Norsk
Nyeste
Atrás

Off Topic

Her kan alt mellom himmel og jord diskuteres

Jeg har lyst å erobre verden..


men klarer ikke å slå ned veggen som hindrer meg.

Jeg er ferdig med skole og skriver masteroppgave nå og har oppdaget at jeg er i en merkelig krise. Jeg har så lyst å erobre verden, jeg vil se verden, jeg vil jobbe med de tingene som interesser meg, men det er noe som hindrer meg.

Jeg kan ikke forklare hva, men jeg klarer ikke å få meg til å søke store jobber til utenlandske steder jeg vil. Jeg klarer ikke å få meg til å være aktiv, engasjert og jobbe hardt for mine mål, og det gnager meg inn i hjerteroten. Morgendagen starter som oftest med at jeg våkner, spiser og surfer på nettet og henger med venner. På ettermiddagen kommer lengselen av å bli den personen jeg har lyst til å bli. Om kvelden kommer den dårlige samvittigheten av at jeg ikke jobbet hardt for å oppnå dette målet, og om natten legger jeg meg, med viten av at samme dag blir som denne. Det er j****lig for å være helt ærlig.

Det er noe som ligger i bakhodet mitt, noe som utformer meg og definerer meg, mne jeg aner ikke hva? Jeg må drikke tonnevis av energidrikker bare for å få meg til å skrive noe, men hvert ord jeg skriver, hver email jeg sender, hver ting jeg gjør får meg til å tvile. Jeg blir påvirket av facebook venner som får drømmejobbene sine og hver natt legger jeg meg med spørsmålet "gjorde jeg nok i dag?".

Er det noe som har hatt lignenende opplevelser? Å ha en metaforisk tre man har lyst til å plukke frukten fra de øverste bærene fra, men aldri klarer å klatre?
  • 0
Jeg kjenner meg så altfor godt igjen i dette. Har slitt, og sliter fortsatt, med motivasjonen til å aktivt jobbe mot det jeg vil oppnå. Det er helt klart en utrolig dårlig følelse. Jeg vet at jeg klarer det relativt lett om jeg bare prøver, men det går liksom bare ikke. «Begynner i morgen.»
                                • Community Manager og hardware-skribent @ Gamereactor.no •
  • 0
Hmmm, du satte ord på det jeg føler noen ganger. Jeg vinner jo ingen nobelpriser slik som jeg holder på nå.
  • 0
Her trodde jeg at vi endelig skulle få startet en forumtråd om global erobring med meg insatt som diktator. Kan ikke si noe annet enn at jeg er skuffet.
  • 0
Siterer Zyrocz:
Her trodde jeg at vi endelig skulle få startet en forumtråd om global erobring med meg insatt som diktator. Kan ikke si noe annet enn at jeg er skuffet.


Jeg også. All hail Zyrocz!
  • 0
Beklager for at jeg ikke kommer med noe konstruktivt, men jeg er interessert i å vite hva du studerer og skal skrive masteroppgave om nå?

Nå skal jeg først starte på studier nå, så jeg har ikke opplevd det samme som du opplever nå i samme form, men i en langt mindre skala hender det stadig at jeg opplever en slags håpløshet som fører til at jeg ikke får meg til å skrive eller lese på ting jeg bør gjøre. Det går liksom ikke.
"I'm gonna go have a smoke right now. You want a smoke? You don't smoke, do ya, right? What are ya, one of those fitness freaks, huh? Go fuck yourself."
  • 0
Les Myten om Sisyfos av Albert Camus. Eller i alle fall forordet av Hall Bjørnstad. Da blir dere så desillusjonerte at alle problemer løser seg.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
  • bec
  • bec
Hvordan erobre verden:
1. Se "Trading up" på discoverychanel.
2. Trade up
3.Gjør dette nok ganger til å kjøpe Valve.
4.Kjøp Valve.
5. Gjenom løfter om Half-Life 3 har du nå en hær av gamere, kjør på...
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!