Norsk
Nyeste
Atrás

Off Topic

Her kan alt mellom himmel og jord diskuteres

Fremtidsplaner


Ja, dette er enkelt og greit en "Hva vil du blir når du blir stor/større/feit?"-tråd. Jeg er interessert i å vite forumets planer for fremtiden, enten det er om 40 år eller i morgen. Skolegang, jobb, familie, skandaler, håp og drømmer, hva tror/vil du at skal skje i din fremtid? Let me know!

Kan jo begynne med meg selv, for tiden går jeg andre året Medier og Kommunikasjon, og kunne derfor ønske å utdanne meg til noe innen film/tv. Planen er å søke på Filmskolen i Lillehammer, for så å prøve å få foten inn i en eller annen tv/film-produksjon, enten det er som kameramann, redigerer eller løpegutt.

Videre vil jeg prøve å skaffe meg kontakter/jobbe min vei oppover i tv/film-industrien. Drømmen er å jobbe med den kreative delen av produksjonene, enten som manusforfatter, regissør eller kanskje programleder. Kunne gjerne tenkt meg å jobbe i utlandet også, hvis sjansen hadde bydd seg.

Etter at jeg har skaffet meg en nogenlunde stødig økonomi vil jeg prøve meg som forfatter. Hvis det flopper er det greit, for det er på et vis en hobby, og jeg kan bare fortsette om jeg har lyst, men om den gjør det bra ville jo det også vært konge.

Familiemessig har jeg ikke noen større planer enn om å skaffe meg en. Unger kunne jeg tenke meg, dog i nokså voksen alder, og et hjem i en halvstor by(Lillehammer, Hamar, Moss etc.) hadde vært fint.

Jeg liker å drømme, men ikke noe av dette er umulig. Blir spennende å se hva fremtiden bringer!

So tell me; Hva er deres fremtidsplaner?
Kept you waiting, huh?
  • 0
Jeg går andre året på media, på Noroff i Stavanger. Kunne tenkt meg å bli noe innenfor animasjon eller design, kanskje også spill om jeg er så heldig. Etterpå tror jeg at jeg vil gå 3D Animasjon/Spilldesign på Noroff, eller bare vanlig animasjon et eller annet sted. Etterpå vil jeg prøve å få en jobb innenfor dette. Vet uansett at jeg vil jobbe innenfor noe kreativt. Spilldesigner/noe innenfor spill (som ikke er programmering) er drømmen, men kan også ta til takke med animasjon, 3D-modellering eller noe med tegning. (Skulle bare ønske det gikk an å ta noe innenfor 2D-animasjon... ville egentlig foretrukket å jobbe med det framfor 2D, men jaja, er jo det som er fokuset nå)

Jeg prøver allerede nå å få meg noen småjobber, både for å tjene litt penger, og for å få jobberfaring til senere i livet (og for å ha noe å vise på CV-en). Har hatt "opplæringsdager" på en Statoil-stasjon for litt siden, pg de var visst ganske fornøyd, så håper det kan bli noe innenfor det. Jeg vil bare ta det litt av hvert av det jeg finner av småjobber/deltidsjobb til jeg får meg en "større" jobb(innenfor min utdanning) jeg kan tenke meg å bli i.

Når det gjelder familie osv, skal jeg ikke få barn. Jeg vet med meg selv at jeg ikke er i stand til å ta vare på en liten (og irriterende unge), og jeg vil leve livet mitt "fritt" uten å ha ansvar for barn. OM jeg skulle ombestemme meg, noe som ikke er veldig sannsynlig, ville jeg uansett ikke føde/gå gravid selv, men adoptere, og ungen måttte være minst 9-10 år. (Klarer ikke småbarn) Tror heller ikke jeg skal gifte meg... ser ikke så mye mening, dessuten blir det stress om vi senere bestemmer oss for å skille oss. Vet ikke om jeg vil ha samboer engang... det virker på en måte litt greit å bo for seg selv, ha fullt ansvar selv? Så lenge jeg har gode venner vil jeg nok ikke ha noe problem med å bli ensom.

Håper også at jeg blir bedre til å tegne etterhvert som jeg blir eldre. Jeg har merket at det har gått framover i det siste, så håpet det fortsetter sånn!
Take off every zig, for great justice
  • 0
Spilldesign høres også spennende ut. Vet du om det er noen høyskoler for spilldesign i Norge?

Lagt til 2012-03-28 13:39:
Annet enn i Stavanger, er litt langt unna.
Kept you waiting, huh?
  • 0
Jeg er ikke helt sikker på hva jeg vil gjøre enda.
Men drømmen min er å kunne leve av bildene jeg lager.
Jeg gjør jo delvis det nå, siden jeg tegner og maler på bestilling, men jeg vil kunne begrense det til malerier jeg selv vil lage, for det blir mer på autopilot når jeg får en bestilling og det er ikke så veldig festlig i lengden.
Med tiden ønsker jeg også å utgi hvertfall en grafisk novelle, men jeg har ikke nok skills til noe sånt enda.

