Norsk
Nyeste
Atrás

Off Topic

Her kan alt mellom himmel og jord diskuteres

GRUSOMT!!!


Fiskere og slikt i slike land har lenge brukt andre fangst- og avlivingsmetoder enn oss (i moderne tid da så klart). Jeg tror ikke det bare er pga kjøttsmaken, og uansett så jeg ville jeg for faen smakt verre kjøtt og avliva de stakkars delfinene på en ordentlig måte
Jeg skulle ønske at Jokke var i live, vi hadde passa sammen vi. Vi kunne vandra rundt i Oslos gater, på jakt etter eventyr!
  • 0
Når vi snakker om våpenlover:
http://www.abcnyheter.no/node/45692
There's a reason it isn't called Grand Theft Public Transport.
  • 0
Sier bare til dere som klager så enormt at hvis dere vil beholde troverdigheten deres, aldri spis kylling igjen i livene deres. Slaktemetoden for kyllinger er på ingen måte mindre grusomt enn dette. De stapper dusiner av kyllinger inn i små bur, lar dem fetes opp og slakter dem på horrible måter.

Dessuten hva faen oppnår vi med å sitte foran Pcen vår og whine?

"æsj disse jæværne bør drepes azz!"

To ting treffer bullshitdetektoren min her:

1. Den eneste grunnen til at dere sier dette er for å vise andre her at dere "ikke synes dette er greit". Hadde dere virkelig brydd dere om dyrenes lidelser, så måtte dere nok sultet ihjel. Til og med hveteindustrien myrder millionevis av dyr hvert år, de kjører over dem med hveteinnsamlingstraktortingene (de heter det fordi jeg sier det). De bruker innsektsmidler som forgifter og dreper milliarder av innsekter.

2. Hvis dere synes disse menneskene bør drepes, så er dere på ingen måte noe moralsk overlegent delfinslakterne.

Det eneste jeg finner spesielt her, er at dyrene er utrydningstruet, ellers sett er denne saken ikke mer brutal enn det som foregår i et slakteri. Det er bra at noen setter fokuset på hvordan vi virkelig ødelegger planeten, istedet for "menneskeskapt global oppvarming". Pelsbransjen er en annen sak; der er det et enormt overdrevet fobruk av dyr (so to speak). Det kan gå hundrevis av minker til en kåpe, og de drepes på unødvendig syke måter.
Free to those that can afford it, very expensive to those that can't.
  • 0
Siterer sersjant drittsekk:
Det kan gå hundrevis av minker til en kåpe, og de drepes på unødvendig syke måter.


men minker er lystmordere
There's a reason it isn't called Grand Theft Public Transport.
  • 0
helt tragiskt med folk som sier de skal drepes, det er alt jeg ahr å si...
Buuuuuuurn!
  • 0
Siterer torleif:
Når vi snakker om våpenlover:
http://www.abcnyheter.no/node/45692


Det der er tullete torleif, ikke det du sier, men det som står i artikkelen. Man kan ikke sammenligne USA og Norge. I Norge har vi våpnene i låste skap, i USA kan man bære dem på seg ute blant folk. Det er lettere tilgjengelighet på våpen i USA, i Norge er det mest jegere som drar opp våpentallene. Derfor kan man ikke sammenligne disse to landene.

Siterer sersjant drittsekk:
De bruker innsektsmidler som forgifter og dreper milliarder av innsekter.


Man kan ikke sammenligne insekter og delfiner (men jeg dreper ikke insekter med vilje heller).

Siterer sersjant drittsekk:
Det kan gå hundrevis av minker til en kåpe,


Er du sikker? Det går ca. 42 rever til en kåpe, og minkene har jo ikke sååå mye mindre pels? Er ikke sikker her jeg også, men hundrevis er vel litt mye?

Siterer sakkosekken:
helt tragiskt med folk som sier de skal drepes, det er alt jeg ahr å si...


