Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

Hva spiller du nå?


Går i Watch Dogs 2 her.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
Siterer The Cookiemonster:
Går i Watch Dogs 2 her.


Her også
Damn, I'm good. Sideswipe, Transformers Revenge of the Fallen
  • Los
  • Los
No Man's Sky på survival mode. Det er supert! Det gir spillet den utfordringen det skulle hatt hele tiden. Man må tenke seg om på hvordan man bruker ressurser, hvor man landet og planlegge hva man skal oppgradere eller fikse..mest sannsylig fikse siden jeg dør ganske ofte

Jeg landet på en planet hvor Sentinelsene var veldig aggressive og det var en kamp å skrape sammen ressursene jeg trengte for å komme meg vekk! Og når man finner store årer av materialer som man kan selge for gode summer er det alltid et stor hurra!
Vis vinden løye går e rett på tryne
Dragon quest 8 på 3ds foran peisen uten strøm og vann...
For Honor. Snart 2. prestige på Orochi master race. Need all dem customizations y'kno.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
Age of Empires II.

Gode minner! Like gøy som jeg husket det. Wololo!
The Legend of Zelda: Breath of The Wild
Siterer stikox93:
The Legend of Zelda: Breath of The Wild


Elsk.
Det å røyke strå, det er det samme som når 14-åringene drikker seg "drita" på Burn.
Testet seks-syv timer av Mass Effect Andromeda via EA Access.
Dette blir ikke kjøpt i nærmeste fremtid.
Trodde det ble utsatt for finpussing minst en gang, men dette er ikke finpusset i det hele tatt.
Enten har EA pushet Bioware ekstremt for å bli ferdig, eller så har sistnevnte vært utrolig late på flere områder.

Første negative er at det lider av samme problem som Dragon Age Inquisition i character creation. Det er nesten umulig å lage noen som ser ålreit ut, men om du så klarer det, så vil de ikke se helt sånn ut i spillet likevel.

Nesten samtlige mennesker jeg har sett ser oppblåste ut i ansiktet, mange ligner litt for mye på primater. Merket også at flere kropper hadde merkelige proposjoner.
Ansiktene viser nesten ingen tegn til reaksjon på noe som helst, uansett hva som skjer, men stirrer ofte bare tomt på et eller annet foran dem. Eller så blir de forvridd i en grimase som ikke matcher situasjonen (eller noen annen tenkelig situasjon).
Hår ser ut som det er laget av papir, og forutenom de mest vanlige, er hårfargene så sterke at det ser ut som en har sjamponert håret med glowsticks. Det ser virkelig ikke bra ut.
De få latterlige skjegg-alternativene, ser ut som de er påført med spray verktøyet i paint ala windows 95.

Stemmeskuespillet er som regel ålreit, men taleanimasjonene er ofte så dårlig og usynkronisert, at det er flaut. De har gjort det bedre før, og vi ser langt bedre i spill generelt nå for tiden, så dette er latskap.

Men det er ikke bare ansiktsanimasjon som er dårlig gjennomført. Stort sett alt av bevegelsesanimasjon ser nemlig ut som det er laget av et lite amatørteam og ikke en stor utvikler med masse spill bak seg. Spesielt i filmsekvenser blir dette tydelig. Mye hakking, og rare bevegelser, eller så er det bare livløst. Til tider kan man lure på om de har laget deler av dette i Garry's Mod... Og det er ikke tull en gang, det er bare trist.

Gameplayet i seg selv er forholdsvis likt det i ME3, men ting går enda litt raskere for seg. Jump-jet er et greit tillegg til utforsking og generelt bare komme seg fort rundt, men jeg personlig foretrakk det litt tregere gameplayet i spesielt ME1.

Alt av landskap, skip, romstasjoner og andre ting, veksler mellom å se veldig pent ut, og som noe fra både en og to generasjoner tilbake. Tydelig at de ikke har viet like mye tid til alt.
Opplevde også store mengder tekstur pop-ins både i landskap og på personer.
Spesielt arr og detaljer i ansikt laster ofte etter samtalen har pågått noen sekunder.

Det jeg har sett av storyen så langt har ikke vært noe å rope hurra for. Jeg føler ingen trang til å spille mer. Manuset er tamt, og det var et par vitser fra team-medlemmer som fikk meg til å riste oppgitt på hodet. Forhåpentligvis utvikles de viktigere karakterene betydelig mer etter de første timene, for så langt er det ingen som har utmerket seg på noen måte.

