Norsk
Nyeste
Atrás

Off Topic

Her kan alt mellom himmel og jord diskuteres

Manga- og anime-tråden


Siterer Grallen:
selv om anime-interessen kanskje har tatt seg en liten ferie


Har nettopp virkelig fått tilbake anime-interessen! Haikyuu!! skal virkelig ha mye av skylda for det.
  • 0
Siterer ElGamer:
Haikyuu!! skal virkelig ha mye av skylda for det.


Vanskelig å gi seg når man først har begynt på Haikyuu!! da. Skyhøy bingefaktor. Og sesong 3 er klasse.
Let the voice of love take you higher
  • 0
Hey, you guys? Is this the thread to discuss Cory in the White House?

http://i2.kym-cdn.com/photos/images/original/000/881/458/ea6.jpg
AI DUN'T GEHT Y PPLZ R MÆD ÆTT DONULD TRUMP. HI IZ DUIN D SÆIM ÆS TSJANIA. BUILD THAT WALL. LOCK HER UP - Et poetisk innblikk i alt-right bevegelsen anno 2017
  • 0
Siterer A to the H:
Hey, you guys? Is this the thread to discuss Cory in the White House?


https://youtu.be/F0sP-13Vrww
Let the voice of love take you higher
Siterer A to the H:
Hey, you guys? Is this the thread to discuss Cory in the White House?

http://i2.kym-cdn.com/photos/images/original/000/881/458/ea6.jpg


https://www.youtube.com/watch?v=PcG79IVMf00

Men vi vet alle at det er originalen, That's so Raven, som er den beste animeserien. Vi kan heller ikke glemme spin-off-serien Dio in the House: https://www.youtube.com/watch?v=wJJVMyV-odU
  • 0
Siterer Grallen:
Vanskelig å gi seg når man først har begynt på Haikyuu!! da. Skyhøy bingefaktor. Og sesong 3 er klasse.


Brukte 5 dager på sesong 2, også så jeg hele sesong 3 på en dag. Nå er det bare å finne noe nytt å se på, nå som jeg ser ut til å få noen ekstra fridager til uka. Så what to watch now?
  • 0
Siterer ElGamer:
Brukte 5 dager på sesong 2


Svakt, jeg brukte bare 3 :^)

Siterer ElGamer:
Så what to watch now?


JoJo's Bizarre Adventure, eller om du vil ha mer sport, Hajime no Ippo.

Speaking of JoJo, har nettopp lest part 5 og 6 av mangaen. Håper begge delene blir animert, for her var det mye good stuff.
Let the voice of love take you higher
  • 0
Bare jeg som føler Gintama er litt for no-nonsense så langt denne sesongen? Jeg foretrekker en god blanding mellom action og komedie når de først blir seriøse, men så langt føler jeg det er litt manglende med komedie. Satser på det retter seg ut i ny og nè.
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
Siterer Grallen:
Svakt, jeg brukte bare 3 :^)


Kalles å nyte serien. Ikke at jeg ble litt holdt tilbake av jobb og sosiale ting. Hehe



Siterer Grallen:
JoJo's Bizarre Adventure, eller om du vil ha mer sport, Hajime no Ippo.


Vurderer begge to. Eventuelt bare hoppe i gang med Gintama. Må sjekke hva jeg faktisk har på MAL profilen min, og eventuelt hvilke serier som frister fra sesongen nå.
  • 0
Nå er jeg nesten helt ferdig med Ghost in the Shell: Stand Alone Complex sesong 2 (eller 2nd GiG som den også heter). Herregud for en fantastisk serie! Sesong 2 var både treig og forvirrende i starten men når man kommer litt inn i det så er serien helt ekstremt bra! Gruer meg nesten til å bli ferdig! Heldigvis er det en OVA også, og "Arise" prequel/reboot filmene.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
Siterer Crazy Kraken:
Ghost in the Shell: Stand Alone Complex

Har virkelig vurdert å få sett ghost in the shell. Kommer det ikke en ny film i år?
  • 0
Siterer Xtord:
Har virkelig vurdert å få sett ghost in the shell. Kommer det ikke en ny film i år?