Ville aldri drept de som mishandla delfinene, bare gitt dem en real omgang juling...
Jeg skulle ønske at Jokke var i live, vi hadde passa sammen vi. Vi kunne vandra rundt i Oslos gater, på jakt etter eventyr!
  • 0
Siterer torleif:
Citerer
men minker er lystmordere


mens delfiner spiser? sjøgress og holder fredskonferanser hvor de sier alle sjødyrene må bli planteetere? de dreper like bestialsk som alle andre rovdyr!!
Be quiet brain!!! Or I'll stab you with a q-tip!!
  • 0
hei! eg er ikkje ein av dei "oo stakkars fisker, måtte arbeiderene bli drept og brenne..."....eg hatar berre mink så inderligt
There's a reason it isn't called Grand Theft Public Transport.
  • 0
Hey, jeg har aldri sagt jeg skal drepe noen.

Men uansett ble det veldig mye offtopic her nå. Tror ikke folk mener at de skal drepe arbeiderene på ordentli', de bare overdriver når de understreker hva de synes.
Girl, I want to treat you like my favorite Pokemon: put you in a confined space until I need you, and send you to the hospital when necessary.
  • 0
Siterer Suppeelsker:
Man kan ikke sammenligne insekter og delfiner


I just did...

Hvorfor er en delfin sitt liv isolert sett, mer verdt enn en innsekt?
Jeg vet at jeg selv ville ha følt meg verre hvis jeg drepte en delfin, men har problemer med å svare på hvorfor et delfinliv er mere verdt. Dessuten, er det vi som skal bestemme hvilke liv som er mest verdige i naturen? Når fikk vi myndigheten til å bestemme dette?



Jeg tenker for mye...
Free to those that can afford it, very expensive to those that can't.
  • 0
Siterer sersjant drittsekk:
Hvorfor er en delfin sitt liv isolert sett, mer verdt enn en innsekt?


det er ikke mer verdt egentlig, et liv er jo et liv, men folk flest synes delfiner er søtere enn insekter, dessuten er det mange flere insekter enn delfiner.

Siterer sersjant drittsekk:
Jeg tenker for mye...


samma her
Deadpool FTW. "Duct tape, duct tape, I love duct tape."
  • 0
Siterer Ikki-kun:
Er ikke enig i at delfiner er mer verdt enn hvaler, men.
Se videoen fra 02: 19.

Ja, fy faen. Hørte folk som lo.
  • 0
  • LuXe
  • LuXe
Sa noen hvaler?

MAN THE HARPOONS!!

Neida

Det å beskytte dyr bør ikke settes foran det å beskytte mennesker, det burde og være akseptabelt og greit å drepe dyr for mat og ikke morro.

Men husk at noen dyr lider om du skyter grovt, eller bommer. For eksempel ved jakt av hjort, kan en fort bomme og treffe et ben. Den ideelle plassen å treffe er rett i hjertet. Dette kan se brutalt ut, da hjorten gjerne springer rundt i 30 sekunder pga et stort blodomløp før den kollapser. Men dette er den mest humane måten å skyte dem på.
  • 0
Siterer sersjant drittsekk:
Citerer Suppeelsker:
Man kan ikke sammenligne insekter og delfiner


I just did...

Hvorfor er en delfin sitt liv isolert sett, mer verdt enn en innsekt?
Jeg vet at jeg selv ville ha følt meg verre hvis jeg drepte en delfin, men har problemer med å svare på hvorfor et delfinliv er mere verdt. Dessuten, er det vi som skal bestemme hvilke liv som er mest verdige i naturen? Når fikk vi myndigheten til å bestemme dette?

Jeg tenker for mye...


Hvorfor delfiner er verdt mer enn insekter? Fordi de er sjeldnere for eksempel? Fordi delfinene lider mer av å bli pint enn et insekt? Fordi delfinene er mer intelligente (IKKE overfør denne påstanden til mennesker, der alle individer er verdt like mye uansett intelligens)?

Lagt til 2007-05-05 17:17:
Siterer Magga360:
det er ikke mer verdt egentlig, et liv er jo et liv


Så du mener at det kan sidestilles å drepe mennesker og maur? Et liv er et liv...
Jeg skulle ønske at Jokke var i live, vi hadde passa sammen vi. Vi kunne vandra rundt i Oslos gater, på jakt etter eventyr!
  • 0
Siterer Suppeelsker:
Så du mener at det kan sidestilles å drepe mennesker og maur? Et liv er et liv...

