Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

Det beste og verste med PS3


Hva synes du er det beste og det verste med PS3?

Sammenlign gjerne med andre konsoller

Min mening:
Den bråker ikke, gratis nett og PSN(kommer ikke på så mye i farta)

Det verste er vel at den ikke er bakovekompatibel(jeg har 80gb)

Har vel ikke så mye å sammenligne med egentlig..
Ikke se!
  • 0
Kan vel sammenligne med rivalen Xbox360.

X360:
-Bråker
-Online koster penger
-"Red Ring of Death"
+Gode spill
+Bra online
+Deilige kontroller
+Billig
+Kraftig konsoll

PS3:
-Ikke like god onlinestøtte som X360
-Dyr som spillkonsoll
-Blir veldig varm
-Ikke bakovekompatibel (med unntak av 60 GB versonen)
+Billig som multimedia maskin
+Blu Ray
+Gratis nett
+Kjempe bra eksklusiver
+Kraftigste konsollen på markeded


Kommer ikke på noe mer nå.
I was frozen, today!
  • 0
X360:
- Bråker
- Online koster penger
- "Red Ring of Death"
- Stygt design
- Dyrt
- Ikke Bluray
- Ikke så kraftig lengre, begynner å bli utdatert

+ Du kan velge hva slags ekstrautstyr du vil ha (utenom Bluray) Dermed kan X360 bli billigere enn PS3
+ Gode spill, mange eksklusive
+ Beste online nettjeneste
+ Deilig kontroller
+ Bakoverkompatibel på mange Xbox-spill

PS3:
- Dårligere onlinestøtte enn 360
- Dyr som alene spillkonsoll
- Blir varm (fint om vinteren dog, når du vil ha varme )
- Ikke bakovekompatibel (med unntak av 60 GB versonen)
+ Billig som multimedia maskin
+ Billigere enn Xbox iforhold til hva du får for pengene
+ Bluray
+ Mange ekstrafunksjoner
+ Bra kontroller
+ Gratis nettjenester
+ Masse gode spill og eksklusiver (litt mindre enn 360 sine)
+ Mer fremtidsrettet, kraftigste konsollen på markedet
+ Mulig å ha en 1TB HDD
  • 0
  • Zook
  • Zook
+ Mange kommende topptitler i vente
+ Blu-Ray
+ Gratis onlinestøtte
+ Oversiktlige menyer
+ Behagelig kontroller

- Ikke bakoverkompatibel
- Ikke Gears of War


EDIT: Fjernet "prisen" som et minus. Når jeg tenker meg om, har jeg hatt så mange gode timer med min PS3 at det absolutt var verdt prisen.
You're sleeping over, right?
  • 0
Egentlig er Xbox 360 en dyrere konsoll. Man må kjøpe masse ekstrautstyr og 500 kr året.
  • 0
så en sammenlignelse på nett der det viste seg at om 360 skal bli like god og oppdatert som PS3, blir den dyrere, iberegnet online-betaling, blu-ray-spiller utenom og alt det der. tror nok PS3 har en bedre framtid.

men den nye x-boxen kommer sikkert om ikke så altfor lenge, da ligger vel PS3 under et par hakk. 360'n kom jo ganske lenge før PS3, så det skal godt gjøres å henge på

jeg tror at PS3 holder seg i mange år framover. jeg bruker den ganske mye til både å høre musikk, surfe på nett(selv om det ikke er like bra som på PC) og når man får fler venner online tro jeg det er et dritbra nettsamfunn.

og når man snakker om enkle menyer: lånte en 360 av en kompis, og det var et mareritt å få oversikt over musikk, bilder, spill og av/pålogging av brukere. orket rett og slett ikke å prøve å få oversikt.

playstation-fan sier du?

noen som vet om PS3'n drar mye strøm. 360'n er visst et strømsluk..
Ikke se!
  • 0
Siterer killzone2:
Egentlig er Xbox 360 en dyrere konsoll. Man må kjøpe masse ekstrautstyr og 500 kr året.

det spørs om man bruker online da... men uansett så er online delen verdt 500 kr i året
Flaks er ubevisst dyktighet
  • 0
et lite spm: kan man bruke singstar-mikene fra ps2 til ps3? og koster det mye å laste ned nye låter?
Ikke se!
  • 0
Siterer thevik:
noen som vet om PS3'n drar mye strøm. 360'n er visst et strømsluk..


