opp til sesong 5, men resten er bra de og. Skal en veldig god serie til før noen slår det som komedieserie.

Siterer LesMiserable:
så jeg gir deg heller bare noen anbefalinger


Kommer nok til å sjekke ut Cowboy Bebop og Fullmetal Alchemist, for de har jeg hørt om. Ghost in the Shell burde jeg nok også sjekke ut siden jeg har sett filmen.

Takk for anbefalninger.
Living so the last night feels like a past life
  • 0
Siterer JoEy_Odd:
De første sesongene er helt klart de beste, sånn helt opp til sesong 5, men resten er bra de og. Skal en veldig god serie til før noen slår det som komedieserie.


Sesong 5 blir det neste jeg ser, så det var ikke betryggende.

Siterer JoEy_Odd:
Kommer nok til å sjekke ut Cowboy Bebop og Fullmetal Alchemist, for de har jeg hørt om. Ghost in the Shell burde jeg nok også sjekke ut siden jeg har sett filmen.


Jeg vil bare presisere at det finnes to versjoner av Fullmetal Alchemist, den fra 2003 og den som er kalt FMA: Brotherhood fra 2009, som også regnes som den overlegne versjonen.

Siden du har sett GitS-filmen, har du sett noen andre anime-filmer?
  • 0
Siterer LesMiserable:
Sesong 5 blir det neste jeg ser, så det var ikke betryggende.


Alle seriene har sine øyeblikk, definitvt. Men serien sitt narrativ faller litt sammen etter det føler jeg.

Siterer LesMiserable:
Jeg vil bare presisere at det finnes to versjoner av Fullmetal Alchemist, den fra 2003 og den som er kalt FMA: Brotherhood fra 2009, som også regnes som den overlegne versjonen.


Åja, okei, da sjekker jeg nok ut det.

Siterer LesMiserable:
Siden du har sett GitS-filmen, har du sett noen andre anime-filmer?


Så Akira for noen år tilbake, den var jævlig bra. Har vel sett det meste av Studio Ghibli om det gjelds også. Utenom det er det nok ikke mye jeg har sett.
Living so the last night feels like a past life
  • 0
Siterer JoEy_Odd:
Alle seriene har sine øyeblikk, definitvt. Men serien sitt narrativ faller litt sammen etter det føler jeg.


Serier har en tendens til det jo lenger de holder på.

Siterer JoEy_Odd:
Så Akira for noen år tilbake, den var jævlig bra. Har vel sett det meste av Studio Ghibli om det gjelds også. Utenom det er det nok ikke mye jeg har sett.


Akira ass. Ghibli teller selvsagt. Anbefaler alt av Satoshi Kon, Makoto Shinkai (tre av filmenes hans regnes som de peneste animasjonsfilmene som er laget og hans nyeste, Your Name, kommer i slutten av april til Norge) og Mamoru Hosoda (hans beste, Wolf Children, ligger faktisk på NRK: https://tv.nrk.no/program/KOIF41004813/wolf-children).
  • 0
Siterer LesMiserable:
Serier har en tendens til det jo lenger de holder på.


Sant nok. Synes flere serier burde ta litt etter England og avslutte mens leken enda er god.

Siterer LesMiserable:
Satoshi Kon


Kødda, har sett noen av hans filmer etter den Every Frame a Painting episoden om ham. Har også sett Grave of the Fireflies husket jeg nå etter å ha gjort litt research.

Siterer LesMiserable:
Wolf Children


Smud, må sjekkes ut når jeg ikke har NSB-internett.
Living so the last night feels like a past life
  • 0
Siterer JoEy_Odd:
Sant nok. Synes flere serier burde ta litt etter England og avslutte mens leken enda er god.


Kan ikke det så lenge det er penger å tjene.

Siterer JoEy_Odd:
Kødda, har sett noen av hans filmer etter den Every Frame a Painting episoden om ham. Har også sett Grave of the Fireflies husket jeg nå etter å ha gjort litt research.


Kon kunne sine saker, og mange har apet etter han siden. Det var forresten han som regisserte Paranoia Agent, som jeg linket til. Grave of the Fireflies er laget av Ghibli, men kanskje du mente Miyazaki i stad?

Siterer JoEy_Odd:
Smud, må sjekkes ut når jeg ikke har NSB-internett.


Absolutt.
  • 0
Siterer LesMiserable:
Grave of the Fireflies er laget av Ghibli, men kanskje du mente Miyazaki i stad?


Ja, Ghibli og Miyazaki er synonymer for meg basically. An easy mistake.

Fakkass, to timer til jeg er i Trondheim.
Living so the last night feels like a past life
  • 0
Siterer JoEy_Odd:
Ja, Ghibli og Miyazaki er synonymer for meg basically. An easy mistake.

Fakkass, to timer til jeg er i Trondheim.


Ser den.

Takket være meg har turen gått raskere. You're welcome. Men nå er det nok tid for meg å legge meg. G'night.
  • 0
Siterer LesMiserable:
Takket være meg har turen gått raskere. You're welcome. Men nå er det nok tid for meg å legge meg. G'night.


Thank you, and good night.
Living so the last night feels like a past life
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!