Norsk
Nyeste
Atrás

Off Topic

Her kan alt mellom himmel og jord diskuteres

Din favoritt-energidrikk!


Siterer xXAkresSXx94:
Når ein skal sykle mange mil, eller før ein konkurranse og når du springer eller er ferdig å jogge, samt på eit treningsstudio.


Jeg vet at koffein FØR trening, kan være bra for både pågangs"mot" og muskelstølhet, men etter? Kan du linke opp mot hvor du har denne teorien fra?
Siden mange energidrikker inneholder store mengder sukker, så tror jeg ikke det er bra for kroppen hverken før eller etter, siden det kan skape uregelmessigheter i blodsukkeret. Én ting er at kroppen trenger karbohydrater etter trening, men jeg har ingen tro på at energidrikk er måten å få i seg riktige karbohydrater på.

Nå blir dette litt "off topic", men det er litt interessant siden det tross alt handler om energidrikk/koffein.
Jeg er ikke lat, jeg er en chillpadde
  • 0
Har i de siste månedene begynt å få veldig sansen for iskaffen fra Tine, spesielt Cafe Brasil. Har også prøvd iskaffen til Starbucks som man får kjøpt på matbutikker, men de var igrunn veldig vanna ut og manglet kaffe-smaken (også er sugerørene noe forferdelig greier).
You exist because we allow it, and you will end because we demand it.
  • 0
Kaffe og vann er de beste energidrikkene. Hvorfor? Fordi de faktisk funker i forhold til det vanlige Burn, Red Bull osv.
  • 0
Det er bra med litt koffein før, under og etter treningen, men selvfølgelig ikkje ein Red Bull alle gangene men bare ein gong. Det kan ein tilpasse seg selv, selv drikker eg av og til energidrikk under trening når eg trener styrke, eg får meir energi og kan løfte meir og får større utholdenhet. Det finnes mange måter å få i seg karbohydrater etter trening. Noen ganger kjøper eg "Carbo-rizer" hos det lokale treningssenteret, eller tar ein drikk av Carbo fuel. Men under trening så går det bare i vatn ellers. Nå burde denne kommentaren vert innenfor kosttilskudd og trenings-tråden. Men selvsagt så anbefaler eg ikkje alle typer energidrikker eller energidrikker i det hele tatt (bare noen ganger).
  • 0
Jeg vil fremdeles se hvor du har hentet at det er bra med koffein etter trening Du bare fortsetter å gjenta det.
Jeg er ikke lat, jeg er en chillpadde
  • 0
Har alltid hørt at det er sjokolademelk man burde drikke etter trening...
You exist because we allow it, and you will end because we demand it.
  • 0
Siterer Archana:
Jeg vil fremdeles se hvor du har hentet at det er bra med koffein etter trening Du bare fortsetter å gjenta det.


Det var bare noe ut av det blå. Det eg meinte var at det er bra med energidrikk/proteinpulver før trening. Meinte ikkje det med etter trening, selv om eg skreiv det...
  • 0
Ok..
Jeg er ikke lat, jeg er en chillpadde
  • 0
Siterer xXAkresSXx94:
Citerer Archana:Jeg vil fremdeles se hvor du har hentet at det er bra med koffein etter trening Du bare fortsetter å gjenta det.

Det var bare noe ut av det blå. Det eg meinte var at det er bra med energidrikk/proteinpulver før trening. Meinte ikkje det med etter trening, selv om eg skreiv det...


Hvordan vet du dette?
  • 0
Siterer Tyranus:
Har alltid hørt at det er sjokolademelk man burde drikke etter trening...

Ja, det kan man ^^
Jeg er ikke lat, jeg er en chillpadde
  • 0
Siterer Tyranus:
Har alltid hørt at det er sjokolademelk man burde drikke etter trening...


Litago!
  • 0
Siterer xXAkresSXx94:
Citerer Tyranus:Har alltid hørt at det er sjokolademelk man burde drikke etter trening...

Litago!


Igjen, hvordan vet du dette?
  • 0
Siterer xXAkresSXx94:
Citerer Tyranus:Har alltid hørt at det er sjokolademelk man burde drikke etter trening...

Litago!


