Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

Metal Gear Rising: Revengeance ~ Offisiell tråd ~


Tittelen er bekreftet: Metal Gear Solid: Rising. Eksklusivitet er ikke bekreftet så tråden hører fortsatt til på dette subforumet.

Det er òg en mulighet for at all informasjonen/hintingen på de forskjellige MGS-sidene er knyttet til forskjellige spill, og at mye av informasjonen i denne førsteposten ikke er knyttet til Rising på noen som helst måte.


Jah. Etter en lang countdown som jeg ikke hadde noen som helst interesse for whatesoever så er det nå bekreftet at det kommer mer MGS. Whoop-dee-fucking-doo. Melk, says I. Men man skal ikke syte. Det er nå kvalitetsspill, uansett. Eller. Noen av spinoffene har vært av variert kvalitet. Og gjett hva jeg tror neste MGS blir? OH THATS RIGHT! HARD KRITIKK! Men siden KojiPro (de som lager spillene. Full tittel: Kojima Productions) ikke har noen andre, annonserte spill i vente tipper jeg at dette spillet blir noe litt mer «skikkelig». Format? Fortsatt ikke bekreftet. Det som ER bekreftet er som følger:

(Det første stikkordet er forresten MAJOR SPOILER!!!)


-Spillet kommer til å ta sted over flere tidsperioder.

-Personene på bildet blir refferert til som "the old man", og ikke "Big Boss".

-Hele spillsystemet vil være "new".

-Spillet lages med tanke på det japanske markedet (deres "gamerstil".)

-Laget av samme folk som laget MGS4.



Jeg vil òg selv peke ut denne likheten:
Johnny.
Mr. Whoever.

I don't buy it, men likevel verdt å peke ut da det muligens foregår etter MGS4, da dette bildet viser noe som ligner ganske mye på Raiden:
http://img30.imageshack.us/img30/1074/lolspoiled.jpg

Med mindre det kanskje er Gray Fox før MG1? Faen. Nå glemte jeg den med de forskjellige tidssonene.... Blir vel litt rundt overalt.
Merk òg at logoen på lua til Mr. Whoever ikke er logoen til hverken FOX eller FOXHOUND, btw.
Er uansett mange teorier om både ditt og fucking. Kanskje:

-Man spiller som Big Boss over flere punkter mellom, say, PO og MG1. Men hvordan forklarer da man Raiden og den sære logoen?

-Kanskje man spiller som Raiden når han er ung, og at den gamle duden er Solidus, med sin egen kule logo. Men hvordan forklarer det da lappen over øyet?

-Kanskje man spiller som Raiden/Akiba etter MGS4, men hvordan forklarer det da.... Ehm. Vel. Det gir faktisk mening. Faen.


Men for det japanske markedet? Kontroller ala MGS3, isåfall? Ikke logisk for utviklerne å ta ett tilbakesteg, teknologisk. Støtter dette da muligheten for at spillet IKKE er til PS3? Dersom spillet skal ta sted over liek store tidsperioder (og det med muligheten for at man spiller som både Big Boss og Raiden i to helt forskjellige scenarioer) så støtter det òg muligheten for noe håndholdt som er hakket mer uhøytidelig enn ett nytt storspill til PS3.
Anngående historien til spillet... skal ikke engang gå inn på det. Men så lenge Solid Snake ikke er innvolvert er jeg fornøyd.

Fan forrestent dette:
http://playstationlifestyle.net/2009/05/26/kojima-teaser-site-reveal
s-ps3/

Da er vel at spillet kommer til PS3 så og si bekreftet? Good, egentlig. Sansynlig at spillet, til tross for å være unødvendig melk, faktisk blir ganske godt.

Ja, og så den der ninja-Raiden-personen på scannen? Jeg tror ikke det er Raiden, da Raiden helt klart har blåe øyne. Duden på scannen har brune. Så hvem andre har brune øyne? Dunno LOL, men jeg tipper Gray Fox siden han (i PO iallefall) ligner litt (litt) på Raiden. Og med tanke på alderen til det jeg anntar er Big Boss er det en naturlig alder på Gray Fox på det bildet i scannen. Så... det er totally logisk at det er Gray Fox. Kay?

