Norsk
Nyeste
Atrás

Off Topic

Her kan alt mellom himmel og jord diskuteres

Skoletråden!


I dag skal jeg skulke 3 timer med legemiddelkjemi. #thug4life #schoolsucks #fucklegemiddelkjemi

Det er godt å få sagt det.
  • 0
Fant netopp ut at jeg ligger an til stryk i Norsk Muntlig, som egentlig ikke er ett muntlig fag, men ett fag om teit litteratur, som jeg har nada interesse for.

Anyways, skal prøve mitt beste for å få en ståkarakter i hvertfall, slik at jeg kan komme meg videre og inn på høgskole til høsten. Resten av karakterene er greie, så klarer meg med en 2'er i norsk muntlig.

Men, spørsmålet er; om jeg skulle stryke, hva gjør jeg da? Vet det at det mest vanlig er å ta faget opp igjennom som privatist, og det er jo greit nok det, men da må jeg vente ett helt år før jeg søker igjen, og det er jo passe teit. Ingen mulighet til å ta en eksamen om sommeren for eksempel?
Do not argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
  • 0
Siterer Ash Ketchum:
Men, spørsmålet er; om jeg skulle stryke, hva gjør jeg da? Vet det at det mest vanlig er å ta faget opp igjennom som privatist, og det er jo greit nok det, men da må jeg vente ett helt år før jeg søker igjen, og det er jo passe teit. Ingen mulighet til å ta en eksamen om sommeren for eksempel?


Vet ikke om det blitt endret noe siden jeg gikk på videregående, men jeg strøk i biologieksamen og måtte vente til januar året etter for å ta den på nytt. Så mest sannsynlig må du nok da vente med å søke videre til det året du tar opp eksamen.

Forsåvidt ganske enig med deg angående norsk muntlig faget også. Er knapt lagt vekt på noe som helst "muntlig" i det hele tatt...
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Får vel bite tenna sammen i litteraturen (Les: norsken), og prøve å få en ståkarakter i hvertfall
Do not argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
  • 0
Siterer Ash Ketchum:
Får vel bite tenna sammen i litteraturen (Les: norsken), og prøve å få en ståkarakter i hvertfall


Lykke til! Håper du får en god karakterer.
"Sometimes good people make bad choices. It doesn't mean they are bad people. It means they're human."
  • 0
Kan noen forklare hva marxisme er i korte trekk?
Do not argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
  • 0
Siterer Ash Ketchum:
Kan noen forklare hva marxisme er i korte trekk?


Dette er sikkert for sent, men jeg svarer likevel siden jeg kan alt om politikk og sånn.

Marxisme, eller marxister, følger Karl Marx' kommunistiske manifest fra 1848 som proklamerte at de sosiale klassene alltid er i krig med hverandre og at arbeiderklassen vil styrte de rike for å gjøre samfunnet mer rettferdig og klasseløst. Marx har som kjent uttalt at han ikke var en marxist, og siktet nok til videretolkningene av hans arbeider som ble gjort sammen med Engels.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Fant ut av det selv, da jeg hadde prøve dagen etter jeg postet, men fant dessverre ikke en like god og kort forklaring som din.

Liker å få ting utypd, men når man sitter der kvelden før prøven og ikke har peiling, så er det kjekt å få ting i korte trekk, slik at man i hvertfall har en oversikt, noe lærebøker i dag ikke klarer.

Nå sitter jeg imdlertid her å pugger til prøve i norsk munltig om litteraturhistorie, fra poetisk realisme til litteratur i etterkrigstiden. Noe så gørr kjedelig skal man lete lenge etter.
Do not argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
  • 0
Vi skal på klassetur til Oslo neste onsdag noe jeg gleder meg veldig til. Rett etter tentamen også. Perfekt.
"Sometimes good people make bad choices. It doesn't mean they are bad people. It means they're human."
  • 0
Siterer Ash Ketchum:
Noe så gørr kjedelig skal man lete lenge etter.

Høres jo kjempegøy ut!

Siterer albaga:
Vi skal på klassetur til Oslo neste onsdag noe jeg gleder meg veldig til. Rett etter tentamen også. Perfekt.

Klasseturer er alltid så koselig, uansett hvor man drar og gjør.

Forresten så har jeg et dilemma nå. Jeg har skrevet en historieinnlevering jeg ikke er 100% fornøyd med. Dette er siste innlevering, og derfor ganske avgjørende for sommerkarakteren, men siden historie ikke er avsluttende før til neste år så har det ingenting å si hva jeg får. Spørsmålet er da: levere som det er nå og ta den dårlige karakteren (og dermed bli litt skuffet uansett), eller jobbe mer med den bare for å få en (symbolsk) god karakter?
  • 0
Siterer Mexis:
Spørsmålet er da: levere som det er nå og ta den dårlige karakteren (og dermed bli litt skuffet uansett), eller jobbe mer med den bare for å få en (symbolsk) god karakter?


