Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

Hvilket spill gjennomførte du sist?


Siterer Grallen:
Njæææ, det var alright.


Føler det bare er meg her som mener det er noe av det beste jeg har spilt noensinne.
Emma Watson er skikkelig digg.
Siterer Predator:
Føler det bare er meg her som mener det er noe av det beste jeg har spilt noensinne.


Neida, jeg syns også Gone Home er fantastisk. Virkelig bra bruk at "walking simulator" konseptet.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
Siterer Crazy Kraken:
neida, jeg syns også Gone Home er fantastisk. Virkelig bra bruk at "walking simulator" konseptet.


Men er det noe av det beste du har spilt?
Det å røyke strå, det er det samme som når 14-åringene drikker seg "drita" på Burn.
The Witcher 3: Wild Hunt

Bare selve historien, vel og merke. Har fortsatt de to utvidelsene igjen. Først og fremst aner jeg ikke hvorfor jeg utsatte å spille det til nå, for dette er soleklart noe av det beste jeg har hatt gleden av å oppleve. Imponerende rollegaleri, med mange minneverdige karakterer. Og ikke minst selve verdenen. CdProject Red har skapt en helt fantstisk levende verden. De små oppdragene som popper opp når man går rundt, gjerne på vei til et helt annet quest, gjør at verdenen føles veldig naturlig og levende. Dessuten er muskken bare...gud bedre. Stemningen er bare perfekt hele tiden. Tar en liten pause før jeg starter på Hearts of Stone og Blood & Wine, men jeg kjenner jeg gleder meg allerede.

10/10

Break a sword, Geralt.
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
Siterer dark samus nemesis:
The Witcher 3: Wild Hunt


Virkelig en av de mest komprehensive og lidenskapelige rollespillopplevelsene jeg har hatt, kun slått av Oblivion. Men Witcher 3 er virkelig helt makeløst produsert, designet, komponert og utført. Det er ingen andre rollespill som kommer i nærheten engang. Jeg har bare spilt hovedhistorien selv, så har jeg selvfølgelig helt unormalt mange sideoppdrag liggende å vente, som jeg vurderer å gyve løs på any day now.
Emma Watson er skikkelig digg.
Saint's Row: Gat out of Hell

Alright underholdning. Storyen og oppdragene er ganske meh, men gameplayet er veldig artig.
Men bare artig nok til å holde meg underholdt i 6-7 timer. Heldigvis er storien drittkort.
Let the voice of love take you higher
Jeg fullførte jo The Walking Dead: Michonne for en stund siden.
Siterer Predator:
Virkelig en av de mest komprehensive og lidenskapelige rollespillopplevelsene jeg har hatt, kun slått av Oblivion. Men Witcher 3 er virkelig helt makeløst produsert, designet, komponert og utført. Det er ingen andre rollespill som kommer i nærheten engang. Jeg har bare spilt hovedhistorien selv, så har jeg selvfølgelig helt unormalt mange sideoppdrag liggende å vente, som jeg vurderer å gyve løs på any day now.


Oblivion føler jeg overlever mest på nostalgi akkurat nå. Jeg mener fortsatt Oblivion er ett av de beste spillene jeg har prøvd, men uansett føler jeg Witcher 3 slår det. Men når sant skal sies, så er det vel strengt tatt imponerende at det tok meg så lang tid å finne noe som kunne overgå Oblivion.

Klarte ikke å ta meg noen pause, btw. Startet såvidt på Hearts of Stone i går, og anbefaler at du gjør det så fort som mulig. Garantert en av de kuleste og mest atmosfæriske bosskampene i hele spillet, bare et lite stykke inni.
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
Siterer dark samus nemesis:
Klarte ikke å ta meg noen pause, btw. Startet såvidt på Hearts of Stone i går, og anbefaler at du gjør det så fort som mulig. Garantert en av de kuleste og mest atmosfæriske bosskampene i hele spillet, bare et lite stykke inni.


Elsker atmosfæren og historiedelen i den utvidelsen. Dialogene og stemmeskuespillet sitter godt brent inn i minnet.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
Siterer Glorfindel:
Elsker atmosfæren og historiedelen i den utvidelsen. Dialogene og stemmeskuespillet sitter godt brent inn i minnet.


Liker det veldig godt så langt, ja. Olgierd er en sykt kul karakter.

"Will you wait with me, then, for the dribble to subside?"
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
Og der var jeg ferdig med The Witcher 3: Hearts of Stone.

Jøss. Bare jøss. Tror det er få ganger jeg har hatt gleden av en utvidelse hvor historien og karakterene er så utrolig godt skrevet. Som Glorfindel, likte jeg dette tidvis bedre enn originalen. Mye flott og ny musikk, mer å utforske, alt man kan ønske seg egentlig. Da er det "bare" Blood & Wine" igjen da.

"Time's a marvelous plaything!"
"And a great spice to use in gingerbread"
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
Har spilt igjennom Limbo, ettersom jeg føler det er et spill jeg burde ha spilt igjennom. Og det var slettes ikke dårlig. Men jeg tror ikke jeg likte det like godt som de aller fleste andre.
Let the voice of love take you higher
Inside og Life is Strange.

Likte veldig godt Life is Strange, mange harde valg oppigjennom episodene og tøffe konsekvenser. Men når alt kommer til alt, så har du bare 2 valg på slutten, som er helt like uansett hvordan du har spilt spillet. Såååå alt du gjør frem til siste valget har egentlig ikke en dritt å si, som er litt synd.