Oh fuck it. For tidlig for å si noe. Vi vet for lite om spillet (informasjonen jeg poffer frem her er så og si alt man vet om spillet til nå + litt spekulering). Uansett er jeg litt skuffa over at dette spillet kommer. Okay. It's like: Forstår at de laga MGS. Greit med en skikkelig oppfølger til MG1 og MG2. Ingen i Europa og USA cara jo i dem, uansett. MGS2... selvsagt. Og en herlig overgang i teknologi. Forståelig òg at de utvida plottet litt, da MGS1 etterlater veldig mange spørsmål. Men med MGS2 liker jeg den åpne slutten som åpner for såpass mye tolkning. Men når MGS3 kom tenkte jeg bare "shur", joa. Er jo en forgjenger, uansett. Og når MGS4 kom så tenkte jeg at det var uunngåelig, da "massene" selvsagt vil ha en konklusiv avslutning. Var alltid klar over at plottet kom til å skuffe forventningene på alle MGS2-forklaringene, til en eller annen grad. Men hypa var jeg likevel. Selv om MGS4 skuffa smått elsker jeg det likevel overall og ser på det som en verdig avslutning på sagaen.
Nå blir det derimot litt for mye...

Har hørt på mye snakk fra Ryan Payton (som nå har leava KojiPro, though) som snakker om hvor mye de har tenkt å melke serien med at å fortelle om alle de 30 årene mellom MGS3 og MG1. Ikke at det er nødvendig å fortelle det. Han snakka jo alltid om hvor sykt sammenhengende PO (Portable Ops) sin historie er til alt annet. Haha, fuck no. Trenger ikke spille PO at all, egentlig. Relativt middelmådig spill med en historie så vidt knytta til resten av serien. Og så fortalte han om planer om PO2. Tipper dette er det. Eller noe lignende. Selvfølge at kisen på bildet er Big Boss, iallefall. Da er det uansett bekrefta at det ikke er MGS4 for 360. Litt leit for 360-eigere, da. Jaja, skal ikke bitche om det.

Anngående hva spillet blir så tipper jeg enten noe PSP-greier, eller faktisk ett skikkelig spinnoffspill til PS3. Isåfall er det nok noe jeg skal ha. Altså. Men med tanke på hvor mange håndholdte spinnoffs det har vært i det siste så frykter jeg for at spillet er nettopp dette, og at KojiPro bare hyper det litt mer enn vanlig, nå som de ikke har noe "stort" i vente. Basert på alderen er det Big Boss ett sted mellom MGS3 og MG1, så da vet man allerede noe om hvor spillet tar sted. Og siden Big Boss er den eneste på den tiden verdt å care i (foruten Zero. Kanskje spillet handler om hvordan han og Big Boss blir fiender, og at dette TOTALLY er en historie som BEHØVES å bli fortalt....) så er det ganske opplagt at han er hovedrollen. Så er bare spørsmålet om de kaller det "MGS5" eller noe annet. Blir jo egentlig ikke "MGS5" da sagaen sin historie i seg selv er ferdig. Men den tittelen hadde skapt mer hype, da. Jaja. Uansett om jeg ikke ser på dette som ett "skikkelig" MGS-spill og selv om jeg er garantert å ikke bli 100% hypa er det likevel 100% sikkert at jeg skal ha det dersom det kommer på PS3. Håper bare virkelig at Hideo Kojima ikke bruker tid på dette, men at han heller går over på nye serier sånn at vi kan se litt skikkelig nye kreativitet fra hans side.

Eller hva tror du? PSP? PS3? Spinnoff eller MGS5? Dersom dette med at spillet vil ta sted over flere tidsperioder så er jeg temmelig sikker på at det ikke blir kalla Metal Gear Solid 5: LolSubtitle elns. Spekulasjon på tittelen er derimot ikke noe jeg engang skal begynne med på denne tråden. Fnøhøhøhøhø. Uansett. Dette med at spillet skal være «new»... Raiden etter MGS5? Altså helt nytt gameplay? Devil May Cry-rippoff, slik som mange fanhorer bitcha om til å ha med i MGS4? Isåfall nerdrager jeg. En historie om Raiden og Solidus før MGS2 hvor man da, selvsagt, spiller som Raiden i en stil ala Solid Snake hadde jeg derimot likt, ved siden av den om Zero og Big Boss. Ligger uansett teorier overalt på nettet, som feks denne:

http://translate.google.com/translate?prev=hp&hl=nl&js=n&u=http
%3A%2F%2Fps3clan.nl%2F2009%2F05%2Fps3clan-heeft-antwoord
-metal-gear-raiden%2F&sl=nl&tl=en&history_state0=&swap=1


Tror ikke på den, tho.

Eller hva tror du om alle mine ekstraordinære teorier? All suck? Gleder du deg? Eller gir du egentlig ikke blanke faen i noe som helst av dette? Selv er jeg jævlig skuffet over at de fortsetter å melke serien, men jeg skal sikkert ha det uansett. Kommer likevel ikke til å se på spillet som ett "skikkelig" MGS-spill, og jeg håper at det bare er alle "carefacene" i KojiPro som jobber på dette, mens Hideo Kojima hisself jobber på noe helt nytt.