Det stemmer. Det er en vestlig adaptasjon og spillefilm (så ikke noe anime) men det kan jo bli tøft uansett.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
Så nettopp "Royal Space Force" (en film fra 1987) og det er en av de nydeligste filmene (med tanke på animasjon) jeg har sett i hele mitt liv!

Men jeg er veldig glad for at jeg sjekket ut noen Youtube videoer om filmen (anmeldelser, analyse osv), for historien og karakterene gav mye mer mening etter at veldig subtile ting ble litt bedre forklart. Dette er nok en film som man setter mye mer pris på når man ser den for andre gang, og vet hva man skal se etter. Veldig flott film!
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Det virker som jeg dreper tråden hver gang jeg poster noe her. Tydelig at folk ikke er interessert i de seriene jeg syns er spennende
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
Siterer Crazy Kraken:
Så nettopp "Royal Space Force" (en film fra 1987) og det er en av de nydeligste filmene (med tanke på animasjon) jeg har sett i hele mitt liv!


Den har jeg faktisk vurdert å se før! Kjekt å høre at du likte den.
Siterer Crazy Kraken:
Det virker som jeg dreper tråden hver gang jeg poster noe her. Tydelig at folk ikke er interessert i de seriene jeg syns er spennende

Kanskje det ikke er seriene? Kanskje det bare er deg?



Spøk til side, har ikke sett noen av de du nevnte nylig. Styrer som regel unna gammel anime (med visse unntak, Cowboy Bebop etc.)
Veni, Vidi, Dormivi
  • 0
Siterer SirGalahad:
Den har jeg faktisk vurdert å se før!


Go watch it! Den er litt treig i starten, men tar seg virkelig opp etterhvert. Når man graver litt i materien og skjønner hva den egentlig handler om, så er det vanskelig å ikke like den. Ihvertfall om man liker Neon Genesis Evangelion (feks).

Siterer Lt Mactawish:
Kanskje det ikke er seriene? Kanskje det bare er deg?


Det er nok lukten! Får dusje nestegang, før jeg tar turen hit, haha

Siterer Lt Mactawish:
Spøk til side, har ikke sett noen av de du nevnte nylig. Styrer som regel unna gammel anime


Hvorfor liker du ikke gammel anime?
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Hvorfor liker du ikke gammel anime?

Litt snobbete når det gjelder animasjonene? Eyh dønt knåw.

Liker dog ting fra Studio Ghibli og de er vel relativt gamle (90-tallet hvis jag huskar riktig). Når jeg tenker meg om så er det en del serier som er relativt gamle som ser decent ut....

Kanskje jeg bare ikke liker dem fordi jeg ikke har prøvd dem og ikke prøver dem fordi jeg ikke liker dem?

Lagt til 2017-02-09 17:28:
Når vi først snakker om anime, hva er folkets "all time favs"?

Mine blir vel Darker Than Black (det finnes ingen sesong 2!!!!), Baccano og kanskje Sword of the Stranger.

Er sikkert noe jeg ikke kommer på i farta men de er alle tre noe jeg ville anbefalt folk å se.

(DTB er kanskje litt sært for noen, men de er syke, syke mennesker og mor har sagt at man ikke skal le av folk som er syke)

Lagt til 2017-02-09 17:30:
Slenger på FMA:Brotherhood og Clannad og så skal jeg slutte å spamme tråden, jeg lover...
Veni, Vidi, Dormivi
  • 0
Siterer Lt Mactawish:
Litt snobbete når det gjelder animasjonene? Eyh dønt knåw.


Tror ikke man kan dømme en serie/film bare basert på animasjon. Eller, man kan jo det, men helheten er også viktig. Se på nye Berserk feks. Animasjonen der er noe av det dårligste jeg har sett i hele mitt liv. Samtidig er heller ikke animasjonen i den klassiske 90-talls berserk så imponerende heller, men grafikkstilen og hvordan de velger å fortelle historien gjør at den serien er ekstremt mye bedre.

Det er også mye imponerende animasjon fra 80 og 90-tallet. Royal Space Force var helt nydelig animert, og Ghost in the Shell og Akira er helt fantastiske filmer (både story og animasjon). Det jeg liker godt med endel litt eldre anime er at det ikke er en overdreven bruk av 3D animasjon.