PS3 bruker i gjennomsnitt mer strøm på alt, dvs. film, spill, eller om den er i menyen. Bortsett fra i standby, da bruker den litt mindre strøm enn Xbox 360. Dette var dog før 65 nm chipsettet til begge konsollene kom ut. De nyeste versjonene til konsollene tar mindre strøm enn de eldre.
Lust for power is the master disease of our time. This force alone devours the weak and rules the strongest.
  • 0
  • Missing Avatar
  • oski
PS3:

+Blu ray
+Trophies
+Kraftig vare
+Gode online muligheter
+ Psstore
-Gode franchiser

-Dyr
-ikke bakoverkompitabel(80gb)
-dårlige vibrasjoner( )
- Ryggknappene..

360

+Gode eksklusiver
+Fantastisk online muligheter
+XBL
+ Achivemnts
+überdigg kontroll

-Betalings tjeneste
Hasta la-vista baby!
  • 0
  • Zook
  • Zook
Siterer thevik:
noen som vet om PS3'n drar mye strøm.


Playstation 3 tar visstnok like mye strøm som tre eller fire kjøleskap.
You're sleeping over, right?
  • 0
Playstation 3

Fordeler
+ God multimediamaskin
+ Mye for pengene
+ Blu-Ray
+ Gratis onlinedel
+ Stillegående
+ Innebygd trådløst nett
+ Gode kontroller (min mening)
+ Innebygd strømforsyning
+ Trophies
+ PSN
+ Mulighet for å bytte harddisk med en fra datamaskin

Ulemper
- Prisen er stiv, men blir tilgitt når det gjelder alt den leverer
- Ikke like god onlinedel som Xbox 360
- Ikke bakoverkompitabelitet
- Ikke medfølgende HDMI-kabel
- Blir litt varm


Xbox 360

Fordeler
+ Veldig god onlinedel
+ Billig
+ Ekstrautstyr som følger med
+ Achievements
+ Bakoverkompitabelitet
+ Deilige kontroller (men ikke de beste, etter min mening)
+ XBL
+ Avatarene (de er faktisk ganske tøffe)

Ulemper
- Bråkete
- Ingen Blu-Ray
- Betaling på onlinedel
- Ikke innebygd trådløst nettverk
- Ikke innebygd strømforsyning
- Ikke mulighet til å bytte harddisk med en fra datamaskin, harddisken er dyr
- Red Ring Of Death (men som nesten ikke finnes)
  • 0
sirupkaramell: Hvordan kan du si at 360'en begynner å bli utdatert? Den viser gang på gang at den har mye mer å gå på; Noe også spillutviklerene sier. Jeg tror også begge konsollene har mer å vise fram.
jeg liker sjøpølsa
  • 0
Den kom 2005.
  • 0
Tror nok at Playstation 3 kjører forbi Xbox 360 når det gjelder teknologi og potensiale i løpet av 2009 - min mening.
  • 0
Siterer Redwink:
Tror nok at Playstation 3 kjører forbi Xbox 360 når det gjelder teknologi og potensiale i løpet av 2009 - min mening.


Høres veldig ut som en nyhet jeg kom over idag. PS3 får noen titler som ser nice ut i 2009, men jeg tviler på at Xbox 360 foreløpig er det hinderet som gjør at den ikke får like gode spill grafisk i 2009. Både PS3 og Xbox 360 har langt i fra nådd sitt potensiale innenfor grafikk, og ingen av konsollene har blitt utnyttet fullt ut (eller kommer sannsynligvis til å bli det). Det ligger vel heller hos utviklerne, hva slags verktøy de bruker, og hva slags kompetanse de har.
Lust for power is the master disease of our time. This force alone devours the weak and rules the strongest.
  • 0
Siterer oski:
PS3:

-Gode franchiser


Hvorfor er det en minus?
Må... ha... Ikke-FPS... SPILL!!!!
  • 0
Tenkte akkurat det samme. Skal sikkert være et pluss
If sex is a pain in the ass, you're doing it the wrong way! PSN: Komodo Spodo
  • 0
PS3 er da ikke dyr. kvaliteten på blueray delen på PS3 tilsvarer ca en orginal blue ray spiller til ca 3000 kr. legg til 700+ så har du en kjempe spillkonsoll.