Det går jo ikke ann å sammeligne!
Insekter er små dyr, som ofte lever ett år eller er plagsomme mot menneskene i den forstand nevner jeg Mygg i dette tilfellet.

Mennesker er dyr av samme art som oss, som har følelser og klarer å tenke.
Vi er dyr som kan kommunisere svært bedre enn det mygg gjør i den sammenhengen at vi kan opfatte ting bedre en det en mygg kan.
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
Siterer The Heretic:
Citerer Suppeelsker:
Så du mener at det kan sidestilles å drepe mennesker og maur? Et liv er et liv...

Det går jo ikke ann å sammeligne!
Insekter er små dyr, som ofte lever ett år eller er plagsomme mot menneskene i den forstand nevner jeg Mygg i dette tilfellet.

Mennesker er dyr av samme art som oss, som har følelser og klarer å tenke.
Vi er dyr som kan kommunisere svært bedre enn det mygg gjør i den sammenhengen at vi kan opfatte ting bedre en det en mygg kan.


Ja, jeg er enig i mye av det du sier. Var for så vidt det jeg mente med min post også hvis det var noe tvil om det. Med "et liv er et liv" gjenga jeg bare det som stod i en tidligere post.
Jeg skulle ønske at Jokke var i live, vi hadde passa sammen vi. Vi kunne vandra rundt i Oslos gater, på jakt etter eventyr!
  • 0
Bla bla bla
This is the war of angels, This is the war of demons, This is the war of heaven, This is the war of hell
  • 0
Siterer Suppeelsker:
Fordi de er sjeldnere for eksempel?


Jeg sa isolert sett, da mente jeg, se borti fra hvor mange det finnes av arten.

Siterer Suppeelsker:
ordi delfinene lider mer av å bli pint enn et insekt?


Hvordan i helvete skal en liksom kunne vite dette?

Siterer Suppeelsker:
Fordi delfinene er mer intelligente (IKKE overfør denne påstanden til mennesker, der alle individer er verdt like mye uansett intelligens)?


Kids can you say hipocrite?



Jeg gjentar dette spørmålet:

Hvorfor gir oss mennesker autoriteten til å bestemme hvilke dyreraser som har størst leverett?

Vi dreper innsekter fordi de går oss på nervene, ganske egoistisk egentlig. Jeg gjør det uansett. Delfiner underholder oss og de har intelligens, siden de unerholder oss, har vi på sett og vis ett forhold til delfiner. Derfor synes vi det er sykt når de drepes.

Men. Selvsagt ser vi på vår egen rase som den som mest fortjener å leve, noe annet ville vært rart.

Siterer Tyranid:
Bla bla bla


yada yada yada...
Free to those that can afford it, very expensive to those that can't.
  • 0
Siterer sersjant drittsekk:
Hvorfor gir oss mennesker autoriteten til å bestemme hvilke dyreraser som har størst leverett?

Det kan ha noe med at vi er øverst i næringskjeden.
Eller så ser vi bare på dyrene som mye mindre intelligente enn oss, og derfor får vi ikke noe personlig forhold til dem, fordi de "ikke har den samme type personlighet som oss".
IMDb Vote History: http://www.imdb.com/mymovies/list?l=29921837
  • 0
Jeg var i dyrehagen i Berlin her om dagen og besøkte Knut. (hehe)
(Fy, dere skulle ha sett det akvariet de hadde inne der!
Det er noe av det tøffeste jeg har sett!)

Men jeg gikk og så på dyra der.
De så ut som verdens mest triste skapninger nesten alle sammen!
Alt ifra elefantene som gikk sin faste rute, til orangutangene som bare
satt helt stille med ansiktet innat ruta.
Joda, mat får dem, men frihet? Bli låst inn i et lite bur eller
på et bittelite arealet som ligner på stedet de egentlig skulle levd,
hele livet, til glede for oss mennesker?

