Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

Fallout 4 ~ Offisiell tråd ~


Siterer ElGamer:
Bare 4?


Ja, modsa gjør det tross alt litt lettere.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Tror rett og slett jeg har blitt litt lei hele spillet. Har ikke rørt ordentlig ved det på snart tre uker nå. Er fortsatt ikke ferdig med historien, og har heller ikke gjort ferdig noen av de litt lengre questene, som Brotherhood of Steel eller Railway greiene. Spillet klarer rett og slett ikke å engasjere meg mer.
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
Siterer dark samus nemesis:
Tror rett og slett jeg har blitt litt lei hele spillet. Har ikke rørt ordentlig ved det på snart tre uker nå. Er fortsatt ikke ferdig med historien, og har heller ikke gjort ferdig noen av de litt lengre questene, som Brotherhood of Steel eller Railway greiene. Spillet klarer rett og slett ikke å engasjere meg mer.


Er på samme stadiet som du. Tror ikke det er fordi spillet er dårlig, tvert i mot. Er bare en fase som jeg pleier å ha en eller flere ganger i året der jeg ikke føler for å spille noen ting. Pleier vanligvis å komme tilbake i full spillmodus igjen, men akkurat nå føler jeg ikke for å spille noe. Spesielt ikke Fallout av en eller annen grunn. Har ikke kommet særlig langt i spillet i det hele tatt.

Men noe må jeg spille i ferien. Vurderer Undertale siden jeg har hørt mye bra om det fra en venn. Og fortsette på Witcher 3. Muligens spille gjennom Uncharted trilogien igjen. So much!!!
"Sometimes good people make bad choices. It doesn't mean they are bad people. It means they're human."
  • 0
Siterer Glorfindel:
Ja, modsa gjør det tross alt litt lettere.


Det kan jeg tro på.

Siterer albaga:
Er på samme stadiet som du.


Haha, har det helt motsatt fra dere. Vil ikke legge det bort, men har for liten tid til å få spilt det så mye som jeg vil. Bare det at jeg nå har fått en del spill jeg vil teste til jul, så nå må prioriteringene begynne. Runne Fallout 4 storyen, eller ta en pause og heller komme tilbake.
  • 0
Siterer dark samus nemesis:
Tror rett og slett jeg har blitt litt lei hele spillet. Har ikke rørt ordentlig ved det på snart tre uker nå. Er fortsatt ikke ferdig med historien, og har heller ikke gjort ferdig noen av de litt lengre questene, som Brotherhood of Steel eller Railway greiene. Spillet klarer rett og slett ikke å engasjere meg mer.


Siterer albaga:
Er på samme stadiet som du. Tror ikke det er fordi spillet er dårlig, tvert i mot. Er bare en fase som jeg pleier å ha en eller flere ganger i året der jeg ikke føler for å spille noen ting. Pleier vanligvis å komme tilbake i full spillmodus igjen, men akkurat nå føler jeg ikke for å spille noe. Spesielt ikke Fallout av en eller annen grunn. Har ikke kommet særlig langt i spillet i det hele tatt.


Men alle Bethesda's spill er jo slike "periodespill", du gjerne spiller i hjel i noen uker eller måneder, for så å gå dritt lei over kortere eller lengre tid
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
Men alle Bethesda's spill er jo slike "periodespill", du gjerne spiller i hjel i noen uker eller måneder, for så å gå dritt lei over kortere eller lengre tid


Hmm, du kan være inne på noe her.
  • 0
Noe av musikken i dette spillet, minner relativt mye om Skyrim. Særlig kampmusikken. Digger spesielt disse to:

https://www.youtube.com/watch?v=qKDg54liJjs

https://www.youtube.com/watch?v=-1HZGZNP_bU

Oppe i 100 timer på en ukes tid nå. Er ikke uten grunn at jeg valgte å vente med dette til ferien...
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
Digger spesielt disse to:


De to er jo skikkelig heftige.

Siterer Glorfindel:
Er ikke uten grunn at jeg valgte å vente med dette til ferien...


Ferien? Aldri hatt så lite tid til gaming jeg. 7 dager uten gaming og det etter å ha fått flere spillgaver.
  • 0
Siterer ElGamer:
Ferien? Aldri hatt så lite tid til gaming jeg. 7 dager uten gaming og det etter å ha fått flere spillgaver.


