Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

Halo 4 ~ Offisiell tråd ~


Noen som gleder seg eller?

Machinima - 10/10
IGN - 98/100
GiantBomb - 8/10
"I used to stop it, but then I took something miserable to the knee." - fantomena til LesMis, Desember 2011
  • 0
I går og i dag har jeg sittet noen timer med Halo 4. Jeg synes det er et veldig solid spill, og jeg føler det er naturlig at de beveger seg lenger vekk fra den forrige trilogien mot noe nytt.

Av det jeg har spilt av kampanjen, er det veldig pent. Kanskje det peneste spillet jeg har spilt til Xbox 360, selv om grafikken åpenbart ikke er skapt for å være så realistisk som overhode mulig. Jeg føler likevel at enspilleren mangler litt sjarm, i form av bandedesign. Banene føles ikke like karakteristiske som banene i de tre første spillet.

Om multiplayeren kan man si at det basicly er Reach med hastigheten til Call of Duty og noen flere elementer i oppsettet fra moderne, millitære skytespill. Gameplayet er likevel så Halo som Halo er
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
Siterer The Heretic:
Om multiplayeren kan man si at det basicly er Reach med hastigheten til Call of Duty og noen flere elementer i oppsettet fra moderne, millitære skytespill.


Vet ikke helt om jeg liker akkurat det. Jeg er veldig lei standard oppsettet i dagens skytespill.
"I used to stop it, but then I took something miserable to the knee." - fantomena til LesMis, Desember 2011
  • 0
Fikk Halo 4 på lørdag og har helt siden da plagdes med at jeg ikke får skiftet språket fra norsk til engelsk. Hjelp?
  • 0
Hæ? Har de oversatt Halo også?

Har du prøvd å endre land til et engelsktalende land (på Xboxen)?
"I used to stop it, but then I took something miserable to the knee." - fantomena til LesMis, Desember 2011
  • 0
Siterer the Zelda guy:
Fikk Halo 4 på lørdag og har helt siden da plagdes med at jeg ikke får skiftet språket fra norsk til engelsk. Hjelp?


Du må endre location til et engelsktalende land. Hadde det samme «problemet».
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
Takk! Er det forresten noen som vet om det går an å skru av skygger i Forge? Veldig irritererende at det må laste hver gang man bytter fra monitor til spartan.
  • 0
Tviler.

Dritt at Action Sack og Invasion ikke er i playlista. I tillegg er infection (flood) mye dårligere enn før.

Flerspilleren er litt skuffende hittil. Kanskje jeg bare må bli vandt til det. Har ikke spilt Xbox på lenge nemlig.

Edit: Jeg har gjort de 4 første oppdragene i enspillerdelen, men spillet har ikke registrert oppdrag 2, så det står ikke at jeg har gjort det.

Jeg merker at den fine grafikken har gått utover noen av effektene. Eksplosjonen til skuddene fra Wraith'en ser rett og slett kjedelig ut. Eksplosjonen etter Phantom'ene er mye dårligere enn i Reach.

Våpenlydene er fantastisk gode da. Musikken er langt unna O'Donnell's nivå, men den fungerer. Menymusikken kan bli litt irriterende, spesielt hvis du lar Xboxen stå på i bakgrunnen.
"I used to stop it, but then I took something miserable to the knee." - fantomena til LesMis, Desember 2011
  • 0
Må si meg svært positivt overrasket over flerspilleren. Med unntak av at enkelte våpen burde nerfes (eller fjernes fullstendig fra flerspilleren) så er det nokså god balanse, og banedesignet sitter bra. Gleder meg til å spille det i noen uker og finne ut om det fortsatt er underholdene.
What is best in life? To crush your enemies, see them driven before you, and hear the lamentations of their women. That is good.
  • 0
Jeg liker ikke at de har gjort flerspilleren så n00b friendly. Nå ser man alltid hvor våpen spawner hen, AR har blitt gjort kraftigere (SAW og needler er også helt sinnsykt kraftige, men jeg føler at det er mer greit iom. at de bare er ordnance), det er MYE enklere å snipe, samt at vi har fått den syke Binary Rifle som dreper på et skudd. I tillegg har det blitt gjort synlig hvor neste hill i King of the Hill dukker opp. Det er som om 343i gjør nybegynnerne sterkere ved å gjøre de gode spillerne svakere. De forsøker å fjerne det skillet som gjør gode spillere gode og dårlige spillere dårlige.
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
Har spilt noen runder i flerspillerdelen, men jeg må innrømme at jeg likte reach sin flerspiller en del bedre.
  • 0
Jeg gleder meg uansett til de får inn 1-50 rankingsystemet, samt at de får inn flere playlister som MLG, Team SWAT og forhåpentligvis Team Snipers.
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
Siterer The Heretic:
Jeg liker ikke at de har gjort flerspilleren så n00b friendly.


