Norsk
Nyeste
Atrás

Off Topic

Her kan alt mellom himmel og jord diskuteres

Hvilken bok leser du nå?


Herregud metro 2033 er depressiv! Jeg tror jeg må vente med å lese den ferdig og plukke opp noe hæppi klæppi!
  • 0
  • Los
  • Los
Ble akkurat ferdig med Batman: Knightfall Part 1: Broken Bat. Bra den, men ikke noe veldig spesielt. Bane bryter alle de farligste folkene ut av Arkham og Batman må sloss seg gjennom en haug med mer og mindre kjente skurker, mens Bane planlegger noe i bakgrunnen.

Selve historien og de mange kampene er litt tam, og det skjer lite som er virkelig spennende før de to siste kapitlene, hvor Bane og Batman møtes. Jeg skjønner at denne har en vis status i Batman-universet og slutten er faktisk veldig bra, både skrevet, tegne og lagt opp. Men jeg tror at om du vet twisten med denne historien, som jeg gjorde, sitter du bare å venter på det og det frarøver resten av historien noe spenning. Det er ikke spennende å se Batman lure på hva Bane planlegger når du vet at Spoiler poiler:Bane brekker ryggen på Batman på slutten.
Vis vinden løye går e rett på tryne
  • 0
Akkurat begynt å lese Harry Potter And The Chamber Of Secrets Første gang jeg leser den på engelsk
You tell me to get a life?Well I have an answer for you: I'm a gamer, I don't need to get one, I have many lives:D
  • 0
Janson-direktivet av Robert Ludlum

Har alltid synes bøkene hans har en tendens til å trekke seg litt langt ut i lengden, denne boka er perfekt, snart ferdig!
"Homosexuality appears in over 4000 species, homophobia appears in one"
  • 0
Har begynt å lese Det Tapte Tegn av Dan Brown,

Elsker bøkene hans, med at alt gir mening i sluten, synes då "bad guysene" sine mordere er litt beskjedne...
"Microsoft is not the answer. Microsoft is the question. NO is the answer."
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
For øyeblikket leser jeg Harry Potter og mysteriekammeret. Dette blir vel siste gang jeg leser serien på norsk. I hvertfall på en lang stund. Skal vel skaffe den på engelsk en dag.
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
Nå har jeg endelig fått begynt på Wolverine : Weapon X som jeg har hatt siden April Gleder meg til å lese mer etterpå
You tell me to get a life?Well I have an answer for you: I'm a gamer, I don't need to get one, I have many lives:D
  • 0
Akkurat nå så leser jeg dante the divine comedy utrolig tungt lesestoff...
A scattered dream that's like a far off memory. A far off memory that's like a scattered dream. I wanna line the pieces up. Your's, and mine.
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
Siterer gnomely:
Akkurat nå så leser jeg dante the divine comedy utrolig tungt lesestoff...


Hvordan er den? Er den bra? På hvilken måte er den tung å lese? Kan den sammenlignes med Silmarillion av J.R.R Tolkien?

Tenkte å lese den en dag selv og lurer på hva du syns
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
Den er tung å lese...i det faktum at det er et verk som er ca 700+ år gammelt xD

så...kan ikke sammenlignes med noen bøker i *moderne?* tid ^^

men anbefales absolutt.
jeg liker den veldig godt.....men den er ikke for alle^^ tror det er mange som ville gitt opp xD
A scattered dream that's like a far off memory. A far off memory that's like a scattered dream. I wanna line the pieces up. Your's, and mine.
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
Siterer gnomely:
Den er tung å lese...i det faktum at det er et verk som er ca 700+ år gammelt xD

så...kan ikke sammenlignes med noen bøker i *moderne?* tid ^^

men anbefales absolutt.
jeg liker den veldig godt.....men den er ikke for alle^^ tror det er mange som ville gitt opp xD


Ja okei. Da skal jeg huske det etter at jeg har lest ferdig Harry Potter bøkene og en bok som handler "god hates us all - how religion infects everything"(eller noe i den dur). For nysgjerrighets skyld vel og merke
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
Warhammer 40k: Legends of the Space Marines

