Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

Hvilket spill gjennomførte du sist?


Jedi: Fallen Order

Trodde det skulle føles litt halvhjerta gameplaymessig, og overdrevent dypt for meg hvor SW interessen ikke strekker seg lenger enn Skywalker sagaen. Dette var dog en rimelig solid overraskelse. Gameplay, story og soundtrack holder et stabilt høyt nivå gjennom nesten hele spillet. Grafikken er ikke den peneste og hadde noen ørsmå bugs, men designet på de forskjellige planetene er det ikke noe å si på.
Fantastisk å oppleve så få glitches i et stort spill. Falt gjennom et tre en gang, og et par kropper ristet intenst, ellers var det ganske feilfritt hele veien.

Kunne ønsket en fast travel funksjon etter man er ferdig med historiedelen av en planet, så utforskning går fortere, men det går mer på at det kan være forvirrende å finne riktig vei tilbake til skipet, enn at det tar tid.

Det har liten gjenspillingsverdi, men jeg ser gjerne mer fra denne serien i fremtiden, hvis det holder samme nivå.

8/10
Antakelig mitt GotY, fordi det ikke har vært noen 9-10/10 i år.
Jedi: Fallen Order ser ufattelig interessant ut, men er det vanskelig?

Kjenner at det har skremt meg litt vekk siden folk snakker så veldig om at det er ganske så likt Dark Souls på flere områder.
Damn, I'm good. Sideswipe, Transformers Revenge of the Fallen
  • 0
Fallen Order er, som jeg skriver i anmeldelsen, mye lettere enn Souls-spillene. For det første kan du bestemme vanskelighetsgraden selv, og for det andre trenger du ikke å drepe fiender for å få tilbake erfaringpoengene dine. Første gang du bare gjør skade på fienden som drepte deg vil du både få tilbake erfaringspoengene dine og få fullt liv og Force-måler.
Sekiro

Ålreit spill, men ikke like moro som Dark Souls og Bloodborne. Mye fordi manglende variasjon fort gjorde spillet litt repetitivt, og til tider uinteressant. Og det er ikke like gøy å parere 90.000 angrep, som å rulle rundt som en tulling i overnevnte spill.
Pluss for design av karakterer og miljøer.
Minus for Folding Screen Monkeys, samt "Terror" og "Enfeebled" effektene.

7/10
  • 0
Disco Elysium

Man, kan si mye om dette spillet.

Jeg skal prøve å holde dette noe kortere en steam anmeldelsen jeg nettopp la ut.

Uansett, jeg likte så og si alt med dette spillet. Det eneste jeg syns i nød var ok var endingen ellers likte jeg alt annet. Historien er mer en bra/ interresant nok, å har sine twist og turns. Den har både litt humor, men å mye seriøst i seg. Spill er i bunn og grunn ganske mørkt og dystert. Jeg blir ikke overrasket vis jeg runner dette engang til å håper inderlig vi får en expansion eller etterfølger.

Når det er sagt så likte jeg karakterene , de var mer en varierte og gode nok. Jeg likte variasjon i dialogen, alt fra det mer seriøse , til humoren. Jeg likte variasjonen i oppdrag. Musikken var mer en god nok. Jeg likte dialogen og syns det var veldig bra, nå er jeg heller ikke den beste på å si om et spill er godt skrevet eller ikke, men personlig hadde jeg ingen problemer med det.

Dette kan fort bli en annen gjennomgang av. Det er mer en nok skills og det som kalles tanke kabinett å velge mellom, noe som øker gjennsplinngs verdien betraktelig.

Har man ikke mot et spill som er litt sakte og med mye og i min mening god og variert tekst , så får man et meget unikt spill hvor man virkelig føler seg som en detektiv.

Dette er et sånt typisk spill jeg kommer til å tenke på i lang tid og kunne fort lagd en top 10 list over min beste øyeblikk. Dette er et sånt type spill du bør spill med minimalt av spoilers og kunnskap om.