Q-melk sin versjon er faktisk både bedre og sunnere.
You exist because we allow it, and you will end because we demand it.
  • 0
Siterer fantomena:
Hvordan vet du dette?


Energidrikk og karbohydrater er viktig før trening, fordi du får det ekstra boost. Karbohydrater er det viktigste etter trening, fordi det opprettholder kroppen og får tilbake energi. Slik at kroppen ikkje skal brytes ned, dette gjelder også riktig type mat. Det er ikkje nødvendig sånt sett på om du trenger energidrikk etter og under trening, men det varierer fra person til person. Eg selv tar ein energidrikk fra Proteinfabrikken før trening (bare visst eg har selvfølgelig), fordi da vil eg være meir opplagt og drikke vatn (det er det viktigste). Eg stoler litt meir på energidrikker fra Proteinfabrikken eller Gymgrossisten, siden det er bedre kvalitet. Litago eller sjokolademelk er bra etter trening fordi det gir riktig med karbohydrater. Eg drikker sjokolademelk noen ganger etter trening, da blir eg meir opplagt og får ivertfall ein del av den næringen eg trenger etter trening.
  • 0
Siterer fantomena:
Vann og kaffe. Bedre energidrikker fins ikke.


Slenger meg på vann! Beste drikken som finnes!
  • 0
Siterer ElGamer:
Beste drikken som finnes!


Heldigvis. Ellers hadde vi død ut.
  • 0
Hvorfor har eg blitt så gira på Hurricane Energydrink i det siste? Sykt irriterende... Nei, vent litt... Det er det ikkje
  • 0
Siterer fantomena:
Heldigvis. Ellers hadde vi død ut.


Vi hadde flaks der ja.
  • 0
Siterer ElGamer:
Vi hadde flaks der ja.


Indeed.
  • 0
Siterer Los:
Jeg tror at på et tidspunkt når man er fjortis blir det ikke "kult" å drikke brus lengre, alle drikker brus, alle kjøper cola. Så for å finne noe som ikke "alle" går rundt med, og noe som er kulere søker de en ny drikk. Men de er for små til øl, og for kul for melk. Men energi drikk ser du! Det kommer på boks, det er kult. Man kan late som (jeg sier late fordi jeg tror mye energidrikk har en viss plasibo-effekt på fortiser) at energidrikken endrer oppførsel (blir "sykt hyper" eller "veldig våken" eller bare irriterende), akkurat slik som alkohol men for folk under 18 eller for små til å få tak i øl. Og dermed flokker de seg til energidrikken og går rundt på offentlige plasser med en boks i hånden. Fordi de tror det er kult.

Det gjelder ikke alle! Men noen av disse små fjortisene som løper rundt å later som energidrikken bare påvirker dem så sykt at de må hoppe opp og ned og styre på.. Og derfor har energidrikk et dårlig image hos meg


Du er inne på noe, men som du sier gjelder ikke det alle
my name is peeeeeeewdipie
  • 0
Begynt å drikke meir Monster Energy.
  • 0
Vil kaffe være mulig å si, eller?

Fordi jeg kan faktisk ikke huske å like noen typisk energi drikke aka Red Bull, Battery, Rockstar osv..
--- Half-Life 3 --- coming 13.13.13 --- still waiting ---
  • 0
Siterer Creteck:
Vil kaffe være mulig å si, eller?

Fordi jeg kan faktisk ikke huske å like noen typisk energi drikke aka Red Bull, Battery, Rockstar osv..


Kaffe er mulig å nevne.

Rockstar Energydrink har eg fått sansen for nå, kjøpte ein del Rockstar Energydrink i Spania.
  • 0
Vel da sier jeg det rett ut: Kaffe, den ultimate energi drikken.
Why you ask?
Well, it actually taste good!
Try it, at any near or far gas station. You can even by it at you local store.
Coffee, because your worth it!
--- Half-Life 3 --- coming 13.13.13 --- still waiting ---
  • 0
Siterer Creteck:
Kaffe, den ultimate energi drikken.
Why you ask?
Well, it actually taste good!
Try it, at any near or far gas station. You can even by it at you local store.
Coffee, because your worth it!


Reklame for Kaffi?
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!