Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

Zelda ~ Offisiell tråd ~


Siterer sonic og link:
Skal gjøre det.


Har du ikke hatt den i en del dager nå?
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Jeg er i Oslo, boken er i Bergen.

Vet Kakashi har lest noe av den, så spør han om det er noe du lurer på. Stikker selv innom Bergen på mandag, så boken blir lest i løpet av neste uke.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Lura på om andre deler mine meininger om dette her: kven hater/liker ikkje Skyward Sword her?
  • 0
Siterer sonic og link:
Jeg er i Oslo, boken er i Bergen.


Folk henger seg stadig opp i bagateller ...

Siterer Grotlo:
Lura på om andre deler mine meininger om dette her: kven hater/liker ikkje Skyward Sword her?


Jeg ville likt at verdenen hang mer sammen, men ellers har jeg lite negativt å si om spillet. Hva er det som er dårlig?
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Bortsett fra enkelte partier som var fryktelig kjedelig, samt at øyene ikke var så spennende, så synes jeg SS var et fantastisk spill.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Siterer Grotlo:
Lura på om andre deler mine meininger om dette her: kven hater/liker ikkje Skyward Sword her?


Som nevnt av remote, så likte ikke jeg heller at verden var så "lukket" og usammensatt. Jeg fikk heller ikke den Zelda-følelsen som jeg fikk av f.eks OOT, TWW og TP. Noe som gjør spillet til et av de dårligere i serien etter min mening. Fortsatt et fantastisk spill, syns bare ikke det levde opp til forventningene.
  • 0
Skyward Sword var et fantastisk spill etter min mening.
"Sometimes good people make bad choices. It doesn't mean they are bad people. It means they're human."
  • 0
Siterer remote:
Citerer Grotlo:Lura på om andre deler mine meininger om dette her: kven hater/liker ikkje Skyward Sword her?

Jeg ville likt at verdenen hang mer sammen, men ellers har jeg lite negativt å si om spillet. Hva er det som er dårlig?

Vel, eg ville ikkje mislike spillet, men det var så mykje som plaget meg. Har fått starta på ein anmeldelse av spillet og eg har samlet sammen tankene mine om kva eg synes er dårleg med det. Om dere likte spillet, så misunner eg dere, for eg ville verkeleg like det. Men here goes.

"- Kontroller som ikkje kommer i nærheita av sitt potensial. Manglande Zelda atmosfære og følelse. Veldig utvaska farge-palett. Fi føles tvunget på. Himmelen er i bunn og grunn der bare for å vere eit ledd i historien. Sliter med å motivere. Utruleg irriterande RPG elementer. Mykje føles som filler. Ingen meir personleg historie, som først lovet. Lite frihet."

Fekk ikkje heilt sagt det som irriterte meg mest: Zelda formelen som ofte brukes bra, blir brukt så mykje at det ødela spillet. Det eg meiner er det at du som oftast skal få tak i nokre ting for å få tilgang til ein annen for så å ta sistebossen. Men på Skyward Sword, så måtte du få tak i nokre ting, for å klare å få ta nokre andre ting, men før det, så må du få tak i enda fleire ting. Dette føles så åpenbart og enda med å bli filler.

Skal sjå om eg får skrevet ein anmeldelse ein gang.
  • 0
Har lest rundt 100 sider av boken nå. Første del av boken går ut på å fortelle om utviklingsprosessen til Skyward Sword. Mange flotte concept art, men synes det ble brukt litt mange sider til emne (rundt 60).

Etterpå handler det om timeline. Veldig interessant, og glad for at det blir bevilget så mange sider til noe de fleste fans lurer på.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Lest hele nå. Boken er delt i 4 deler. Den ene tar for seg utviklingen av Skyward Sword. Likte alle tegningene.

Andre del tar for seg tidslinjen. Den mest interessante delen i mine øyne.

Tredje del har mye forskjellig artwork fra serien, samt litt om de ulike spillene. Ganske lik del 1 egentlig, bare at det er en gjennomgang av hele serien, med mer fokus på tegninger.

Del 4 er en tegneserie/manga på 32 sider. Den var forsåvidt underholdende.

