Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

Hvorfor koster Xbox Live penger?


Jeg har besøk av fetteren min fra Stavanger, som har Wii, og spør meg "hvorfor koster xbox live penger? mens på wii kosster det null kr" , og det kan jeg ikke svare på... for jeg vet egentlig ikke hvorfor vi med 360 må betale for å spille på nett, mens de som har ps3 og wii kan spille på nett gratis...

så jeg håpper på at noen har en GOOOD grunnd for at jeg må ut med 500kr i året får å spille på LIVE.
"Et kult sitat jeg ikke har funnet på selv" - Et fancy navn
  • 0
Vel jeg har ps3 og synes det er supert med gratis.
Flere av mine venner gidd ikke å betale med xbox.
men de Xbox live er mye bedre enn playstation store.
I tillegg så må du huske at i spill på xbox kan man få microsoft poeng. det betyr at man kan kjøpe tillegspakker gratis. på playstation store må man ha kreditt kort.
Sikkert mange unge som ikke har kredditt kort.
Hadde jeg hatt kredditt kort hadde jeg kjøpt Burnout paradise big surf island
What the fuck are u looking at!!!
  • 0
Lompi: man får ikke microsoft poeng i spill
De må kjøpes med kort eller i butikk.

Å betale 500 i året for Live gjør meg ingenting og jeg spiller online ca to ganger i året.
Nå har jeg ingen erfaring med ps3 og wii så jeg kan ikke uttale meg om forskjeller i online tilbudene
  • 0
Jeg eier både Xbox 360 og Playstation 3, og begge brukes aktivt til online spilling. Men selv om jeg får gratis online til PS3 så kjøper jeg fremdeles Xbox Live, rett og slett fordi Xbox Live er bedre en PSN på alle måter. Jeg ville ikke betalt for PSN eller online til Wii.
  • 0
Man betaler for live for det at det er bedre og har et større utvalg av alt du kan tenke deg,MS har sakt at når wii og ps3 kan matche online delen til 360 så skal de gjøre live gratis.
Det er tydelig at ps store utvikler seg i riktig retning,men de har LANGT igjenn før de kan pirke live på nesen,det eneste ps3 har som gode akkurat nå er gratis online.
  • 0
Siterer Fantegutt:
Man betaler for live for det at det er bedre og har et større utvalg av alt du kan tenke deg,MS har sakt at når wii og ps3 kan matche online delen til 360 så skal de gjøre live gratis.
Det er tydelig at ps store utvikler seg i riktig retning,men de har LANGT igjenn før de kan pirke live på nesen,det eneste ps3 har som gode akkurat nå er gratis online.

Jeg håper at ps store kan bli bedre
LIVE free FTW!
Men tilbake på sak. Jeg merker nesten ikke at jeg betaler 500 fordi at mulighetene på xbox live er uendelige! Og når 1vs100 gameshowet kommer til europa kan man vinne live og MS points for free
BTW eier både ps3 og xbox
Trying to be reasonable
  • 0
Je synes det er dumt å betale for xbox live men nå er det slik at du har mye større utvalg på xbox live en PSN men å betale 500 kr i år er ikke akkurat mye. egentlig er det ganske billig
I am a Spøkels for svingene! bare se hvor hvit je er!
  • 0
OK, takker for hjelpen
"Et kult sitat jeg ikke har funnet på selv" - Et fancy navn
  • 0
Men hva er egentlig forskjellen mellom LIVE og PSN? Det har ikke jeg fått med med meg.
I was frozen, today!
  • 0
Jeg vet ikke, de mener sikkert "storen" deres, jeg for min del ser ikke så mye større forskjell enn at PS3 = oppdatering på torsdag, LIVE = Oppdatering hver dag.
Og Live har ikke så mye mer, de har bare flere film trailere osv. som man kan se gratis på youtube uten å måtte laste ned.
  • 0
Xbox Live får også noen spill-demoer før de andre.
If you find yourself in a social situation, make threats.
  • 0
Og det får PS store av og til også
  • 0
Hadde Live vært gratis hadde ikke det vært så bra, det er lettere og få med sjefene på å bruke tonnevis med cash på ting hvor vi må betale for en tjeneste.
Prisen på live er og der for å holde enkelte unna, foreldre eller andre som må betale for pjokken er da de ansvarlige om pjokken går langt over streken, en 10 åring har ikke visa så foreldrene må da inn og blir de som da tar på seg det juridiske ansvaret
http://www.youtube.com/watch?v=rfc53xwEzUo
  • 0
Siterer K_R_I_S:
Men hva er egentlig forskjellen mellom LIVE og PSN? Det har ikke jeg fått med med meg.


Det er egentlig vanskelig å forklare, men du merker det veldig fort når du bruker dem.

