Norsk
Nyeste
Atrás

Off Topic

Her kan alt mellom himmel og jord diskuteres

Spørsmål og svar [Q&A]


Da så Syntes det virket utrolig rart om den ble tatt vekk for alltid
Signaturen min var så kul at den ble fjernet av en mod.
  • 0
Noen som har en Wimp-invitasjon til overs?
Jævelhøns
  • 0
  • Ine
  • Ine
Jeg har et problem ved lagring av fil i Open Office 2,4. Det kommer opp en feilmelding, og jeg aner ikke hva som er gærent. Her er PrtSc av pop-up'en som kommer opp når jeg prøver å lagre filen: http://bildr.no/view/607889
Riddle me this
  • 0
Folkens, faren min ga meg 5-6 Mad blad fra 1969 og jeg lurer på om dere vet om en butikk som kjøper blader fra deg og selger dem? Nesten som Gamestop.
How far will you go to save someone you love? Sometimes, its better not to know.
  • 0
Er signaturen min digg?
"He does not just play games. He wins them."
  • 0
Siterer sicktrick:
Folkens, faren min ga meg 5-6 Mad blad fra 1969 og jeg lurer på om dere vet om en butikk som kjøper blader fra deg og selger dem? Nesten som Gamestop.


Vet ikke om noen spesifikk butikk, men bor du i en forholdsvis stor by er det sikkert lett å finne, evt. kan du benytte deg av finn.no. Strengt tatt hadde jeg ikke solgt de bladene (det er tross alt Mad vi snakker om her!), men samtidig kan du jo kanskje tjene noen spenn?
"You were born free, you got fucked out of half of it and you wave a flag celebrating it." - Doug Stanhope
  • 0
Går det an å skrive live feed på pcen eller eer det kun mobil?
"OH FUCK IT'S A SPIDER!" "Calm down, it's just a spi... OH SHIT, THAT BITCH IS HUGE!"
  • 0
Siterer serious_gamer:
Går det an å skrive live feed på pcen eller eer det kun mobil?


Her:
http://m.gamereactor.no/profil/serious_gamer/mylivefeed/
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
Tenner damene på at du er god i matte eller har jeg sløst bort tiden min?
Alle barna hadde en kul signatur, untatt psn-soldier...........
  • 0
Siterer psn-soldier:
Tenner damene på at du er god i matte eller har jeg sløst bort tiden min?

Å være god i matte hjelper kanskje ikke på dametekke akkurat nå, men om 10-15 år så kanskje, hvis du er god nok.
fargen på denne teksten matcher bildet mitt
  • 0
Hva slags land var størst med vikinger? Har at både Norge, Sverige og Island var størst, men hvem var absolutt størst?
You exist because we allow it, and you will end because we demand it.
  • 0
Siterer Tyranus:
Hva slags land var størst med vikinger? Har at både Norge, Sverige og Island var størst, men hvem var absolutt størst?
Spørsmålet ditt gir ikke mening. Mener du hvem som hadde flest vikinger/innbyggere? Eller hvem som hadde størst areal? Og forholder du deg til dagens landegrenser eller datidens. Disse skiftet jo også en del gjennom "vikingtiden".

Har du dessuten tatt høyde for at Norge innledningsvis ikke var ett land enda, men mange små territorier. Norge var ikke en enhet å regne med før Harald Hårfagre samlet landet.

Det er i det hele tatt ikke konstruktivt å snakke om hvilket land som hadde størst vikinger... Please refrase:/

Lagt til 2010-03-21 03:19:
Hvis det du mener å spørre om er hvilket land som gjorde seg mest markert i vikingtiden, og som historisk sett var mest agressive og plyndret mest så er det et definisjonsspørsmål. Det kommer ann på hvordan du definerer en vikings adferdsel og hvordan du rangerer bedriftene.

Likevel, det er nok de norske vikingene som ferdes lengst, plyndret værst og i det hele tatt var mest krigerske. Island må nok her regnes med til Norge.