Enig på alle punkter. Jeg må også si at hele fokuset på Ordnance-systemet gjør spillet mye lettere. Før var det alltid snakk om å måtte kjempe for å få tilgang på en Rocket Launcher eller Sniper, men i Halo 4 gjør det ikke noe om du skulle klare å tape den striden, fordi man kan få godsaker som ofte er bedre enn det som spawner gjennom Ordnance.

Meh, får holde meg til spillelistene hvor Ordnance-systemet ikke er med.

Siterer fantomena:
Har spilt noen runder i flerspillerdelen, men jeg må innrømme at jeg likte reach sin flerspiller en del bedre.


Reach sin flerspiller var i mine øyne nokså uinteressant og hadde altfor kraftige kjøretøy og Power-Våpen (eksplosiver i spillet hadde en nokså ekstrem splash-damage). Selv om Halo 4 har enkelte våpen som Incineration Cannon (som kanskje burde justeres et hakk eller to), så er det foreløbig en bedre flyt i selve spillet enn hva jeg opplevde i Reach.
What is best in life? To crush your enemies, see them driven before you, and hear the lamentations of their women. That is good.
  • 0
Siterer AcH Clawed:
Jeg må også si at hele fokuset på Ordnance-systemet gjør spillet mye lettere. Før var det alltid snakk om å måtte kjempe for å få tilgang på en Rocket Launcher eller Sniper, men i Halo 4 gjør det ikke noe om du skulle klare å tape den striden, fordi man kan få godsaker som ofte er bedre enn det som spawner gjennom Ordnance.


Det var mye mer fokus på «map control» og sånt før. Det er mye vanskeligere nå å spille med et laginndelt setup der ulike spillere kontrollerer ulike deler av banen. Både fordi det ikke er like viktig lenger nå som man har ordnance systemet, men også fordi spawnsystemet virker tilnærmet totalt random, og man kan spawne adskilt fra resten av laget bak fiendene. Når man da i tillegg har instant spawn...

Men jeg liker det bedre enn Reach, tror jeg. Reach i starten var ganske kjipt i hvert fall. Jeg satser på at Halo 4 mutliplayeren blir en god del bedre etter hvert. MLG vil få ordnance ser det ut til, men de har også en del faste våpenspawns på banen enda.
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
Kampanjen i spillet var egentlig overaskende bra! Rundet det solo legendary idag som min andre playthrough og det er en av de bedre kampanjene i Halo-spillene.
  • 0
Kampanjen startet greit, men bane 4 og utover er av lavere kvalitet enn jeg noen gang har sett i et Halo-spill. Storyen er grei, men gameplayet blir repetivt og kjedelig to minutter inn i hver bane. Jagerflyoppdraget var totalt unødvendig.
"I used to stop it, but then I took something miserable to the knee." - fantomena til LesMis, Desember 2011
  • 0
Da har jeg fått testet flerspillerdelen skikkelig. Er ikke særlig fornøyd med at Action Sack er borte. Flood/infection er rett og slett uspillbart i forhold til hvordan det var i Reach. Oddball har helt forferdelig dårlig spawning, jeg er ikke særlig stor fan av at man kan spawne instant. I tillegg har jeg opplevd lav framerate i mange tilfeller (Kan være min Xbox?)

Jeg har også fått fullført spillet. Spoiler:Cortanaen i Halo 4 føles ikke som Cortanaen i eneren og toeren, dermed var ikke slutten så emosjonell som de helt klart prøvde å få den til å være.

