Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

Hvilket spill gjennomførte du sist?


Assassin's Creed Origins.

Betraktelig forbedret gameplay, og en langt større (en grei andel er riktignok tilnærmet tom ørken) og levende verden. Låner mange forskjellige ting fra andre RPG-spill, men det fungerer fint. Historien var okay, men jeg ble aldri veldig grepet av den. De gjør også et halvhjertet forsøk på å involvere en annen spillbar karakter til tider, men det blir ikke det helt store av det.

8/10
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Gikk løs på Mother 3. Klarte rett og slett ikke fullføre det. Ikke fordi det var dårlig eller vanskelig eller noe sånt.. Men i JESU KRISTI navn så dystert det var. Nærmest som å vitne et terrorangrep mot Andeby. Kan ikke anbefale dette spillet til noen
Hvis Gud eksisterte ville han ikke skapt meg, dårlig trekk å skape en overmann!
kjøpte Far Cry 5 på forrige tirsdag og ble ferdig historien i går tirsdag.Det var ganske gøyt å knerte kultinister og gå(,kjøre og fly også) i Hope County. Morsomste var å spille med en venn over nett og slå hverandre med spade bilen. Historien og folkene var grei men de kunne ha hatt mer religion med i spillet. Ble litt som meh på slutten( litt skuffet?). FAR CRY 5 8/10.
"Når det regner, så er da jeg koser meg mest: Inne og spiller "
  • 0
Fullførte Jack the Ripper DLC'en til AC: Syndicate. Alle troféer inkludert.
Ganske ålreit, men trodde egentlig den skulle være større til å ligge på 16GB. Den føltes rimelig kort.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
Jack the Ripper

Ryktes at han fortsatt vandrer i blant oss. Forsiktig med hva du sier nå
Hvis Gud eksisterte ville han ikke skapt meg, dårlig trekk å skape en overmann!
  • 0
Xenoblade Chronicles 2
  • 0
Gjennomførte Resident Evil 4 på Game Cube i helgen. Jeg fikke mer følelse å spille mer av det. kanskje jeg må spille de andre spillene i serien nå.
"Når det regner, så er da jeg koser meg mest: Inne og spiller "
  • 0
Siterer Madzen:
Gjennomførte Resident Evil 4 på Game Cube i helgen. Jeg fikke mer følelse å spille mer av det. kanskje jeg må spille de andre spillene i serien nå.


Resident Evil 4 er såå mye bedre enn de andre i serien, just sayin.
Det å røyke strå, det er det samme som når 14-åringene drikker seg "drita" på Burn.
  • 0
God of War

Vet ikke helt hva jeg skal si jeg, men tror samtlige spill som lanseres senere i år, kan rulle seg under dyna igjen.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Uncharted: The Lost Legacy

Mulig jeg banner litt i kirka, men jeg tror kanskje dette er favorittspillet mitt i serien. Det er god kjemi mellom hovedpersonene, gameplayet er tight, det er passe langt, og det er utrolig forfriskende med et Uncharted-spill uten Nathan Drake. Om jeg skal pirke på noe, så er det er par latterlige difficulty-spikes når man spiller på Crushing, men det er kanskje min feil, som spiller på Crushing i utgangspunktet. Kapittel 4 var høydepunktet.
Let the voice of love take you higher
  • 0
Helt enig med deg Grallen! Personlig liker jeg UC4 best, men The Lost Legacy syns jeg er det nest beste spillet i serien. Mange syns nok Uncharted 2 er det beste i serien, med god grunn, men da jeg spilte det på nytt for et år siden så føltes det dessverre veldig utdatert. Covershooter gameplayet vi fikk servert i alle spill i forrige generasjon er ikke lenger verdens mest engasjerende og der syns jeg UC4 og TLL har gjort store forbedringer.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Uncharted 4 er min soleklare favoritt, men Lost Legacy er likevel et bra spill. Følte meg bare ikke like engasjert i historien som i 4, og jeg følte 4 ga mer variasjon i omgivelser og dermed også gameplayet, men det er naturlig gitt at ambisjonene for LL var noe mindre til å begynne med.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Covershooter gameplayet vi fikk servert i alle spill i forrige generasjon er ikke lenger verdens mest engasjerende og der syns jeg UC4 og TLL har gjort store forbedringer.


Enig. Spilte gjennom 1, 2, 3 og 4 rett etter hverandre juleferien 2016, og overgangen fra 3 til 4 var skikkelig stor, alt føltest så veldig mye bedre, spesielt skytingen. Men jeg syns fortsatt at toeren er veldig bra. 1 og 3 er jeg ikke like stor fan av.
Let the voice of love take you higher
  • 0
Tok meg et gjensyn med Diablo 2. For å være ekstremt purist bestemte jeg meg for å spille det originale Diablo 2 uten expansion i v 1.0
Lvl 14 Barbarian og jeg har ikke nubbesjans til å slå Andariel.
Hva kan jeg si... Har ikke hatt det så gøy på mange år
Hvis Gud eksisterte ville han ikke skapt meg, dårlig trekk å skape en overmann!
  • 0
Quantum Break

Plukket opp spillet til 100kr på Green Friday salget (til Xbox One), og ble veldig positivt overrasket! Jeg er stor fan av Max Payne og Alan Wake, og dette skuffet heller ikke.