Historien har en tendens til å dreie de mest grusomme felttog og krigshandlinger til de mest glorifiserte og heltemodige gjennfortellinger. De danske vikingene - i allianse med norske vikinger - seilte opp Themsen og angrep London. Og danske vikinger var i konflikt med "norske" vikinger om territorier i nordlige england. Men norske vikinger og konger hadde på forskjellige tidspunkt herredømme over store deler av Irland og mye av den nordlige halvdel av England og Skottland. Vikinger fra alle de skandinaviske landene var aktivt involvert i konflikter rundt St. Petersburg og innover i Russland. Kongeriket på Sicilia og hertugdømmet i Normandy ble etablert av skandinaviske "vikinger" som slo seg ned i de områdene de så ofte angrep og røvet.

Nordmenn var vel kanskje de mest tilstedeværende i Keiseren i Konstantinopels garde bestående av kun høyreiste vikinger. Og den norske kongen Harald Hårdråde gjorde landgang ved Stamford Bridge i 1066 og gjorde krav på den Engelske tronen.
Og hvem har vel ikke lest diktet om norske vikingers angrep på, og grove plyndring av, Lindisfarne-klosteret. Det står i omtrent alle engelskbøker i den norske skole.

Så ja. Selv om det ikke akkurat er så ærefullt som det kan høres ut, er det godt mulig at vikinger med norsk opphav var de værste voldtektsmennene, tyvene, ranerne og krigerne rundt årtusenskiftet.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Det var et dårlig formulert spørsmål, jeg beklager. Men du svarte på spørsmålet mitt, det jeg mente var hvem som var verst, mest brutale og tok over flest områder.
You exist because we allow it, and you will end because we demand it.
  • 0
  • Ine
  • Ine
Noen som har peiling på hva realfagslæreren min mener med en "næringskake"? (Skriver oppgave om gigastater, nærmere bestemt Japan.)
Riddle me this
  • 0
Læreren din sikter kanskje til et såkalt "kakediagram" også kalt sirkeldiagram, på engelsk pie-chart? Isåfall er det nærliggende å tro at du kan putte inn prosentandelene for hvilke næringer som dominerer i Japan i Excel og be programmet lage en grafikk med pie-chart.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
  • Ine
  • Ine
Ah, et sektordiagram med prosentandel av primær -, sekundær - og tertiærnæringene?
Riddle me this
  • 0
Trolig det som er ment ja.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
  • Ine
  • Ine
Takk, takk ^^
Riddle me this
  • 0
Hvordan lager man en onkelig nettside? Og hvordan fungerer det vet noen her det?
"Doh!"
  • 0
Unnskyld meg men hva betyr "onkelig"? Onkel-aktig liksom
"You were born free, you got fucked out of half of it and you wave a flag celebrating it." - Doug Stanhope
  • 0
  • Ine
  • Ine
Siterer Napalm Scum:
Unnskyld meg men hva betyr "onkelig"? Onkel-aktig liksom


Jeg tror du er på feil forum, dette er gamereactor.no, ikke rettskrivning.no.


Siterer The Gamer 459:
Hvordan lager man en onkelig nettside? Og hvordan fungerer det vet noen her det?


Definér hva du mener med en "ordentlig nettside".
Riddle me this
  • 0
Siterer Ine Lofthus:
Jeg tror du er på feil forum, dette er gamereactor.no, ikke rettskrivning.no.


So?
"You were born free, you got fucked out of half of it and you wave a flag celebrating it." - Doug Stanhope
  • 0
  • Ine
  • Ine
At han skrev ett ord feil, er ikke verdens undergang. Greit å holde seg on topic.
Riddle me this
  • 0
Eh, når det ble ulovlig å påpeke skrivefeil egentlig?
"You were born free, you got fucked out of half of it and you wave a flag celebrating it." - Doug Stanhope
  • 0
  • Ine
  • Ine
Jeg sier ikke at det er ulovelig, men jeg sier at det ikke er særlig hyggelig. Greit hvis det hadde vært en anmeldelse eller en blogg der skriveferdigheter har mye å si, men ett ord i et foruminlegg? Dessuten var det ganske off-topic, og det er denne diskusjonen også. Dersom du ikke føler deg "ferdig" kan vi ta det på pm.
Riddle me this
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!