Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

Hvilket spill gjennomførte du sist?


Mass Effect 2 (PC)

Shephard, Samara, Jacob, Miranda, Grunt og Garrus overlevde.
  • 0
Half Life 2: Episode 2 (PC)

Genialt spill, kan ikke vente på neste tilskudd i serien!
  • 0
Bulletstorm

Jeg syntes egentlig spillet var dårlig. Det var vakkert, morsomt og et gameplay som var nokså greit. Men jeg syntes det var alt for lineært og da mener jeg super lineært, man kan liksom ikke bare gå andre veier en den man må gå, og spillet holder deg i hånden helle tiden så man har egentlig mye å gjøre i spillet. (utenom å drepe flere dusin fiender for nesten vært rom man går inn i.)

6 eller 7/10
--- Half-Life 3 --- coming 13.13.13 --- still waiting ---
  • 0
Street Fighter x Tekken (360)

Tja, hvis man kan telle med arcade, har jeg vel slått spillet opptil flere ganger
Pray for the Kahn's mercy.
  • 0
Street Fighter X Tekken

Har spilt igjennom Arcade Mode 2 ganger nå. Den er kanskje kort, men kjempegøy!
"Sometimes good people make bad choices. It doesn't mean they are bad people. It means they're human."
  • 0
The First Templar

Siterer meg selv fra Hva spiller du nå tråden:

Kjedelig grafikk, klønete kontroller, så og si ingen mulighet til å utforske, story jeg ikke gidder å følge med på, dårlig stemmeskuespill, hundre karakterer som deler samme ansikt, kjedelig kampsystem, fiender som tåler overdrevent mye, osv, osv, osv.

Forestill deg Assassin's Creed 1, ta bort alt som har med assassins å gjøre så du bare sitter igjen med templars og dumme soldater.
Fjern kampsystemet og behold to knappers button mashing i seks-syv timer.
Da har du The First Templar

Fantastisk... bedritent

3/10
  • 0
Ocarina of Time 3DS og Final Fantasy X til PS2. Utrolig bra spill! Det er sånne spill som virkelig gjør at jeg er glad for at jeg spiller spill. Vet at mange ikke likte FFX, men jeg syns jeg var kjempebra. Anbefales til alle som liker JRPGer.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Dark Souls.

Et fantastisk, og utfordrende spill.
Digger combat systemet, og alle de varierte områdene og fiendene/bossene, samt den mystiske historien holder interessen oppe gjennom hele spillet.

Er allerede på god vei i NG+.
Hei.
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Vet at mange ikke likte FFX, men jeg syns jeg var kjempebra. Anbefales til alle som liker JRPGer.


Enig.

Siste jeg ble ferdig med var Mass Effect 2. Ja, jeg vet jeg er litt sent ute. Ble ferdig med det 1 uke før Mass Effect 3 kom ut. Xboxen min hadde vært ødelagt en stund, og orket ikke å fikse den etter fjerde red ring of death. Så den sto en stund. Men fikset nå.
''Got some rare things on sale stranger!''
  • 0
God Of War HD

Det er første gang jeg har spilt God Of War og jeg angrer ikke på at jeg kjøpte HD Collection. Nå som jeg er ferdig med enern som var et fantastisk spill er jeg klar for toern.
"Sometimes good people make bad choices. It doesn't mean they are bad people. It means they're human."
  • 0
Gled deg albaga, etter å ha spilt alle 5 spillene så syntes jeg God of War 2 kom best ut!
Min liste:
God of War 2
God of War 3
God of War: Ghost of Sparta
God of War
God of War: Chains of Olympus
--- Half-Life 3 --- coming 13.13.13 --- still waiting ---
  • 0
Jak 3 HD

Treeren er betraktelig bedre enn toeren, men det når ikke opp til den fabelaktige eneren. Kjørefølelsen er forbedret, sjekkpunktsystemet er bedre og det er ikke like langt å reise imellom oppdragene. Det er også masse varierte oppdrag og miljøer, som er med på holde interessen oppe.
Let the voice of love take you higher
  • 0
Metal Gear Solid

Jeg har ikke akkurat spilt det...men jeg så en walktrough og jeg vill faktisk legge til her fordi jeg har brukt helle 6, 5 timer nå på å se det i action. Og jeg angrer på at jeg ikke har spilt det, jeg gleder meg til å endelig få spilt MGS2 nå.
Men jeg må kanskje si noe om spillet...Metal Gear Solid er det peneste spillet jeg har sett som er gitt ut på PS1 konsollen, og det er ikke langt unna grafikken på de første PS2 spillene. gameplayet var faktisk ganske av avansert for sin tid, og alle gameplay mulighetene er mange. Det er så mange at når man ser på nå tidens spill, så blir man faktisk skuffet. Lyden er i topp klasse, stemmeskuespillet er mye bedre en spill som Mass Effect, Call of Duty, The Witcher 2, Skyrim osv...altså det er fantastisk, dette er stemmeskuespillere som virkelig legger følelser i stemmene. Men det som er best med spillet er den vel skrevne historien, som er så intens og skremmende god. Når du ser tilbake på denne generasjonens spill historie blir du neste flau. Fordi MGS1 har faktisk den beste historien jeg noen gang har blitt fortalt i et spill med så utrolig mange twister og vendinger. Med et solid plot som gir en frysninger. Jeg vil nesten gå så langt som å si at MGS er verdens beste spill, men det som får meg til å ikke si dette er: Jeg har faktisk ikke spilt det.