Hehe, jeg valgte bevisst å spare det til nå. Selv om jeg fortsatt har noen spill igjen å gjennomføre jeg også.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Gjorde alt som var å gjøre på 51 timer (inkludert å samle alle achievements), når spillet kom ut.
Har prøvd å tyne litt mer tid ut av spillet siden ved å begynne på nytt, men det føles som det ikke er noe mer å gjøre, og jeg fikk aldri den samme avhengighetsfølelsen jeg vanligvis får av Fallout og TES spill.
Blir nok ikke rørt igjen før det kommer DLC eller noen skikkelige mods.

Det er definitivt solid, og det mest feilfrie Bethesda spillet jeg har vært borti, men det er noe som mangler. Hadde håpet jeg skulle bli slukt inn i spillet i flere hundre timer.
  • 0
Har ikke spilt på rundt 2 og en halv måned, men har rundt 90 timer og mangler et trophy (max lykke i et stort settlement) og det er virkelig et møkkatrophy. Er på 97, men orker bare ikke å putte inn den siste innsatsen som kreves - gjøre random oppdrag for å få caps, bygge butikk, repeat - pga den frustrerende lange innlastingen hver gang man bytter område etc. Må si Fallout 4 overall har vært en bittelitten skuffelse. Prestasjonsmessig er det en stor seier for Bethesda - skytingen er uendelig mye bedre, lyssettingen er flott og The Commonwealth er virkelig et vakkert, tragisk område. Men likevel mangler det den x-faktoren Fallout 3 hadde, som fikk meg til å investere så mye tid i det. Jeg har ikke mange gode, minnesverdige minner fra F4, mens jeg har særdeles mange av dem fra F3. Synes også F3 hadde en større følelse av desperasjon og intensitet som ikke F4 makter å gjenskape.

Svak 8 er nok den endelige karakteren min, kanskje til og med en sterk 7 (altså et veldig bra spill, men ganske langt bak Fallout 3, som for meg en soleklar 10.)
Predator.
  • 0
Har endelig fått begynt på Fallout 4 nå, og må si at førsteinntrykket av de første 3-4 timene har vært overraskende bra, noe som kan komme av at jeg hadde lave forventinger etter at jeg ble litt skuffet av Fallout 3 og Skyrim.

Uansett, så syns jeg at Commonwealth virker som en neat plass å utforske, jeg liker iallefall det jeg har sett så langt.
Let the voice of love take you higher
  • 0
Siterer Grallen:
Uansett, så syns jeg at Commonwealth virker som en neat plass å utforske, jeg liker iallefall det jeg har sett så langt.

Et lite tips hvis du spiller på pc, søk opp "touch of green". Det gir et mye mer realistisk preg på omgivelsene og bryter opp det utrolig monotone brune landskapet. Det føles nesten som et helt nytt spill
Veni, Vidi, Dormivi
  • 0
Siterer Grallen:
Har endelig fått begynt på Fallout 4 nå, og må si at førsteinntrykket av de første 3-4 timene har vært overraskende bra, noe som kan komme av at jeg hadde lave forventinger etter at jeg ble litt skuffet av Fallout 3 og Skyrim.

Uansett, så syns jeg at Commonwealth virker som en neat plass å utforske, jeg liker iallefall det jeg har sett så langt.


Skal begynne neste gang det er på tilbud. Har altfor mange spill å spille.
Det å røyke strå, det er det samme som når 14-åringene drikker seg "drita" på Burn.
  • 0
Siterer Lt Mactawish:
Et lite tips hvis du spiller på pc, søk opp "touch of green". Det gir et mye mer realistisk preg på omgivelsene og bryter opp det utrolig monotone brune landskapet. Det føles nesten som et helt nytt spill


Er desverre filthy console peasant, men skal ha det i bakhodet, i tilfelle den dukker opp når PS4-utgaven får modsupport.
Let the voice of love take you higher
Siterer Grallen:
Er desverre filthy console peasant, men skal ha det i bakhodet, i tilfelle den dukker opp når PS4-utgaven får modsupport.

Synd, men det er jo ikke noe must Spillet er solid nok, selv uten mods.
Veni, Vidi, Dormivi
  • 0
Jeg startet på Fallout 4 i dag og har spilt noen timer. Ehhhmm... Jeg vet ikke helt jeg. Er ikke helt frelst. Syns det bare er litt... kjedelig? Jeg meg veldig lite om noe av det som skjer og Jeg missliker våpen og rustningsystemet ganske mye.

