Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

Hvilket spill gjennomførte du sist?


Telltales Game of Thrones: Episode 4

Come on.. Gi meg neste for faen!

9/10

Vanquish

Fant denne for en slikk og ingenting. En utrolig undervurdert høy-oktan shooter med noen utrolig kule elementer og set-piecer. Hadde et stort problem med melee-systemet og i lengden ble det veldig repeterende. Likevel en kort, morsom og interessant shooter. Gøy hadde jeg det ihvertfall!

7/10

South Park: The Stick of Thruth

Føltes som man var en del av en hel sesong av serien. Herlig fra ende til annen, men hadde sine feil her og der. Altfor få levler og quests, og de sekvensene som var sensurerte for EU var bare irriterende (spillet spilte det av herlig, men likevel irriterende med sensur ingen kunne gjøre noe med selvfølgelig).

8/10

DmC: Devil May Cry

Min erfaring med denne serien er svært begrenset, men har hørt argumenter og skjønner hvorfor die hard-fans ikke var store fans av denne rebooten. Likevel er det ikke et dårlig spill i det hele tatt! Dante (her ihvertfall) er en utrolig lite sjarmerende og irriterende protagonist. Bossene er kanon og mange av kampene er herlige. Synes det bare ble litt mange våpen til slutt som verken hadde noen spennende eller brukbare moves. Storyen var ganske svak, men det var en grei timekiller fra timene man hadde spist tidlig middag til man skulle på vorsspiel.

6/10
"Homosexuality appears in over 4000 species, homophobia appears in one"
  • 0
Siterer Cherno:
South Park: The Stick of Thruth


Det er utrolig lættis!
  • 0
Fullførte historien i The Witcher 3 i dag. Synes den jevnt over var ganske god. Det gikk noe tregt ca. midtveis, men tok seg veldig opp mot slutten igjen. Helt sikkert et spill jeg kommer til å spille gjennom på nytt en gang i fremtiden. Ikke at jeg er ferdig med spillet nå heller. Er fremdeles ganske mye igjen å gjøre
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
Fullførte historien i The Witcher 3 i dag. Synes den jevnt over var ganske god. Det gikk noe tregt ca. midtveis, men tok seg veldig opp mot slutten igjen. Helt sikkert et spill jeg kommer til å spille gjennom på nytt en gang i fremtiden. Ikke at jeg er ferdig med spillet nå heller. Er fremdeles ganske mye igjen å gjøre


Det tok ikke så alt for lang tid for deg da. Kommer det anmeldelse nå eller?
  • 0
Siterer SirGalahad:
Kommer det anmeldelse nå eller?


Maybe. We'll see.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Jeg fullførte nettopp Xenoblade Chronicles på Wii. Jeg fikk dette spillet av Glorfindel for omtrent et og et halvt år siden i en giveaway. Det har tatt meget lang tid for meg å runde det. Mest fordi jeg har tatt pauser på 3-4 måneder når jeg har blitt stuck og ikke har giddet å grinde, men de to siste ukene har jeg virkelig gått inn for å fullføre spillet. Jeg tror aldri jeg har følt like mye progresjon i et spill som i Xenoblade, utenom kanskje første gang jeg spilte Pokemon og fikk alle Pokemonene mine opp i Level 100.

Selv om jeg kanskje ikke har sett det hele veien, har alle brikkene falt på plass, og nå som jeg er ferdig klarer jeg tydelig å se hvilket mesterverk dette spillet er. Det blir veldig vanskelig å sette karakter på spillet synes jeg, så jeg tror jeg lar det være med ´´Mesterverk/10´´. Det er ikke et perfekt spill, men det er ikke så langt i fra det heller. Xenoblade er absolutt et spill man bør få med seg. Utrolig imponert over hvordan alt falt på plass helt til slutt. Jeg ble liksom vekket, og forstod helt hvordan alt hang sammen.

Må også nevne at musikken er noe av det beste jeg har hørt i et videospill noensinne. Dette er noe jeg godt kan høre på utenom og.

Anbefales absolutt til alle som eier en Wii! Hvis du er glad i JRPG's så skylder du deg selv å spille dette spillet.