Mest sannsynlig er det dog at jeg går tilbake til skolebenken og får en ordentlig utdanning, så jeg har mer enn grunnskole.
Så får jeg se hva det blir til etter det...

Hva familie angår har jeg ingen planer.
Trives helt fint alene, så jeg har enda ikke vurdert å finne ei å dele livet med.
Ser for meg en unge eller to etterhvert, men ikke før jeg blir hvertfall 30.
  • 0
Noen her som har prøvd ut IB (International Baccalaureate) før?

Er det noe å anbefale?
"I used to stop it, but then I took something miserable to the knee." - fantomena til LesMis, Desember 2011
  • 0
Jeg har planer om å begynne på NITH i Oslo til høsten, og ta en bachelor i spillprogrammering. Håper på å kunne bli en indie utvikler, og å leve av det. Har allerede litt erfaring når det kommer til koding, og håper på å bli mye bedre på det ved å gå på NITH. Er allerede inne på skolen, må bare få skaffet meg en hybel.

Hva som skjer videre etter det vet jeg ikke.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Siterer RockFuzzEleven:
Noen her som har prøvd ut IB (International Baccalaureate) før?

Er det noe å anbefale?


Tror jeg har en kompis som går der, hvis det er den videregående skolen som er et sted i huttiheita på Vestlandet? Han er i hvert fall veldig fornøyd, men er visstnok veldig mye jobb, han er skjeldent hjemme for han har lite ferie og har alltid mye å gjøre.
Kept you waiting, huh?
  • 0
Vi har IB på den skolen jeg går på nå
"I used to stop it, but then I took something miserable to the knee." - fantomena til LesMis, Desember 2011
  • 0
Hmmm, da er det nok noe annet han går på... Hva går IB ut på?
Kept you waiting, huh?
  • 0
Engelskspråklig undervisning, og et helt annet system for hvordan ting blir gjort. Har hørt at det krever mye, men jeg vet ikke hvor mye. Jeg får 4 uten å løfte en finger, men jeg vet ikke om det holder for å klare IB.
"I used to stop it, but then I took something miserable to the knee." - fantomena til LesMis, Desember 2011
  • 0
Ny jobb, slutte og være kommunal ansat og bare drive dank hele dagen i vente på at de folkene man skal hjelpe, finner det for godt og dukke up. Dertter skal jeg vell kjøpe meg en større bolig.
When I die I don't want no part of heaven I would not do heaven's work well I pray the devil comes and takes me To stand in the fiery furnaces of hell
  • 0
Vil skaffe meg jobb, noe jeg egentlig burde hatt til nå men har vært ekstremt lat. Også forhåpentligvis skole til neste år, men er fortsatt usikker på hva jeg vil gå osv..
"Fact: In 100% of all fake gun shootings, the victim is always the one with the fake gun."
  • 0
Skal å drikke "kaffe" med en kompis i helga. Det er vel omtrent så langt frem i tid jeg bruker å tenke.
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0
Er for tiden drifts ansvarlig, vært og tilrettelegger på et Vilmarssenter på en liten plass som heter Vestvatn Veldig digg jobb. kan være stressende til tider men det er da jeg er i mitt ess

Fremtiden er ikke så veldig planlagt. Tenker på å reise rundt Europa noen år som guide. For senere å slå seg til ro en plass å starte en liten pub eller noe.
Rock this earthlings
  • 0
Siterer RockFuzzEleven:
Noen her som har prøvd ut IB (International Baccalaureate) før?

Er det noe å anbefale?


Vi har det på skolen min. Går det ikke selv, men det har en naturlig sammenheng med min inkompetanse i realfag (som IB i Trondheim fokuserer på).

Kjenner dog et par som går på det. VELDIG mye jobb, men absolutt verdt det om du ønsker å "bli noe" her i verden Veldig lurt dersom du f.eks. ønsker å studere utenlands.
Signaturen min var så kul at den ble fjernet av en mod.
  • 0
Lappen er vel det jeg skal prøve å skaffe i nærmeste fremtid. Begynte for 4 uker sida eller noe. Neste kjøretime i morgen, lovde at jeg skulle kjøre maaaaaasse i mellomtida, har ikke kjørt en dritt, så dette blir bra.

Ellers blir det kanskje skole i Hamar neste år, en eller annen Animasjonslinje. Får bare se om jeg får sendt inn disse papira i tide. Det ordnar seg.

Hva som skjer etter det er ikke godt å si.
Just smile and wave, boys. Smile and wave.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!