Det var vel nok kritikk for idag.

En positiv ting er at spillet føles mye glattere. Halo Reach var så stivt.
"I used to stop it, but then I took something miserable to the knee." - fantomena til LesMis, Desember 2011
  • 0
  • Øby
  • Øby
HaloNorge arrangerer Norges første Halo 4-turnering den 4. desember - altså om litt over èn uke. Som dere kan lese mer om på våre nettsider er denne turneringen en test, i samarbeid med det nystartede selskapet eSportArena.

Vi har fortsatt plass til ett lag til i turneringen. Kanskje du og tre venner kunne fylle denne plassen? Sjekk i så fall ut linken nedenfor og send en søknad umiddelbart!

http://halonorge.org/site/hjem/arkiv/aktuelle-saker/2426-norges-f
orste-turnering-i-halo-4-den-4-desember-hos-esportsarena-i-oslo
  • 0
Halo 4 ble egentlig overraskede bra. Hadde ikke skyhøye forventninger, så dette sier ikke nødvendigvis så veldig mye. Kult å være tilbake som Master Chief, i en verden med veldig fin grafikk og gode lydeffekter. Selv om 343 Industries åpenbart prøvde å få historien til å virke veldig dramatisk, ble det for min del klart ganske tidlig at det ikke ville bli like episk som Halo 3 og Reach. Omfanget av hendelsene i spillet ble bare ikke stort nok.

Ellers var det flere elementer i spillet jeg ikke syntes passet helt inn i universet, eller som hvertfall ble opplevd som annerledes. Generelt ble Forerunnerne gjort mer personlige, fremfor å ha den mystiske rollen de har hatt tidligere. I tidligere spill har de ligget i kulissene som en utryddet og mektig art hvis etterlevninger man har utforsket med stor nysgjerrighet. Jeg har likt godt hvordan man får et inntrykk av å bare skrape borti toppen av Halo-universet, mens det ligger komplekse historier bak alt som skjer. Her fikk man til tider se litt for mye av isfjellet, etter min mening.

Forerunnerne var heller ikke like spennende å slåss mot. Knights ble som regel veldig passive, mens man alltid kunne regne med at noen crawlers stormet bort til deg (gjerne i grupper). Til tross for at jeg tidligere kommenterte at Forerunnerne ble litt for personlig fremstilt, ble de masseproduserte fiendene litt for kjedelige og maskin-aktige. Fiendeutvalget i Reach synes jeg fungerte bedre, med tanke på at f. eks. Elitenes handlinger var vanskelig å forutse, i tillegg til at hver art hadde sin egen personlighet.

Flerspilleren virker veldig bra, basert på det jeg har prøvd til nå. Veldig mye å låse opp, i tillegg til at utfordringssystemet etter min mening er forbedret i forhold til Reach. Armor Abilities utgjør ikke lenger et like viktig element av kampene som de gjorde i Reach (som f. eks. den mye omdiskuterte Armor Lock). Klassesystemet fungerer også ganske bra, og jeg liker at man selv kan velge presisjonsvåpen og stormvåpen ut ifra hva man foretrekker.

Spartan Ops har jeg ikke spilt veldig mye av. Virker som et kult tillegg, med en til dels interessant historie. Banene ble etterhvert litt kjedelige å spille alene, men jeg antar at det er mer underholdende når man samarbeider.
But there's no sense crying over every mistake. You just keep on trying till you run out of cake.
  • 0
Jeg vil også legge til at spillet tar seg selv litt for seriøst. Den originale trilogien var gjennomsyret av tørre vitser og latterlige kommentarer, mens her så er det bare drama, drama og mer drama. Den sprakende stemmen til Johnson som med en sørstatsaksent slenger ut det ene gullkornet etter det andre er byttet ut med "Chief this is Lasky. Go kill/clear/do stuff". Selve sjarmen er rett og slett borte, og etter snart tre gjennomspillinger (vi må gjøre ferdig Co-Op en dag, Petrol) er jeg nokså lei. Til sammenligning spilte jeg gjennom Halo 3 seks ganger den første måneden jeg fikk det.