XCX kan bare komme!!! I'm ready!!



Jeg glemte å nevne at jeg fullførte Fallout 3 og The Legend of Zelda: Ocarina of Time 3D denne uken og!
  • 0
Siterer SirGalahad:
Jeg fullførte nettopp Xenoblade Chronicles på Wii. Jeg fikk dette spillet av Glorfindel for omtrent et og et halvt år siden i en giveaway. Det har tatt meget lang tid for meg å runde det. Mest fordi jeg har tatt pauser på 3-4 måneder når jeg har blitt stuck og ikke har giddet å grinde, men de to siste ukene har jeg virkelig gått inn for å fullføre spillet. Jeg tror aldri jeg har følt like mye progresjon i et spill som i Xenoblade, utenom kanskje første gang jeg spilte Pokemon og fikk alle Pokemonene mine opp i Level 100.

Selv om jeg kanskje ikke har sett det hele veien, har alle brikkene falt på plass, og nå som jeg er ferdig klarer jeg tydelig å se hvilket mesterverk dette spillet er. Det blir veldig vanskelig å sette karakter på spillet synes jeg, så jeg tror jeg lar det være med ´´Mesterverk/10´´. Det er ikke et perfekt spill, men det er ikke så langt i fra det heller. Xenoblade er absolutt et spill man bør få med seg. Utrolig imponert over hvordan alt falt på plass helt til slutt. Jeg ble liksom vekket, og forstod helt hvordan alt hang sammen.

Må også nevne at musikken er noe av det beste jeg har hørt i et videospill noensinne. Dette er noe jeg godt kan høre på utenom og.

Anbefales absolutt til alle som eier en Wii! Hvis du er glad i JRPG's så skylder du deg selv å spille dette spillet.


http://bildr.no/image/QTRBRkdP.jpeg
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
Fullførte Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots nå nettopp. En fantastisk opplevelse. Mind fuck på slutten der i hvertfall. Uten tvil liker bra som de andre. Jeg tror nok ikke at jeg liker det best i serien, men det er absolutt et fantastisk spill. Wow..

Nå står Peace Walker for tur.
  • 0
Siterer SirGalahad:
Fullførte Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots nå nettopp. En fantastisk opplevelse. Mind fuck på slutten der i hvertfall. Uten tvil liker bra som de andre. Jeg tror nok ikke at jeg liker det best i serien, men det er absolutt et fantastisk spill. Wow..

Nå står Peace Walker for tur.


https://www.youtube.com/watch?v=ZZ5LpwO-An4&t=1m24s
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Guacamelee!

Litt frustrerende, men mest moro.
Batman: Arkham Knight

Den etterlengtede finalen i Arkham-trilogien (nei, Origins teller ikke shhh) og mest sannsynlig den svakeste. Dette er ikke et dårlig spill i det hele tatt, det er bra men enkelte elementer var en skikkelig turn-off. Spillets største salgspoeng var at man kunne kjøre Batmobilen. Fuck Batmobilen. Å kjøre den var et mas uten like og måten den ble presset inn i backtrackende og langtrekkende "puzzles" gjorde den mer irriterende enn noe annet. Og fuck de bosskampene man måtte bruke den.. Ellers er gameplayet top-notch der free flow er enda bedre og tilfredsstillende enn før med nye gadgets og muligheter som styrker Batman-følelsen.

Storyen er herlig og slutten satt faen meg som et skudd. For de som kjenner nogenlunde til Batman så er identiteten til Arkham Knight så latterlig åpenbar fra første gang man hører han snakke at "twisten" var bare et gjesp. Kul karakter uansett.

Ellers er grafikken helt utrolig. Gotham har aldri sett så nydelig ut før. Et solid spill som dessverre skuffet enkelte steder. Og btw; Ikke sjans at jeg kommer til å ta alle de Riddler-trophiesene. No way.

