Norsk
Nyeste
Atrás

Off Topic

Her kan alt mellom himmel og jord diskuteres

Hvilken bok leser du nå?


Leser Dune av Frank Herbert.
Me like.
-Kill -Loot -Return.
  • 0
The Thousand Autumns of Jacob de Zoet av David Mitchell. Ble hektet på forfatteren, som er mest kjent for sin bok, Cloud Atlas. De som så filmversjonen kan berolige seg med at boken er en mye bedre og svært mer kompleks affære. I tillegg til at boken ikke har med Tom Hanks.

Boken nevnt over, som jeg forøvrig leser for tredje gang nå, er en fantastisk bra historie om Nederlandske handelsmenn i Japan sent på 1800-tallet da det fremdeles var et lukket land. Boken er veldig god for de med en interesse i historie, som meg selv, men er en utmerket roman for de som ikke har mye interesse i historien til Soloppgangens land.

De fleste av bøkene til Mitchell er ekstremt velskrevne, og han er sannsynligvis min favorittforfatter nå til dags. Trekker frem hans nyeste The Bone Clocks som et annet eksempel på forfatterens talent som forteller.
Living so the last night feels like a past life
  • 0
Siterer JoEy_Odd:
De fleste av bøkene til Mitchell er ekstremt velskrevne, og han er sannsynligvis min favorittforfatter nå til dags.


Hmm, høres ut som en jeg burde sjekke ut. Spesielt nå som leselysten er tilbake på topp.

Men først må den andre av favoritt bokserien mine fra da jeg var 14-15 år leses. Så går i Neptus Sønn av Rick Riordan som er den andre boken i Percy Jackson: Heroes of Olympus.
  • 0
Leser Dune messiah
Bok to av vår venn Frank Herbert. Denne gangen leser jeg på kindle. Behagelig.
-Kill -Loot -Return.
  • 0
Ingen verdens ting.

Men vurderer å gjøre ferdig de to siste bøkene i Harry Potter serien(!!!) samt siste boka i hunger games. Må vel nesten få lest serien om game of thrones også...
Det å røyke strå, det er det samme som når 14-åringene drikker seg "drita" på Burn.
  • 0
Nettopp fullført The Heroes of Olympos serien av Rick Riordan, herlig å lese andre delen av det som var favoritt bøkene som mindre. Men nå skal det enten gå i Shadowdance serien til David Dalglish eller </b>Raven's Shadow</b> serien av Anthony Ryan.
  • 0
Nettopp begynt på Analfabeten som kunne regne av Jonas Jonasson.
Morsom.
-Kill -Loot -Return.
  • 0
Siterer JoEy_Odd:
The Thousand Autumns of Jacob de Zoet av David Mitchell. Ble hektet på forfatteren, som er mest kjent for sin bok, Cloud Atlas. De som så filmversjonen kan berolige seg med at boken er en mye bedre og svært mer kompleks affære. I tillegg til at boken ikke har med Tom Hanks.

Boken nevnt over, som jeg forøvrig leser for tredje gang nå, er en fantastisk bra historie om Nederlandske handelsmenn i Japan sent på 1800-tallet da det fremdeles var et lukket land. Boken er veldig god for de med en interesse i historie, som meg selv, men er en utmerket roman for de som ikke har mye interesse i historien til Soloppgangens land.

De fleste av bøkene til Mitchell er ekstremt velskrevne, og han er sannsynligvis min favorittforfatter nå til dags. Trekker frem hans nyeste The Bone Clocks som et annet eksempel på forfatterens talent som forteller.


Skvatt som pokker nå, siden jeg er rimelig sikker på jeg kjenner til hva de fleste britiske komikere gjør på siden og trodde du mente den ene halvparten av komiduoen Mitchell and Webb.

Leser selv på hva jeg tror er den første boken i Witcher-serien; Blood of Elves. Helt grei så langt.
  • 0
Startet på Raven's Shadow triologien sin første bok, Blood Song, av Anthony Ryan.
  • 0
Leser Gravrøys av Johan Theorin.
Siste bok i den såkalte örlandskvartetten.
-Kill -Loot -Return.
  • 0
Har lest Natural Born Heroes av Christopher McDougall, mannen bak Født til å Løpe. Ikke like bra som den forrige, men kommer til å overbevise mange i å drive med MovNat, Parkour eller hva det måtte være, løpe etter MAF og spise mer fett.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Siterer remote:
Natural Born Heroes


Tenkte automatisk på Natural Born Killers.
Kjøpte akkurat den nye Harry Potter boka. Gleder meg til å lese den.
"Sometimes good people make bad choices. It doesn't mean they are bad people. It means they're human."
  • 0
Ferdig med Blood Song som var over før jeg skjønte at jeg hadde lest de hundrevis av sidene det var. Så rett over på Tower Lord som er andre serien i Raven's Shadow triologien.
  • 0
Leser Children of Dune
Bok 3 i Dune- serien av Frank Herbert.
-Kill -Loot -Return.
  • 0
Da var også Tower Lord fullført, så kaster meg i gang med tredje og siste bok i Raven's Shadow triologien. Som heter Queen Of Fire.
  • 0
Siterer SirThomas:
Tenkte automatisk på Natural Born Killers.


Ja, det er muligens det tittelen spiller på. Har egentlig ikke tenkt på det i de hele tatt ...
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Av en eller annen grunn holder eg på med Hobbiten: En Uventet Reise enda. Men skal begynne å lese alle 3 Ringenes Herre bøkene.
Rainbow Mushroom
  • 0
Etter å ha fullført Berlinerpoplene og eremittkrepsene av Anne B. Ragde(som forøvrig var fantastiske), har jeg gått over på en pocket, som jeg har hatt liggende en stund: Everything's Eventual av Stephen King. En knippe korte historier av den gamle luringen.
-Kill -Loot -Return.
  • 0
I dag kjøpte jeg Karamasov Brødrene av Dostojevskij. Gleder meg til denne, men det kommer til å ta tid.. Krysser fingrene for mange nattevakter i det kommende året.
  • 0
Siterer IranianNosebone:
I dag kjøpte jeg Karamasov Brødrene av Dostojevskij. Gleder meg til denne, men det kommer til å ta tid.. Krysser fingrene for mange nattevakter i det kommende året.


Den 80-sider lange debatten om stat og kirke var favorittdelen min.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Blitt et par uker siden, men Raven's Shadow triologien er fulført, en virkelig god triologi. Nå er det bare å finne ut hva som blir neste.
  • 0
Leser for tiden The Divine Comedy av Dante og In Memoriam av Lord Tennyson til skole. Begge fantastiske, som jeg absolutt ikke har noe imot å studere.

På den personlige siden skal jeg begynne på første bind av Marcel Proust sin In Search of Lost Time, må derimot kjøpe de resterende bindene før jeg kan bli ferdig og det koster sannsynligvis en liten formue.
Living so the last night feels like a past life
  • 0
Lydbilder: Medier og det akustiske. Men om vi ikke skal ta med pensumbøker så leser jeg også Toni Morrisons Beloved. Fantastisk roman.
  • 0
Snegler meg gjennom The Secret History of Twin Peaks
Trodde den skulle treffe blink ettersom jeg er frelst av både den gamle og nye tv serien, men mye av bakgrunnsinfoen i denne boken er dørgende kjedelig.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!