Jeg skal selvfølgelig fortsette noen timer til og se om det blir bedre etterhvert, men foreløpig er jeg litt skuffet.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
Siterer Crazy Kraken:
Jeg startet på Fallout 4 i dag og har spilt noen timer. Ehhhmm... Jeg vet ikke helt jeg. Er ikke helt frelst. Syns det bare er litt... kjedelig? Jeg meg veldig lite om noe av det som skjer og Jeg missliker våpen og rustningsystemet ganske mye.


Tja, kan skjønne hva du mener. Historien er ikke noe fyrverkeri og settingen er ikke like spennende som f.eks. Elder Scrolls-spillene. Men jeg kan ikke huske at jeg kjedet meg så mye selv. Jeg begynte å modde spillet med en gang da. Det krydrer spillopplevelsen en god del
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
Jeg vet ikke jeg, det er bare så mange småting som trekker ned. Bugs, basebygging, foreløpig kjedeligere områder enn F3 og F:NV osv osv. Men det hjalp og komme litt mer inn i det da jeg fortsatte i går kveld.

Men også litt teit ta jeg gjorde et oppdrag om synths, uten at noen har fortalt meg noe om hva de egentlig er osv. Quest duden bugga seg, så han ville ikke fortelle noe

Lagt til 2017-05-16 08:24:
Dialog systemet er også dårlig syns jeg. Syns ofte at dialogvalgene ikke egentlig representerer det karakteren min kommer til å si.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
Siterer Crazy Kraken:
Dialog systemet er også dårlig syns jeg. Syns ofte at dialogvalgene ikke egentlig representerer det karakteren min kommer til å si.

Et av de største problemene jeg hadde med fallout 4 ligger akkurat i dialog systemet, det var så sjelden om noen gang overhode du kunne løse et oppdrag med speech eller hvertfall store deler av det, hvor du kunne snakke det ut av et problem osv.
Spiller fryktelig mye Fallout for tiden. Noe trekker meg inn, men er litt vanskelig å vite hva. Stort minus er jo at det ikke føles som jeg smir min egen identitet på noen måte, og det står vel som et eksempel til hva jeg føler disse RPG-spillene sliter med for tiden; nemlig rollespillet.

Hva jeg sier i spillet har som regel ingenting å si. Her får jeg fire svaralternativer som for øvrig kun er en bemerkning av et slag før den du snakker med fortsetter med hva enn de skulle si. Forventer ikke at hver samtale skal grene ut i noe unikt og spesielt men allikevel... Det når ikke New Vegas opp til ankelen engang.
  • 0
Siterer onkelcleo:
Stort minus er jo at det ikke føles som jeg smir min egen identitet på noen måte, og det står vel som et eksempel til hva jeg føler disse RPG-spillene sliter med for tiden; nemlig rollespillet.


Helt enig!

Siterer onkelcleo:
Det når ikke New Vegas opp til ankelen engang.


Det samme tenker jeg. I New Vegas hadde man så latterlig mange spennende valg man kunne ta, med tanke på de tre fraksjonene, men også med tanke på mindre grupper, konflikter, questene til companions osv. Det var ikke en "theme park" (som mange rollespill er i dag) men langt mer hvordan et "ekte" rollespill burde være.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Det samme tenker jeg. I New Vegas hadde man så latterlig mange spennende valg man kunne ta, med tanke på de tre fraksjonene, men også med tanke på mindre grupper, konflikter, questene til companions osv. Det var ikke en "theme park" (som mange rollespill er i dag) men langt mer hvordan et "ekte" rollespill burde være.


Krysse fingrene for at Obsidian hiver seg rundt og lager Fallout: Atlantic City.
Siterer onkelcleo:
Krysse fingrene for at Obsidian hiver seg rundt og lager Fallout: Atlantic City.


Det hadde vært utrolig kult! Men holder ikke de på med produksjonen av noen andre spill for tiden?
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Men holder ikke de på med produksjonen av noen andre spill for tiden?


De slapp vel noe som heter "Tyranny" for litt siden, men utover det ser det ikke ut som det er noe i gjerde. Noen i rekkene der pratet jo om hvor stilig det hadde vært å sette et Fallout-spill til New Orleans.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!