Norsk
Nyeste
Atrás

Off Topic

Her kan alt mellom himmel og jord diskuteres

Hvilken bok leser du nå?


Leser nå Break No Bones av Kathy Reichs.
If sex is a pain in the ass, you're doing it the wrong way! PSN: Komodo Spodo
  • 0
The Two Towers på lydbok, og V for Vendetta på norsk, dessverre.
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0
Leser of mice and men på skola... på engelsk
What the hell happened to sex, drugs and rock'n roll? Now it's just aids, crack and techno!
  • 0
Leser Alkymisten av Paulo Coelho, veldig bra. Veldig flink forfattar, kan absolutt anbefalas...
There's a reason it isn't called Grand Theft Public Transport.
  • 0
A Great Deliverance av Elizabeth George. Hun må lære seg å skrive i riktig rekkefølge!
If sex is a pain in the ass, you're doing it the wrong way! PSN: Komodo Spodo
  • 0
Siterer spillgutt:
Leser of mice and men på skola... på engelsk

Bøker er som regel bedre på forfatterspråket da. Leser nesten ikke norske bøker noe mer jeg.
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0
Har tatt en pause fra The Dark Tower for å lese andre boka i Gone- serien. Stephen King liker boken, og det Stephen King sier, er lov.
Knurr...
  • 0
Rimelig teit at jeg som startet tråden og omtalte meg selv som lesehest
ikke har fullført en bok på et par år

Har fremdeles bokmerke i Haikeren's guide til galaksen,
The swarm, Brother grimm og Dracula.
Som alle ble begynt på for over et år siden.

Og nå har jeg begynt på The Lost Symbol.
  • 0
Leser Alt som før av Kjell Askildsen som er en novellesamling som dekker alle hans beste noveller. Han er virkelig et godt kapittel i norsk litteratur!

Siterer Tommy Kvaernerud:
Og nå har jeg begynt på The Lost Symbol.


Har aldri lest noe fra Dan Brown og har hørt mye rart om ham. Er bøkene oppskrytt?
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Siterer remote:
Er bøkene oppskrytt?

Niks.
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0
Siterer remote:
Har aldri lest noe fra Dan Brown og har hørt mye rart om ham. Er bøkene oppskrytt?


Nå har jeg bare lest Da Vinci Koden og Engler og Demoner,
men de syns jeg er utmerket.
  • 0
Siterer Tommy Kvaernerud:
Citerer remote:Har aldri lest noe fra Dan Brown og har hørt mye rart om ham. Er bøkene oppskrytt?

Nå har jeg bare lest Da Vinci Koden og Engler og Demoner,
men de syns jeg er utmerket.



Da vinci koden er kanskje den beste boka jeg har lest.
Dan Brown er en utmerket forfatter som klarer å holde spenningen oppe gjennom hele boka.
jeg skal slutte å game når: en stum mann, sier til en døv mann, at en blind mann, så en mann gå på vannet
  • 0
Det finnes kun en negativ ting å si om Dan Brown sine bøker, og det er at han har samme struktur i alle. Men, når det er sagt så er de fremdeles ekstremt spennende og godt gjenomførte bøker.
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0
Ja vel, må vel prøve meg på Engler og demoner før eller siden.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Siterer remote:
Ja vel, må vel prøve meg på Engler og demoner før eller siden.


Skal ikke spoile, men litt uti starten så må man lese gjennom en del med mye info og teorier, men det tar seg opp som faen.
jeg skal slutte å game når: en stum mann, sier til en døv mann, at en blind mann, så en mann gå på vannet
  • 0
Siterer kokiri:
men litt uti starten så må man lese gjennom en del med mye info og teorier


Jeg har blitt vant til alt mulig rart ...

Leste Kafka på stranden av Haruki Murakami i påsken. Veldig snål, men verdt alt. Inneholder alt fra morsomme, overfladiske samtaler med katter til dype filosofiske samtaler med en androgyn bibliotekar(?). Hvis du foretrekker litt fantasyrealisme, er denne å anbefale.

Men akkurat nå holder jeg på med Opptegnelser fra et kjellerdyp av Fjodor Dostojevskij. Siden boka bare er på 116 sider med etterord, følte jeg at den måtte være en grei innføring i hans forfatterskap.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Krigens Brorskap
Litt lett sengelektyre om andre verdenskrig
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0
Alkymisten

Paulo Coelho virker som en interessant forfatter, og boken hans er så langt veldig bra. Handler om en andalusisk gjeter som vil se verden. Boken har fått mange bra kritikker, og passer til de fleste.
  • 0
Fear and Loathing in Las Vegas av Hunter S. Thompson.
"You were born free, you got fucked out of half of it and you wave a flag celebrating it." - Doug Stanhope
  • 0
  • Ine
  • Ine
Geografi av Øivind Dokken, Helene Eide, Odd-Ivar Johansen og Arne Helge Øverjordet. Spennende bok, er på andre gjennomlesning allerede.
Riddle me this
  • 0
Har bestilt meg The Road av Cormac McCarthy, på engelsk selvsagt. Har noen lest den? Er den god?
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Siterer Predator:
Har bestilt meg The Road av Cormac McCarthy, på engelsk selvsagt. Har noen lest den? Er den god?

Fantastisk god bok! Leste den selvsagt også på originalspråket. McCarthy har sin helt egen måte å skrive på virker det som.

Selv leser jeg Video i praksis.
IMDb Vote History: http://www.imdb.com/mymovies/list?l=29921837
  • 0
  • Missing Avatar
  • Vado
(Tad Williams) Otherland: Volume One: City of golden shadow. Kjøptn på ei bruktsjappe i Molde.
  • 0
Wiseguy skrevet av Nicholas Pillegi. Lovende så langt
We could have arranged to have you carried
  • 0
Nå leser jeg Mao, min Mao - historien om AKPs vekst og fall. Den er veldig interessant. Det kan jeg si.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!