Siterer Petrol:
Spartan Ops har jeg ikke spilt veldig mye av. Virker som et kult tillegg, med en til dels interessant historie. Banene ble etterhvert litt kjedelige å spille alene, men jeg antar at det er mer underholdende når man samarbeider.


Meh... Har spilt gjennom Episode 1-3, og det er ikke særlig interessant, enten du spiller alene eller sammen med noen. Det er billig resirkulering av en- og flerspillerbanene, hvor alt bare å går ut på å renske områder, uten noen form for spenning. Med andre ord, bare den kjedelige siden av historiemodusen. De gjør liksom ikke noe ut av det, tørr ikke ta noen sjanser på å gi deg noen skikkelig fete oppdrag. Spec Ops oppdragene i blant annet Modern Warfare-serien er et godt eksempel på hvordan dette burde gjøres (det føltes merkelig å skrive), da det er sjeldent to oppdrag er like.
What is best in life? To crush your enemies, see them driven before you, and hear the lamentations of their women. That is good.
  • 0
Coop må absolutt fullføres en dag.
Apropos Johnson, så leste jeg artikkelen om han på Halopedia i går kveld. Han er visst fra Chicago-områdene (altså nord tilgrensende til de store innsjøene). Artikkelen var forresten meget interessant, og tok for seg blant annet hans tilknytning til ORION-prosjektet (SPARTAN-I). Johnson var en del av dette, og de biologiske forbedringene gjorde han blant annet immun mot Flood (en helt uforutsett bivirkning).

Videre vil jeg inkludere noen spoilere for Halo: Reach og Halo: CE
Spoiler:En annen interessant ting, er hva Johnson og Master Chief gjør etter de rømmer fra den første Halo-ringen. Sammen med noen marine-soldater tar de over et Covenant-skip (type Capital). Cole-protokollen hindrer dem i å dra tilbake til Jorda (i tilfelle noen andre Covenant-skip skulle følge dem), og de bestemmer seg for å dra til Reach til tross for at de antar at hele planeten vil være død. Det viser seg imidlertid å være igjen en liten del som ennå ikke er glassert. Her finner de Dr. Halsey og noen gjenværende SPARTAN-II-soldater som de redder fra et potensielt bakholdsangrep bestående av flere tusen usynlige Covenant.

Kommer nok også til å lese artikkelen om Dr. Halsey etter dagens eksamenslesing. Er spent på hva som skjer etter slutten av Ghosts of Onyx.
But there's no sense crying over every mistake. You just keep on trying till you run out of cake.
  • 0
Det holdes en del turneringer i Halo 4 fremover nå. Den første er nå den 12. januar, da det vil bli arrangert 2v2 turnering i Gründernes hus i Oslo. Det er fortsatt muligheter for å melde seg på og spille om førsteplassen (som vil bli premiert). Skjermer og konsoller er på steden, så det er bare å melde seg på!
http://halonorge.org/site/hjem/arkiv/aktuelle-saker/2452-2on2-tur
nering-i-oslo-12-januar-pameldingen-har-endelig-startet


Utenom det vil det bli spilt en onlineturnering nå i januar/februar i både FFA og 4v4 (2v2 hvis for få la melder seg på). FFAen blir spilt 16. og 23. januar, mens 4v4 blir spilt 2. og 3. februar. Også her kan alle melde seg på.
http://halonorge.org/site/hjem/arkiv/nyheter/2458-vinterturnering-
ffa-og-4on4


Dette er en god sjanse for folk å komme seg inn i norges halomiljø og bli kjent med mange spillere, så grip sjansen.
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
Nå er det verdensmesterskap i Halo 4 som alle kan delta i. Førstepremien er på 200 000 $, og det skal tilsammen bli utdelt 500 000 $ i premier. Alle som har interesse i kompetitiv spilling burde gi spillet en sjanse ved å delta. Så kan dere også se hvor gode dere er i forhold til andre.

Mer informasjon om turneringen her:
http://www.halowaypoint.com/en-us/community/halo4globalchampi
onship
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
Er dette den offisielle halo 4 tråden eller en subtråd med tanke på att det bare er noen og 70 posts?
Im not pro, but i know how to play.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!