7/10

Tomb Raider

Gikk for 120 kr til PS4 så why not? Hadde kun spilt de første to timene på PS3 før hele driten crashet og jeg mistet motivasjonen til å begynne på nytt. Uansett så er dette et absolutt herlig eventyr i kjent Uncharted-stil. Har aldri likt de forrige Tomb Raider der kontrollene, kamera og gameplay var horribelt. Mekka alle tombsene (som ikke var like utfordrende som folk sa) og mekka det meste innenfor oppgraderinger første gjennomspilling. Et utrolig underholdende spill med noen set-piecer og story som til tider tok pusten fra meg. Kan dessverre ikke gi dette en høyere karakter fordi det er så altfor åpenbart hvor de har fått den nye templaten sin fra. Var til tider litt pinlig hvor mye de har kopiert fra Naughty Dogs trilogi.

8/10
"Homosexuality appears in over 4000 species, homophobia appears in one"
  • 0
The Walking Dead: Season 1

Bruker det samme ordet som jeg brukte her da jeg skrev om den første gang for nesten tre år siden: Mesterverk. Spillet som virkelig gjenopplivet point and click med et ufattelig velskrevet manus som satte spilleren i en setting kjent fra populærkultur med en helt egen unik twist. Sure, er veldig mange viktige utfall som skjer uansett hva og illusjonen av valg er til stede flere ganger, men det er ikke mindre hypnotiserende likevel. Jeg elsker reisen denne gjengen gir seg ut på og Lee Everett er kanskje en av mine favorittprotagonister gjennom tidene og kjemien hans med Clem er så utrolig troverdig og rørende. Slutten bragte meg til tårer enda en gang. Tusen takk, Telltale.

Kom med sesong 3 snart, forresten.. Dropp det Minecraft tullet deres!

10/10
"Homosexuality appears in over 4000 species, homophobia appears in one"
  • 0
Fire Emblem

Det begynner å bli noen år gammelt, men oppskriften og kvaliteten er top notch. Anbefales.
''eh'' - Link
  • 0
Wolfenstein: The Old Blood

Var ikkje noe spesielt bra. Likte ikkje helt historien. Gjennomførte det ganske fort, så hoppet over mange scener. Men valg av våpen og utstyr var ikkje så verst. Og ulike måter å drepe fienden på.
Burde kanskje spilt The New Order først...
Rainbow Mushroom
  • 0
Fullførte The Legend of Zelda: A Link Between Worlds for noen dager siden, og The Legend of Zelda: Wind Waker HD nå nettopp. Veldig gode spill begge to, selv om de kanskje var litt for lette. Dessuten var noen av templene i WWHD Spoiler:De der man måtte bytte mellom karakterer rimelig irriterende. De aller fleste templene i A Link Between Worlds derimot var veldig gode.
Let the voice of love take you higher
  • 0
Ratchet & Clank på PS Vita. Nå er det trophy hunting.
Long live the Vita!
  • 0
Skammer meg litt over det, men det er faktisk campaignen til COD AW. Har dog kjøpt masse spill i mellomtiden jeg ikke er helt ferdig med, men de begynner å gå mot slutten. Jeg er en mester på å holde litt for mange baller i lufta samtidig 😂
HrruGrrrBrwaa - Chewbacca 1977
  • 0
Kjøpte Metroid Prime trilogien på Wii for 1 år siden og klarte nylig å bli ferdig med Metroid Prime. Holder nå på med Metroid Prime 2 Echoes. Fullførte også Ori and the blind forest på PC i mars og det spillet blir jeg aldri lei av, fantastisk verden og karakterer med en virkelig dyp og trist historie. Dette spillet anbefaler jeg alle å prøve!
Har dog en haug med backlog av spill på Wii U og PS4. Har The Witcher 3 å bli ferdig med, Yoshi¨s Wooly World på Wii U, Guacamelee, Axiom Verge og Dust: An Elysian Tail på PS4! Føler jeg ikke får tid til å bli ferdig med spillene fremover men sånn er det når man elsker sin hobby!
  • 0
Puzzle Agent 1 og 2

Man skal ikke langt tilbake for å se at Telltale har kommet langt siden de la bak seg to mildt sagt middelmådige spill. Skrivingen er over hele stedet og gir ingen meningen, mellomsekvensene er elendig animerte og gåtene er stort sett de samme, men overrasker fra tid til annen.

