Norsk
Nyeste
Atrás

Off Topic

Her kan alt mellom himmel og jord diskuteres

Hvilken bok leser du nå?


Har faktisk hold på en stund nå siden det faktisk er 4 bøker i ett(boken er delt opp i 4 bøker for å unngå at den er for stor elns. ), med tilsammen 2340 sider. Men har kommet til bok nummer 3 nå. Boken heter for Three Kingdoms og er basert på ekte hendelser som skjedde på 200-tallet i Kina. Boken finnes i flere varianter blant annet Romance Of The Three Kingdoms. Hack and Slash-spill serien Dynasty Warriors er basert på denne boken
  • 0
Siterer LuXe:
Du må lese Frelseren remote. Veldig, veldig bra Harry Hole-krim.


Det skal jeg med glede gjøre. Men jeg er ikke noe fan av å lese to bøker i samme serie etter hverandre, så jeg venter litt. Tror jeg hopper over til Paktens voktere av Tom Egeland, oppfølgeren til Sirkelens Ende. Hvis den blir like interessant som forgjengeren, så blir jeg fornøyd.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
  • Eyvo
  • Eyvo
Er nettopp ferdig med "tusen strålende soler". Den gir en veldig god beskrivelse av hva Afganisthan har vært igjennom. Mye lærdom i den boken altså, pluss intenst spenning. Anbefaler boken på det sterkeste.
...
  • 0
Siterer Kuriri:
Citerer Suppeelsker:"Myren" av den islandske forfatteren Arnaldur Indridason.


Den er dritbra, ja?


Har du lest den? Den var litt treig i starten, men nå, etter 70-80 sider synes jeg den er ganske bra
Jeg skulle ønske at Jokke var i live, vi hadde passa sammen vi. Vi kunne vandra rundt i Oslos gater, på jakt etter eventyr!
  • 0
Siterer remote:
Citerer pernell:
Skalden Skurres Historier


Inneholder den boken noen spoilere fra dødstalismanene?


Bare korte noveller med komentarer fra Humlesnurr, iallefall til dit jeg har kommet.
Haha, du har nettop kastet bort en liten del av livet ditt på å lese en setning i blå skrift! Lev vell videre! Månedens blogg i GR nr 64!!
  • 0
nettopp ferdig med "Drageløperen"- Drittbra bok!
Startet på "Tusen strålende soler" nå^^
  • 0
Har begynt på "Fakta om Finland", ganske morsom egentlig.
"There Will Be Only Chaos!"
  • 0
Siterer XXassassinXX:
Bare korte noveller

Eventyr faktisk

Ble nettopp ferdig med Necropolis. Ble nesten litt sur på hvordan boken sluttet.
Tror jeg skal lese igjenom Forbrytelser nå. Det er en faktabok om noen av verdens verste forbrytelser, hvem som utførte de og straffen de fikk.
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0
Leser "Hekser på tur" eller "Witches abroad" som den heter originalt da(hvis jeg ikke greide å skrive det feil), av Terry Pratchett..

Handler om noen syke hekser som skal prøve å avverge et heller beleilig bryllup mellom en prins og en tjenestepike..tror det var det...har ikke kommet så veldig lang, men hysterisk morsomt.

Takk til the masquerade, som anbefalte den.
..så..eh..hvilken dag er det IDAG, sånn egentlig???
  • 0
Siterer -Wraith-:
Har begynt på "Fakta om Finland", ganske morsom egentlig

Holder også på med den, synes egentlig den bare er masete. Liker ikke skrivestilen i den boken.
Blå...
  • 0
Siterer Aleksander_M:
Citerer -Wraith-:
Har begynt på "Fakta om Finland", ganske morsom egentlig

Holder også på med den, synes egentlig den bare er masete. Liker ikke skrivestilen i den boken.


Ja, den er litt masete. Også kan det være nesten en hel siden uten punktum.
"There Will Be Only Chaos!"
  • 0
Siterer Suppeelsker:
Citerer Kuriri:
Citerer Suppeelsker:"Myren" av den islandske forfatteren Arnaldur Indridason.


Den er dritbra, ja?


Har du lest den? Den var litt treig i starten, men nå, etter 70-80 sider synes jeg den er ganske bra


Bokprosjekt på skolen
If sex is a pain in the ass, you're doing it the wrong way! PSN: Komodo Spodo
  • 0
Siterer michael92:
Har faktisk hold på en stund nå siden det faktisk er 4 bøker i ett(boken er delt opp i 4 bøker for å unngå at den er for stor elns. ), med tilsammen 2340 sider. Men har kommet til bok nummer 3 nå. Boken heter for Three Kingdoms og er basert på ekte hendelser som skjedde på 200-tallet i Kina. Boken finnes i flere varianter blant annet Romance Of The Three Kingdoms. Hack and Slash-spill serien Dynasty Warriors er basert på denne boken


Kult at du leser Three Kingdoms, jeg leste gjennom den selv sist sommer. Til tross for at det er den mest kjente boka i Øst-Asia er det jammen ikke mange som har hørt om den her. Du er nå den eneste andre nordmannen jeg vet om utenom meg selv, hvis jeg ikke teller med folk som har studert kinesisk.