Kanskje blir spillet ekstremt mye bedre etter de første seks-syv timene, men om det ikke oppleves som bra før det, kan det ikke kalles et godt spill i min bok.
Bioware kan så ekstremt mye bedre enn det her hvis de vil. Jeg velger å tro at EA har pustet dem i nakken hele veien, og at det er unnskyldningen for et åpenbart uferdig prosjekt.
Det kunne med fordel vært utsatt hvertfall et år til.

Om jeg spiller det igjen, så blir det nok ikke før det ligger gratis i EA Access vault.
Skuffende greier... glad jeg ikke forhåndsbestilte.
  • 0
Hmm, innlegget ditt uroer meg. Det at spillet skurrer på det grafiske kommer vel mye av at EA pusher den forbanna Frostbite-motoren på alle studioene sine når det ikke er noen andre enn DICE som klarer å bruke den. Det forsvarer dog ikke at animasjoner og teksturer er ræv. Stemmeskuespill har vel aldri vært spesielt bra i Bioware sine spill, selv med fantastiske aktører som Jennifer Hale og Martin Sheen med på laget så har det alltid føltes stivt og unaturlig, så forventet helt ærlig ikke noe spesielt bedre fra Andromeda.

Det som derimot skremmer meg veldig er at hvis storyen er uinteressant, med et tamt manus og uinspirerte karakterer så forsvinner fort hele gleden fra de tidligere spillene. Det var ikke alltid storyen var helt på plass i originaltrilogien, men karakterer og overraskelser naila de.

Hvordan synes du selve universet var? Var det noe interessant å prøve å utforske de ulike kulturene og backstoryen til Andromeda-galaksen, eller føltes det bare som uinteressant svada? Var nettopp det elementet, selve universet og hvor godt gjennomført det var, som fikk meg til å runde ME 1-3 nesten 7 ganger i håp om å fortsette å oppdage nye detaljer. Noe jeg stadig gjorde.
What is best in life? To crush your enemies, see them driven before you, and hear the lamentations of their women. That is good.
  • 0
Skal prøve å forholde meg kort, men personlig etter 8timer på hardcore:

- Dårlig animasjoner, noe av det dårligste jeg har sett - Fantes bedre på Ps2.
- Veldig morsomt gameplay, sleit noe i førsten men funker fett etter et par timer.
- Jeg spilte aldri mye av DA:I fordi de første timene ikke imponerte meg, men her syntes jeg det er morsomt å utforske, og finne ut ting om planeten.
- Sideoppdragene gir faktisk mening, fant ingen som var like i min spilletid.
- Historien for meg er interessant, også en håndfull karakterer jeg syntes er kule.
- Character creation suger, men shit au - du går med rustning og maske mesteparten av spillet uansett.
- Den "bilen" - glemt navn. Er ganske så kjekk å kjøre rundt i.
- Elsker den nye måten å svare folk på, og å ta valg.

Alt i alt for min del: Klarer du å se forbi dårlig animasjoner og character creation, men liker RPG så er spillet her verdt et kjøp i min bok.
The D' is silent.
Mens resten sutrer over Mass Effect så koser jeg meg med Horizon: Zero Dawn.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Siterer The Cookiemonster:
Mens resten sutrer

#triggered
Veni, Vidi, Dormivi
  • 0
Siterer The Cookiemonster:
Mens resten sutrer


De har jo ventet lenge på det spillet.
Spiller Horizon: Zero Dawn selv. Et godt spill! Storyen er grei til nå. Antar den blir mye mer spennende utover når man finner ut hvordan verdenen ble til etc. Stilen og estetikken er kreativ og rå. Synd det ikke gikk inn i sideoppdragene som basically spiller som Witcher 3s der man skal redde en kompis av en type som er forsvunnet, følge sporet hans og slåss mot en maskin som har han fanget. Nesten. Hver. Gang.

