Norsk
Nyeste
Atrás

Off Topic

Her kan alt mellom himmel og jord diskuteres

Sommerchat


Siterer dark samus nemesis:
Siterer Temujin:For en "tragedie" du, det er riktig en smule synd at noen som han dørr. Men hvorfor blir du lei deg? Kjente du mannen?

Hvorfor jeg blir lei meg? Tenk deg litt om, så kommer du kanskje frem til svaret. Man trenger virkelig ikke å kjenne personen for å bli lei seg. Jeg følte noe det samme når Christopher Lee døde for ikke så lenge siden. Jeg blir lei meg, men det er ikke akkurat slik at jeg går inn i en dyp depresjon heller. Mannen betydde mye for et medium jeg bryr meg mye om, så selvsagt gjør det at jeg kjenner i det minste noe når et menneske som ham går bort.


Kunne ikke ha vært mer enig DSN. Mannen var med på å skape minner fra barndommen til flere tusener av folk inkludert min via spillene. Det er utrolig trist. Det er lov å være lei seg for noen du ikke kjente.
"Sometimes good people make bad choices. It doesn't mean they are bad people. It means they're human."
  • 0
Jeg skal være så ærlig å si at jeg ikke hadde hørt om mannen, men det naturligvis trist at han har gått bort.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Siterer The Cookiemonster:
Jeg skal være så ærlig å si at jeg ikke hadde hørt om mannen, men det naturligvis trist at han har gått bort.


Til og med jeg visste hvem han var. Skam deg, du har sikkert sett både ansiktet og navnet hans flere ganger gjennom livet uten å legge oppmerksomheten din på det.
Siterer SirThomas:
Til og med jeg visste hvem han var. Skam deg, du har sikkert sett både ansiktet og navnet hans flere ganger gjennom livet uten å legge oppmerksomheten din på det.


Skamme meg over det? Jeg har ikke den fjerneste anelse om hva CEOen i Sony heter heller, ei heller hvordan han ser ut.

Jeg føler ikke at det er noe å skamme seg over. Jeg var ærlig, men ikke respektløs.

Om noe så bør heller du revurdere hva du legger i den frasen.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Siterer The Cookiemonster:
Skamme meg over det? Jeg har ikke den fjerneste anelse om hva CEOen i Sony heter heller, ei heller hvordan han ser ut.


Eneste spilldesignerene jeg kan tenke meg som er mer kjent enn Iwata må være Shigeru Miyamoto og Hideo Kojima, så bittelitt rart at du aldri har hørt om han før, men så er vel ikke du veldig inn i Nintendo heller, så det er ingenting å skamme seg over.

Iwata var en stor mann, og nå vet du hvem han er.
Siterer SirGalahad:
Eneste spilldesignerene jeg kan tenke meg som er mer kjent enn Iwata må være Shigeru Miyamoto og Hideo Kojima, så bittelitt rart at du aldri har hørt om han før, men så er vel ikke du veldig inn i Nintendo heller, så det er ingenting å skamme seg over.


Eneste Nintendo-serien jeg har noe spesielt forhold til er Pokémon, samt Mario Kart DS. Og det begynner å bli noen år siden nå. Siste Nintendo-spillet mitt var Pokémon Pearl, og det fikk jeg vil til jul i 2008.

Ellers bør i Thomas si alt for mye om å ikke kjenne til diverse ting. *kremt* Flåklypa og Star Wars *kremt*

Siterer SirGalahad:
Iwata var en stor mann, og nå vet du hvem han er.


Jepp, nå vet jeg det. Man lærer så lenge man lever, som det gjerne sies
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Siterer SirGalahad:
så bittelitt rart at du aldri har hørt om han før


Det er ikke "rart" at han ikke har hørt om han. Ikke alle er Nintendo fanboys. Det er for eksempel mange kjente fotballspillere som er veldig kjente som jeg aldri har hørt om.

Dessuten så har han sikkert sett han flere ganger før, men bare ikke visst navnet hans.
"Sometimes good people make bad choices. It doesn't mean they are bad people. It means they're human."
  • 0
Siterer Temujin:
For en "tragedie" du, det er riktig en smule synd at noen som han dør. Men hvorfor blir du lei deg? Kjente du mannen?


Du kan lære deg å vise litt mer respekt noen som har nådd ut til så mange har gått bort. Jeg skulle veldig gjerne skrevet langt om hvor viktig Iwata har gjort (noe jeg allerede har gjort her: http://www.spill.no/default.aspx?section=artikkel&id=6270 ), men jeg gidder ikke å bruke tid på å utbrodere dette her.