Life is Strange 9/10

Inside derimot var veldig rart, og det var flere ting som ikke ga mening at all. Fortsatt et flott spill, med fine gåter osv. 7.5/10
The D' is silent.
Journey
For et legendarisk spill. Ikke uten grunn, makan til kvalitet og følelser i et spill som egentlig i grunn ikke sier noen ting. Det beste er at de har klart å skapt en verden/reise som alle som spiller vil oppleve annerledes. Min oppfatning er derfor ikke relevant i forhold til noen andres subjektive mening og opplevelser på den 2-3 timer lange ferden. Magisk, helt sikkert en haug med detaljer som jeg gikk glipp av, som ville endret min mening og opplevelse av spillet!
9,9999999999/10
Det å røyke strå, det er det samme som når 14-åringene drikker seg "drita" på Burn.
Grow Home

Detta likte jeg ikke. Klunkete kontrollere og kjedelig og repetivt gameplay. Veldig pent å se på da.
Let the voice of love take you higher
Siterer Grallen:
Grow Home

Detta likte jeg ikke. Klunkete kontrollere og kjedelig og repetivt gameplay. Veldig pent å se på da.


Haha, digga det jeg. Fikk 100%(1000%) i det til og med.
Det å røyke strå, det er det samme som når 14-åringene drikker seg "drita" på Burn.
  • 0
Fullførte nettopp Mass Effect 2. (2.Gangen nå.)
"Living My Life In A Japanese Garden of Dreams"
  • 0
Siterer Animorpher:
Fullførte nettopp Mass Effect 2. (2.Gangen nå.)


Heftig spill! Gjennomført det bare en gang tho...
Det å røyke strå, det er det samme som når 14-åringene drikker seg "drita" på Burn.
  • 0
Life Is Strange

Spilte første episode for snart et og et halvt år siden og synes det var helt grusomt. Manus, regi og problemstillingene var latterlig amatør, og karakterene var karikaturer av ekte tenåringer. Så resten av sesongen ute til 100 kr så tenke hvorfor ikke? Folk har tross alt lovpriset spillet i etterkant. Kan gledelig meddele at det var kun etableringsakten som haltet litt ekstra på punktene som jeg nevnte ovenfor. Det er likevel litt synd at dette var til tider et bortkastet potensiale.. Premisset selv er ytterst interessant, og mange av valgene som skal tas var vanskelige og hadde sine konsekvenser. Etter min mening var episode 1, 2 og 3 på randen til utrolig kjedelige. Det er mye backtracking og puzzles som bare varte og varte. De to siste episodene derimot bringer svært mye gull. Noen sekvenser og scener var bare vicious delicious og Bioshock Infinite-type slutten hadde virkelig noen momenter jeg jublet for. Det er mange hjerteskjærende øyeblikk mot de siste kapitlene som jeg vil lovprise i all evighet. Det er bare synd at mye av det i mellom kunne vært skrevet og spilt ut mye bedre. Pacing er nøkkelord her og spillet sliter mye med det. Det er og litt kjipt at slutten dro en full Mass Effect 3 og var uavhengig av alle valg du hadde gjort tidligere. Det er mange av karakterene jeg falt for og digget, noen litt kjipe å si ha det til.

Helt greit å anskaffe dette for hundringsen. Det er nok intrige til å underholde deg i flere timer. Klarer bare ikke å riste av følelsen at dette kunne vært utført så mye bedre i det jeg hører på Karma Police av Radiohead som perfekt oppsummerer opplevelsen.

Bedre lykke til neste gang?

6/10


Doom

Balls deep i epic vold. Ble litt lei etter litt lengre økter. Siste bossen var og mektig skuff.

7,5/10
"Homosexuality appears in over 4000 species, homophobia appears in one"
Batman: Teltale Series: Episode 1

Dette var faktisk utrolig gøy. Veldig god start på serien. Liker hvordan du tar valg for både Bruce Wayne og Batman. Gleder meg til fortsettelsen.
"Sometimes good people make bad choices. It doesn't mean they are bad people. It means they're human."
  • 0
Fullførte nettopp Abzu .

Spoiler:Så sinnsykt vakkert. Fargene. Designet. For en reise! Musikken var helt magisk! ALLE BØR SPILLE DETTE!


Spoiler:10/10
  • 0
Dæven, det leverte som Journey(kanskje bedre!?!?!) altså. Skal skaffes.
Det å røyke strå, det er det samme som når 14-åringene drikker seg "drita" på Burn.
  • 0
Siterer Taktikkeren:
Dæven, det leverte som Journey(kanskje bedre!?!?!) altså. Skal skaffes.


Har ikke spilt Journey før! Kjøpte det nå, må få spilt det!!
  • 0
Omg! Abzu ser lekkert ut og jeg har gledet meg til det lenge, men at det faktisk ble så amazing gjør meg veldig happy.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Spilte akkurat Abzu . Utrolig vakkert med fantastisk komponert musikk. Ofte jeg bare sto og stirret på skjermen. Dette er et av spillene du kan slappe av med. Det funker nesten som meditasjon. Herlige greier.
8.5/10

Liker Journey bedre. Noe med opplevelsen jeg hadde med Journey som bare var mer spesiell. Fremdeles verdt å spille gjennom Abzu. Anbefales.
"Sometimes good people make bad choices. It doesn't mean they are bad people. It means they're human."
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!