Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

Playstation 4 ~ Offisiell tråd ~


Siterer Rampage Jackson:
Jeg fant en side på n4g.com som vekte min oppmerksomhet.

http://www.edepot.com/playstation4.html

denne siden har masse informasjon om hvordan den framtidige etterkommeren av ps3 (ps4) vil bli, men det virker som den har tatt et steg i en litt annen retning også.

for jeg fant noe som virker litt anderledes.

"The PS4 brings along with it next generation gaming with enhanced feedback and sensors for better gaming experiences. It is easier to illustrate these new experiences by giving examples. A game would be even better. The motion detection on your four limbs in 3D (two hands, two feet, and your head) allows the game to detect your location, rotation, and force/velocity of movement. In the astronaut scenario, suppose you are in a game where you are inside a space module about to do a spacewalk outside. As soon as you step outside, where you move your arms and feet will coorespond to your avatar on screen. You can probably be lying down or standing while moving your limbs, but your actual on-screen avatar arms, legs, and head will correllate to how you position them in real life"

det virker som den vil bli en slags hybrid maskin av ps3 og en wii bare en del kraftigere, og den tar Wii konseptet et skritt videre virker det som.

men betyr dette at vi må stå/gå/strekke oss i den veien vi vil at avataren vår i spillet skal gå? dette høres bare stress ut, høres ikke ut som at vi kan spille lenger i fra godstolen.

hva synes dere?

-----------------------------------------------------

den nye ps maskinen skal også inneholde CELL2

"Cell2 Broadband Engine
The Cell2 CPU has three 4.2Ghz PPE (Power Processor Element) with two threads and sixteen 4.2Ghz SPE (Synergistic Processing Elements). The three PPE are general purpose CPUs, while the sixteen SPE are geared towards processing data in parallel. One SPE is disabled to increase yield, so the PS4 can have at most 21 threads runnings at the same time (6 from PPE and 15 from SPE). Note that one SPE is reserved for the hypervisor, so PS4 programs can take advantage of 20 threads. The Cell2 was introduced at 45nm and later PS4 model numbers starting with CECKG uses the 32nm version."

jeg personlig forstår ingen ting av det sist nevnte.
Jeg tviler litt på det der. Hvem som helst kunne ha skrevet det der! Jeg tror ikke på det før det står på en av sony's sider hvor en av sony's folk har skrevet det!
There is no directions on a sphere where everythong is middle.
  • 0
Siterer VVolf:
Citerer Rampage Jackson:
Jeg fant en side på n4g.com som vekte min oppmerksomhet.

http://www.edepot.com/playstation4.html

denne siden har masse informasjon om hvordan den framtidige etterkommeren av ps3 (ps4) vil bli, men det virker som den har tatt et steg i en litt annen retning også.

for jeg fant noe som virker litt anderledes.

"The PS4 brings along with it next generation gaming with enhanced feedback and sensors for better gaming experiences. It is easier to illustrate these new experiences by giving examples. A game would be even better. The motion detection on your four limbs in 3D (two hands, two feet, and your head) allows the game to detect your location, rotation, and force/velocity of movement. In the astronaut scenario, suppose you are in a game where you are inside a space module about to do a spacewalk outside. As soon as you step outside, where you move your arms and feet will coorespond to your avatar on screen. You can probably be lying down or standing while moving your limbs, but your actual on-screen avatar arms, legs, and head will correllate to how you position them in real life"

det virker som den vil bli en slags hybrid maskin av ps3 og en wii bare en del kraftigere, og den tar Wii konseptet et skritt videre virker det som.

men betyr dette at vi må stå/gå/strekke oss i den veien vi vil at avataren vår i spillet skal gå? dette høres bare stress ut, høres ikke ut som at vi kan spille lenger i fra godstolen.

hva synes dere?

-----------------------------------------------------

den nye ps maskinen skal også inneholde CELL2

"Cell2 Broadband Engine
The Cell2 CPU has three 4.2Ghz PPE (Power Processor Element) with two threads and sixteen 4.2Ghz SPE (Synergistic Processing Elements). The three PPE are general purpose CPUs, while the sixteen SPE are geared towards processing data in parallel. One SPE is disabled to increase yield, so the PS4 can have at most 21 threads runnings at the same time (6 from PPE and 15 from SPE). Note that one SPE is reserved for the hypervisor, so PS4 programs can take advantage of 20 threads. The Cell2 was introduced at 45nm and later PS4 model numbers starting with CECKG uses the 32nm version."

jeg personlig forstår ingen ting av det sist nevnte.
Jeg tviler litt på det der. Hvem som helst kunne ha skrevet det der! Jeg tror ikke på det før det står på en av sony's sider hvor en av sony's folk har skrevet det!
Det er søren meg bare tull! Holographical disks og sånn fins ikke! Og Cell2 broadband Engine har aldri kommet, og tviler på at den noen gang gjør det! Cell Broadband Engine er jo brukt i mange SUPER PC'er! Den er så bra at hvis jeg skulle sagt hvor bra måtte jeg ha sensurert det. Alt som ikke er sagt av Sony er ikke verdt å tro på! Bare noe, og det er lite!
There is no directions on a sphere where everythong is middle.
  • 0
Jeg håper uansett at det kommer en ny maskin i løpet av et år eller to... Om Sony kommer først så er det konge.