Siterer Lt Mactawish:
Når vi først snakker om anime, hva er folkets "all time favs"?


Serie eller film?

Jeg kan prøve å svare uansett. Beste serien for min del er nok Neon genesis evangelion. Beste filmen er nok Grave of the Fireflies. Men det er ganske mye bra å velge mellom, så det er ikke helt enkelt. FMA: Brotherhood var helt genial. Jeg elsker Ghost in the Shell (serien og filmen) og Wolf Children er fantastisk.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Beste filmen er nok Grave of the Fireflies.

Har den på disk men får alsri surret meg til å se den
Veni, Vidi, Dormivi
  • 0
Siterer Lt Mactawish:
Når vi først snakker om anime, hva er folkets "all time favs"?


Fullmetal Alchemist: Brotherhood, Tengen Toppa Gurren Lagann, JoJo's Bizarre Adventure, Nichijou og Death Note er nok topp 5 for min del. Det begynner å bli mange år siden jeg så Death Note da, så kan godt hende den hadde falt ut om jeg hadde sett den igjen. Har sett mange serier siden jeg så DN for første gang.
Let the voice of love take you higher
Siterer Lt Mactawish:
Når vi først snakker om anime, hva er folkets "all time favs"?


FMA: B, Death Note, Kaiji: Ultimate Survivor, Hajime No Ippo og One Piece er nok de jeg har kost meg mest med av serier. Av filmer er favoritten Akira og Spirited Away (og alle de andre Ghibli-filmene).

Lagt til 2017-02-10 09:38:
Liker godt Cowboy Bebop og Monster også!
Siterer Grallen:
Death Note

Siterer SirGalahad:
Death Note,

I'LL TAKE A POTATO CHIP!!! AND EAT IT!!

Men ja, den er nok en av mine favoritter. Mange artige vendinger og slikt, men serien tapte seg litt etter at Spoiler:L dør etter min mening.

Gurren Lagann er også en god serie, begynner å bli noen år siden jeg så den sist så kanskje på tide at jeg ser den igjen?

Prøvde meg på JoJo her forleden, men kom aldri forbi episode 3 eller noe i den dur. I det siste har jeg slitt litt med å begynne på nye serier, men det virker som en kul serie så jeg får vel kanskje prøve igjen nå som jeg har litt fri.
Veni, Vidi, Dormivi
  • 0
Siterer Lt Mactawish:
Når vi først snakker om anime, hva er folkets "all time favs"?


Jeg har Gintama, FMA: Brotherhood, Dragon Ball Z, One Piece og Hunter x Hunter på min topp-5 liste. Skulle gjerne hatt plass til Great Teacher Onizuka også.

Men anime er litt som med spill for meg. Favorittene er ikke nødvendigvis det aller beste jeg har sett. Da ville jeg nok hatt med bl.a. Monster, Death Note, Fate/Zero og Spirited Away.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
Siterer Lt Mactawish:
Men ja, den er nok en av mine favoritter. Mange artige vendinger og slikt, men serien tapte seg litt etter at Spoiler


Enig i at den taper seg noe, men jeg syns at det før spoileren er så ufattelig bra. Også er det litt "nostalgi" inne i bildet, ettersom det var den første animen jeg så, om man ser bort i fra Pokemon og sånt som jeg så som unge.

Siterer Lt Mactawish:
Gurren Lagann er også en god serie, begynner å bli noen år siden jeg så den sist så kanskje på tide at jeg ser den igjen?


Jeg tror at siste episoden av Gurren Lagann er den enkeltepisoden jeg har sett flest ganger, for den er så ufattelig hype. Så den igjen selv for ikke så alt for lenge siden, og jeg likte den nesten bedre angre gangen.

Siterer Lt Mactawish:
Prøvde meg på JoJo her forleden, men kom aldri forbi episode 3 eller noe i den dur.


Veldig mange som syns at Part 1 (som er første delen av sesong 1), er den svakeste, og det finnes de som går så langt at de hopper over den og begynner rett på Part 2. Jeg syns det er litt tullete da, ettersom jeg syns at Dio Brando er en av de festligste skurkene innen anime.
Let the voice of love take you higher
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!