Jeg er vel en av få som mener at Warhammer 40k universet er bedre enn Star Wars universet.
Evoking fear is, in itself, an art form - and nothing in the entire history of storytelling has explored it better than video games.
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
Har begynt på Harry Potter og fangen fra Azkaban.
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
Warhammer 40k: Victories of the Space Marines

Jepp, Warhammer 40k manien har tatt meg. Får vel se hvor lenge det varer.
Evoking fear is, in itself, an art form - and nothing in the entire history of storytelling has explored it better than video games.
  • 0
Har nesten aldri brukt så lang tid på en bok som det jeg gjør nå med A Storm of Swords, men etter et lengre dypdykk så begynner jeg å nærme meg slutten på boka nå. I alle fall så kommer twistene på rekke og rad som aldri før.
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
Siterer gnyg:
Har begynt på Harry Potter og fangen fra Azkaban.


Og da var jeg ferdig med boka.
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
Jeg er snart ferdig med Brodecks rapport av Philippe Claudel. Hvilken fantastisk bok! Jeg tipper forfatteren kommer til å vinne nobelprisen iløpet av livet. Les og nyt!
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Jeg begynte på Neverwhere av Neil Gaiman, men orket bare hundre sider. Vet ikke helt hva boken prøvde på, men det virket egentlig som en barnebok med parallelle universer, prinsesser, folk som snakker med rotter etc. Dårlig førsteinntrykk av forfatteren.

Leste også Postkontoret av Bukowski. Joda. Ikke helt min greie, kanskje, fyllesyting kan jeg høre andre steder. Sikkert veldig genuint og ektefølt og et bittert skråblikk på samfunnet og alt det der, men jeg ble ikke blåst i bakken.

Men i skrivende stund har jeg veldig lite igjen av Coetzees "Disgrace" - som er kjempeflott. Proppfull av "viktige" allegorier og kommentarer til Sør-Afrika og ting generelt, men greia er at det ALDRI blir plagsomt, forutsigbart eller prekende. Den er veldig presis og effektiv og - i den grad man takler et slikt ord - poetisk.
End of line, be excellent to each other.
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
Begynner vel på Harry Potter og Ildbegeret i morra antar jeg.
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
Da ble jeg endelig ferdig med A Storm of Swords. Greide faktisk å forutse noen av tvistene denne gangen, mens andre kom som en bombe. Tenkte jeg skulle ta meg en liten pause fra serien en liten stund, og potensielt lese den siste Eragon-boka som kommer ut i November før jeg fortsetter v
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0
Leser den relativt nyutgitte Imot naturen av en av mine favorittforfattere: Tomas Espedal.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Fuck pauser. Etter å ha sett hele Game of Thrones-serien på en dag så plukket jeg opp A Feast for Crows.
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0
Akkurat nå veksler jeg litt mellom Fear and Loathing in Las Vegas, To Kill a Mockingbird og en Jim Morrison-biografi. Kun fordi TKAM er tunglest, Fear and Loathing er litt for lettlest, og at det er begrenset hvor interessant Jimbo kan være i lengden. Variasjon fryder!
  • 0
Leser Dexter In The Dark av Jeff Lindsay. Utrolig bra serie, og utrolig bra bøker. Anbefales!
  • 0
Siterer krageben:
Akkurat nå veksler jeg litt mellom Fear and Loathing in Las Vegas, To Kill a Mockingbird og en Jim Morrison-biografi.
Så superkulturelt.

Jeg leste nettopp de første hundre sidene av Ender's game, jeg syntes den sugde litt. Typisk "genibarn"-bok, "den utvalgte", osv i en uendelighet. Omtrent som Harry Potter, bare i fremtiden og i verdensrommet og uten skumle hunder med tre hoder og familieverdier. Hovedpersonen virket egentlig ikke så smart som boken prøvde å gi inntrykk av.

For tiden hører jeg Steve Coogan lese I, Partridge - We Need To talk About Alan. Forfatteren promoterer den her: http://www.youtube.com/watch?v=ZNi0DljI-t0
7.9/10
End of line, be excellent to each other.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!