En hype-tanke slo meg:
DLC ala de episodene til GTA, bare til MGS4 slo meg nettopp.. Det hadde jeg faktisk likt. Altså. Egne historier og alt det der, men med MGS4 sin spillmotor. Og så kortere, liksom. Èn god kveld med gaming. Elsker sånne spill.
...faen, nå hyper jeg meg selv.


EDIT:
Okay. Siden det konstant kommer mer og mer info/hint om neste Metal Gear ser jeg ikke håpet for å legge på all info som kommer om spillet/legge om mine teorier i forhold til denne informasjonen. Lar bare alt være som det er, så får de som gidder slenge på den nye informasjonen etterhvert som den kommer. Men dere skal iallefall få dette allerede viste bildet, bare i mye bedre oppløsning:

http://img38.imageshack.us/img38/6624/raidenf.jpg

Selv om mange vil påstå at det er Raiden mener jeg selv at det ikke er ham, pga øyenfargen. Raiden har blåe (veldig blåe) øyne. Denne jævelen har brune. Mener selv at det muligens er Sunny, da hennes øyenfarge er helt lik, og hele ansiktet er mye mer feminint enn Raiden sitt i MGS4. Med mindre det er Raiden mellom MGS2 og MGS4 (vi fikk aldri historien om hvordan han redda Sunny fra The Patriots), men da skal dere få ha det gøy med å forklare øyenfargen.

Btw greia på lua til Big Boss er skrevet på fransk. Les Efantes terribles = fransk. Big Boss sin alder ved den tiden passer i forhold til bildet. Og Sunny/Raiden passer til å være Gray Fox på den tiden, som ble hakket mer "cyborg" enn Raiden noengang var (som passer i forhold til det ansiktet jeg nettopp linka), og at alt foregår mellom Portable Ops og MG1.
Maskegreia gidder jeg ikke engang dykke inn i.

Oh well.

Grovt oppsurmert: Det kommer mer MGS og jeg syntes det er kjipt.
http://www.youtube.com/watch?v=pCWxNgvFbew&feature=plcp
  • 0
Er ganske skuffet over at det skal komme et nytt MGS spill.
De kunne godt ha stoppet når 4ern kom ut. Tror neppe at jeg kommer til å kjøpe det. Tror rett og slett at Kojima har fått enda mer dødstrusler om å lage et nytt spill...
The Jester Race... Eternal Grinning
  • 0
Jeg har alltid forventet at det kommer et nytt Metal Gear spill. Eller Metal Gear Solid om du vil. Alt jeg håper på er at det er slutt med Snake. Den sagaen er ferdig.

Jeg vil ikke spekulere så alt for mye om det heller, inntil vi får litt mer konkret info. Men jeg ser som sagt heller et spinn-off spill enn at de tar Snake ut av pensjon. Den gamle karen fortjener å få hvile ut nå.

Siterer Tveiten15:
-Hele spillsystemet vil være "new".

I så fall så vil jeg si at mye med Metal Gear konseptet er mistet. I alle fall om det er en mer action orientert still. MGS har alltid vært et snike spill. Selv om MGS4 kanskje var litt på grenseland.

Siterer Cladeus:
Anngående hva spillet blir så tipper jeg enten noe PSP-greier,

Det skal vi ikke se bort ifra. Det ble jo helsikes mye diskusjoner rundt hypen til MGS touch. Så det er faktisk mulig at de bare hyper opp noe enkelt noe.
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0
First of all.

MEGET bra førstepost...

For det andre, gleder meg noe sykt. mgs4 som gjorde det den skulle gjøre ( slenge the grand tale metal gear solid ) sammen og gjøre den forståelig..
AWSOME!!!

men jeg følte det var et par ting som gjør det jeg elsker ved serien ble satt til side... så et spill til hvor det leverer 100% ( håper jeg ) på gameplay og en awsome setting. osv osv

er bare kanon, jeg gleder meg alt mer til dette en til noe annet...
  • 0
Gleder meg alt for mye Elsker MGS4
Shitting dick nipples
  • 0
Det lukter melk her.
Jeg sparker rompe
  • 0
Siterer CeroX:
Det lukter melk her.


Haha
Rise and rise again, until lambs become lions.
  • 0
Selvsagt gjør det det.
Dog, det er ingen som sier det om Final Fantasy. Der er de opp godt over 13 spill.
-__-
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0
De hadde neppe laget så mye styr rundt et mgs til psp

Siterer CeroX:
Det lukter melk her.


