Norsk
Nyeste
Atrás

Off Topic

Her kan alt mellom himmel og jord diskuteres

Jobb-tråden


Her kan vi diskutere alt som har med jobb å gjøre. Hva du jobber som, hva du vil jobbe som, hva du ønsker og hva slags jobber du tror er best eventuelt noe annet.

Selv jobber jeg som VG selger og tjener 200 kr hver søndag. Kommer selfølgelig til å skaffe meg en bedre jobb når jeg blir 16 år.
"Sometimes good people make bad choices. It doesn't mean they are bad people. It means they're human."
  • 0
Jeg er på leting etter jobb. Ikke enkelt. Man kan ivertfall ikke være kresen om man vil komme seg i jobb. Det er helt sikkert.
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
Jeg ga opp letingen etter jobb og startet eget.

Ville ikke bli sittende bak kassa på en butikk eller noe slikt og jeg har begrenset med utdanning, så mulighetene er ikke akkurat uendelige.

Så derfor valgte jeg å bruke det jeg kan.
Og selger nå malerier og tar bestillinger på bilder.
Driver også med restaurering av gamle saker og ting.

Fri arbeidstid og høyere inntekt enn de fleste "normale" jobber, så jeg vil si jeg er mer enn fornøyd
  • 0
Er for øyeblikket arbeidsløs, men går på skole og skal ut som lærling til neste år.
You exist because we allow it, and you will end because we demand it.
  • 0
  • 192
  • 192
Bygges en ny dagligvarehandel nedenfor meg, så skal søke der når den tid kommer. Akkurat nå har jeg helt ærlig ikke tid, ettersom jeg går på en skole som er rangert som den neste beste VGS i Norge, pluss at jeg spiller fotball 2-4 ganger i uka.

Senere tenker jeg å bli mikrobiolog.
Get ready for a better you
  • 0
Jobba på den lokale Statoil-stasjonen i sommer, og jobber der litt nå og da. Også tjener jeg noen kroner på å dømme fotball på fritiden da.
Let the voice of love take you higher
  • 0
Har jobbet en god del egentlig. Startet da jeg var 14 som murer, og har jobbet med det nesten hver sommer fram til jeg var 16, så jobbet jeg som vaktmester en sommer før jeg jobbet som murer igjen og satt i kassa på en Coop sommeren det neste året. Så har jeg jobbet deltid på Coop i et år før jeg flytta til Oslo for å studere, nå trenger jeg ikke jobbe ettersom studielånet mitt er så høyt at penger ikke er noe problem.
fargen på denne teksten matcher bildet mitt
  • 0
  • 192
  • 192
Siterer Grallen:
Også tjener jeg noen kroner på å dømme fotball på fritiden da.


Haha, sjæl
Get ready for a better you
  • 0
Jobbet 3 år på ei pizzasjappe. Sist nå i helgen. Da fikk jeg nok. Og sa opp Fy faen for en latterlig kjedelig jobb det ble etterhvert.

For tiden så studerer jeg, jobber som frivillig på en studentpub, og er støttekontakt for en gutt på 11 år
Now I can let these dream killers kill my self esteem-or use my arrogance as steam to power my dreams.
  • 0
Siterer 192:
Bygges en ny dagligvarehandel nedenfor meg, så skal søke der når den tid kommer. Akkurat nå har jeg helt ærlig ikke tid, ettersom jeg går på en skole som er rangert som den neste beste VGS i Norge, pluss at jeg spiller fotball 2-4 ganger i uka.

Senere tenker jeg å bli mikrobiolog.


Best på hviilken måte og hva heter den?
I'll shove that bat up your ass and turn you into a popsicle
  • 0
Siterer Tommy Kvaernerud:
Jeg ga opp letingen etter jobb og startet eget.

Ville ikke bli sittende bak kassa på en butikk eller noe slikt og jeg har begrenset med utdanning, så mulighetene er ikke akkurat uendelige.

Så derfor valgte jeg å bruke det jeg kan.
Og selger nå malerier og tar bestillinger på bilder.
Driver også med restaurering av gamle saker og ting.

Fri arbeidstid og høyere inntekt enn de fleste "normale" jobber, så jeg vil si jeg er mer enn fornøyd


Kult at du selger malerier og ta bestillinger på bilder. Nå det gjelder butikk så synes jeg matbutikker høres kjedelig ut, men ikke spillbutikk.
"Sometimes good people make bad choices. It doesn't mean they are bad people. It means they're human."
  • 0
Rundt 73 ubesvarte jobbsøknader rundt omkring har sørget for at jeg har gitt opp konseptet med deltidsjobb en smule. Jobber nå som frivillig på Studentersamfundet i Trondheim.
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0
Jeg har ikke tid til en liten jobb, siste skole år. Har en del skolearbeid.