Hva som finnes og ikke finnes, og hva som kan være under hemmelig utvikling tør jeg ikke spekulere i, men jeg håper for guds skyld at jeg fortsatt kan sitte i godstolen og spille. Liker ikke tanken på å måtte være aktiv mens jeg slapper av...
@chubbyviking
  • 0
Siterer Drakenbourgh:
Liker ikke tanken på å måtte være aktiv mens jeg slapper av.

Det har jeg også reagert på. Liker å slappe av med spill etter en hard dag med jobb/skole.

Uansett så håper jeg at Sony (og alle andre produsenter for den del) velger å holde liv i de konsollene som allerede er på markedet framfor å kaste frem nye. Det er fremdeles mye potensiale i konsollene enda.
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0
Tenkte det var passende å gjenopplive denne tråden, siden katten endelig er ute av sekken.

Likte veldig godt konferansen til Sony. Spesielt tech-demoen til Quantic Dream var sånn passe awesome. Er også veldig begeistret over share-muligheten, virket ganske kult. Satser på at vi får se masse spennende fremover.
Let the voice of love take you higher
  • 0
I og med at denne tråden er ganske gammel mistenker jeg at førsteposten er litt vel ut-datert. En tråd med info som faktisk stemmer hadde ikke vært så dumt føler jeg.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Jeg føler at denne konferansen var en sneak peak av E3 og gamescom. De virkelige sakene kommer de neste månedene. Dette var mer en konferanse for å få specsa og en del sosiale features unnagjort i tillegg til å vise litt hva den klarer. Spillene osv. kommer de neste månedene.
  • 0
Gleder meg til Watch Dogs og hva David Cage vil komme med i fremtiden. Egentlig alt om konsollen og kjernespillene.
"Sometimes good people make bad choices. It doesn't mean they are bad people. It means they're human."
  • 0
Siterer fantomena:
Jeg føler at denne konferansen var en sneak peak av E3 og gamescom. De virkelige sakene kommer de neste månedene. Dette var mer en konferanse for å få specsa og en del sosiale features unnagjort i tillegg til å vise litt hva den klarer. Spillene osv. kommer de neste månedene.


Satser på det. Så de neste månedene fremover kommer til å være stappa med snadder
  • 0
E3 kommer til bli ekstra spennende i år, både med tanke på hva Sony kommer til å vise mer av, i tillegg til hvordan MS vil respondere. Håper virkelig at de viser den nye Xboxen.
You exist because we allow it, and you will end because we demand it.
  • 0
Siterer Kronoz:
Kom PS før 64?
Det hadde jeg seriøst aldri trodd.

En PS4 kommer garantert. Jeg vil tro at det kommer før 2012. Men det er bare gjetting.
Jeg vil også nesten garantere at den neste XBoxen ikke til å hete 720.


Såpass ja, vel Kronoz, litt bom der.
I'll shove that bat up your ass and turn you into a popsicle
  • 0
Blir bare spennende å se forskjellen på PS4 og den nye Xboxen.
Når grafikken vil bli tilnærmet den samme, så er det de andre tilbudene som kommer til å bestemme hvor massene ender opp.
Did you know? John Dies at the End.
  • 0
Siterer djani:
Blir bare spennende å se forskjellen på PS4 og den nye Xboxen.
Når grafikken vil bli tilnærmet den samme, så er det de andre tilbudene som kommer til å bestemme hvor massene ender opp.


Det er helt sant, jeg går selv for Sony bare fordi jeg liker kontrolleren og eksklusivene bedre. Men om MS klarer å lage noe interessant så skal jeg vurdere Xbox 3.
--- Half-Life 3 --- coming 13.13.13 --- still waiting ---
  • 0
Siterer Creteck:
Citerer djani:Blir bare spennende å se forskjellen på PS4 og den nye Xboxen.
Når grafikken vil bli tilnærmet den samme, så er det de andre tilbudene som kommer til å bestemme hvor massene ender opp.

Det er helt sant, jeg går selv for Sony bare fordi jeg liker kontrolleren og eksklusivene bedre. Men om MS klarer å lage noe interessant så skal jeg vurdere Xbox 3.


Likte selv Xbox kontrollen best jeg, men liker best eksklusivene til PS selv om Xbox har noen jeg liker godt og. Så for min del så havner nok både PS4 og den nye Xboxen i mitt hjem, men hvem som kommer først vet jeg ikke.
  • 0
Dette med hvilken kontroller som er best er bare en vanesak. Men Sony har gått i Xbox-kontroller retningen når det kommer til designet.
  • 0
Siterer Kristiano:
Du kan faktisk forhåndsbestille PS4 på Coolshop allerede nå.

https://www.coolshop.com/no/catalog/product/78265-playstation_4
_console_ps4

Du kan også forhåndsbestille PS4 på Gamezone:
http://gamezone.no/Avdelinger/SPILL/Playstation-4/Maskinvare/Ma
skinvare/Playstation-4-Konsoll-PS4-Maskin-119948-p0000048526.a
spx


+ Dual Shock 4 Kontrollen utenom hvis du ønsker en ekstra en.