Melk lukter isåfall godt
  • 0
Siterer CeroX:
Det lukter melk her.


Hvorfor? Jeg vil ikke si at dette er melking.
We could have arranged to have you carried
  • 0
  • Zook
  • Zook
Med tanke på at MGS4 er det eneste spillet i serien jeg har spilt, og sannsynligvis det eneste jeg noengang kommer til å spille (har ikke PS2), er jeg skikkelig spent. Uansett hva dette blir gleder jeg meg. Så lenge det kommer til PS3.

Ser ikke helt for meg en direkte oppfølger, men forhistorien til en av karakterene hadde vært tøft. Som med MGS3. Venter spent på mer info...
You're sleeping over, right?
  • 0
Historien til Big Boss er vel ganske ferdig? Man har 3ern og PSP spillet så jeg vet ikke...
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
  • Zook
  • Zook
Var det rettet mot meg? I så fall mente jeg ikke et nytt spill om Big Boss, nødvendigvis, men om en annen karakter. Har ingen formeninger om hvem.
You're sleeping over, right?
  • 0
Nei, det var ikke rettet mot deg. Jeg mente bare at jeg ikke tror spillet handler 100% om big boss. Kanskje raiden, men jeg tror faktisk ikke det heller...
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Som Zook har jeg bare spilt MGS4, og det er jeg ikke ferdig med enda. Fantastisk spill, btw. 9-10/10.

Uansett, jeg gleder meg, samme hva det blir. Håper det blir ekslusivt til PS3, og at en trailer/teaser og/eller informasjon på årets E3.
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
På teaser siden er det nå sol/lettskyet med et 8 tall!

http://www.konami.jp/kojima_pro/next/index.html

Hvis du deler 8 tallet i mitten blir det E3 med den skrift-typen de bruker... jeg bare spekulerer... sikkert ikke det... blir gal! hvorfor skulle det vere det uansett? vi hvet jo at de røper mere da uansett.... jeg skjelver av spenning

ps:

http://www.konami.jp/kojima_pro/mask/

det vet dere sikkert alderede

Lagt til 2009-06-01 13:14:
Uansett om det blir en re-make av tidligere MGS-spill, eller re-make av PSP-spil,l
eller om vi får se en etterfølger til MGS-4, eller storryen om Gray Fox, eller eller eller... så kommer dette til å bli bra. men håper ikke dette bare er en suuuuuper hype til en hondhåldt versjon av MGS (det tror jeg ikke pga. en slik gjennomført teaser side vil ikke hype opp noe som vil se ut som Portable Ops, ikke missforstå meg jeg liker PSP spillene å.. men dette er noe helt annent) (!)
olehodn
  • 0
Nå kan man se et klart skisse av et øye oppe i venstre gjørne av "8"-tallet!
og like ved solen(på venstre side av solen) kan man se en nese! hvis ikke jeg er paranoid da

Lagt til 2009-06-01 18:40:
Nå er masken ødelagt igjen hvorfor?
olehodn
  • 0
Siden de viste et 3 tall, en 0/o og et 6-tall... kan jo det stå for 360?
olehodn
  • 0
Metal Gear Solid Rising ble vist på MS sin konferanse i dag. Det er heftig debattert om det er eksklusivt til 360 eller ikke. Får sikkert vite mer i Konami sin konferanse en eller annen gang denne uka, eller når nedtellingen når null (igjen).

Det ble forøvrig ganske bekreftet at spillet handler om Raiden.
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0
Det ble sagt på konferansen at alt som skulle bli vist etter Final Fantasy XIII skulle være Xbox 360 eksklusivt. Metal Gear Solid: Rising ble vist etter det, så det kan jo hinte til eksklusivitet.
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
Joda. Men det faktum at de IKKE brukte ordet "Exlusive" når de snakket om det hinter litt til noe annet. "In development for 360" ble sagt da.

Håper på mer info snart.
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0
Håper ikke det er 360 ekslusivt. For jeg har veldig lyst til å spille som Raiden
"There Will Be Only Chaos!"
  • 0
  • Zook
  • Zook
Hvis dette blir eksklusivt til 360 kommer jeg seriøst til å vurdere innkjøp av 360..men allikevel frister det ikke så mye lenger. Kanskje det er den døve tittelen, eller det faktum at det skal handle om Raiden. Eller ganske enkelt at det kanskje ikke kommer til PS3...
You're sleeping over, right?
  • 0
At det skal handle om Raiden er da absolut ikke et minus. MGS2 fungerte strålende med Raiden, så jeg tror da at det ikke kommer til å bli noe problem i dette spillet
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!