Norsk
Nyeste
Atrás

Off Topic

Her kan alt mellom himmel og jord diskuteres

Mat og matlagings-tråden


På skolen i morgen så skal jeg lage ovnsbakt laks med grønnsaker, poteter og lett creme fraiche.

Og i går så lagde jeg lasagne hjemme.
mah boi
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
Siterer ElGamer:
Smart! Må alltid passe på å spise sunt og godt.


Så sykt enig. Ser mange handle mye dårlig mat på butikk. Grandiosa og den slags.


Jeg lagde lørdagsmiddagen i dag. Fullkornsris, stekt sopp, biff av typen "fine helgemiddager" som Rema har. Men det kuleste var sausen jeg lagde fra bunnen av. Konjakksaus. Gikk bra lett, og jeg har ingen spesiell erfaring med å lage saus fra bunnen. Lager heller fra pose vanligvis.
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
Siterer gnyg:
Gikk bra lett, og jeg har ingen spesiell erfaring med å lage saus fra bunnen. Lager heller fra pose vanligvis.


Da er vi to. Som student blir du også fryktelig lat når det gjelder å tilberede mat. Jeg bytter mellom tre forskjellige middager hver uke

Men konjakksaus var interessant. Hvordan smakte det?
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
Siterer Glorfindel:
Men konjakksaus var interessant. Hvordan smakte det?


En anelse salt.

Basen er vann, kjøttbuljong, soyasaus, maisstivelse (det jeg brukte i alle fall), og worchestershiresaus. Dette er jo det en lager først naturligvis. Rører til det har kokt opp. Så tilsatte jeg konjakken og skrudde ned varmen. Åpenbart for å la alkoholen fordampe.

Det er ganske godt med biff, sopp og ris. ;)

En merker også hvor motiverende er for lysten til å lage mat når en faktisk får noe til. Lagde nuddelsalat med mango og slikt for en tid tilbake (den som var i rema 1000 heftet for fisk) og det var en stor skuffelse.
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
Spiste en fantastisk god biff på en meksikansk restaurant istad. Den var så fantastisk god at jeg bare måtte fortelle det til noen.
"I used to stop it, but then I took something miserable to the knee." - fantomena til LesMis, Desember 2011
  • 0
Hva går det i til frokost for dere a folkens? Her går det i fire hjemmelaga knekkebrød (mors) med skinke på 3 og ost på 1 + en hel tomat. Et glass melk og svær kopp kaffe. Aah.. fin måte å starte dagen på.
HrruGrrrBrwaa - Chewbacca 1977
  • 0
Siterer McMistaFreeze:
Hva går det i til frokost for dere a folkens?


Frokost? Mener å ha hørt det ordet før... Neida, men skal ikke skryte på meg å være en ivrig frokost spiser. Aldri vært særlig glad i å spise når jeg står opp, og muligens derfor jeg heller ikke spiser noe særlig med frokost. Men når jeg først setter meg ned og tar et måltid om morran, så varierer det veldig. Men en ting jeg er veldig glad i å lage meg til frokost, så er det ostesmørbrød.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!