XBL er raskere og mer stabilt. Funksjoner er lettere tilgjengelig in-game. Game-party's, game-invites, integreringen med nettsiden, and so on. XBL-arcade er også mye bedre en PSN-store, med spill som Braid, Banjo & Kazooie, Banjo-Tooie, og flere andre. PSN har noen flotte spill som Flower, men XBLA har et mye større og mer variert utvalg. Alle XBLA spill har demoer som du kan laste ned gratis uten å kjøpe spillet. På den måten kan du prøve spillet først uten å måtte betale. Det er bare en håndfull spill som har det på PSN desverre. Noe som også irriterer meg med PSN-store er at etter at du har lastet ned spillet så blir du spurt om du vil innstalere spillet. (Hvorfor skulle jeg ikke ville innstalere det?!) På XBLA kan du starte spillet med en gang det har lastet ned. Når du har kjøpt noe på XBLA kan du slette spillet fra hard-driven og laste ned spillet så mange ganger du vil uten ekstra kostnadder. På PSN er det begrenset hvor mange ganger du kan laste ned spillet etter at det er betalt for. Og når man kjøper en 360 får man med headset gratis, så du vil oppleve at majoriteten bruker dem. Når jeg spiller Killzone er det sjelden flere en 2-3 stykker til sammen av de 32 spillerene som har mikrofon. På Xbox Live kan det være bare 2-3 spillere som ikke har mikrofon, men det varierer jo fra match til match og fra spill til spill.

For å ha det sagt så er ikke PSN dårlig, de har kommet med en rekke nye funksjoner i det siste som har bedret kvaliteten betydelig. Det er også gratis, så hvem kan klage? Men Xbox Live er fremdeles mitt valg når jeg skal spille online, og med de nye funksjonene som ble annonsert på E3 så ser det ut som det vil fortsette med det.

Edit: Demoer og nedlastbart materiale kommer ofte først ut på XBL.
  • 0
panger!?
We're all going to Hell, we may as well go out in style!
  • 0
Siterer Zyrocz:
Jeg vet ikke, de mener sikkert "storen" deres, jeg for min del ser ikke så mye større forskjell enn at PS3 = oppdatering på torsdag, LIVE = Oppdatering hver dag.
Og Live har ikke så mye mer, de har bare flere film trailere osv. som man kan se gratis på youtube uten å måtte laste ned.

hvis du sier sånt hvorfor skal vi laste ned noe som helst?
Trying to be reasonable
  • 0
Fordi, spill, demoer og add ons må lastes ned uansett -.-

Lagt til 2009-07-08 00:03:
Litt enig med deg AlanWake, men, Psstore får like mange demoer som XBOX Live (om du lage amerikansk bruker får du ennå mer) og det som gjør at du får begrenset antall ganger nedlasting er at jeg kan kjøpe noe også kan en venn gi mef f.ek. 10 kr også kan han få det med meg til hannes PS3.
  • 0
Det jeg kommer på i farten som gjør xbox live verdt og betale for:

Bedre servere
Demoer, og arcade tittler før PSN, samtidig som det er bedre utvalg
Avslag på noen spill og spillutvidelser
Inside xbox
Microsft got monay = GTA utvidelser eksklusivt, fallout 3 utvidelser...
Partys (chat) er bedre en PS på alle måter. Det er mulig og slå av en prat med de fleste, da de har en mic. - dette gjør spilling dobbel så morsomt.
Videochat
Gratis utvidelser og småspill - et kommende avatar racin spill feks.
Lettere menysystem

De kommende:
Twitter
Facebook
live.fm
Ha et "filmparty"

hmm, noe mer?
GT: GR Nemesis
  • 0
Siterer In your face:
Avslag på noen spill og spillutvidelser


Og flesteparten er dyrer til å begynne med, samt PSN har også avslag

Siterer In your face:
Inside xbox


og hva gjør så denne?

Siterer In your face:
Gratis utvidelser og småspill - et kommende avatar racin spill feks.


Akuratt det samme som å si PSstore har det

Siterer In your face:
Lettere menysystem


Nei... de har veldig like system

Siterer In your face:
Twitter
Facebook
live.fm
Ha et "filmparty"


HAr ikke du PC til å gjre dette på?
  • 0
Siterer Zyrocz:
Akuratt det samme som å si PSstore har det


Nei, LIVE har bedre utvalg og du kan laste ned gratisversjoner av alt.

Siterer Zyrocz:
Nei... de har veldig like system


PSN er veldig rotete, du må ta omveier for å gjøre ting du kan gjøre med et tastetrykk på LIVE. Når det gjelder menyer er LIVE overlegent PSN. Ting er bare mye raskere, mer logiskt og enklere.(Og du har flere muligheter)

Siterer Zyrocz:
HAr ikke du PC til å gjre dette på?

....

Selvsagt har han det, men det er da enklere å gjøre det på 1 plattform i stedet for 2

PSN kunne også trengt en party-funksjon. Denne bruker jeg 99% av tiden jeg er på Xbox LIVE. Så ja - jeg vil si at Xbox LIVE definitivt er verd pengene, men PSN er jo gratis, så man kan egentlig ikke klage for mye på at det er dårlig
Naturkreftene fikk kreftene av meg
  • 0
Jeg bryr meg ikke så mye om selve menysystemet på storen da, i og med at det er like greit å bra søke opp det jeg skal ha.
  • 0
Når det ene menysystemet er raskere, velger du selvsagt det.
Naturkreftene fikk kreftene av meg
  • 0
Xbox Live er mye tregere ettr min mening.
  • 0
Haha.

Vel, da er det tydelig at du aldri har prøvd Xbox LIVE eller bare lyver.
Naturkreftene fikk kreftene av meg
  • 0
Siterer Zyrocz:
Citerer In your face:

Inside xbox



og hva gjør så denne?


Streaming av intervjuer, trailere, videoer osv.
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!