Det skal bli gøy og se hvor mange konsoller som vil være tilgjengelige for salg når den endelig kommer ut i Norge og hvor mange som får seg en PS4 på lanseringsdato.

For ikke og nevne om det dukker opp noen barnesykdommer i den første runden med konsoller,Sony har vel klart og unngå disse foreløpig med unntak av Yellow Light of Death om jeg ikke husker feil.
"Living My Life In A Japanese Garden of Dreams"
  • 0
Venter til at Sony har kommet med en lanseringsdato og offisiell pris, som sikkert blir på E3 eller Gamescom før jeg bestiller.
  • 0
Spillene jeg skal ha til Ps4 slik det ser ut nå er:
Killzone 4
Driveclub
Watchdogs
Destiny
I'll shove that bat up your ass and turn you into a popsicle
  • 0
Jeg har litt problemer med å forstå hvorfor folk gleder seg til nye konsoller. Med Nintendo kan jeg til en viss grad skjønne det, ettersom de stadig prøver å gjenoppfinne seg selv, men med Sony og Microsoft derimot sliter jeg litt. Det er mulig jeg er en "skikkelig dårlig gamer" nå, men for min del har det alltid vært spillene som har vært det store, ikke hvilken hardware det kommer på. Ser ikke helt hvorfor folk hopper i taket for å kunne bla opp tre-fire-fem tusenlapper for bedre grafikk og teite share-funksjoner. PS3en/360en er fullt funksjonelle enda, hvorfor gleder folk seg sånn til de nye konsollene?
Kept you waiting, huh?
  • 0
Siterer fantomena:
Venter til at Sony har kommet med en lanseringsdato og offisiell pris, som sikkert blir på E3 eller Gamescom før jeg bestiller.


Enig. Venter før jeg bestiller.
"Sometimes good people make bad choices. It doesn't mean they are bad people. It means they're human."
  • 0
Siterer Elektro Banana:
Spillene jeg skal ha til Ps4 slik det ser ut nå er:
Killzone 4
Driveclub
Watchdogs
Destiny


Slik ser min liste også ut. Eneste er dilemmaet om Destiny skal skaffes på PS4 eller PC.
  • 0
Siterer Dump Truck:
Jeg har litt problemer med å forstå hvorfor folk gleder seg til nye konsoller. Med Nintendo kan jeg til en viss grad skjønne det, ettersom de stadig prøver å gjenoppfinne seg selv, men med Sony og Microsoft derimot sliter jeg litt. Det er mulig jeg er en "skikkelig dårlig gamer" nå, men for min del har det alltid vært spillene som har vært det store, ikke hvilken hardware det kommer på. Ser ikke helt hvorfor folk hopper i taket for å kunne bla opp tre-fire-fem tusenlapper for bedre grafikk og teite share-funksjoner. PS3en/360en er fullt funksjonelle enda, hvorfor gleder folk seg sånn til de nye konsollene?


Tenkte akkurat det samme sjøl. PS4 ser ut som lite mer enn PS3 pluss en halv, noe som gjør at jeg nok ikke kommer til å skaffe konsollen, og om det en gang blir, så vil det kun skje etter prisdropp og eventuelle store eksklusiver som handler om mer enn å drepe aliens eller folk som har gjort amerikanerne sinte.
Nintendo Network ID: HylianGameboy 3DS Friendcode: 3437 - 3366 - 9899
  • 0
Siterer Dump Truck:
Jeg har litt problemer med å forstå hvorfor folk gleder seg til nye konsoller. Med Nintendo kan jeg til en viss grad skjønne det, ettersom de stadig prøver å gjenoppfinne seg selv, men med Sony og Microsoft derimot sliter jeg litt. Det er mulig jeg er en "skikkelig dårlig gamer" nå, men for min del har det alltid vært spillene som har vært det store, ikke hvilken hardware det kommer på. Ser ikke helt hvorfor folk hopper i taket for å kunne bla opp tre-fire-fem tusenlapper for bedre grafikk og teite share-funksjoner. PS3en/360en er fullt funksjonelle enda, hvorfor gleder folk seg sånn til de nye konsollene?


Fuck Share knappen, men slik som å starte et spill med en gang osv er gode forbedriinger. I tillegg til at man ser at spill nå til dags sliter. Hva vil du spille på? Gta V kommer garantert til å slite på ps3en. Dårlig bildeoppdatering etc. Vil bli en mye smoothere opplevelse på ps4. That is hvis spillet kommer til ps4 da.
I'll shove that bat up your ass and turn you into a popsicle
  • 0
Siterer fantomena:
Eneste er dilemmaet om Destiny skal skaffes på PS4 eller PC.


Destiny er ikke annonsert til PC og under press event hintet de litt til at det bare er konsoll i siktet.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!