Dette er hva jeg får igjen for å slå til på Steams sommersalg.
  • 0
Danganronpa Another Episode: Ultra Despair Girls (PS Vita)
En spin-off i Danganronpa-serien hvor historien tar sted mellom DR1 og DR2. Gameplayet er veldig annerledes fra de andre spillene. Dette er et tredjepersons skytespill som kontrolleres på samme måte som Resident Evil 4. Alt i alt var det en god opplevelse. Jeg vet ikke om det kan anbefales til folk som ikke har spilt de andre DR-spillene, men historien er interessant og overraskende dyster, selv om gameplayet er middelmådig. Anbefales sterkt hvis du likte DR1 og 2

Xeodrifter (PS4)
En kort, vanskelig og tilfredsstillende reise i verdensrommet. Xeodrifter er et spill som har latt seg inspirere av Metroid og Mega Man. Du utforsker 4 planeter som en liten romfarer og finner power-ups og bosser akkurat som i Metroid. Det er ikke så mye annet å si enn at Xeodrifter kan være litt frustrerende - men ikke urettferdig - til tider og at kontrollen er tilnærmet perfekt. Gratis på PS Plus denne måneden, så gi det en sjanse.
  • 0
Gjennomførte Grow Home sist.
Brukbart spill, moro i noen timer.
Det å røyke strå, det er det samme som når 14-åringene drikker seg "drita" på Burn.
  • 0
Metal Gear Solid V: The Phantom Pain (historien)

Dett var dett. Brått var min favoritt spillserie gjennom tidene fullført. Sier ikke noe om gameplayet, det kan jeg eventuelt gjøre senere. Men historien merker man har blitt litt mer "gjemt" bort i dette spillet, i motsetning til de tidligere spillene i serien (kanskje særlig MGS4). Allikevel er den der, skjult i bakgrunnen hele tiden. Selv om jeg lenge har vært bevisst på for og etterhistorien til Phantom Pain, har Kojima diktet opp noe nytt og slengt inn et par plot-twister for å gjøre hovedhistorien i dette spillet interessant også. Slutten var både fascinerende og noe bemerkelsesverdig. Blant annet skal noe av den ha blitt klippet vekk pga. tidsmangel som følge av situasjonen mellom Kojima og Konami. Så noen spørsmål blir man kanskje sittende igjen med, men alt i alt må det sies at Phantom Pain besvarer mye, samt knyter seg godt sammen med spillene som (rent kronologisk) kommer senere. Anbefaler også å sjekke (hvertfall samtlige gule) kassetter.

Det skal sies at jeg kun har en completion rate på 40%, så jeg har fremdeles mye igjen å gjøre i spillet. Og det blir nok også mange flere timer selv om historien er ferdig. Men akkurat nå, må jeg nok gråte meg i søvn.

MGS/10.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
Metal Gear Solid 3: Snake Eater

Fikk endelig fullført denne igjen.. Satan så godt dette spillet holder seg. Legendariske bosser og fantastisk gameplay. Showdownen mellom Snake og the Boss er noe for historiebøkene. Er verdt å nevne "kampen" mot The Sorrow ettersom jeg ikke har hørt prate sånn altfor mye om den, men satan som den kom under huden min. Ufattelig creepy atter en gang.

Nå er det bare å sette i gang med å fullføre historien til den store sjefen.

9/10
"Homosexuality appears in over 4000 species, homophobia appears in one"
  • 0
Metal Gear Solid 2 HD
Jeg vet ikke hvordan originalversjonen så ut, men BluePoint Games har gjort en god jobb med å få spillet til å se bra ut i HD. Metal Gear Solid 2 føles ikke ut som et gammelt spill på noen måte. De har forbedret det aller meste fra MGS1 og jeg har egentlig ingen klager på gameplayet eller kontrollen. Storyen var spennende lenge, men jeg følte at alt falt sammen på slutten og at det ble veldig rotete. Alt i alt er det et veldig bra spill.

MGS-marathonet mitt fortsetter med Snake Eater
  • 0
Metal Gear Solid 3: Snake Eater HD
Intet mindre enn et mesterverk. For et spill!

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!