Er ikke så veldig ofte innom Gamereactor lenger, men må si at det overrasker meg hvor mye det har gått innpå meg. Jeg lar meg vanligvis ikke påvirke når kjente personer og businessfolk dør, men Iwata hadde et så godt forhold til fansen, og vi så han såpass ofte at jeg virkelig føler bortgangen hans.
Nintendo Network ID: HylianGameboy 3DS Friendcode: 3437 - 3366 - 9899
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
Siterer Temujin:
For en "tragedie" du, det er riktig en smule synd at noen som han dørr. Men hvorfor blir du lei deg? Kjente du mannen?


At folk blir så lei seg for at en tilfeldig dør er jo akkurat som da Paul Walker kjørte seg ihjel. "Han døde mens han gjorde jo noe han elsket".. Ja, å kjøre fort og kanskje dra med seg uskyldige inn i bildet. Jeg forstår ikke hvorfor folk blir så lei seg når slike folk dør. Og ja jeg har spilt mye SNES men kjenner ingen ting av at han døde.

Men hvem vet kanskje Nintendo begynner å lage nye karakterer og spill, og ikke bare melker Mario, Zelda og de andre karakterene..
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
Siterer gnyg:
Jeg forstår ikke hvorfor folk blir så lei seg når slike folk dør. Og ja jeg har spilt mye SNES men kjenner ingen ting av at han døde.


KA I HELVETE E PROBLEMET DITT
  • 0
Det er trist at Iwata har gått bort, men til ettertanke: Vil Iwatas bortgang fjerne et gammelt tankesett som har gjort Nintendo umoderne? Jeg prøver å si at Nintendo kan komme til å gjøre ting annerledes på grunn av at han ikke er leder lenger? Tror dere dette stemmer, eller at det er mer tvert om? For meg virker han ikke som noen Steve Jobs.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Siterer gnyg:
Jeg forstår ikke hvorfor folk blir så lei seg når slike folk dør. Og ja jeg har spilt mye SNES men kjenner ingen ting av at han døde.


Folk har ulike følelsesregistre. Det er nok derfor
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
Folk har ulike følelsesregistre. Det er nok derfor


Yeah, er nok inne på noe der.
  • 0
Enkelte har vel et tettere forhold til Iwata enn andre. Selv om jeg aldri har møtt Iwata direkte, kommuniserte han mye med fansen via Iwata asks og ulike Nintendo directs. Det kombinert med alt han har oppnådd, samt at han ikke bare er en CEO, men også en utvikler og gamer, er noe som gjør at hans død har gått innpå meg.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Enkelte her hadde tettere forhold til Iwata enn han hadde til dem. La oss ikke krangle. Hva benker dere? hehe neida kødda
"Damn, sucker. I just got some. Look at me, Brad, I'm a man now, just like you. Except, I don't look like a faggot and talk all educated."
  • 0
Hei.
AI DUN'T GEHT Y PPLZ R MÆD ÆTT DONULD TRUMP. HI IZ DUIN D SÆIM ÆS TSJANIA. BUILD THAT WALL. LOCK HER UP - Et poetisk innblikk i alt-right bevegelsen anno 2017
  • 0
Is this real life?
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Siterer The Cookiemonster:
Is this real life?


Yeah dude
AI DUN'T GEHT Y PPLZ R MÆD ÆTT DONULD TRUMP. HI IZ DUIN D SÆIM ÆS TSJANIA. BUILD THAT WALL. LOCK HER UP - Et poetisk innblikk i alt-right bevegelsen anno 2017
  • 0
Siterer A to the H:
Yeah dude


Damn, this life is so fast man, like, damn.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Les bloggen min a
AI DUN'T GEHT Y PPLZ R MÆD ÆTT DONULD TRUMP. HI IZ DUIN D SÆIM ÆS TSJANIA. BUILD THAT WALL. LOCK HER UP - Et poetisk innblikk i alt-right bevegelsen anno 2017
  • 0
Siterer A to the H:
Les bloggen min a


Litt usikker på hva som skjer her, men hvem er du?
  • 0
Siterer A to the H:
Les bloggen min a


Lest den, ledd litt, grått litt, og så skrevet en kommentar. Postet forøvrig en blogg selv her om dagen. Litt mer ordentlig musikk om jeg får si det selv.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Siterer A to the H:
Hei.


Jøss, Det lever.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Wat. 6 stykker som er pålogget på PSN kl. 01:33 på en tirsdag? Første gang jeg har sett på en stund.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Var akkurat på tur langs veikanten.. Skal si det er mange snegler ute å kryper på denne tiden av døgnet
Hvis Gud eksisterte ville han ikke skapt meg, dårlig trekk å skape en overmann!
  • 0
Diskusjonen har blitt stengt av en moderator fordi:
Det er ikke over før JoEy_ Odd begynner å klage ...