8/10
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Quantum Break

Plukket opp spillet til 100kr på Green Friday salget (til Xbox One), og ble veldig positivt overrasket! Jeg er stor fan av Max Payne og Alan Wake, og dette skuffet heller ikke.

8/10


Hørt mye negativt, men herlig at du likte det!
Det å røyke strå, det er det samme som når 14-åringene drikker seg "drita" på Burn.
  • 0
Deus Ex: Mankind Divided.

Kanskje det er noe jeg ikke fatter her, men hva enn slags samfunnskommentar de prøvde å få til slo ikke gjennom for min del. Skjønner ikke hvordan det går an å være rasist mot maskinfolk når det å ha en brødrister i stedet for et hjertet ikke er arvelig. Ifølge en av epostene jeg snikleste i spillet kan man tydeligvis bare få byttet ut armen sin med en vinsj for motens skyld, og hvis du begir deg ut på noe så forbanna idiotisk er jeg lite sympatisk. Ikke temmelig engasjerende fortalt heller.

Ben Croshaw sa det best: "Come on, augmentation racism? Wheres the dividing line? 'Alright, mrs. Stevens, we've successfully fitted your pacemaker. Now, piss off to the ghetto, you aug scum!"

Med det sagt, så elsket jeg gameplayet. Både Human Revolution og Mankind Divided lar meg slippe løs min indre perverse kikker. Det slutter aldri å være artig å bryte seg inn i leiligheter, kontorer og datamaskiner. Den fine sorten stealthspill hvor det føles best å være stealthy hele tiden, fordi det er gøy å se for seg at vaktene er nødt å forklare til sjefen sin hvorfor safen hans er åpen. Anbefales.
  • 0
God of War

Fantastisk pent å se på, har virkelig sans for fargebruken og miljøene. Gameplayet er ålreit, men gikk litt lei mot slutten. Storyen begynte bra og holdt det gående en del timer, men mot slutten føltes det litt langdrygt og bygget seg ikke opp slik det kanskje burde. Jeg vet at det bare er første del i en lengre historie, men det kunne endt med litt mer av et smell syns jeg, om enn bare for å lage litt hype for fortsettelsen.
Kommer nok til å kikke innom litt her og der for å samle collectibles, men jeg kan ikke se for meg at det er noe jeg vil spille gjennom flere ganger.

7/10

Kingdom Hearts 1.5 Final Mix something something something

Har spilt det mange ganger før, men innså at jeg aldri har sett slutten. Stoppet tydeligvis ved Hollow Bastion hver gang. Og det var egentlig like greit, for slutten er den svakeste delen av spillet. Det er en kjent sak at jeg ikke kan fordra evigvarende bossfights, og den siste her må være en av de lengste jeg har vært borti. Ellers er det fremdeles et veldig ålreit spill.

7/10

The Witcher 3: Wild Hunt + DLC

Et spill jeg ved release ikke klarte å like, men nå virkelig har klart å dykke ned i. Noe jeg følte var et halvhjerta spill og bortkastet tid, er nå et av de aller beste jeg noen gang har spilt.
4 gjennomspillinger har det blitt så langt i år, og det blir nok flere de neste årene. Story, karakterer, soundtrack, gameplay, design. Forutenom et par svake ting i gameplayet, treffer det blink på samtlige punkter for meg, på en måte ingen andre spill har gjort før.
Nøler litt med å sette det helt på topp blandt favorittspillene, men det står høyt. Det er det ingen tvil om.

10/10
  • 0
Siterer TK Quill:
Et spill jeg ved release ikke klarte å like, men nå virkelig har klart å dykke ned i. Noe jeg følte var et halvhjerta spill og bortkastet tid, er nå et av de aller beste jeg noen gang har spilt.


Once bitten, twice shy.

Dark Souls: Remastered

For et spill dette er. Jeg gir meg ende over.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Uncharted 2 : remastered. Var 7 år siden jeg sist spilt singleplayeren ellre noe i den duren. Noe mindre enn det hvis vi tar med når jeg spilte multiplayer. Fremdeles et meget godt spill, ligger de fleste levelene, har sans for karakterene, musikken er strålende syns jeg, og selv om spill kanskje sender noe vel manger fiender mot deg i enkle perioder så er det fremdels et av mine favoritt spill, hvor jeg plasserer det nå i forhold til 7 år siden er noe helt annet. Tror nok jeg fortrekker det over uncharted 4 dog.

Skaffet meg jo platinumet og de fleste av dlc-ene trofene ikke det at noen av delene var noe spesielt vanskelig, hadde nok slitt med alle colectibles hvis jeg ikke brukte en guide på akkurat det.