Eneste minuset med PS3 er at det er lang service tid om de ryker og at de fleste ikker bakover kompatilbel (har 60 GB sjøl)
  • 0
Synes ikke heller PS3 er dyr. Ser man mye film, får man en super spillkonsoll for underkant av 4 høvdinger, pluss en god filmopplevelse fra Blu-Ray filmer Hvordan service er har jeg ikke peiling på, enda ikke hatt feil på min PS3.

Men synes ikke PS3 online er dårligere enn 360 online, heller motsatt. Synes 360 systemet var knotete i forhold til PS3. Er mer oversiktlig på PS3 menyen enn på 360 menyen, likte onlinebutikken til PS3 mye bedre enn Live sin onlinebutikk. Men det er vel smak og behag. Men definitivt ikke noe minus

At dere mener PS3 trekker mye strøm skjønner jeg ikke Har ikke merket noe større strømregninger etter at jeg kjøpte meg PS3 Og mange klager på at bakoverkompatibilitet mangler skjønner jeg heller ikke. Man kjøper da ikke en next-gen konsoll for å spille gamle spill? Det klarer man godt med å ha en gammel konsoll liggende i form av PS2, Nintendo 64, Xbox, Snes osv. Bryr meg ikke om jeg ikke kan spille PS2 spill.

Redwink, du snakker litt mot deg selv. Som pluss sier du at PS3 gir mye for pengene, og minus at den er altfor dyr i tillegg at den gir mye for pengene? Javel ja.
  • 0
Litt enig med Losten79 her ja.
  • 0
09 kommer til å bli et så sinnsykt heftig år for sony og ps3. Ps3 kommer til å få så utrolig fete spilltittler at det blir sykt! Vent å se.. Jeg synes ps3n er verdt prisen man betaler for den. Den er jo så myyye mer enn bare en spillmaskin liksom..

Eneste jeg synes er bedre med 360 er at man kan spille av musikk mens man spiller, det kan man ikke på ps3n.. Ps3 nettverket er ikke noe å syte over uansett. Funker fint for meg..(selvom den kobler seg av internett maks 2 ganger i uka). Beste investering av penger jeg har brukt noen gang!
"The right to be a god...is now mine" - Albert Wesker
  • 0
Helt enig med oski. Uff, hater L-og R2-knappene på PS3!
En Fuego!
  • 0
Minus at det ikke er med hdmi kabel? Mest latterlige jeg har hørt på et minus. Kabelen koster 200 kr maks! Er det så mye å be om?
"The right to be a god...is now mine" - Albert Wesker
  • 0
PS3:

+ Topptitlene er mer varierte enn på 360
+ eksklusivt design
+ gratis online
+ Blu-ray hvis du er filmintressert
+ oversiktelige menyer
- Litt svakt spillutvalgt ( noen sjangere er nesten ekskludert...RPG hint hint*)
- Blu ray gjør maskinen unødvendig dyr hvis du ikke er intressert i film
- Dårlig tilpasset SDTV
- uoversiktelig webshop ( vanskelig å finne konkrete ting)
- Ingen "HD" kabler følger med

360:

+ Veldig mange spill innen de aller fleste sjangere
+ God og innholdsrik onlinedel
+ veldig god kontroll ( bortsett fra D-pad)
+ billig
- Topptitlene kunne vært mer varierte ( flere sjangere/stemninger etc.)
- bråker mye
- koster å spille online

og hvorfor ikke ta med WIi når vi først er i gang...

Wii

+ Tilbyr et helt annet spillutvalg enn de 2 andre, dvs. mange eksklusiver( men ikke nødvendigvis gode)
+ Spennende kontrollkonsept
+ Enkel tilgang til mange gamle klassikere
+ fint design som blender fint inn i omgivelsene
- Konsoll og tilbehør er dyrt
- Få virkelig gode spill
- Dårlige online løsninger
- potensiale til kontrollen blir ikke på langt nær brukt
- veldig dårlig tilpasset HDTV
This is great banter, it really is.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!