Siterer albaga:
Nå det gjelder butikk så synes jeg matbutikker høres kjedelig ut, men ikke spillbutikk.


Ser ikke så stor forskjel på å jobbe som mat eller en spillbutikk. ss.

Uansett vet jeg ikke helt va jeg skel jobbe med da jeg kommer til videregående. Kokk?
Play chess and win. The intermediate
  • 0
Siterer Chessmaster:
Ser ikke så stor forskjel på å jobbe som mat eller en spillbutikk. ss.


Matbutikk får du stort sett kjedelige kunder i alle aldre.

Spillbutikk for du somregel kunder som er samme aldersgruppe som degselv, samme interesser og en good del å snakke om.

Selv har jeg ikke jobb, som Kronoz har jeg ikke fått svar på noen av de jeg har søkt.
"Fact: In 100% of all fake gun shootings, the victim is always the one with the fake gun."
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
Med unntak av hva slags kundegrupper som kommer innom i en matbutikk vs. en spillbutikk så går det stort sett ut på det samme. Man må være blid og serviceinnstilt og slike vanlige ting.

Jobber for tiden omtrent heltid på en dagligvare forretning mens jeg tar et års pause fra studier. Eller for å være mer nøyaktig så jobber jeg samtidig som jeg tar opp et par fag for å kunne studere. Greit betalt. Men problemet er å spare pengene man tjener.
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
Siterer NewAge:
Matbutikk får du stort sett kjedelige kunder i alle aldre.

Spillbutikk for du somregel kunder som er samme aldersgruppe som degselv, samme interesser og en good del å snakke om.


God skrevet. Det er det jeg liker med spillbutikker!
"Sometimes good people make bad choices. It doesn't mean they are bad people. It means they're human."
  • 0
Siterer Chessmaster:
Uansett vet jeg ikke helt va jeg skel jobbe med da jeg kommer til videregående. Kokk?


Dårlig lønn kombinert med ubekvem arbeidstid.....
-Kill -Loot -Return.
  • 0
Siterer bent_a:
Citerer Chessmaster:

Uansett vet jeg ikke helt va jeg skel jobbe med da jeg kommer til videregående. Kokk?


Dårlig lønn kombinert med ubekvem arbeidstid.....


Jepp høre ikke bra ut, men det er hans valg.
"Sometimes good people make bad choices. It doesn't mean they are bad people. It means they're human."
  • 0
Siterer bent_a:
Dårlig lønn kombinert med ubekvem arbeidstid


Så lenge man trives i arbeidet, er ikke det så altfor store ulemper egentlig. For min del, er det deffinitivt viktigste å trives der jeg jobber, og ikke minst med de andre personene som jobber der.

Er det foresten noen som har erfaring av å jobbe i barnehage? Har forstått det slik at det er ganske greit arbeid, og at spessielt mannlige "barnehagetanter" er rene superheltene.
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
Siterer gnyg:
Med unntak av hva slags kundegrupper som kommer innom i en matbutikk vs. en spillbutikk så går det stort sett ut på det samme. Man må være blid og serviceinnstilt og slike vanlige ting.
Nettopp.

Penger er ikke det viktigste for meg, siden jeg bor oss moren min

Ps. Elsker hardt arbeid, spesielt sam.f
Play chess and win. The intermediate
  • 0
Har lyst å jobbe for Gamestop.
Men det er bare før jeg får en litt mer seriøs jobb, altså så jeg slipper å stå i kassen.
--- Half-Life 3 --- coming 13.13.13 --- still waiting ---
  • 0
Siterer Creteck:
Har lyst å jobbe for Gamestop.
Men det er bare før jeg får en litt mer seriøs jobb, altså så jeg slipper å stå i kassen.


Samme her! Må vente til jeg er 16 år da.
"Sometimes good people make bad choices. It doesn't mean they are bad people. It means they're human."
  • 0
Jobber deltid på Intersport Kongsvinger som besteforeldrene mine eier(ja, det er den eneste grunnen til at jeg fikk jobben...), noe som er en helt grei jobb. Tjener 100 kr timen, lærer å mekke sykler, ski osv, lærer om diverse treningsmetoder, møter mange forskjellige mennesker og får 30% rabatt på alle varer. Jeg er fornøyd!
Kept you waiting, huh?
  • 0
Skal bli noe innen byggfag. går nå på tømrerlinja ved tangen vgs i kr sand. vurderer å ta påbygg 3 året isted for å gå ut i lære.
Epic
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
Tror dere det er vanskelig for en 20-åring å komme inn på f.eks bygg og anlegg på sin lokale vgs? Sånn rent hypotetisk sett. Har ikke bestemt meg. Men er en anelse usikker om jeg burde studere eller om jeg skal skaffe meg et yrke...
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!