Alt i alt en ganske god bok, men skulle gjerne sett litt mer fokus på Lore. Er nok mer de kunne ha skrevet om Hyrule.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Hvor var det du kjøpte den?
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Bestilte fra Amazon.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Har bestilt boka
  • 0
Slik som Grotlo ble jeg nok heller skuffet. Og det han har nevnt er ting jeg er enig Kontrollene, den avstengte verdenen, Fi, harpen og himmelen er ting som plagde meg mye. Det var bare to ganger jeg fikk Zelda-følelsen. Når du får harpen og endingen. resten følte jeg bare ble slitsomme, umotiverende deler.

Sterke ønsker for neste Zeldaspill er en myye mer dyster verden, (Liksom, vi er i en verden full av ondskap her!..) og en mye mer sammensatt og åpen verden.
Oh yeah? Says you and what army?
  • 0
Dette blir et langt innlegg, hadde tenkt til å skrive en blogg, men passer best i denne tråden føler jeg

Advarsel: mye spoiler hvis du ikke har spilt noen av Zelda- spillene.

Det er mange teorier og spekulasjoner i Zelda- spillene , og her en dag kom jeg til å tenke over div ting, ha i bakhodet at det er flere år siden sist jeg spilte dette:

1: Ocarine Of Time og Majoras Mask : I Hyrule møter vi mange folk, blant annet Malon, Anju og alle de andre folka i Kakariko Village. Greia er at i Majoras Mask drar man til Termina, og alt dette foregår jo i samme tid som Ocarine of Time, men hvorfor er både Anju, arbeiderne i Clock Town og mange av de andre karakterene i Termina, akkurat de samme som er i Hyrule?

Tar jeg ikke feil møter vi også en kopi av Malon, som heter Romani, og alle de andre som også er på Romani Ranch, er også helt like folka i Hyrule (Ingo (sitter mye på Milk Bar, mener Talon er bartender der), han triste fyren med hanekammen (som passer på høner i Majoras Mask, men sitter på en kasse i Kakariko Village i "fremtiden" i Ocarine of time).
Hvordan kan de absolutt helt samme/mulig samme folkene være i Termina?

Kan hende de plutselig har bestemt seg for å flytte etter at Link reddet Hyrule i Ocarine of time, men i Ocarina of time drar vi jo frem i tid, og da er Malon og alle disse fortsatt i Hyrule.

2: I Majoras Mask er vi på leiting etter Navi, men hvorfor stakk Navi av i slutten av Ocarine of time?

3: I Twilight princess møter vi The Zora Queen, og hennes sang lyder som følgende: http://www.youtube.com/watch?v=bQy9pYQjG-U
I Ocarine of time er dette "forflyttningssangen" til The Water Temple, også kalt "serenade of water" som går følgenede: http://www.youtube.com/watch?v=72zr1S8Znfw

Kan dette ha noen sammenheng, tror dere? The Water Temple er jo langt unna Zoraene i Hyrule, men melodiene er jo helt like.

Dette er det jeg hovedsaklig lurer på, vet ikke om det er noe fasit-svar på noe, men er nysgjerrig på å vite hva dere tenker om dette
Kom med deres teori eller mening!

Er ikke sikker på om denne tråden er så aktiv lenger, men poster allikevel
  • 0
Siterer princesszelda:
akkurat de samme som er i Hyrule?


Spillet følger den unge Link etter at han har satt mestersverdet i stenen igjen, så den eneste forklaringa er vel at de også har flyttet litt på seg? De ble vel ferdige etter hvert i Kakariko?

Siterer princesszelda:
Hvordan kan de absolutt helt samme/mulig samme folkene være i Termina?


En forklaring er at det er parallelle tidslinjer.

Siterer princesszelda:
I Majoras Mask er vi på leiting etter Navi, men hvorfor stakk Navi av i slutten av Ocarine of time?


Det kommer jeg ikke på, men tenker det var fordi «oppdraget» var ferdig.

Siterer princesszelda:
Kan dette ha noen sammenheng, tror dere? The Water Temple er jo langt unna Zoraene i Hyrule, men melodiene er jo helt like.


Det har helt sikkert en sammenheng som mye i Zelda-universet har, selv om den sammenhengen ikke alltid er innlysende.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Takk for svaret, remote

men interessant å lese
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!