Jeg synes det er veldig bra å ha dyr under menneskelig oppsyn
hvis formålet er å redde en utrydningstrua art,
men bare for vår underholdnings skyld?
Det er flott å se på, men tenk på dyra!

Bare for å ha sagt det, så hater jeg mygg.
Alle andre dyr er enten fantastiske eller ållreite. Hehe.
|You're only as sick as your secrets|
  • 0
Siterer sersjant drittsekk:
Citerer Suppeelsker:
ordi delfinene lider mer av å bli pint enn et insekt?


Hvordan i helvete skal en liksom kunne vite dette?


Ved å undersøke noe som heter nervesystem og et senter i hjernen?

Siterer Levaiathan:
Citerer Suppeelsker:
Fordi de er sjeldnere for eksempel?


Jeg sa isolert sett, da mente jeg, se borti fra hvor mange det finnes av arten.


Den gikk jeg glipp av, sorry.

Siterer sersjant drittsekk:
Vi dreper innsekter fordi de går oss på nervene


Jeg dreper insekter hvis de stikker meg for eksempel, eller kanskje bare ved et uhell. Hvis en delfin hadde kommet inn på kjøkkenet og spist maten min og prøvd å bite meg så ville de vært irriterende de også
Men jeg ville ikke drept en delfin for det, fordi et insekt kan man drepe fort uten å tenke over det, et drap på en delfin krever utstyr og man må tenke over det først..

Lagt til 2007-05-06 11:14:
Siterer Endless Sacrifice:
Bare for å ha sagt det, så hater jeg mygg.
Alle andre dyr er enten fantastiske eller ållreite. Hehe.


Ja, så du simplethen ELSKER bendelorm og parasitter?
Neida bare kødder
Jeg skulle ønske at Jokke var i live, vi hadde passa sammen vi. Vi kunne vandra rundt i Oslos gater, på jakt etter eventyr!
  • 0
"This video may contain content that is inappropriate for some users, as flagged by YouTube's user community.

Sorry, you must be 18 or over to view this video."

takk sauene, ville ikke se'n... ;__;
Hva handler deden om?
www.tendografen.net
  • 0
Siterer poteten:
Hva handler deden om?


Delfinslakting. En hau med folk som fanger delfiner, og stikker dem med spyd.
  • 0
Insikter er lettere og kjappere å drepe..
Den måten de delifinene ble drept på var bare forferdelig. Veldig sakte død... Men nå tenker jeg på alle dyr som blir drept på sånne måter eller lignende. De skulle ikke måtte ligge å bli torturert i flere minutter før de dør og det fortjerner ingen bortsett fra en viss Adolf Hitler( )...
ZoMG"$)(092r HaXZzOOORzzz
  • 0
Maur kan ikke sammenlignes med en delfin.

En maur kan man kutte i 2 og fremdeles drar den seg bortover for å gjøre ferdig maurtua.Den inntreserer seg ikke for at den blir behandlet som dritt og at dens eneste oppgave i livet er slite seg til døde for en feit dronning som skal føre genrasjonen videre.
Den har med andre ord ikke følelser og svært primitivt nervesystem.

Eks. delfiner er et dyr som føler smerte og har delvis omsorg for sine egene barn.Den vill ikke stå å se på at en hai tygger på hode til ungen sin.Om dette er instinktvis eller ikke kan diskuteres.

Noen mennesker har det for seg at verden er skapt rundt dem(amerika anyone).De tror at alle andre vesen er skapt for at de kan frotse seg i dem.
Hører jeg om folk som sier at de jakter fordi de sparer penger eller fordi de må holde bestanden nede får jeg lyst til å ta balletak, og røske til.
Vi prøver å forhindre at det blir for mye elger eller ulver i landet .Om noen 100 år vill det være ekstremt mange mennesker på jorda.Vill vi da få lov til å ta fram rifla når jaktsesongen begynner.Etter min mening er det slik det bør fremstilles i noen tillfeller.Vi har ikke rett til å leke gud.Det naturlige utvalget av arter velger hvilke dyr som skal overleve
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!