11/10

Lagt til 2012-04-15 01:37:
Her er forresten video serien jeg så, veldig morsom fyr han som kommenterer
http://www.youtube.com/watch?v=Mnszck9Y6NE&feature=plcp&con
text=C42b8a1fVDvjVQa1PpcFP8_1ZLGEFnJ3fOQ-k3hRAAa9RMtqgxY
tE=
--- Half-Life 3 --- coming 13.13.13 --- still waiting ---
  • 0
Har akkurat spilt ferdig Metal Gear Solid, The Twin Snakes. Dette spillet er så bra, så utrolig bra. Så da er det over på MGS2, holder på med en playthrough av hele Metal Gear Solid serien!
Kept you waiting, huh?
  • 0
Oi du har faktisk Twin Snakes? Det har jeg faktisk aldri sett i noen butikker verken nytt eller brukt.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
God Of War II HD

Hva skal jeg si? Den bad-ass Kratos har virkelig gjort meg interessert og glad i God Of War serien, samt gresk mytologi. God Of War II er veldig lik forgjengern med lite nytt, men det gjør det ikke dårlig. God Of War II er fantastisk på alle måter og slår forgjengern etter min mening. Så nå blir det å kjøpe treern.

Siterer Creteck:
Gled deg albaga, etter å ha spilt alle 5 spillene så syntes jeg God of War 2 kom best ut!
Min liste:
God of War 2
God of War 3
God of War: Ghost of Sparta
God of War
God of War: Chains of Olympus


Kul liste, men ble overrasket over at du synes at GoW: Ghost Of Sparta er bedre enn GoW 1. Ellers så har vi samme mening, men må få skaffet meg treern først. PSP-spillene blir der dessverre ikke noe kjøp av.
"Sometimes good people make bad choices. It doesn't mean they are bad people. It means they're human."
  • 0
Siterer albaga:
Kul liste, men ble overrasket over at du synes at GoW: Ghost Of Sparta er bedre enn GoW 1. Ellers så har vi samme mening, men må få skaffet meg treern først. PSP-spillene blir der dessverre ikke noe kjøp av.


Jeg vet ikke helt selv, men jeg syntes det er bedre siden det er en origin story om bakgrunnen til Kratos! Jeg vil faktisk ikke anbefale å kjøpe HD collection 2, fordi det er bare ca. 10 timer til sammen...
Men når jeg tenker meg om så er kanskje GOW1 bedre en Ghost of Sparta...er bare en stund siden jeg fullførte det..
--- Half-Life 3 --- coming 13.13.13 --- still waiting ---
  • 0
Limbo. Utrolig vakkert og bra spill.
''Got some rare things on sale stranger!''
  • 0
Skullgirls
x8 faktisk. Var ikke store greiene, men nokså greit for en fighter.
Pray for the Kahn's mercy.
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Oi du har faktisk Twin Snakes? Det har jeg faktisk aldri sett i noen butikker verken nytt eller brukt.


Kjøpte det da jeg var ti år, på Spaceworld. Mitt første 16-årsgrensespill, brukte mye tid på å overtale mamma. Er det lureste kjøpet jeg noensinne har gjort, uten det ville jeg aldri ha blitt introdusert til MGS-serien og missa ut på den viktigste spill-, film- eller bokserien i mitt liv.
Kept you waiting, huh?
  • 0
Siterer Dump Truck:
Kjøpte det da jeg var ti år, på Spaceworld. Mitt første 16-årsgrensespill, brukte mye tid på å overtale mamma. Er det lureste kjøpet jeg noensinne har gjort, uten det ville jeg aldri ha blitt introdusert til MGS-serien og missa ut på den viktigste spill-, film- eller bokserien i mitt liv.


Husker jeg også var veldig interessert i MGS serien for endel år tilbake og ville prøve et av spillene. Jeg hadde jo ikke en PS2 eller PS3 da, så etter mye leting fant jeg MGS2 til Xbox brukt. Det er kanskje et av mine beste kjøp!

...men nå har jo Xboxen fått store problemer med å lese disker og sånt da. Drittkonsoll...
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Citerer Dump Truck:Kjøpte det da jeg var ti år, på Spaceworld. Mitt første 16-årsgrensespill, brukte mye tid på å overtale mamma. Er det lureste kjøpet jeg noensinne har gjort, uten det ville jeg aldri ha blitt introdusert til MGS-serien og missa ut på den viktigste spill-, film- eller bokserien i mitt liv.

