Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

Hvorfor koster Xbox Live penger?


Siterer Zyrocz:
Vel om man har et bra nettverk vil ikke det hjelpe at Microsoft har bedre servere får om man har stabilt og bra nettverk får man god online opplevelse uansett (med unntak av spill som CoJ BiB hvor hver enkelt person lager serverne).


Mener du linje når du sier nettverk? Det er jo bare linjen til serverne som hoster spillet? Har du en dårlig linje, vil jo opplevelsen bli deretter, uansett hvor bra serverne er.
  • 0
Poenget er på PS3 kjøper du heller et ekstra spill, mens på 360 må du bruke de pengene på internett.
All you touch and all you see / is all your life will ever be
  • 0
Siterer -sebastian-:
Poenget er på PS3 kjøper du heller et ekstra spill, mens på 360 må du bruke de pengene på internett.


Et veldig svart/hvitt argument. Xbox Live koster penger for en grunn, nemlig at den er den beste internettjenesten på markedet blant konsollene. Hadde Xbox Live vært på lik linje med PSN ville det vært sure penger, men det er ikke surt å betale 400 kroner for en tjeneste som er bedre enn andres, på lik linje som man betaler mer for en bedre mobil. Vi lever tross alt i et kapitalistisk samfunn.
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
Det er helt greit for meg at folk er villige til å betale 400 kroner for internett på xboxen, men jeg som ikke bruker det til annet enn å spille online ser ikke helt grunnen, og kjøper heller et nytt spill til Playstationen. (Eller PC.)

For er det egentlig så stor forskjell om man bare skal spille? Savner egentlig ingenting fra internettspilling på Playstation.
All you touch and all you see / is all your life will ever be
  • 0
Siterer -sebastian-:
Det er helt greit for meg at folk er villige til å betale 400 kroner for internett på xboxen, men jeg som ikke bruker det til annet enn å spille online ser ikke helt grunnen, og kjøper heller et nytt spill til Playstationen. (Eller PC.)


Fair enough. Jeg bruker Party funksjonen på Xbox Live, cross-game invites, laster ned demoer, trailere, themes, bruker Avataren blant annet som noen av funksjonene. Disse har kommet til live nettopp fordi vi betaler for tjenesten, og det er blant annet derfor Xbox Live har et bredere utvalg demoer, trailere, snart games on demand osv. Når vi betaler blir MS "tvunget" til å gjøre XBL til den beste tjenesten.
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
Siterer -sebastian-:
Poenget er på PS3 kjøper du heller et ekstra spill, mens på 360 må du bruke de pengene på internett.


Er ikke poenget å svare på hvorfor Xbox Live koster penger?
  • 0
Fuck PS3/PSstore -.- Veldig useriøst, men iløpet av 10 min har jeg nesten gått over til 360 som fast konsoll og det er vel pågrunn av oppførselen til Sony og Nordiskdistubisjon.
  • 0
  • opb
  • opb
sikkert for og tjene penger på ny utvikling av xbox???
  • 0
Maksimal nytelse av xbox live med god internett connection med andre ord?
Trying to be reasonable
  • 0
De burde solgt MS-points billigere i butikken. En 2100 MS-points koster jo 300kr, men på xbox.com koster det 164kr for 2000 points

Har ikke kredittkort og kan derfor ikke kjøpe på nette
"When you fight, it doesn't matter how many enemies you kill. If you fail to protect what you're supposed to protect, you lose."
  • 0
Siterer Spreeky:
De burde solgt MS-points billigere i butikken. En 2100 MS-points koster jo 300kr, men på xbox.com koster det 164kr for 2000 points

Har ikke kredittkort og kan derfor ikke kjøpe på nette


I butikken koster det en del og ha de ansatte stående der, og det koster flesk å få kjørt de kortene til den gjeldende butikk. Dette er ekstrakostnader prisen på kortene må dekke
http://www.youtube.com/watch?v=rfc53xwEzUo
  • 0
Det samme er det med Xbox Live. Kjøper det på nettet for $30 i året.
  • 0
Siterer Kengro:
Citerer Spreeky e burde solgt MS-points billigere i butikken. En 2100 MS-points koster jo 300kr, men på xbox.com koster det 164kr for 2000 points

Har ikke kredittkort og kan derfor ikke kjøpe på nette

I butikken koster det en del og ha de ansatte stående der, og det koster flesk å få kjørt de kortene til den gjeldende butikk. Dette er ekstrakostnader prisen på kortene må dekke


Ja men allikevel så koster 3 måneder live bare 40 kr dyrere i butikken, mens MS-points er dobbel så dyrt
"When you fight, it doesn't matter how many enemies you kill. If you fail to protect what you're supposed to protect, you lose."
  • 0
Hvorfor Hyper microsoft det at man kan gå på FACEBOOK, på PS3 så kan man gå på web browser og oi , hard work writing Facebook.com ?
  • 0
Det er snakk om en integrering i Xbox Live oddgrim, ikke bare facebook på en nettleser.
  • 0
Ja veit det , men hva blir forskjellen ? bedre Grafikk på Mafia wars og speed racer ?
  • 0
Gamertagen din blir hekta sammen med facebook brukeren din. Du kan altså gjøre alt facebook byr på fra 360'en, pluss en rekke ting du ikke kan gjøre med pc. I og med at gamertagen og brukeren din blir et så kan du få ting som achievements lastet opp på brukeren din. Det er også snakk om at man skal kunne ta screenshots under gameplay som du kan laste opp til galleriet ditt. Man kan også få facebook navnene til alle i vennelisten din, og vice versa. Finne ut hvor mange av vennene dine som er "closet Left 4 Dead junkies". Men mer innhold vil nok komme senere.

Det jeg liker best er at hele layouten på siden blir bygd for gamepad. Jeg takler ikke bruke PS3 sin browser til facebook eller andre nettsamfunner. Men jeg er ikke spesielt hypet over facebook på konsoll whatsoever. Noen ting fungerer best til pc.
  • 0
så sant så sant Blir sikkert en cool greie
  • 0
Siterer oddgrim:
Hvorfor Hyper microsoft det at man kan gå på FACEBOOK, på PS3 så kan man gå på web browser og oi , hard work writing Facebook.com ?


Jeg synes at web browser er tungvint på ps3'en, så jeg holder meg til pc'en.
(btw jeg skriver dette på pc ikke ps3)
Trying to be reasonable
  • 0
mus å tastatur.
  • 0
Siterer oddgrim:
mus å tastatur.

fins det mus og tastatur til ps3?
Trying to be reasonable
  • 0
ja det fins det, en venn av meg har skaffa en tastatur med touchpad som kan brukes på ps3
  • 0
fungerer det bra?
Trying to be reasonable
  • 0
Synes også at internettet til Xbox er digg... Da er det lettere å organisere en game... Men kjipt at du må betale... Kjenner en som ikke spiller online fordi det koster penger...
Decyfered!
  • 0
Siterer Faunvik:
Synes også at internettet til Xbox er digg... Da er det lettere å organisere en game... Men kjipt at du må betale... Kjenner en som ikke spiller online fordi det koster penger...


Gjør meg ingenting og betale så lenge jeg betaler for noe bra, folkmå få gjøre som de vil, men en mister mange bra spillrunder for at en er for grådig til å punge ut 400 spenn
http://www.youtube.com/watch?v=rfc53xwEzUo
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!