Har vel nå blitt 5 gjennomganger av uncharted 2 , så noe rett har det gjort.

PS: det er ikke ofte jeg spillet et spill som jeg har runnet for så lenge siden , så i en vissgrad vil jeg tørre påstå at jeg har litt nostalgi for det allikevel mener jeg at det er fremdeles et godt solid action-eventyr.
  • 0
Ni No Kuni II

Et av de kortere JRPGs jeg har spilt. Storyen var unnagjort på ca 20 timer. Også har jeg brukt ca 20 timer på side quests og oppgradering av Evermore (inkludert timer uten spilling mens gull fylles opp automatisk). Skal sies at jeg antakelig har enda 20 timer igjen med sideaktiviteter.

Liker grafikkstilen veldig godt. Ikke noe vi ikke har sett før, men denne typen design ser stadig bedre ut i spill.
Gameplaymessig liker jeg de normale kampene, og jeg har sans for oppgradering av Evermore. Men jeg likte ikke skirmish systemet, det er tregt og kjedelig, og føles litt kastet på i siste liten. Hadde det ligget litt mer i det så kanskje. Men så skal det sies at resten av spillet heller ikke er avansert på noen som helst måte, så det hadde kanskje blitt litt rart om skirmish var tyngre å sette seg inn i.

Storyen var så som så, og går nok kjapt i glemmeboka. Det beste med spillet var egentlig å samle nye folk til Evermore, og oppgradere byggninger og slikt. Og den delen kunne nesten vært et mobilspill.

Har senebetennelse i venste hånd, så brorparten av spillet måtte spilles med en hånd, og det gikk overraskende lett. For vanskelighetsgraden i spillet er nesten latterlig. Jeg var overpowered ganske tidlig, og med mindre man går løs på fiender som er 20 levels høyere enn deg, så vil man forbli OP store deler av spillet.

Ålreit med et ukomplisert JRPG, i rolig tempo, med lite utfordring. Som et avbrekk fra God of War og Bloodborne.

6/10
- stort minus for skirmish modusen.
  • 0
Look behind you, a three headed monkey!
Såååå.. I går fullførte jeg Monkey Island 4, noe jeg har hatt lyst til å gjøre i en stund men har bare hatt problemer med å konsumere det. Nå er det endelig gjort og alt jeg har å si er dette:
Bra voice-acting, bra humor og bra historie.. Ikke helt imponert over slutten og jeg har fortsatt den visuelle stilen langt oppi halsen, var hovedårsaken til at jeg skippet dette spillet i utgangspunktet.

7/10
Og da er jeg i overkant generøs.
Hvis Gud eksisterte ville han ikke skapt meg, dårlig trekk å skape en overmann!
  • 0
Until Dawn

Vanligvis ikke noe fan av spill med masse QTEs og filmsekvenser, men noen ganger er det unntak som er verdt det. Og jeg vil si Until Dawn er et av de bedre. Spilte gjennom hele i en sitting med madammen, og det var forholdsvis spennende hele veien.
Reaksjonstiden min kunne godt vært litt bedre, for jeg kunne ungått en del nesten-ulykker og et par dødsfall, men sånn er det. Vil si jeg fikk en middels god slutt.
Kommer helt sikkert til å spille gjennom en gang til.

8/10
  • 0
Bloodborne

Fantastisk spill, og uten tvil min favoritt fra From. Settingen er prima, design på både verden og fiender er utmerket (endte opp med å kjøpe Art Book, bare for å se nærmere på de).
Et par områder jeg virkelig ikke liker, men sånn er det i alle spill.
Tok alle bossene i hovedstoryen og tre i DLC (glemte to), men bare en chalice dungeon.
Merket fort at Bloodborne er mer tilgivende og en smule enklere enn Dark Souls, samt i raskere tempo, som ikke skader. Liker også at det ikke er like mange invasjoner som i DS, hvor jeg knapt kunne gå 15 minutter uten å bli drept av andre spillere.
Kommer definitivt til å gå gjennom flere ganger, for det er fremdeles items å finne, og en drøss med chalice dungeons. For ikke å snakke om at spillet bare generelt er forbannet moro, og fortjener flere gjennomganger.

9/10
Beste jeg har spilt på Ps4 så langt.
Nioh

Folk sammenligner dette med Dark Souls støtt og stadig, men det er helt annerledes på så mange punkter. Ett av punktene det skinner mer en Dark Souls, imo. Er kampsystemet. Det har bare så mye mer dybde enn det man finner i Dark Souls. Selvsagt slår Dark Souls Nioh på flere punkter også, men kort sagt er de to helt forskjellige spill som er veldig gode på sine egne punkter. Mange kule bosser, men litt for lite utvalg av fiender. Satser på de fikser dette til Nioh 2, som jeg nå gleder meg utrolig mye til.

8/10

Oda Nobunaga er kanskje en av de gøyeste bossene i spillet.
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!