Hvis du har tid til å gjøre den bedre, gjør den bedre. Det er ikke bra for selvtilliten at du underpresterer. Ellers kan du gå gjennom innleveringen og notere for deg selv punkter som kunne blitt forbedret. Dette handler om å gjøre en god jobb på prinsipp.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Hvilken linje går folk a?

Går selv toppidrett langrenn, der du har studiespes, med 5 timer langrenn i uka.
Det å røyke strå, det er det samme som når 14-åringene drikker seg "drita" på Burn.
  • 0
Siterer Taktikkeren:
Hvilken linje går folk a?


VG3 Studiespess, med fagene Fysikk 2, R2-matte og Geofag 2.
Let the voice of love take you higher
  • 0
Siterer Mexis:
levere som det er nå og ta den dårlige karakteren (og dermed bli litt skuffet uansett), eller jobbe mer med den bare for å få en (symbolsk) god karakter?


Vil si meg enig med remote. Har du tid, så gjør den enda litt bedre. Og ellers det han skrev. Gode råd som lett kan forbedre deg til neste år.

Siterer Taktikkeren:
Hvilken linje går folk a?


2år med Kokk og Servitør, før jeg avslutter med Media og Kommunikasjon 3. klasse. Litt miksing og triksing må til.
  • 0
Siterer remote:
Dette handler om å gjøre en god jobb på prinsipp.

Jeg er faktisk veldig prinsippiell av meg, men akkurat i kveld nå jeg nok gjøre et unntak.

Siterer Taktikkeren:
Hvilken linje går folk a?

Vg2, studispes. Har følgende fag: Internasjonal Engelsk, Sosiologi og sosialantropologi, Medier- informasjonskunnskap og Matte R1. (Jaggu, så lange fag jeg hadde.)
  • 0
Siterer Taktikkeren:
Går selv toppidrett langrenn, der du har studiespes, med 5 timer langrenn i uka.


Har du planer om å gå noe videre idrettsmessig etter videregående da?
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Mexis:
Jeg er faktisk veldig prinsippiell av meg, men akkurat i kveld nå jeg nok gjøre et unntak.


Vi lever i et fritt land. Så lenge man har penger, da.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Siterer Mexis:
Høres jo kjempegøy ut!


Hvordan får du litteraturhistorie til å bli kjempegøy?
Do not argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
  • 0
Siterer Ash Ketchum:
Hvordan får du litteraturhistorie til å bli kjempegøy?

Jeg tror det er noe jeg interesserer meg for. Har ikke testet det ut sånn ordentlig. Foreløpig har vi ikke kommet lenger enn nasjonalromantikk, men det kan jeg være enig i er litt smådøvt, men fortsatt ikke helt forderdelig.
  • 0
Det er helt forferdelig.
Do not argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
  • 0
Kom opp i skriftligeksamen i Internasjonal Engelsk! Det absolutt beste jeg kunne bli trukket opp til. Noen andre som har blitt trukket opp til eksamen i disse dager?
  • 0
Siterer Mexis:
Noen andre som har blitt trukket opp til eksamen i disse dager?


Er nok forbi den tiden der man ble trukket opp i eksamen. Heldigvis holdt jeg på å si.
Men Internasjonal Engelsk høres jo veldig greit ut. Husker ikke en gang hva jeg kom opp i på VGS...
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Mexis:
Noen andre som har blitt trukket opp til eksamen i disse dager?


Kom opp i sidemål og R2-matte (pluss hovedmål da, selvfølgelig). Syns det er helt greit, men den nissen som bestemte at matteeksamen skal være allerede nå mandag skulle hatt en omgang juling.
Let the voice of love take you higher
  • 0
Siterer Mexis:
Kom opp i skriftligeksamen i Internasjonal Engelsk! Det absolutt beste jeg kunne bli trukket opp til. Noen andre som har blitt trukket opp til eksamen i disse dager?


Internasjonal Engelsk her og!

Og IT2.

Så jeg kunne vel ikke fått det bedre selv.
"I used to stop it, but then I took something miserable to the knee." - fantomena til LesMis, Desember 2011
  • 0
"Gøy" på skolen idag. Skal ha 2 timer med "forbereding" til engelsktentamen. Dvs: Sitte og ikke gjøre noe som helst. Å øve på en oppgave jeg ikke har fått enda virker veldig dumt. Og oppgavene er å skrive fritt om et bestemt tema, ganske greit.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!