Angående hvor ekte hendelsene er gjengitt så er det litt varierende. Den omhandler hendelser på 200- og 300-tallet, visst, men da Luo Guanzhong skrev boka på 1300-tallet så var det lenge siden den gang, og han blandet en masse populære legender sammen med det som stod i de historiske kildene for å krydre fortellingen. Derfor sier man at Three Kingdoms er 70% historie og 30% fiksjon. Det som er fiksjon er ofte ganske opplagt, som overnaturlige hendelser, men det er også del bevisste forvrengninger av historien, spesielt hvordan Cao Cao blir fremstilt som en ond tyrann og Liu Bei som en uskyldsren engel er ikke i overenstemmelse med det som står i de historiske kildene.
  • 0
Hehe, trudde at det ikke kom til å være noen som kommentert min kommentar
Godt å vite at det er flere der ute som ikke bare har spilt Dynasty Warriors, men som faktisk har lest boken/bøkene som det er basert på(vet ikke om du har spillt det, men jeg har flere venner som har flere dynasty warriors spill, men som ikke har lest Three kingdoms, eller ROTK)
  • 0
Jeg har spilt Dynasty Warriors 6, ja, og selv om det bare er en brøkdel av historien i Three Kingdoms som gjengis der så var det nok til at jeg ble interessert og leste boka. Jeg var også interessert i og hadde lest litt kinesisk historie på forhånd, men lite om denne perioden.

Tror boka er hakket for tunglest for den gjennomsnittlig utålmodige gamer, så jeg ville ikke forventet at den havnet på nattbordet til så mange av DW-fansen.
  • 0
  • Missing Avatar
  • oski
Ble ferdig med Die Teraphie aka Terapien.

Legger meg flat for den tyske forfatterens skrive egenskaper! Utrolig god bok, har aldri vært så gira på å lese videre! Anbefales med et varmt hjerte!
Hasta la-vista baby!
  • 0
Siterer Kuriri:
Citerer Suppeelsker:Citerer Kuriri:
Citerer Suppeelsker:"Myren" av den islandske forfatteren Arnaldur Indridason.


Den er dritbra, ja?


Har du lest den? Den var litt treig i starten, men nå, etter 70-80 sider synes jeg den er ganske bra

Bokprosjekt på skolen


Vi kommer alle ut for det en gang i blant. Skal skrive 15-20 sider om forholdet mellom fakta/fiksjon i Jan Guillous Arn-trilogi jeg. Har ikke begynt ennå, bare gjort litt research

Jeg leser faglitteratur om 1800-tallet nå også. "Det 19. århundre".
Jeg skulle ønske at Jokke var i live, vi hadde passa sammen vi. Vi kunne vandra rundt i Oslos gater, på jakt etter eventyr!
  • 0
Jeg leser Snømannen av Jo Nesbø. Veldig spennende ;)
www.steinskog.me
  • 0
Siterer Spartakus:
Jeg har spilt Dynasty Warriors 6, ja, og selv om det bare er en brøkdel av historien i Three Kingdoms som gjengis der så var det nok til at jeg ble interessert og leste boka. Jeg var også interessert i og hadde lest litt kinesisk historie på forhånd, men lite om denne perioden.

Tror boka er hakket for tunglest for den gjennomsnittlig utålmodige gamer, så jeg ville ikke forventet at den havnet på nattbordet til så mange av DW-fansen.


Vet, viss jeg ikke fant ut av DW-serien var basert på den, så har jeg nok antagligvis(skrivefeil?) ikke giddet å begynt på Three Kingdoms engang, med tanke på at det er den første boken jeg leser på over 5år(ved unntak av skolearbeid da), for jeg leser nemelig ikke bøker til vanlig
  • 0
Siterer Suppeelsker:
Skal skrive 15-20 sider om forholdet mellom fakta/fiksjon i Jan Guillous Arn-trilogi jeg. Har ikke begynt ennå, bare gjort litt research

I så fall så bør du lese Arven etter Arn. For da følger vi han som faktisk grunnla Sverige som det det er i dag. Han var en virkelig person, men Guillou har "lagt til litt ekstra" for å si det slik.
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0
Siterer Kronoz:
Citerer Suppeelsker kal skrive 15-20 sider om forholdet mellom fakta/fiksjon i Jan Guillous Arn-trilogi jeg. Har ikke begynt ennå, bare gjort litt research
I så fall så bør du lese Arven etter Arn. For da følger vi han som faktisk grunnla Sverige som det det er i dag. Han var en virkelig person, men Guillou har "lagt til litt ekstra" for å si det slik.


Vi får se om jeg leser det. Vi følger barnebarnet til Arn, Birger Magnusson. Jeg synes å huske det fra en artikkel ejg leste i hvert fall
Jeg skulle ønske at Jokke var i live, vi hadde passa sammen vi. Vi kunne vandra rundt i Oslos gater, på jakt etter eventyr!
  • 0
Siterer Suppeelsker:
Vi følger barnebarnet til Arn, Birger Magnusson. Jeg synes å huske det fra en artikkel ejg leste i hvert fall

Jepp. Ingen som helt vet hvilken familie Birger Magnusson kom fra, så Guillou lot Arn være farfaren hans.
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0
Akkurat nå leser jeg The Divine Comedy av Dante. Fikk en kjempefin bok med illustrasjoner i til jul.
Yet another quest to defeat an evil pig and obtain triangular cheese
  • 0
Er det noen her som har lest Ingvar Armbjørnsens bøker? Den Siste Revejakta og Hvite Niggere er to fantastiske bøker! Akkurat nå leser jeg Mannen Som Døde Som En Laks av en finsk forfatter. (Husker ikke navnet! )
Min kreativitet måtte gi tapt her...
  • 0
  • Missing Avatar
  • oski
Siterer Loffa:
Er det noen her som har lest Ingvar Armbjørnsens bøker? Den Siste Revejakta og Hvite Niggere er to fantastiske bøker! Akkurat nå leser jeg Mannen Som Døde Som En Laks av en finsk forfatter. (Husker ikke navnet! )


Syntes de bøkene er noe fjasene dritt

Leser nå halo graphic novel( snøft snøft). Neida jeg leser Hilter Boken, nei jeg er ikke nazist men boken er om Stalins hemmelige oppfatninger av Hitler, meget bra!
Hasta la-vista baby!
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!