Dialogen mellom karakterer er framet awkward og mye av skuespillet er ufattelig stivt. Har 10 timer i det og gleder meg til å spille det mer. Håper jeg blir ferdig innen Mass Effect. Reaksjonene til early accessen skremmer meg dog :/
"Homosexuality appears in over 4000 species, homophobia appears in one"
  • 0
Siden jeg er ferdig med Horizon: Zero Dawn og Breath of the Wild har jeg gått tilbake til Nioh. Var litt vanskelig å komme inn i det igjen, men nå går det for det meste bra. (Til jeg møter en boss, vel og merke)
Let the voice of love take you higher
Tar en pause fra Nioh til fordel for NieR: Automata. Jeg har ventet lenge på dette, og så langt er dette gull. Musikken gjør ting med meg.
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
Back on the grind i Super... Smaaash Brothers... Maylayyyyyyyyyyyy!
''eh'' - Link
  • 0
Spiller ME:Andromeda for tiden og det er en merkelig opplevelse. Er en stund siden jeg har spilt et spill der jeg er usikker på om jeg har det gøy eller ikke.

Merkelige animasjoner, en god del bugs og dårlig dialog (både skript og fremførelse) gjør sitt for å trekke ned spillet. Det er også en god del designvalg som får meg til å stille spørsmål med hva utviklerne faktisk har tenkt.

Det verste eksempelet er når man skal dra til en ny planet og først må zoome ut fra planeten du er på, så velge hvor du skal dra, så zoomer kameraet tilbake til planeten du var på og "kjører" til planeten du vil til hvor den først zoomer helt inn og så zoomer litt ut. Det eneste dette presterer er å gjøre noe som burde ta 5 sekunder til noe som tar et halvt minutt.

Jeg måtte også skru ned vanskelighetsgraden siden spillet ble så utrolig kjedelig. Vendepunktet var når jeg skulle drepe en stor boss, men måtte dra tilbake til nærmeste FOB for å fylle på ammo 7 ganger (SYV!) og dette tar ikke med de ammokassene som lå rundtomkring med i beregningen. Jeg liker vanskelige spill men når hver eneste fiende tar 2 magasiner å knerte og man kan bruke opp all ammo på et våpen for noen av elitene så går det over grensen imo. De burde skru opp skaden til fiendene og skru ned helsen deres i stedet for at hver eneste lille ting skal være en tanks som man må pumpe full av bly.

Er også relativt lite fan av at vi ikke kan styre våre evnebruken til våre minions og at mye av variasjonen i ferdigheter er borte. Jeg skjønner at de valgte å begrense oss til 3 krefter for å bli kvitt pausemenyen man valgte krefter av for å få mer fart på gameplayet men etter min mening flyter ikke spillet noe bedre og det føles fattigere.

Har dog hatt det morsomt, spillet blir bedre hvis du prøver å glemme at det er et Mass Effect og angivelig et AAA-spill. Tror 7/10, som GR ga, er en fair karakter. Mye av kritikken kommer bare fordi man forventet så mye mer.
Veni, Vidi, Dormivi
Spilt litt på Inside (flott spill) og skal til å begynne på God of War III Remastered.
Plukket opp Assassin's Creed: Black Flag igjen! Har ikke spilt serien på tre år, og det er jeg glad for. Ga opp på denne tidlig grunnet jeg var utbrent av serien der selv båtene ikke gjorde mye for meg. Nå? Jada, er litt tilbake. Samme problemene som sist: oppdrag der man følger folk. Denne gangen på havet som er enda mer frustrerende. Fiendene er dumme som brød der stealth er noe du gjør for din egen opplevelse, ettersom det ikke er effektivt. Combat er heller ikke særlig spennende der det er lite tanke og til tider veeeldig choppy. Har egentlig ikke blitt introdusert til noen story etter mange timer. Takk gudene for båtene. De er ganske gøy og til tider litt frustrerende. Vil spille mer for å oppgradere båten, cruise de syv hav med den mektigste skuta i mens mine blodtørste menn jaller på en vise. Det er øyeblikkene som gjør dette spillet.
"Homosexuality appears in over 4000 species, homophobia appears in one"
Spiller vel enkelig litt av hvert nå. Men, det meste går i persona 5. Men, spiller også litt fifa 16 ,resident evil Remake og alien isolation. Har også vurdert å gå innom og få spilt litt witcher 3 :blood and wine i helgen å.
  • 0
Jeg har vippet litt mellom Just Cause 3, Deus Ex: Mankind Divided (veldig lovende spill) og Skyrim.
Mario Kart 8 på Nintndo WiiU
Solidus95
  • 0
Siterer Solidus95:
Mario Kart 8 på Nintndo WiiU


Mario Kart 8 Deluxe
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!