Alt i alt settingne, historien, karakterene, musikken, variasjon i dialog og valg gjør dette til et spill jeg virkelig likte og kan anbefale og kan fort bli et av mine favoritt spill. Anbefales.
The witcher 3 og utvidelsene

Wow.. For ett fantastisk spill. Kan ikke tro at det tok meg så lang tid før jeg prøvde det. Endte vel opp med nesten 155 timer med total spilletid og storkoste meg hvert minutt kjenner jeg gleder meg skikkelig til serien kommer nå. Og jeg kommer nok definitivt til å plukke opp cyberpunk når det kommer
  • 0
Star Wars Jedi Knight: Jedi Academy

Vel hvor kan man starte jo dette er et godt star wars spill. Selv på normal vil det fort være mer enn vanskelig nok. Historien er helt grei. Lengden er å passe lang selv om checkpointen blir mer og mer spredt mot slutten, heldigvis kan du manuell save spillet så er vel enkelig ikke noe problem. Jeg liker at du treffer et par av de gamle karakterene igjen. Likte variasjonen i våpen selv om jeg brukte lyssabelen meste eller hva nå vil kalle det. Greit variasjon i lvlr å. Liker å den små greiene med at vis du tar lyssabelen mot en vegg så ser du skrammer på veggen. Hadde dog en rar bugg med at jeg måtte starte spillet et par ganger før spillet virkelig ville startes, men hvem vet hva det skyldes. Alt i alt et godt star wars spill.
  • 0
Half life 2 . Det var vel endelig på tide å få runnet dette spillet. Ble ferdig i går kveld og har å kommet et ganske godt stykke uti episode 1. Alt i alt et veldig godt fps. Syns det akkurat greit nok variasjon både i historie fortelling men , ikke minst omgivelser og fiender samt nok av forskjellige våpen. Alt i alt tror jeg liker det bedre enn nr 1 , selv om jeg absolutt kan skjønne det motsatte. Spillet er av passe lengde og passe vanskelighetsgrad. Gravitasjons våpenet var å noe jeg likte veldig godt. Karakterene er å helt greie. Et av de bedre fps spilla jeg har spilt.

PS kjønner uansett godt hvorfor folk anser begge som mesterverk.
  • 0
Watch Dogs

Har spilt den ferdig på ps3 men kjøpte den igjen på ps4, gikk for platinum
  • 0
Nioh

Meget positiv overraskelse. Vanskelig som f, men det liker vi jo. Story'n gikk meg hus forbi...

Solid 9/10
Det å røyke strå, det er det samme som når 14-åringene drikker seg "drita" på Burn.
  • 0
Fire emblem genealogy of the holy war er nok det svakeste i serien for min del. Hvor skal man starte på dette spillet. Vis man virkelig er fan av serien og du vil ha litt annerledes fire emblem så er dette greit nok. Spillet er relativt lett i forhold til andre serier , men nå det skal vel sies at får en ekstra vanskelighetsgrad når du runner det så kan jo hende det er en del vanskeligere. Når det sagt er historien ok, karakterene helt greie. Spiller er litt annerledes i den forstand at spillet bare har 10 kapitler, i gjengjeld er disse 10 kapittlene veldig store og lange, noe jeg ikke likte , siden jeg fortrekker at banene er mer korte og små. Spillet lar deg også save det etter hver turn noe som gjør spillet veldig lett. Alt i alt helt greit. Spillets største fordel er nok at spillet er delt i to generasjoner. Alt i alt et av de dårligere spilla jeg har skrevet om/ runnet etter jeg ble aktiv på Gr.

A plague tale innocence. Når jeg et spill bruker bare 15 min før du alelrde omtrent har tørrer i øyene så skjønner du at du er med på et følelse ladet eventyr/ spill. Et spill med grei musikk. En veldig god historie med sine twist og turns, det er følelse ladet. Karakterene du møter på reisen er varierte og veldig bra og gir deg forskjellige muligheter i gameplay. Liker puzzlene her å at du må noen ganger har hjelp av companions, Et veldig godt stealth spill, hvor det best ofte er å bare unngå fienden. Spillet har sine følelse ladet øyeblikk, alt i alt et veldig godt spill. Anbefales.

Legend of heroes trails in the sky FC. Et bunnsolid jrpg. Musikken her å er ganske grei. Karakterene er veldig varierte og du blir glad i flere av dem noe som å gjengspiller seg når du ser dem igjen i SC. Historien har sin vendinger og selvom den kanskje er litt basic, så er den såpass godt fortalt , med såpass mye gode små scener og følelser at det ikke gjør noe som helst. Liker å at de unngår noen av de større clichene i den forstand. Gameplayet er å ganske så solid. I tillegg for å være et jrpg slipper du minimalt med grinding. Samt verdens byggningen er ganske så solid å , liker rett og slett at karakterer og npc har noe annet å si etter hver store hendelse.