Husker jeg også var veldig interessert i MGS serien for endel år tilbake og ville prøve et av spillene. Jeg hadde jo ikke en PS2 eller PS3 da, så etter mye leting fant jeg MGS2 til Xbox brukt. Det er kanskje et av mine beste kjøp!


Jeg gikk ikke inn for å oppleve serien, jeg tror ikke det var det spillet jeg opprinnelig skulle kjøpe en gang. Tror det bare var et spill som jeg kjøpte fordi det jeg egentlig skulle ha ikke var der. Hundre prosent lykketreff, er så utrolig glad for at jeg endte opp med å kjøpe det. Hadde vært en fattigere person uten.
Kept you waiting, huh?
  • 0
Vanquish

Fyfader, for et spill! Holder ett heseblesende tempo igjennom hele spillet og kampene, spesielt mot de større fiendene er fantastisk morsome! Desverre er herligheten altfor kort. Brukte kun fem og en halv time på første gjennomspilling.
Let the voice of love take you higher
  • 0
The Witcher 2: Assassins of Kings (Xbox 360)

Okey, dette er et sitat av førsteinntrykket mitt fra Witcher 2 tråden:

"Hadde ingen forventninger på forhånd og jeg visste knapt noe om serien.
Det jeg hadde håpet på, var en mer åpen verden enn det jeg fikk.
Kjedelig med usynlige vegger overalt og at man må løpe frem og tilbake på de samme stedene hele tiden. (Mulig dette forandrer seg senere)

Grafikken er ålreit og jeg liker den mørke stilen, men de kunne jobbet mer med blandt annet monsterdesignet. De figurene jeg har møtt til nå er ikke spesielt mye å se på og når de går igjen og igjen og igjen, så blir en fort lei.
(La også merke til at jeg møter noen av de samme i kapittel 2 -.-)

Musikken er strålende! Men det høres litt merkelig ut når den ofte blir avbrutt og så begynner igjen noen sekunder senere, uten noen som helst grunn.
Hadde det vært cut-scenes eller noe, så hadde jeg skjønt det, men det kan skje når som helst.

Kontroll og gameplay er så som så.
Syns kontrollen var litt seig i begynnelen, med et alt for sensitivt kamera (som ikke kan endres på), men det kommer seg.
Jeg syns vanskelighetsgraden var drøy, så jeg satte den fort ned på easy.
Vil ikke bruke hundre år på hver fight. (jeg spiller som kjent for story og underholdning, ikke for utfordring).

Har ikke noe imot den ekstreme mengden dialog og jeg liker at det ikke alltid er det "gode" alternativet som står øverst, slik det gjør i så mange andre RPG'er.
Her må en faktisk se før en trykker.

Så karakter for førsteinntrykket blir noe slikt som en svak 7/10.
Ålreit spill, men det går veldig opp og ned på forskjellige punkter."

---

Etter endt gjennomspilling er det ikke stort som har endret seg.

-Storyen ble gradivis kjedeligere å følge med på (hvertfall den politiske delen), så på slutten var jeg ikke spesielt interessert lenger.
Den var ikke dårlig, bare ikke helt slik jeg hadde forestilt meg og som sagt ble det litt for politisk, med hvem som skal styre her og der and whatnot.
Akkurat som Geralt, kunne jeg ikke brydd meg mindre...
Epiloguen reddet den hvertfall litt, ved å handle om den delen av storyen jeg faktisk ville sett mer av.
Trodde forøvrig spillet skulle være lenger, men det viste seg at den tredje disken var soundtracket, så thumbs up for å ha inkludert det.

-Det ble stadig flere trege teksturer jo lengre jeg kom og mot slutten av kapittel 3 hadde de lasteproblemer hele tiden, til et punt hvor en del mennesker ikke var mer enn en klump med farger og diverse ting på bakken så ut som grøt.

-Verden ble ikke noe mer åpen, men det hadde jeg heller ikke forventet. Dog var det litt kjedelig med bare fire middels store områder totalt i hele spillet.

-Side quests varierte mellom "tja, jeg kan vel gjøre det" til "meh...", så jeg skulle gjerne hatt flere som faktisk var underholdende. Det er ei grense for hvor mange ganger det er gøy å rote rundt i nesten identiske huler og drepe nesten identiske monstre og de andre oppdragene hadde jo stort sett noe med den politiske delen av storyen å gjøre.

-De "problemene" jeg hadde med kontrollen, merket jeg ikke noe til på slutten, så det var som med det meste en vanesak.

Alt i alt var det et helt ålreit rollespill.
Bedre enn mange jeg har spilt de siste årene, men ikke så bra at det fortjener en plass på noen liste.
Så jeg står ved den karakteren jeg ga etter førsteinntrykket.

Svak 7/10
  • 0
Journey

Litt overhypet, men for all del, et meget underholdende, og på sin måte rørende spill. Anbefales varmt.
Bonkies - Apekatter, Tetris og avansert robotikk i skjønn forening
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!