Resident evil 3 Nemesis. Ble endelig ferdig med nemesis. Ganske tungt å spille nå, men for all del du kan bli vant til gameplayet og blir du det så funker det enda. Ikke utrolig vanskelig siden du har så mye ammo her i forhold til andre spill, hele veien igjennom. Dog det var en periode i spillet hvor jeg hadde litt for litt health items. Puzzlene gir ikke alltid mening heller. Å ved unntak av en boss så er spillets bosser å relativt greit. Like å at du ar noen forskjellige story valg som kan endre små ting. Greit spill ikke mer. Litt som fe 4 dog er nok knepent bedre , et av de svakere spill jeg personlig har godt igjennom i løpet av min tid her i GR
  • 0
The last of us

Spilte igjennom for å hype meg opp for toeren senere i år. Spilte på hard denne gangen og vanskelighetsgraden holdt det den lovet. Jeg var konstant stressa over hvor lite ressurser jeg hadde og bannet for meg selv for hvert skudd jeg måtte avfyre. Ellers så er det jo ikke så mye annet å si enn at det er en fantastisk fortelling med godt gameplay til å backe det opp. Virkelig ett av mine favoritt spill igjennom tidene
  • 0
Pillars Of Eternity

Altfor lenge siden jeg faktisk rundet ett spill men når jeg nå venter på at oppfølgeren skal komme i posten,så synes jeg det var på tide.
"Living My Life In A Japanese Garden of Dreams"
  • 0
Quantum Break. Tok litt tid i starten før jeg fikk en skikkelig gnist for spillet, men etter det så ble alt med spillet så utrolig mye bedre. Jeg klarer fortsatt ikke helt skjønne hvordan Remedy klarte å lage et så interessant spill. Et par minus-sider ved spillet, men det som jeg biter meg mest i er hvor kortvarig dette spillet er.
  • 0
GTA V

Spilte gjennom historiedelen for å friske opp minnene til en 'litt spesiell blogg' jeg holder på å skrive.
  • 0
Divinity Original Sin Enchanted Edition

Påsken ble brukt til og spille og siden jeg kom så langt så fullførte jeg spillet ikveld og reddet verden,så da kan jeg fortsette på oppfølgeren.
"Living My Life In A Japanese Garden of Dreams"
  • 0
Call of Duty: Modern Warfare

Et fantastisk bra krigsspill. Har ikke opplevd et så sterkt og emosjonelt krigsspill på mange år nå. Det frister veldig å kjøpe Modern Warfare 2 Remastered, men jeg får vente litt med det.

Holder på med å få Platinum i MW. Enkelt og greit. Eneste som er nervepirrende er å fullføre spillet på Veteran.
  • 0
Yakuza 3 remastered.
Ehhhhhh.... For de som liker yakuza serien så er nok denne også verdt en gjennomspilling. Men hvis du er som meg og har spilt kiwami en og to så må du forberede deg på en skikkelig nedgradering. Jeg visste at det ikke kom til å være like bra som kiwami 2, men jeg var ikke helt forberedt på hvor mye i yakuza 3 som ikke akkurat har tålt tidens tann.

Utviklerne sa at 3-5 var såpass moderne at de ikke trengte remakes, men yakuza 3 burde nok absolutt ha fått kiwami behandlingen. Spiller nr 4 nå og det virker mye bedre.

Ett siste tips hvis du skal spille nr 3 så sett vanskelighetsgraden til normal. Jeg spilte på hard og det eneste det gjør er at du ikke gjør noe som helst skade og i tillegg så er alle fiendene i dette spillet blokkering eksperter. Hard gjør det ikke mer utfordrende, det gjør det bare mer irriterende.
  • 0
Mass Effect

Min andre gang jeg fullfører dette spillet,planen er og spille resten av Mass Effect spillene etter hverande,så får se hvor langt jeg kommer.
"Living My Life In A Japanese Garden of Dreams"
  • 0
Spider-man miles morales. Veldig kul historie og en del forbedringer fra forgjengeren. Det er fortsatt litt generisk ubisoft sideinnhold, men mesteparten av det er mer organisk pakka inn. Litt kort, men historien hadde nok bare blitt oppblåst hvis den skulle blitt strukket ut lengre.
siste kamp - DOOM Eternal, det var veldig bra, jeg anbefaler det på det sterkeste.
  • 0

Assassin's Creed: Valhalla 9/10!!

Kjekt som bare det

Rainbow Mushroom
  • 0

MW3 2023

irriterende dårlig story, men god multiplayer 

Rainbow Mushroom
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!